1.1. Datos básicos do centro
CPR Plurilingüe Franciscanos Coruña
Avenida Calvo Sotelo, 41 – 15004 A Coruña
www.cfranciscanos.es
Educación Infantil, Educación Primaria y Educación Secundaria
Curso 2023-2024:
- 273 alumnos/as
- 24 profesores/as
1.2.Contextualización do Plan Dixital no centro.
- O Colexio Franciscanos está situado dentro da zona urbana da cidade da Coruña, pertencendo ao distrito 5, onde se encontran situados un gran número de centros escolares.
O alumnado deste Centro proceden, xeralmente, de familias de nivel socioeconómico medio-baixo, sendo o nivel de estudos dos pais/nais maioritariamente de nivel medio, e a súa actividade laboral pódese encadrar dentro do sector terciario, aínda que cun índice importante de desempregados, sobre todo nas familias do alumnado procedente do extranxeiro aquí escolarizados que cada vez é máis notable.
É un Colexio concertado e relixioso, con mais de 50 anos de andaina, nun ámbito sinxelo que chegou a ser coñecido polo seu clima familiar.
- O Plan Dixital surge coma un instrumento que debe favorecer e impulsar o uso dos medios dixitais, tanto nos procesos de enseñanza-aprendizaxe como no resto de procesos de xestión do centro, sempre co obxectivo último de colaborar no desenvolvemento da competencia dixital e integral do alumnado. Por esa razón, debe ser unha ferramenta que se integre no Proxecto Educativo, no Proxecto TIC e na PXA do curso 22/23. Ademáis, é imprescindible dotar ó Plan Dixital dun enfoque de centro sobre o uso dos recursos pedagóxicos dixitales disponibles para aproveitar ó máximo as súas posibilidades, de maneira que se converta nun proxecto compartido por todos os membros da comunidade educativa, que dé coherencia e guíe o uso das tecnoloxías.
- A referencia fundamental para cos centros desenrolen su potencial dixital a través dun Plan é o Marco Europeo para Organizacions Educativas Dixitalmente Competentes.
- Este plan está concebido coma un documento vivo que contén os acordos acadados no centro con respecto os obxectivos xerais do plan, as estratexias de dinamización e xestión dos recursos tecnolóxicos e a inclusión das TIC nas diferentes concrecións curriculares. Supón un compromiso por parte de toda a comunidade educativa. Cada un na medida de as súas posibilidades e su nivel actual de formación.
- A competencia dixital debe incluir:
- SABER: Os dereitos e os riscos no mundo dixital.
- SABER FACER: Utilizar recursos tecnolóxicos para a comunicación e resolución de problemas.
- SABER SER: Ter unha actitude crítica e realista hacia as tecnoloxías e os medios tecnolóxicos.
Actualmente temos máis proxectos que integran as novas tecnoloxías. A pandemia supuso un antes e un despóis. Utilizabánse nalgúns cursos e asignaturas, netbooks do Proxecto Abalar, aproveitando os recursos do espazo abalar así coma ferramenta de investigación e búsqueda de información para a realización de tareas e traballos escolares. Actualmente, o escenario cambiou por completo, dispoñemos de 15 panéis interactivos e ordenadores gracias a axuda dos Fondos Next Generation. Tamén temos implantado o Proxecto Chromebook nos cursos de 5º EP a 2º ESO, que progresivamente se implementarán nos cursos superiores.
1.3.Breve xustificación do mesmo
Normativa en relación co Plan Dixital do noso centro:
- Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
- Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
- Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022
Os centros educativos forman parte dun mundo en cambio permanente e dunha sociedade e mercado laboral cada vez máis dixitalizado e por esa razón, os centros educativos deben dar respostas a esas necesidades e demandas da sociedade e mercado laboral para poder formar ciudadáns do futuro coas competencias necesarias para desenvolverse nun entorno dixitalizado.
A Educación é un recurso clave para asegurar a igualdade social, a promoción das personas e máis xenéricamente a mellora das condicións de vida de comunidades e persoas. Así pois, a Estratexia Europa 2020 recoñece a necesidade dunha transformación dos sistemas de educación e formación que garantice a adquisición de competencias dixitais, que a su vez permitan aproveitar as oportunidades.
Por outra banda, as organizacións educativas teñen a necesidade de revisar as súas estratexias có obxectivo de mellorar a súa capacidade para promover a innovación e sacar o máximo partido das tecnoloxías da información e comunicación, e dos recursos educativos dixitais.
Mediante o presente plan, preténdese:
- Evaluar a situación do centro educativo con relación o uso da innovación e as TIC nos distintos elementos clave que recolle o Marco Europeo para Organizacións Educativas Dixitalmente Competentes, para poder, a continuación, diseñar e emprender un proceso de transformación no centro.
- Recoñecer o Plan anual dixital coma un recurso clave para a planificación da estratexia dixital dunha organización educativa.
- Transformar o centro educativo nunha organización que aprende, sendo sólo posible si é unha organización dixitalmente competente.
- Valorar as implicacións das organizacións escolares para desenrolar unha cultura dixital nas mesmas.
1.4. Proceso de elaboración
O diseño do Plan Dixital do Centro ten que recoller as ideas principais, determinar as prioridades e establecer os niveis de planificación (programas, proxectos e/o accións) que marcarán o plan de traballo do centro escolar no seu proceso de cambio e mellora. Asimesmo, a participación do equipo directivo no proceso de diseño e implementación do Plan Dixital de Centro é clave.
O Plan Dixital de Centro debería permitir á comunidade educativa:
- Visualizar ónde quere chegar o centro.
- Entender ónde está actualmente.
- Trazar o camiño que leve dun estado a outro.