Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Avaliación procesual. O equipo do Plan Dixital (coincidente co Equipo TICs), reunirase coa periodicidade habitual tratando as accións necesarias para ir cumprindo os obxectivos do plan. Na última reunión do equipo TIC do trimestre prestarase especial atención á evolución da consecución dos obxectivos e indicadores do plan dixital, cos seguintes aspectos a valorar:
- estado da execución das accións,
- análise e valoración dos resultados
- posibles modificacións das accións
- propostas de mellora
Os avances e atrancos, serán tratados tamén coa persoa coordinadora do Equipo Adix dúas veces por trimestre.
A persoa coordinadora do Plan Dixital, rexistrará en Educalidade a evolución do plan ao final de cada trimestre.
O centro foi admitido no programa de Polos creativos. O último día de novembro chegaron os materiais, polo que se dedicaron os meses anteriores a acondicionar as aulas para recibilos e os meses posteriores a organizalos.
A implantación da ferramenta PROENS fixo que fose máis difícil a adicación ao Plan Dixital.
O obxectivo 1 (robótica) queda pendente da formación derivada do PFPP de Polos Creativos e da chegada dos materiais, aínda que se segue traballando de forma puntual cos materiais do curso anterior.
O obxectivo 2 (dotación de portátiles ás aulas de cuarto) cúmprese nas primeiras semanas de curso utilizando os ordenadores que viñeran para o préstamo ao alumnado que o precisara e que non estaban sendo utilizados. Exténdese a entrega de equipos ás aulas de 3º de EP.
O obxectivo 3 cúmprese no primeiro mes de curso e queda solicitada unha formación para desenvolver o polo creativo á que se apuntan 21 persoas do claustro (o 60%). Ademais de poñer en funcionamento o Polo Creativo, recibiremos docencias sobre impresión 3D, plotter de corte, robótica e monitor interactivo.
Sobre o obxectivo 4 (banco de recursos dixitais) estúdanse opcións e consúltase co asesor ADIX a mellor opción, elixindo un aula virtual na que esteamos matriculados todos os docentes e poidamos compartir e descargar recursos. Con todo, posponse a súa realización por falta de tempo para difundilo e dinamizalo propiamente, por mor da carga de traballo deste primeiro trimestre.
Tras realizar as primeiras accións do obxectivo 5 (enquisa e revisión) detéctanse necesidades de material que son comunicadas nunha das reunións co asesor ADIX.
O material de polos creativos é inventariado, organizado e etiquetado a pesar de non estar completo, dos problemas de compatibilidade entre os materiais e de non ter listas as aulas (á espera de obras de empresas privadas e do concello). Pídense orzamentos para acometer obras de pintura, electricidade, chan, insonorización...
Continuamos agardando os equipos prometidos para este trimestre como dotación do plan dixital (sobremesas, tabletas...).
Chega o carro de carga para os equipos de préstamos ao alumnado que nós estamos utilizando nas aulas de 3º e 4º EP.
Envíase a petición formal (con proposta e orzamentos) para o acondicionamento das aulas de polos (illamento acústico, pintura, chan, teito e electricidade e redes) e acométese a obra de electricidade e pintura.
Prepáranse as aulas para a chegada dos monitores interactivos e a súa instalación. Sitúanse as antigas noutras dependencias do centro onde son necesarias.
Prepárase a difusión do Polo Creativo entre a comunidade educativa para o inicio do vindeiro curso.
Chegan once equipos para alumnado.
A mediados de maio aínda non recibimos ningún do material solicitado para o Plan Dixital.
Avaliación
Tras unha valoración nos equipos de ciclo en torno aos obxectivos fixados, na última reunión do equipo TIC recolleremos o sentir do claustro valorando os seguintes aspectos:
- Logro dos obxectivos
- Propostas de mellora para a seguinte versión do PLAN.
En xeral deseñamos un plan realista e práctico sendo quen de cumprir grande parte dos obxectivos.
Os motivos de non acadar todo o que nos propuxemos teñen que ver, fundamentalmente coa falta de tempo para explorar a competencia dixital, coordinarse e preparar actividades e coa falta dos equipamentos solicitados.
Obxectivo 1 (robótica). Indicador de logro: Unha experiencia mensual en todos os niveis. Non acadado por falta de tempo para explorar as posibilidades dos materiais e para coordinarse e deseñar actividades conxuntas. As prácticas de programación e robótica seguen sendo irregulares tendo algunha presenza esporádica en 5º, 1º e infantil.
Obxectivo 2 (dotación de portátiles ás aulas de cuarto) cúmprese nas primeiras semanas de curso utilizando os ordenadores que viñeran para o préstamo ao alumnado que o precisara e que non estaban sendo utilizados. Exténdese a entrega de equipos ás aulas de 3º de EP. Chegan 11 máis. A valoración da súa utilidade e frecuencia de uso por parte das titoras é moi positiva.
Obxectivo 3 (formación) cúmprese no primeiro mes de curso e queda solicitada unha formación para desenvolver o polo creativo á que se apuntan 22 persoas do claustro (o 60%). No PFPP, ademais de poñer en funcionamento o Polo Creativo, recibimos docencias sobre impresión 3D, plotter de corte, robótica e monitor interactivo. Con todo, consideramos as horas de docencia insuficientes, queda moito por facer a nivel de exploración persoal e moi pouco tempo para coordinarse e practicar.
Obxectivo 4 (banco de recursos dixitais) estúdianse opcións e consúltase co asesor ADIX a mellor opción, elixindo un aula virtual na que esteamos matriculados todos os docentes e poidamos compartir e descargar recursos. Con todo, posponse a súa realización por falta de tempo para difundilo e dinamizalo propiamente, por mor da carga de traballo deste curso.
Obxectivo 5. Optimizar os espazos informáticos do centro. Indicador de logro: O 100 das infraestruturas e equipos do centro en uso. Tras realizar unha enquisa inicial e revisar, detéctanse necesidades de material que son comunicadas nunha das reunións co asesor ADIX e que non chegaron en todo o curso. Con todo, a aula de informática incrementou a súa frecuencia de uso, acudindo a ela todas as clases de 3º e 4º con frecuencia semanal...
- Aunar os equipos TICS/PLAN DIXITAL/POLOS e definir claramente as súas funcións.
- Acadar mellores horarios para a atención ao desenvolvemento do Plan Dixital e dos Polos Creativos que permitan a coordinación e a dinamización efectiva e real. Contar alomenos cunha hora de liberación horaria para explorar a competencia digital e os polos creativos, para cada docente ou, cando menos, para cada membro do equipo de TICS (coincidindo varios do equipo para poderse coordinar). Tamén pode ser útil reorganizar as reunións de equipos de traballo dos luns polas tardes para liberar unha tarde ao mes para estas tarefas e para formacións (Edixgal, materiais de polos creativos, plan de mellora de bibliotecas, etc...). Desde o equipo do PFPP envíase unha proposta á CCP e ao equipo directivo para solicitar cobertura horaria para a atención ao Polo Creativo.
- Adquirir tabletas actualizadas para o seu uso nas aulas.
- Poder imprimir desde os equipos de cada aula a unha impresora ou fotocopiadora no edificio principal.
- Adquirir un equipo de son para o centro.
- Completar a aula de informática.
- Estudar a compra de recursos dixitais interesantes, como un editor de vídeo ou o Kahoot, sempre e cando non poidan ser utilizadas as ferramentas corporativas para eses fins.
- Optimizar o uso dos monitores dixitais, que están a dar problemas de velocidade e carga de contidos.
- Establecer a fitura de dinamizadores dixitais, con liberación horaria, que organicen y executen actividades para o alumnado.
- Implementar formación en protección de datos.
- Na redacción do plan dixital do vindeiro curso, redactar de forma máis clara os valores dos indicadores.
Comunicación e difusión
O plan foi posto en coñecemento do Claustro e, posteriormente aprobado polo Consello Escolar.
Ademais, foi difundido entre a comunidade educativa a través da súa publicación na páxina web do centro.