Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O EDPD do Plan Dixital realizará, alomenos, unha xuntanza por trimestre para valorar a
evolución deste Plan.
A persoa mentora ADIX realizará, como mínimo, dúas visitas trimestrais ao centro para
analizar xunto coa persoa coordinadora do PD, o desenvolvemento do mesmo.
A persoa coordinadora terá acceso a ferramenta Educalidade para rexistrar os avances
e avaliacións deste Plan, baixo a supervisión da persoa directora.
Ao longo do primeiro trimestre do presente curso acadouse o obxectivo O01PD que consiste en: Crear novo espazo (AULA DIXITAL) no centro educativo para á ensinaza e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais.
En relación ao O02PD “Achegar o funcionamento e uso da biblioteca dixital (Proxecto ELBE)” están realizadas todas as accións.
Iniciouse o O03PD que, na actualidade, atópase en proceso.
O O04PD aínda non está iniciado.
En xeral, o EDPD e a mentora ADIX, consideran que o proceso vai por bo camiño.
Ao longo do segundo trimestre do presente curso acadouse o obxectivo O02PD “Achegar o funcionamento e uso da biblioteca dixital (Proxecto ELBE)” do que están realizadas todas as accións.
Iniciouse o O03PD que neste intre atópase en proceso.
O O04PD aínda non está iniciado e, con toda probabilidade, quede posposto para o vindeiro curso.
En xeral, o EDPD e a mentora ADIX, consideran que o proceso vai por bo camiño.
Avaliación
A valoración dos obxectivos propostos no Plan de Acción (ver punto 3 do presente documento) realizarase a través de listas de control adaptadas aos mesmos. Así, para cada obxectivo, entre 2 e 3 membros do equipo de traballo avaliarán o grao de aplicación e cumprimento do Plan de Acción nun informe que será remitido á persoa coordinadora do Plan Dixital para a súa posterior valoración.
- AVALIACIÓN PROCESUAL: Unha vez ao trimestre, os membros do equipo de traballo realizarán un informe baseado en listas de control (ver Exemplo I) sobre o grao de desenvolvemento do Plan de Acción. Dito informe será remitido á persoa coordinadora do Plan Dixital, quen identificará e valorará o estado de execución das accións e os resultados acadados ata o momento. Estes puntos serán tratados de forma conxunta nunha reunión do Equipo Dixital para a discusión de posibles modificacións e propostas de mellora. Estas modificacións serán tidas en conta en posteriores avaliacións.
- AVALIACIÓN FINAL: A finais de curso, remitido xa o informe correspondente ao último trimestre e analizados os resultados, o equipo dixital reunirase para valorar de forma conxunta o logro dos obxectivos recollidos no Plan de Acción.
O grupo de profesores creado inicialmente para a elaboración do Plan Dixital, variou notablemente, debido a xubilacións de compañeiras e compañeiro, cambios de destino...Por este motivo, o novo grupo considera que o seguinte obxectivo: " 4. Introducir novas metodoloxías de ensinanza dixital como a Clase invertida ou Flipped Classroom, ou o E-learning", non é prioritario, polo que no seguinte Plan Dixital elaborado polo centro para o videiro curso 2023-2024, será eliminado e, no seu lugar, preténdese contemplar os seguintes obxectivos:
1. Creación dun grupo para inventariar todo o equipamento dixital do centro a través da aplicación que a Consellería vai habilitar para tal efecto.
2. Creación dun grupo de traballo e solicitude de formación para a utilización dos novos paneis dixitais que van instalar no centro para o vindeuiro curso.
Comunicación e difusión
É preciso que o Plan Dixital elaborado chegue a tódolos membros da comunidade escolar: Claustro de profesores, alumnado, familias e PND.
Os responsables do Plan Dixital comunicarán os aspectos máis relevantes do mesmo aos membros do Claustro por medio de diferentes canles, como poden ser as reunións da CCP nas que participan os xefes de Departamento, as do Claustro de Profesores, a publicación do documento na web do centro e na Aula virtual, ou tamén no espazo “común profesores” do servidor do centro.
A información e asesoramento dos docentes do centro, de xeito continuado, é a mellor forma de dinamizar e promover este plan, facendo que o profesorado se senta seguro e confiado á hora de utilizar todos os recursos dixitais do que dispón o centro.
O alumnado será informado daqueles aspectos do PD que máis lles incumben: Aula virtual, Cisco Webex (ou similares), uso responsable, protección de datos... Esta información estará dirixida polos titores de cada grupo.
Preténdese que toda a comunidade educativa contribúa á maior presenza das TIC nos procesos educativos que se realizan desde o centro; por iso tanto as familias como o PND serán obxecto de acción formativas, incidindo no uso adecuado das RRSS.