Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Instrumentos de seguimento e diagnóstico do plan: Instrumentos de diagnóstico estandarizados a utilizar.
Para poder alcanzar os resultados propostos no Plan de Dixital de Centro vaise levar a cabo unha avaliación continua que nos permitirá ver se os obxectivos expostos son os axeitados e se as medidas propostas son as correctas para lograr os obxectivos planificados podendo realizar as modificacións oportunas.
Valorarase o grao de implicación de cada un dos membros que compoñen a nosa Comunidade Educativa, así como a coordinación entre eles e o grao de aceptación das distintas propostas. Esta avaliación continua complementarase cunha avaliación final onde se valorarán os resultados obtidos, as posibles melloras, erros cometidos, necesidades e grao de satisfacción coa experiencia. Para todo iso, empregaranse os seguintes instrumentos de avaliación:
a) Revisión dos obxectivos e actividades expostas.
b) Avaliación das actividades propostas: diagnóstico inicial, desenvolvemento e conclusións.
c) Reunión de seguimento cos axentes implicados.
d) Memoria anual do Plan Dixital de Centro.
O seguimento e avaliación de plan está vinculada ao traballo de tres equipos:
¿ Equipo TIC
¿ Comisión de Coordinación Pedagóxica
¿ Equipo Directivo.
O principal responsable é o Dinamizador (director) e o equipo TIC pois segundo as súas funcións correspóndelle “Deseñar, seguir, avaliar e actualizar o Plan TIC do Centro”.
O resto dos equipos colaboran segundo o expresado en diferentes apartados deste plan.
O plan revisarase dúas veces ao ano polo equipo TIC, que elaborará un informe para a memoria final e propoñerá os cambios que considere oportunos.
Instrumentos de seguimento e diagnóstico do plan: Instrumentos de diagnóstico estandarizados a utilizar.
Para avaliar a eficacia do plan utilizaremos os indicadores de avaliación incluídos en cada unha das accións tendo en conta o diagnóstico inicial realizado despois das probas SELFIE e CDD.
Nos prazos correspondentes utilizaranse sistemas propios para realizar o diagnóstico da competencia dixital docente (CDD), así como a ferramenta SELFIE.
Auditorías internas ou externas.
Auditorías externas:
¿ As que determine a Consellería de Cultura, Educación e Universidade da Xunta de Galicia.
Auditorías internas:
¿ A que no propio seguimento do plan realiza o equipo TIC Do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro.
· Conclusións da aplicación e o desenvolvemento do Plan Dixital.
O presente é xa o décimo cuarto plan TIC (primeiro foi no 2008) que desenvolve o colexio, sendo o primeiro Plan Dixital de Centro. Podemos dicir sen dúbida, que vai ser un novo impulso en todos os aspectos curriculares, de equipamento, de formación, de comunicación e xestión con ferramentas TIC, e así nos vai a permitir avanzar no proceso de mellora continua do centro.
O punto de partida para a aplicación e desenvolvemento deste Plan Dixital de Centro o podemos definir como medio, en primeiro lugar, en todo o relacionado coas infraestruturas:
¿ Desde un punto de vista de infraestruturas o colexio ten unhas instalacións aceptables sendo necesario a substitución e actualización dalgúns equipos informáticos así como a colocación de 4 taboleiros dixitais e comprar 14 tabletas.
¿ Desde o punto de vista do software, contamos coas maquetas Abalar e os equipos Edixgal para o alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria e para todo o profesorado que imparte docencias nesas aulas.
· Nos aspectos educativos:
· A implantación das Aulas Virtuais chega ao 100% das aulas de Educación Primaria, do alumnado e do profesorado, cun uso máis que aceptable. Os puntos crave do plan son a paulatina modernización dalgunhas infraestruturas, a aplicación da metodoloxía por proxectos, o incremento do uso de dispositivos nos primeiros cursos de Educación Primaria, a sempre necesaria formación do profesorado., tanto en aspectos didácticos, puramente tecnolóxicos e na cultura de compartir recursos e uso de repositorio comúns. Tamén consideramos imprescindible todo o relativo á seguridade dixital. En definitiva, este plan axudaranos como centro, como profesionais e aos nosos alumnos para ser máis competentes nun mundo dixital cambiante usando os medios que, na maioría das ocasións, xa temos ao noso alcance.
· Liñas de mellora detectadas para as próximas revisións.
As liñas de mellora detectadas para próximas revisións inclúense no plan de acción para o curso escolar 2022/2023 e as que se deriven das avaliacións periódicas.
· Estratexias de revisión e modificación do Plan Dixital.
A experiencia do centro no desenvolvemento dos plans estratéxicos podemos garantir sen dúbida a continua revisión e actualización do Plan.
• Antes de confeccionar un novo plan estratéxico realízanse tamén análise DAFO, CCD e CAME da situación do centro, na que se inclúen, como non, as TIC.
• Os diferentes procesos do Modelo de Xestión inclúen información detallada do uso das TIC e son supervisados polo Equipo Directivo, CPP e en última instancia polo Consello Escolar do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro.
• O plan no seu conxunto avalíase e revisa a finais de cada curso, e cando se considera necesario e de forma exhaustiva a finais do curso escolar 2022-2023.
• Debido a que é dinámico, é posible a mellora continua do mesmo.
Liderado
1º) Establecer un equipo de profesores/as (EPD) para a elaboración, xestión e seguimento do plan dixital de centro (PDC).
Dirección do centro.
Número persoas implicadas no EPD (3 docentes).
90% do claustro de profesores/as.
Setembro-Outubro 2022.
Pedagoxía: apoio e recursos
2º) Elaboración dun banco de recursos propios na Aula Virtual do centro para consulta e utilización de todo o Claustro.
Equipo directivo, coordinador Tic, Claustro do centro
O valor de partida é cero
O valor previsto son 10 recursos dixitais
Xaneiro 2023.
Colaboración en rede.
1º) Acreditar unha competencia dixital dentro do claustro.
Equipo Directivo e coordinador do PFPP (en colaboración co CFR).
4.5 % do profesorado con nivel A1 e 40.5% con nivel A2
O 80% do profesorado teña un nivel B1 ao rematar o curso académico 22-23.
Xuño 2023.
2º) Mellorar a competencia dixital do profesorado que acadou A1 no test CDD.
Membro de equipo directivo ou persoa na que delegue.
4.5 % do profesorado con nivel A1 e 40.5% con nivel A2.
O 80% do profesorado con nivel B1 ou superior
Xuño 2023.
3º) Reflexionar sobre o uso das novas tecnoloxías.
Equipo Directivo e coordinador TIC.
Participación do profesorado nas reunións das CCP.
100% de participación do profesorado nas reunións das CCP.
Xuño 2023.
4º) Crear espazos de colaboración con outros centros da contorna.
Equipo Directivo, Equipo Tics e Claustro
50% de profesorado que accede as Aulas Virtuais e 20% materiais creados/compartidos.
100% do profesorado accede ás Aulas Virtuais e o 50% aos materiais creados /compartidos.
Xuño 2023.
Infraestrutura e equipamentos.
1º) Actualizar e/ou renovar os dispositivos dixitais do centro
Persoa coordinadora TIC
20% de dispositivo actualizados e/ou renovados
50% dos dispositivos actualizados e/ou renovados
Xuño 2023.
Pedagoxía: apoio e recursos.
1º) Crear recursos dixitais para levar a cabo na práctica docente
Dirección do centro / Xefatura de Estudos
50% do profesorado accede as Aulas Virtuais e aos materiais creados/compartidos.
100% do profesorado accede ás Aulas Virtuais e o 50% aos materiais creados/compartidos.
Xuño 2023.
Pedagoxía: implementación na aula.
1º) implementar un proxecto interdisciplinares por trimestre no que participe a totalidade do alumnado.
Persoa coordinador/a de plurilingüismo, da Biblioteca escolar do centro, coordinador/a do EDLG.
0 aulas participan nos proxecto interdisciplinares anual.
100% das aulas participan no proxecto interdisciplinares anual.
Final de curso 2023.
Prácticas na avaliación
1º) Fomentar o uso das Tics para avaliar ás habilidades do alumnado
Equipo Directivo
0 veces usadas ás Tics no proceso de avaliación
5 veces usadas ás Tics no proceso de avaliación
15 de xuño de 2023.
Competencias dixitais do alumnado
1º) Desenvolver no alumnado as habilidades necesarias para a produción e edición de vídeos.
Equipo Tic
0 vídeos creados
1 vídeo creado e editado por nivel
15 de xuño de 2023.
Avaliación
Instrumentos de seguimento e diagnóstico do plan: Instrumentos de diagnóstico estandarizados a utilizar.
Para poder alcanzar os resultados propostos no Plan de Dixital de Centro vaise levar a cabo unha avaliación continua que nos permitirá ver se os obxectivos expostos son os axeitados e se as medidas propostas son as correctas para lograr os obxectivos planificados podendo realizar as modificacións oportunas.
Valorarase o grao de implicación de cada un dos membros que compoñen a nosa Comunidade Educativa, así como a coordinación entre eles e o grao de aceptación das distintas propostas. Esta avaliación continua complementarase cunha avaliación final onde se valorarán os resultados obtidos, as posibles melloras, erros cometidos, necesidades e grao de satisfacción coa experiencia. Para todo iso, empregaranse os seguintes instrumentos de avaliación:
a) Revisión dos obxectivos e actividades expostas.
b) Avaliación das actividades propostas: diagnóstico inicial, desenvolvemento e conclusións.
c) Reunión de seguimento cos axentes implicados.
d) Memoria anual do Plan Dixital de Centro.
O seguimento e avaliación de plan está vinculada ao traballo de tres equipos:
¿ Equipo TIC
¿ Comisión de Coordinación Pedagóxica
¿ Equipo Directivo.
O principal responsable é o Dinamizador (director) e o equipo TIC pois segundo as súas funcións correspóndelle “Deseñar, seguir, avaliar e actualizar o Plan TIC do Centro”.
O resto dos equipos colaboran segundo o expresado en diferentes apartados deste plan.
O plan revisarase dúas veces ao ano polo equipo TIC, que elaborará un informe para a memoria final e propoñerá os cambios que considere oportunos.
Instrumentos de seguimento e diagnóstico do plan: Instrumentos de diagnóstico estandarizados a utilizar.
Para avaliar a eficacia do plan utilizaremos os indicadores de avaliación incluídos en cada unha das accións tendo en conta o diagnóstico inicial realizado despois das probas SELFIE e CDD.
Nos prazos correspondentes utilizaranse sistemas propios para realizar o diagnóstico da competencia dixital docente (CDD), así como a ferramenta SELFIE.
Auditorías internas ou externas.
Auditorías externas:
¿ As que determine a Consellería de Cultura, Educación e Universidade da Xunta de Galicia.
Auditorías internas:
¿ A que no propio seguimento do plan realiza o equipo TIC Do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro.
Propostas de mellora (revisión).
· Conclusións da aplicación e o desenvolvemento do Plan Dixital.
O presente é xa o décimo cuarto plan TIC (primeiro foi no 2008) que desenvolve o colexio, sendo o primeiro Plan Dixital de Centro. Podemos dicir sen dúbida, que vai ser un novo impulso en todos os aspectos curriculares, de equipamento, de formación, de comunicación e xestión con ferramentas TIC, e así nos vai a permitir avanzar no proceso de mellora continua do centro.
O punto de partida para a aplicación e desenvolvemento deste Plan Dixital de Centro o podemos definir como medio, en primeiro lugar, en todo o relacionado coas infraestruturas:
¿ Desde un punto de vista de infraestruturas o colexio ten unhas instalacións aceptables sendo necesario a substitución e actualización dalgúns equipos informáticos así como a colocación de 4 taboleiros dixitais e comprar 14 tabletas.
¿ Desde o punto de vista do software, contamos coas maquetas Abalar e os equipos Edixgal para o alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria e para todo o profesorado que imparte docencias nesas aulas.
Nos aspectos educativos:
· A implantación das Aulas Virtuais chega ao 100% das aulas de Educación Primaria, do alumnado e do profesorado, cun uso máis que aceptable. Os puntos crave do plan son a paulatina modernización dalgunhas infraestruturas, a aplicación da metodoloxía por proxectos, o incremento do uso de dispositivos nos primeiros cursos de Educación Primaria, a sempre necesaria formación do profesorado., tanto en aspectos didácticos, puramente tecnolóxicos e na cultura de compartir recursos e uso de repositorio comúns. Tamén consideramos imprescindible todo o relativo á seguridade dixital. En definitiva, este plan axudaranos como centro, como profesionais e aos nosos alumnos para ser máis competentes nun mundo dixital cambiante usando os medios que, na maioría das ocasións, xa temos ao noso alcance.
· Liñas de mellora detectadas para as próximas revisións.
As liñas de mellora detectadas para próximas revisións inclúense no plan de acción para o curso escolar 2022/2023 e as que se deriven das avaliacións periódicas.
· Estratexias de revisión e modificación do Plan Dixital.
A experiencia do centro no desenvolvemento dos plans estratéxicos podemos garantir sen dúbida a continua revisión e actualización do Plan.
• Antes de confeccionar un novo plan estratéxico realízanse tamén análise DAFO, CCD e CAME da situación do centro, na que se inclúen, como non, as TIC.
• Os diferentes procesos do Modelo de Xestión inclúen información detallada do uso das TIC e son supervisados polo Equipo Directivo, CPP e en última instancia polo Consello Escolar do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro.
• O plan no seu conxunto avalíase e revisa a finais de cada curso, e cando se considera necesario e de forma exhaustiva a finais do curso escolar 2022-2023.
• Debido a que é dinámico, é posible a mellora continua do mesmo.
Comunicación e difusión
Revisión e modificación.
O presente Plan Dixital de Centro é de obrigado cumprimento por parte de todos os membros da comunidade escolar deste centro. Realizaranse as revisións periódicas que se consideren oportunas para adaptalo as novas circunstancias ou a modificacións lexislativas. Estará sempre supeditado á lexislación vixente e terá unha vixencia anual, sendo susceptible de perfeccionamento ou mellora que o constitúan ou concorran algunhas das seguintes causas:
· Cambio de normativa legal na que se fundamenta.
Publicación e divulgación.
O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro publicará e divulgará este documento por diferentes medios a toda a comunidade educativa.
O Equipo Directivo será o encargado de difundilo polas seguintes canles:
· Depósito de copias na Dirección e Secretaría a disposición de calquera interesado/a que forme parte da comunidade educativa ou algún outro, segundo o criterio da Dirección do centro.
· Publicación na páxina web do centro.
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/taxonomy/term/175