Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento trimestral do Plan realizarase nas Actas trimestrais de Ciclo
EDUCACIÓN INFANTIL
En tódalas actividades das áreas curriculares se reflicten os contidos e obxectivos do plan das tics cumprindo os obxectivos propostos do 1º trimestre e recollidos na Programación.
O ordenador empregouse como ferramenta metodolóxica así como a PDI e a tableta dixital, enriquecendo a aprendizaxe dos nenos e nenas e facendo que o proceso de ensinanza fose mais motivador e favorecendo así a curiosidade e o descubrimento e cumprindo todos os obxectivos.
Coa programación de Robótica, traballamos a observación e a análise das accións que o robot realiza a partir dunha secuencia de ordes dadas, estimulando nos nosos alumnos o desenvolvemento de distintos procesos mentais, habilidades e competencias básicas. Asómesmo involucra activamente ao alumnado na súa propia aprendizaxe, promove a capacidade de resolver problemas, potencia habilidades como a creatividade, organización e a atención, fomenta a autonomía e o traballo en equipo e permite a integración de distintas áreas curriculares.
Para a información ás familias empregáronse:
· Plataforma de comunicación EDUCAMOS:
· Información ás familias e alumnos/as das actividades propostas.
· Comunicación a través de correo electrónico.
· Entorno de Google Workspace
· Correo corporativo.
· Meet (videoconferencias).
· Páxina web do Centro.
· Chamadas telefónicas
· Redes sociais:Instagram,Facebook.
· Canal de Youtube.
Valoración:
As tic´s estiveron presentes nas aulas e cumpríronse os obxectivos programados na Programación. Os contidos foron impartidos na súa totalidade. Asómesmo foméntase o uso das redes do centro.
Creáronse recursos dixitais como dianas de avaliación en Genially para distintas situacións de aprendizaxe así como outros recursos para identificación de vogais en Educaplay e as emocións en Genially. As evidencias refíctense na carpeta do servidor.
SECUNDARIA
Durante o 1º trimestre, empregáronse diferentes plataformas e recursos dixitais moi activamente. A comunicación cos alumnos e as familias seguiu a realizarse a través de Educamos pero, especialmente en Secundaria, a entrega de traballos e a comunicación directa cos alumnos segue a facerse principalmente a través das diferentes aplicacións de Google: Classroom, Drive, Meet e Gmail. Tamén se utilizaron os Formularios de Google para a realización de Quizzes e Cuestionarios.
Na ESO está implantado o programa E-Dixgal da Xunta de Galicia, para a dixitalización dos materiais educativos e leváronse a cabo este trimestre dúas actividades relacionadas co Plan Dixital de Centro:
· Aula Newton
· Taller de verificación de noticias falsas
· Digital Week
Empregar diferentes ferramentas dixitais para a autoavalición, coavaliación e retroavaliación.
Durante o segundo trimestre rematamos a formación desenvolvida por a empresa Escuela 21 ”Evaluación auténtica” e promovida pola Institución do noso Centro. Dentro do programa deste curso, todo o profesorado realizou prácticas na aula relacionadas cos contidos impartidos e creouse un espazo dixital compartido onde se subiron as evidencias correspondentes.
Crear grupos de traballo para organizar e desenvolver proxectos interdisciplinares
Grazas á formación recibida dentro do marco do Seminario E+ “Internacionalizando a nosa escola”creouse un grupo de traballo a nivel interetapa, interdisciplinar e desenvolveronse certas actividades en subgrupos organizados por etapa.
Proxecto abellas (mochila viaxeira)
Proxectos de aprendizaxe e servizo basados nos ODS (4º e 3º)
Durante o segundo trimestre, creouse un grupo de traballo entre o profesorado da asignatura de Valores, Tecnoloxía, Informática e Lingua castelá, para levar a cabo proxecto de aprendizaxe e servizo basados nos ODS, que despois foron presentados ao concurso TheChallenge organizado por Educaixa.
Participar en proxectos eTwinning
Durante esta segunda avaliación iniciouse un novo proxecto eTwinning no curso de 1ºESO “Ma ville: trois lieux à ne pas manquer” cun centro da República Checa para dinamizar a aprendizaxe da segunda lingua estranxeira, o francés.
Por outra banda, o proxecto eTwinning iniciado na primeira evaluación en 3ºESO segue desenvolvéndose nesta segunda avaliación e concluirase na terceira.
Organizar charla relacionada coa busca de información en Internet.
Imos participar no programa “Navega con rumbo” co alumnado de 1ºESO organizado pola Xunta de Galicia. Cabe mencionar que este programa foi solicitado tamén para os cursos de 2º e 4º da ESO pero non foi concedido.
Actualizar os dispositivos dixitais (Paneles dixitais e maqueta eDixgal)
Nas aulas de Secundaria instalánronse novas iBoards e a maqueta será instalada nos ordenadores do alumnado durante as primeiras semanas da terceira avaliación.
Formar ao profesorado
Continuamos co Seminario Eramus + organizado no noso centro e finalizamos a formación de Escuela 21 anteriormente mencionada.
E-dixgal
O proxecto estase a desenvolver con normalidade.
Dende o profesorado, consideramos que podemos seguir mellorando o proxecto, atendendo a algunhas das peticións do alumnado.
O programa de alfabetización dixital do alumnado
Estase levando a cabo nos cursos de 5º e 6º de EP por parte do profesorado nas diferentes materias. Durante o segundo trimestre os mestres continuaron subindo cos rapaces para que sigan mellorando nesta habilidade dixital seguindo a programación do plan dixital elaborada na primeira avaliación.
- Obxectivo 1: Utilizar as TIC como medio de perfeccionamento da actividade docente a través do seu emprego, da información que delas se poida sacar, e do planteamento pedagóxico que para elas teña (G1)
Durante o curso, levouse a cabo a formación "Avaliación auténtica" encamiñada a aprendizaxe de diferentes ferramentas dixitais para a autoavaliación, coavaliación e autoavaliación. Tamén comezamos ca implantación do aprendido. As técnicas utilizadas engadíronse no banco de recursos do centro.
- Obxectivo 2: Fomentar a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares empregando tecnoloxías dixitais. (F6)
Este curso creuse un grupo de traballo de Erasmus+ para formarse e solicitar a acreditación no vindeiro curso. Tamén fixéronse proxectos para EduCaixa Challenge e para Digicraft.
- Obxectivo 3: Saber utilizar ferramentas de busca de información, identificando contido falso, verificando imaxes, ubicando fontes verificables e unha navegación segura. (H4)
Cotinuouse co programa de alfabetización dixital do alumnado nos cursos de 5º e 6º de EP por parte do profesorado nas diferentes materias. Tamén se mantivo a sección de consultas para dúbidas.
- Obxectivo 4: Ampliar a competencia dixital de cara ás familias (C11)
No mes de xuño tivo lugar unha reunión cos pais/nais do alumnado de 6º de EP para unha primeira toma de contacto co Proxecto Edixgal e o seu funcionamento.
- Obxectivo 5: Adaptar actividades de aprendizaxe dixitais ás necesidades do alumnado de incorporación tardía (F1)
Continuouse coa adapatación de actividades.
- Obxectivo 6: Actualizar os dispositivos dixitais (C8)
Neste trimestre instalouse o control de ordenadores do alumnado.
Avaliación
Avaliación do plan
- Seguimento do PA
Cada unha das accións propostas neste plan ten uns indicadores específicos que axudarán a determinar se o obxectivo proposto foi alcanzado e se é necesario realizar variacións na formulación destas accións durante o curso para que as propostas materialícense. Para levar a cabo a avaliación, teremos en conta os seguintes instrumentos e ferramentas:
-Os indicadores de avaliación asociados a cada un dos obxectivos e accións.
-A ferramenta de avaliación SELFIE a través da cal poderemos facer unha análise da competencia dixital do Centro. Recoméndase realizar anualmente a final de curso.
- A avaliación da Competencia Dixital do alumnado a través de SELFIE, preferiblemente a final do curso.
Se realizarán as seguintes actuacións para avaliar o alcance e eficacia deste Plan de Actuación:
- Enquisa satisfacción aos alumnos: adecuación dos materiais tic e o seu aproveitamento.
- Enquisa satisfacción aos profesores sobre o aproveitamento e progreso alcanzado nas súas materias/áreas
- Enquisa satisfacción aos pais dos alumnos referentes ao nivel de aproveitamento das novas tecnoloxías nos seus fillos e a integración das novas aprendizaxes no contexto da súa familia
- Valoracións recibidas do Claustro de profesores, nas súas distintas reunións, sobre o avance na implantación das Novas Tecnoloxías no centro.
- Observacións tomadas do Equipo Directivo relativas ao uso e optimización de medios contemplados no Plan Dixital
- Utilización de indicadores propios do sistema de xestión da calidade
Propostas de mellora
Coa análise destes indicadores, elaborarase un informe evaluativo final no que se recollerán os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores. O plan avaliarase en función dos resultados obtidos no marco dos obxectivos e prazos previstos. O informe de progreso formará parte da Memoria anual do Centro.
A avalición procesual realizarase nas Actas trimestrais de Ciclo.
Os obxectivos e acción previstos para este curso conseguíronse na súa totalidade.
Área de mellora:
- Prácticas de avaliación (G):
- Obxectivo 1: Utilizar as TIC como medio de perfeccionamento da actividade docente a través do seu emprego, da información que delas se poida sacar, e do planteamento pedagóxico que para elas teña (G1). Conseguiuse o valor previsto para este curso: o 60% de profesorado presentan evidencias de uso das TIC na avaliación.
- Pedagoxía: implementación na aula (F)
- Obxectivo 2: Fomentar a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares empregando tecnoloxías dixitais. (F6). Este obxectivo conseguiuse na súa totalidade, con 3 proxectos interdisciplinares levados a cabo.
- Obxectivo 5: Adaptar actividades de aprendizaxe dixitais ás necesidades do alumnado de incorporación tardía (F1). Cónsegue as 5 actividades adpatadas previstas.
- Competencias dixitais do alumnado (H):
- Obxectivo: 3: Saber utilizar ferramentas de busca de información, identificando contido falso, verificando imaxes, ubicando fontes verificables e unha navegación segura. (H4). Conseguiuse o valor previsto para este curso: 2 actividades realizadas para a formación do alumnado sobre navegación e fontes seguras.
- Infraestructura e equipos:
- Obxectivo 4: Ampliar a competencia dixital de cara ás familias (C11). Este obxectivo está acadado, con 2 actividades para ampliara a competencia dixital das familias.
- Obxectivo 6: Actualizar os dispositivos dixitais (C8). Este obxectivo conséguese grazas a subvención pública para dotación de aulas dixitais. Instálanse 8 pantallas interactivas nas aulas de Secundaria e o Control de aulas.
As propostas de mellora para o vindeiro curso son:
- Áreas de mellora:
- Prácticas de avaliación (G)
- Obxectivo 1: Dada a importancia deste obxectivo no noso Centro ampliamos a porcentaxe ao 70% para o seguite curso. Para o seguinte curso mantemos as acccións a desenvolver previstas para este obxectivo.
- Pedagoxía: implementación na aula (F)
- O obxectivo 2 manterase no vindeiro curso co mesmo número de proxectos.
- O obxectivo 5 seguirase traballando desde o Departamento de Orientación, pero non se manterá seguimento desde este plan.
- Revisar e actualizar o protocolo de manexo dos dispositivos do alumnado.
- Competencias dixitais do alumnado (H):
- Obxectivo 3: Este obxectivo manterase para o próximo curso, solicitando as actividades ofertadas por a Xunta e INCIBE.
- Infraestructura e equipos (C)
- O obxectivo 4 manterase para o curso seguinte. Revisaranse e adaptaranse as accións do obxectivo.
- O obxectivo 6 tamén se mantén, solicitando unha nova subvención para a mellora das aulas de Educación Primaria.
- Colaboración e redes (B)
- Elaborar un Plan de Comunicación de Centro
- Facilitar tempos de reunión para a coordinación e colaboración entre o profesorado sobre o uso e manexo das tecnoloxías dixitais.
- Pedagoxía: apoios e recursos (E)
- Actualizar o protocolo do centro para o uso e manexo da plataforma educativo e a comunicación co alumnado e familias.
- Engadir indicadores ás accións dos obxectivos.
.
Comunicación e difusión
Consideramos esencial a difusión do noso Proxecto. Con este obxectivo crearemos un plan de difusión do mesmo no que quedarán reflictidos os mecanismos articulados para que a información poida chegar a todos os grupos de interese. Os ítems mínimos a recoller en dito plan de difusión do Proxecto a través de:
- Páxina web: Plan Dixital Santo Ángel
- Redes sociais: Instagram, Facebook,...
- Canles da Institución: Red interna e Educamos.
- Presentación Claustro, Consello Escolar, ANPA, PAS,...