Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O CEIP Arealonga está ubicado no núcleo urbano do Concello de Vilagarcía de Arousa, no barrio da Lomba. É unha zona densamente poboada. A actividade económica predominante é a do sector servizos, da que o comercio e a hostalería ocupan a maior porcentaxe de poboación activa, seguido de profesionais independentes, a construción e a industria. O nivel sociocultural é medio, a oferta cultural no casco urbano está a un bo nivel, e nos barrios periféricos mellorou considerablemente nos últimos anos, xa que en todos hai casas de cultura dotadas de bibliotecas.

O centro conta con 6 unidades de Educación Infantil e 13 de Educación Primaria. Con liña 2 de Infantil a 5º de Primaria e mantendo a liña 3 en 6º de forma provisional.

Tendo en conta a normativa vixente elabórase o Plan Dixital como parte do Proxecto Educativo e a Programación Xeral Anual para regular a relación coa tecnoloxía nas distintas etapas educativas.

O obxectivo principal é ir integrando a tecnoloxía na vida diaria das aulas, xa que actualmente o alumnado debe adquirir unha serie de competencias en relación co seu emprego.

Dende o centro educativo debemos non só dar a coñecer a tecnoloxía senón tamen promover un uso axeitado, dando a coñecer os riscos que pode supoñer un mal emprego da mesma.

A nosa sociedade está en cambio permanente, cada vez máis dixitalizada e por iso, dende os centros educativos debemos dar resposta ás necesidades do alumnado para que acaden as competencias necesarias en todos os eidos.

O CEIP Arealonga posúe conexión a internet, unha rede de área local (RAL/LAN) e servizo WIFI con acceso a internet.

Teñen acceso a internet vía WIFI o persoal do centro e o alumnado con dispositivos do centro. Pola contra, non pode acceder a internet vía WIFI o alumnado con dispositivos propios.

O acceso WIFI está dispoñible nos espazos dedicados á docencia, departamentos, secretaría do centro, despachos de dirección e zonas comúns.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Como instrumento de recollida empregamos o informe SELFIE e o test CDD.

Interno
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Atopamos puntuacións máis baixas á hora de otorgar recoñecemento ao traballo dos demais, na creación de contidos e á hora de aprender e comunicarse. Alumnado Non
Debilidade O centro educativo carece dunha infraestrutura axeitada de dispositivos dixitais suficientes e de recursos dixitais en liña ben organizados. Infraestruturas Si
Debilidade O noso centro non conta cunha estratexia dixital ben definida. Organización de centro Si
Debilidade O profesorado non participa en redes profesionais. En ocasións emprega contornos virtuais de aprendizaxe e existe unha creación de recursos dixitais, pero en baixa medida. Persoal docente Si
Fortaleza O alumnado amosa implicación e colaboración, ademais dun comportamento seguro e responsable e intenta verificar a calidade da información. Alumnado Si
Fortaleza Existe unha boa comunicación coa comunidade educativa. Familias Si
Fortaleza O noso centro conta con acceso a internet e con dispositivos dixitais para a aprendizaxe para o alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria. Infraestruturas Si
Fortaleza O noso centro ten experiencia no uso de contornos de aprendizaxe e conta cunha comunicación regular e ben organizada. Ademais apoia o desenvolvemento profesional continuo (DPC) do persoal a todos os niveis. Organización de centro Si
Fortaleza O profesorado participa en programas de desenvolvemento profesional e colabora dentro do colexio para o uso da tecnoloxía da información e comunicación. Emprega recursos educativos en liña e ten unha boa comunicación coa comunidade educativa. Persoal docente Si
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza No noso centro vense afectados o ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais por falta de fondos, equipos dixitais insuficientes, apoio técnico limitado, falta de tempo para o profesorado e a burocracia. Administración educativa Non
Ameaza Existencia de cambios constantes na lexislación educativa. A ratio por aula é moi elevada. Lexislación Non
Oportunidade O centro conta cun número de profesorado definitivo suficiente, polo que existe unha estabilidade laboral. Administración educativa Non
Oportunidade A relación e colaboración da ANPA co colexio é boa. ANPA Si
Oportunidade Boa ubicación xeográfica con respecto a saídas, servizos e mobilidade do alumnado. Contorna Non
Oportunidade Boa relación co Concello, prensa e outras entidades. Outras Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

O DAFO anterior invita á reflexión respecto dos obxectivos a acadar e a partir del deseñamos o Plan de Acción.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar a competencia dixital do profesorado e do alumnado.
O02PD Seguir a empregar AbalarMóbil como ferramenta de comunicación entre os membros da comunidade educativa e impulsar o uso de AbalarPro entre o profesorado.
O03PD Fomentar o uso das Aulas Virtuais como espazo para compartir, aproveitar e crear diferentes recursos e ferramentas dixitais.
O04PD Mellorar a competencia dixital do alumnado a través dos recursos elaborados polo profesorado e do material de "Polos creativos".

Seguimento

Procedemento

Farase un seguimento da consecución dos obxectivos do Plan Dixital a través das avaliacións trimestrais.

1º Trimestre

Neste primeiro trimestre comezamos a formación para mellorar a competencia dixital do profesorado e do alumnado.

Seguimos a empregar AbalarMóbil como ferramenta de comunicación entre os membros da comunidade educativa e impulsando o uso de AbalarPro entre o profesorado.

 

2º Trimestre

No segundo trimestre seguimos coa formación para mellorar a competencia dixital do profesorado e do alumnado.

Empregamos AbalarMóbil como ferramenta de comunicación entre os membros da comunidade educativa.

Fomentamos o uso das Aulas Virtuais como espazo para compartir, aproveitar e crear diferentes recursos e ferramentas dixitais.

3º Trimestre

No terceiro trimestre empregamos AbalarMóbil como ferramenta de comunicación entre os membros da comunidade educativa.

Fomentamos o uso das Aulas Virtuais como espazo para compartir, aproveitar e crear diferentes recursos e ferramentas dixitais.

Traballouse a competencia dixital do alumnado a través dos recursos elaborados polo profesorado, pero apenas empregamos os "Polos creativos" porque non chegou o material.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Fixemos unha valiación procesual unha vez ao trimestre na que se valorou o estado de execución das accións, a análise e valoración dos resultados e plantexáronse as posibles modificacións das acción e as propostas de mellora.

Realizouse a avaliación final na que se valorarou o logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral

A valoración xeral é positiva, aínda que o último obxectivo non se conseguiu pola falta de material de Polos Creativos e tamén pola falta de tempo.

Proposta de mellora

Solicitar máis formación e conseguir un banco de actividades amplo.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Darase a coñecer o Plan Dixital a toda a comunidade educativa a través da páxina web do centro.

http://www.edu.xunta.gal/centros/ceiparealonga/

http://www.edu.xunta.gal/centros/ceiparealonga/?q=search/node/plan%20dixital