Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.XUSTIFICACIÓN DO PLAN DIXITAL EN RELACIÓN Á NORMATIVA VIXENTE
O noso plan dixital ten como marco lexislativo:
-Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
-Disposición adicional quinta da Resolución do 17/06/2021, da Secretaría Xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
-Disposición adicional terceira da Resolución do 18/06/2021, da Secretaría Xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022
-Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-20222. CONTEXTUALIZACIÓN DO PLAN DIXITAL NO CENTRO. CONTRIBUCIÓN AO PROXECTO EDUCATIVO DO CENTRO
2.1. Características socioeconómicas e culturais do contexto do centro
O CEIP Plurilingüe de Vilaxoán constitúe unha oferta de ensino público no Concello de Vilagarcía de Arousa, concentrada, sobre todo, nas parroquias de Sobradelo e Sobrán, cunha extensión de 8,4 Km2 e unha poboación de aproximadamente 6.500 habitantes.
A área de influencia do centro ten unha poboación dispersa polo que é preciso que a maior parte do alumnado sexa usuario do transporte escolar.
A maioría da poboación é autóctona aínda que nos últimos anos estase a incrementar o número de inmigrantes na zona o cal revirte no alumnado do centro.
A lingua vehicular do alumnado de Vilaxoán é maioritariamente o castelán.
O pobo sempre estivo ligado ao mar con fábricas conserveiras e outras adicadas á salgadura que hoxe están abandonadas. Tamén destaca o cultivo do mexillón nas bateas, o marisqueo a pé e a pesca de baixura. Por iso, moitas das familias do noso alumnado adícanse a estas actividades laborais.
A realidade socio-económica da zona fai que haxa moita variedade, sendo a maioría familias de renda media- baixa.
En relación as infraestruturas e servizos culturais e sociais da zona, cabe destacar que Vilaxoán dispón de varias casas de cultura, unha axencia de lectura dependente da biblioteca municipal, unha praza de abastos, e varias instalacións deportivas entre as que destacan dous campos de fútbol e un pavillón municipal.
2.2. Incardinación e contribución do Plan Dixital ao Proxecto Educativo
O centro incorporouse ao Plan Abalar no curso 2011/2012 e posteriormente no curso 2017/2018  incorporámonos ao Plan Edixgal no que seguimos integrados na actualidade cos grupos de 5º e 6º .
Así mesmo, dende o curso 2020/2021 participamos no programa “Radio na biblio” pertencente ao Plan Lía.
A traxectoria levada a cabo no centro no ámbito das tecnoloxías foi impulsada dende hai varios cursos polo equipo TIC mediante a realización de diversas accións entre elas:
Realización de dúas sesións formativas co equipo ADIX e contouse coa colaboración do profesorado na realización do SELFIE e do TCDD.
- A hora semanal de informática; todos os grupos do centro teñen asignada no seu horario semanal unha sesión na que traballar de forma directa cos equipos informáticos para coñecer o seu funcionamento, distintos aplicativos adaptados a súa idade e actividades dixitais interactivas. Esta sesión realízase co alumnado de E Infantil a 4º de Primaria na aula de informática e co alumnado de 5º e 6º nas súas propias aulas ao empregar cada un o seu portátil Edixgal
- O repositorio “Aprendemos coas TICS” na web do centro; base de enlaces a actividades dixitais interactivas clasificadas por materias e temáticas
- A realización de sesións formativas dirixidas ao profesorado e a elaboración de manuais que teñen a súa disposición na AV do centro
- A creación de cursos na Aula Virtual dirixidos ás familias do alumnado onde se lles facilita información e manuais sobre o funcionamento da propia AV, a aplicación abalar móbil e o servizo de vídeoconferencias
O Plan Dixital pretende incardinarse e contribuír co Proxecto Educativo no relativo á mellora da competencia dixital do alumnado, sen ter unha dependencia excesiva destas tecnoloxías pero facilitándolles as ferramentas para desenvolverse de forma eficaz nunha sociedade cada vez máis dixitalizada.
Así mesmo, mediante esta capacitación dixital do alumnado  buscaremos  superar o risco de exclusión dixital ao que poden estar expostos algún deles.
Por outro lado, o centro intenta promover accións innovadoras potenciando o emprego das TICS e dos recursos dixitais que o profesorado e o alumnado ten a súa disposición
2.3.Contribución do Plan Dixital á Programación Xeral Anual do curso 22/23
Pretendemos que o Plan Dixital contribúa á PXA do curso 22/23 ao servir de marco as accións impulsadas polo equipo TIC citadas no apartado anterior que conxuntamente coas que se recollen no propio plan de acción buscaran mellorar a competencia dixital de toda a comunidade educativa finalidade última do Plan Dixital.
3. PROCESO DE ELABORACIÓN
O Plan Dixital foi elaborado mediante a realización dun PFPP no que participou o Equipo de dinamización do Plan e seguiu en todo momento as indicacións realizadas polos mentores do ADIX.
-Análise das instrucións para o deseño, elaboración e implantación do plan dixital. Decisións sobre a data de apertura e peche do SELFIE e sobre o envío dos enlaces ao profesorado e do equipo directivo polo correo corporativo. Realización da enquisa SELFIE do alumnado na sesión semanal de informática. Selección das preguntas opcionais a engadir na enquisa
-Análise dos resultados preguntas do SELFIE do profesorado e do equipo directivo concretando os seus puntos fortes e débiles en relación á tecnoloxía dixital.
-Análise dos resultados preguntas do SELFIE do alumnado concretando os seus puntos fortes e débiles en relación ás tecnoloxías dixitais. Determinación global dos puntos fortes e débiles, das ameazas e oportunidades en relación ás tecnoloxía dixitais necesarios para crear o DAFO
-Concreción dos puntos fortes e débiles resultantes da análise do TCDD. Inclusión nas categorías do DAFO do BOARD da nosa AV dos puntos fortes e débiles e das fortalezas e ameazas resultantes das análises do SELFIE e do TCDD.
-Establecemento dos obxectivos prioritarios do Plan de Acción. Elaboración das táboas do plan de acción de cada obxectivo, incluíndo os seus indicadores de logro e concretando as accións a realizar.
-Redacción final do Plan dixital

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

1. AUTOAVALIACIÓN SELFIE
O SELFIE foi realizado por  61% do profesorado, o 100% do equipo directivo e o 92% do alumnado de 5º e 6º de Primaria.
Os resultados nas distintas áreas foron:
A- Liderado; equipo directivo 4.2 e profesorado 3.6.
B- Colaboración e redes; equipo directivo 4.3, profesorado 3.1 e alumnado 3.5.
C- Infraestrutura e equipos; equipo directivo 4.5, profesorado 3.9 e alumnado 4.5.
D- Desenvolvemento profesional continuo; equipo directivo 4.4 e profesorado 4.2.
E- Pedagoxía: Apoio e recursos; equipo directivo 4.3 e profesorado 3.8.
F- Pedagoxía:Implementación na aula; equipo directivo 4.3, profesorado 3.3 e alumnado 3.7
G- Prácticas de avaliación; equipo directivo 4.2 e profesorado 3.2.
H- Competencias dixitais do alumnado; equipo directivo 4.4, profesorado 3.5 e alumnado 4.6.
2. TEST DE COMPETENCIA DIXITAL DOCENTE
No test CDD participou un 80% do profesorado definitivo e un 100% do profesorado provisional, interino e permutado.
A puntuación media do test foi de 82,1 sendo o nivel de competencia do centro B1- Integrador/a
En relación as distintas etapas, a puntuación media en Educación Infantil foi dun 66,9% e en Educación Primaria de 89,1 sendo en ambas etapas o nivel de competencia B1- Integrador/a.
Segundo os resultados obtidos no test, o 40% do profesorado ten un nivel de competencia A2,un 25% do profesorado ten un nivel de competencia B1 e outro 25% un nivel de competencia B2, o nivel de competencia do 10% restante é C1.
3. OUTRA FONTE
Outra fonte de recollida de información foi a observación do emprego que se fai dos recursos tecnolóxicos dispoñibles no centro e do traballo cos mesmos tanto por parte do profesorado coma do alumnado.

Interno
19 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Baixa competencia dixital do alumnado dos cursos non Edixgal. Alumnado Si
Debilidade A maioría do profesorado non dispón dos coñecementos técnicos para ensinarlle ao alumnado a resolver os problemas que lles xorden ao empregar a tecnoloxía dixital. Infraestruturas Non
Debilidade Carencia dunha estratexia dixital claramente definida. Organización de centro Non
Debilidade Descoñecemento da normativa relativa á adquisición de equipamento informático para os centros educativos. Organización de centro Si
Debilidade A maioría do profesorado non crea nin comparte recursos dixitais para utilizalos nas súas clases. Persoal docente Si
Debilidade Escasa utilización da tecnoloxía na realización de traballos grupais nos que o alumnado teña que colaborar e/ou cooperar entre si e na realización de proxectos interdisciplinais Persoal docente Non
Debilidade Non utilización da tecnoloxía dixital para que o alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe e para realizar observacións sobre o traballo dos seus compañeiros/as. Persoal docente Non
Debilidade Nos cursos non Edixgal o alumnado non desenvolve habilidades dixitais nas diferentes materias e non se emprega a tecnoloxía dixital para avalialo. Persoal docente Si
Debilidade Pouca utilización por parte do profesorado das tecnoloxías dixitais na colaboración con outras organizacións. Persoal docente Non
Debilidade Nos cursos non Edixgal pouca utilización da aula virtual coma instrumento de aprendizaxe e baixo emprego de actividades de aprendizaxe dixital para motivar ao alumnado. Persoal docente Si
Debilidade A maioría do profesorado non utiliza as tecnoloxía dixitais tendo en conta as diversas necesidades e capacidade de aprendizaxe co fin de que o alumnado siga itinerarios individuais de aprendizaxe e avance a distintas velocidades. Persoal docente Non
Fortaleza O alumnado dos grupos Edixgal pode facer un seguimento das súas tarefas no EVA na maioría das materias. Alumnado Non
Fortaleza O alumnado aprende a comunicarse de forma segura, responsable e con respecto empregando as tecnoloxías dixitais. Alumnado Non
Fortaleza Resolución por parte da coordinadora TIC do centro dos problemas que lle xorden ao alumnado e ao profesorado no emprego da tecnoloxía dixital, así e como dalgúns problemas de funcionamento do equipamento tecnolóxico. Infraestruturas Non
Fortaleza Exploración de novas formas de ensino empregando tecnoloxías dixitais debatendo as súas vantaxes e desvantaxes. Organización de centro Non
Fortaleza Emprego dos servizos dixitais corporativos para a comunicación entre membros da comunidade educativa. Persoal docente Non
Fortaleza Busca e emprego de recursos educativos dixitais na internet. Persoal docente Non
Fortaleza Disposición dun repositorio na web do centro de materiais de ensino aprendizaxe organizados por materias e temáticas. Persoal docente Non
Fortaleza A maioría do profesorado ten experiencia na realización dunha aprendizaxe dixital mixta. Persoal docente Non
19 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Falta de tempo do profesorado para explorar e implementar novas actividades para o aprendizaxe mixto. Administración educativa Non
Ameaza Insuficiente equipamento dixital nos cursos non Edixgal. Administración educativa Si
Ameaza Nos cursos non Edixgal falta de tempo para o emprego da tecnoloxía na aula. Administración educativa Non
Ameaza Exceso de burocracia. Administración educativa Non
Ameaza Falta de fondos para o uso das tecnoloxías. Administración educativa Si
Ameaza Baixa competencia dixital dalgunhas familias do alumnado que lles impide axudar aos seus fillos/as coas tecnoloxías. Contorna Non
Ameaza Falta de conectividade e de dispositivos dixitais nalgúns fogares do alumnado. Contorna Non
Ameaza Cambios lexislativos constantes Lexislación Non
Oportunidade Conexión a internet fiable e rápida no centro. Administración educativa Non
Oportunidade Software libre e ferramentas corporativas( moodle, abalarmóbil, correo, EVA...) facilitadas pola administración educativa. Administración educativa Non
Oportunidade Dotación de equipamento de préstamo para superar a fenda dixital. Administración educativa Non
Oportunidade Asistencia técnica externa para resolver problemas coas tecnoloxías dixitais (UAC, Servizo Premium, persoa de mantemento informático). Administración educativa Non
Oportunidade Acceso a formación permanente relacionada co ensino e aprendizaxe coas tecnoloxías dixitais. Administración educativa Non
Oportunidade Dotación de equipos dixitais ao alumnado, profesorado e nas aulas dos grupos Edixgal. Administración educativa Non
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Os elementos recollidos neste DAFO permiten o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilitan a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Iniciar ao profesorado na creación de recursos dixitais e compartilos na aula virtual do centro, tras unha formación previa.
O02PD Impulsar nos cursos non Edixgal de primaria a utilización de forma habitual da Aula Virtual coma instrumento de aprendizaxe.
O03PD Xestionar o aumento e actualización do equipamento da aula de informática que pode ser utilizado polo alumnado
O04PD Iniciar ao alumnado de educación infantil no manexo dos equipos informáticos

Seguimento

Procedemento

O seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución dos obxectivos recollidos no mesmo levarase a cabo trimestralmente mediante:
- Valoración do estado no que se atopan as accións que se están levando a cabo centrándonos sobre todo naquelas cuxa data de finalización prevista sexa ao remate do trimestre no que nos atopamos.
- Análise e valoración dos resultados obtidos nas accións realizadas co fin de realizar as modificacións que sexan necesarias nas mesmas ou establecer propostas de mellora.
- Indicación do estado no que se atopa cada unha das accións: realizada, aprazado ou pendente.

Para o seguimento empregarase a aplicación Educalidade

1º Trimestre

No primeiro trimestre realizáronse as acción previstas dos obxectivos O01PD, O02PD e O03PD.

Debido a circunstancias internas do centro (baixas no profesorado de Educación Infantil), non se realizou a acción prevista para o obxectivo O04PD relativa a formación do alumnado de Educación Infantil no prendido e apagado dos equipos e manexo do rato quedando aprazada para o seguinte trimestre.

Nas sesións formativas (Aula virtual e actividades H5P) o profesorado participante mostra interese no contidos das mesmas, así e como na resolución das súas dúbidas.

En relación ao alumnado, destacar o interese dos nenos e nenas 3º de Primaria no traballo na Aula Virtual accedendo dende as súas casas ademais de na hora de informática.

Valoramos positivamente a prontitude da UAC a hora de dar resposta ás nosas solicitudes de instalación dos puntos de rede, de posta a punta do equipamento e a instalación da maqueta Abalar. Así mesmo destacar tamén a prontitude do Concello na instalación dos puntos eléctricos.

2º Trimestre

No segundo trimestre realizáronse accións relacionadas cos catro obxectivos recollidos no plan dixital.
- Obxectivo O01PD,o profesorado segue mostrando interese por aprender a crear actividades H5P o cal se pon de manifesto na súa participación nas sesións formativas, en que quere resolver as súas dúbidas e na creación das súas primeiras actividades H5P a nivel individual e por ciclos.
- Obxectivo O02PD, o alumnado de 2º de Primaria xa é quen de entrar na aula virtual do centro coma usuarios identificados e goza realizando actividades dixitais interactivas na mesma.
Así mesmo, o alumnado de 3º de Primaria debido á súa sesión semanal na aula de informática mostra unha maior soltura no traballo nas distintas materias da aula virtual.
O alumnado de 4º de Primaria accede á Aula Virtual na súas casas para traballar actualmente na materia de Música.
- Obxectivo O03PD, xa foi acadado ao realizar todas as accións previstas tendo nestes momentos para o traballo do alumnado na aula de informática: 14 ordenadores de sobremesa, 7 ordenadores portátiles pertencentes á fenda dixital e 3 ordenadores portátiles todos eles coa maqueta Abalar.
A UAC segue a responder de forma eficiente e rápida ás nosas solicitudes.
- Obxectivo O04PD, por manterse as circunstancias internas do primeiro trimestre, o alumnado de Educación Infantil non comezou coa acción relativa ao prendido e apagado dos equipos e manexo do rato pero está traballando na aula de informática realizando actividades dixitais interactivas empregando a lousa dixital.

3º Trimestre

No terceiro trimestre realizáronse accións relacionadas cos tres obxectivos aínda non acadados recollidos no plan dixital.
- Obxectivo O01PD,o profesorado mostra unha actitude positiva para aprende a compartir no repositorio H5P da Aula Virtual as actividades que creou. Participa activamente nas sesións formativas e na creación de actividades H5P.
- Obxectivo O02PD, o alumnado de 1º de Primaria xa é quen de entrar de forma guiada na aula virtual do centro coma usuarios identificados e goza realizando actividades dixitais interactivas na mesma.
Así mesmo, o alumnado de 2º de Primaria debido á súa sesión quincenal na aula de informática mostra unha maior soltura no acceso á mesma, as distintas materias e na realización de actividades.
- Obxectivo O03PD foi acadado no segundo trimestre.
- Obxectivo O04PD, o alumnado de 5º e 6º Educación Infantil traballa na aula de informática realizando actividades dixitais interactivas empregando a lousa dixital. O profesorado desta etapa decidíu traballar coa lousa dixital no lugar de cos equipos informáticos polo que non se levou a cabo ao longo do curso a acción AO04.1.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Realizarase ao final de cada curso e nela levarase a cabo a:
- Valoración do logro de cada un dos obxectivos establecidos no plan de acción utilizando coma referencia os seus indicadores.
- De ser o caso, a proposta de accións de mellora ou de modificacións para a consecución do obxectivo no seguinte curso.
- Indicación de se o obxectivo foi acadado ou non.

Para a realización da avaliación empregarase a aplicación Educalidade

Valoración xeral

Realizamos unha valoración positiva do proceso de implantación do plan dixital do centro xa que:

-Acadáronse os valores establecidos para os indicadores dos catro obxectivos establecidos no mesmo.

-Levarse a cabo todas as accións previstas excepto unha delas.

-Unha elevada porcentaxe do profesorado do centro interesouse e implicouse na creación de actividades H5P.

- O interese do alumnado dos tres primeiros cursos de primaria por realizar actividades na Aula Virtual do centro.

- Mellorouse a infraestrutura de aula de informática con novos puntos de acceso á rede e aumento no número de equipos a disposición do alumnado.

Coma punto negativo, indicar que non se levou a cabo a acción A04.1 Formación do alumnado de E Infantil relativa: ao prendido e apagado dos equipos e manexo do rato debido a circunstancias internas do centro pero isto non impediu que o alumnado de 5º e 6º desta etapa educativa traballase coas tecnoloxías dixitais xa que no lugar de traballar con ordenadores empregaron a lousa dixital da aula de informática para a realización de actividades dixitais interactivas o que permitiu lograr o obxectivo ao que estaba vinculada esta acción.

En relación cos elementos externos valoramos de forma positiva as xestións realizadas coa UAC e o asesoramento do Adix.

Proposta de mellora

Para o vindeiro curso 2023/2024 as propostas de mellora no plan dixital de centro centraríanse en:

- Consolidar o emprego da Aula Virtual por parte do alumnado dos catro primeiros cursos de primaria intentado aumentar a súa utilización fora do horario lectivo.

- Aumentar o número de actividades do repositorio de actividades H5P, ampliando a súa tipoloxía.

- Buscar sacar un maior rendemento ao equipamento Educa en dixital, empregándoo de forma habitual na aula de informática e/ou coma aulas móbiles.

- Buscar sacar un maior rendemento as pantallas dixitais recibidas a final de curso, realizando actividades formativas para que o profesorado coñeza tódalas posibilidades que ofrecen e utilizándoas como elemento de achegamentos á tecnoloxía nos cursos de Educación Infantil no lugar do emprego dos ordenadores.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do plan dixital do centro realizarase mediante:
- Publicación do plan dixital na páxina web do centro (menú "Documentos do centro", apartado "Documentos organizativos"
- Envío por parte da dirección do centro dunha mensaxe de Abalar móbil para informar as familias do alumnado da publicación do plan dixital.

Ligazón de acceso ao plan dixital na web do centro: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipvilaxoan/?q=taxonomy/term/535