Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
ACCIÓN: AO1.1
DATA:
Avaliación
No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora. No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
OBXECTIVO 1: Incrementar a competencia dixital das familias no manexo de ferramentas educativas de uso cotián no centro: AbalarPro, Moodle, E-DIXGAL
Xa dende cursos previos neste centro educativo estase a traballar con Moodle, Abalar e E-DIXGAL polo que a maioría dos membros da comunidade educativa está familiarizada co seu uso. Tamén se están a empregar ferramentas para a comunicación coas familias como ClassDojo, ferramentas de gamificación da aula como FantasyClass e comezouse a empregar Agueiro como plataforma de comunidade creativa onde compartir información e recursos. Así pois, procurouse fomentar o uso destas ferramentas explicando ás familias o que precisaran e deixando que os nenos amosen os seus coñecementos creando eles mesmos os titoriais. En conclusión, falta traballar máis a nivel centro para así poder transmitir mellor os conceptos ás familias, aínda que en xeral o seu uso está bastante adquirido.
OBXECTIVO 2: Crear unha comunidade educativa utilizando a plataforma Agueiro para potenciar o traballo colaborativo e facilitar as comunicacións.
Comezouse dando de alta a plataforma educativa e dando nela de alta aos mestres e mestras que conforman o grupo de traballo do PFPP do Plan Dixital. Tamén se solicitou recibir formación mediante este PFPP co fin de poder iniciar ao resto do profesorado nesta plataforma. Entre as actividades realizadas nesta comunidade atopamos a creación da páxina "Booktubers" para que os nenos/as suban as súas reseñas sobre libros en formato vídeo (en colaboración co equipo de biblioteca). Por outra banda incluiuse ás familias coa creación de Coleccións para compartir arquivos e fotografías. E finalmente se procedeu coa creación dunha Páxina de Agueiro compartida con múltiples ferramentas TIC. En xeral, empregouse pouco esta plataforma partindo da consideración de que ofrece unha infinidade de posibilidades puidendo empregala como galería de imaxes, repositorio de recursos, lugar para compartir actividades do centro co exterior dun xeito seguro e puidendo poñernos en contacto con outros centros ou outras comunidades. Estes aspectos serán explorados no futuro.
OBXECTIVO 3: Elaboración dun banco de recursos educativos propios na Aula Virtual do centro para consulta e utilización de todo o Claustro
Este obxectivo foi posposto tendo en consideración que Agueiro ofrece moitísimas posibilidades á hora de crear un banco de recursos e pensando que para o curso 2023-2024 este centro vai ser dotado cos 'Polos Creativos'
OBXECTIVO 4: Reorganizar os espazos do centro educativo para facilitar a ensinanza e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais.
Este ano procedeuse ao desprazamento, centralización e revisión dos materiais TIC do centro educativo no almacén do segundo piso. Tamén se procedeu coa recopilación dos materiais TIC gradados noutros lugares do centro educativo e a súa colocación e avaliación e estableceuse un horario para a utilización da aula de informática.
Posibilidades de mellora en relación a cada un dos obxectivos:
- O01PD: Ofrecer máis información e titoriais para as familias e incluso crear talleres para as familias nos que se amose como empregar estas ferramentas de forma axeitada así como promover un uso razoable.
- O02PD: Explorar todas as posibilidades que ofrece a plataforma Agueiro tanto a nivel centro, como vía de interacción coas familias e incluso compartindo datos e recursos con outros centros.
- O03PD: A espera de recibir 'Polos Creativos' e de investigar un pouco máis sobre as posibilidades de Agueiro, o curso que ven discutirase e reformularase este obxectivo.
- O04PD: A espera de recibir 'Polos Creativos' o próximo curso procurarase reorganizar os espazos dun xeito coherente e razonable.
Nun futuro tense como obxectivo adquirir 'Polos creativos' e sacar o máximo potencial deste plan. Deste xeito priorizarase o uso da Radio na esola, así pois crearase un proxecto para despois optar ao programa 'Radio na Biblio'. Profundizarase na educación dos nenos e nenas no uso responsable das ferramentas TIC e axudarase ás familias a incrementar as súa competencia dixital.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital será difundido a través da web do centro, aparecendo tanto na PXA como no apartado da mesma propio do equipo de Plan Dixital. Ademais, o equipo de Plan Dixital informará das súas accións e necesidades ao conxunto do equipo docente a través do claustro de profesores e do contacto regular co resto de equipos do centro (especialmente co equipo de TIC dada a súa estreita relación e obxectivos comúns).