Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Coa finalidade de facer seguimento do Plan Dixital, ao longo do curso faranse reunións coa mentora Adix e co equipo do Plan Dixital.
O 14/12/2023 tivo lugar o seminario de formación de 3 horas de duración sobre a LOPD, no relativo ao contexto educativo (OBX 1). Con respecto á formación en Moodle (OBX 2), estase en contacto coa persona que realizará as sesións formativas, estimando que estas se celebrarán no mes de febreiro, aproximadamente. O debate sobre a utilización das novas tecnoloxías no ensino (OBX 3) aínda está pendente.
O mesmo día 14, pola maña, levouse a cabo unha reunión telemática entre a coordinadora do plan dixital do centro e a mentora ADIX, na que se repasa o estado actual dos obxectivos do plan e o procedemento para introducir os documentos xustificativos das accións no seguimento das mesmas. Tamén se incide en cubrir o apartado de seguimento correspondente ao primeiro trimestre.
O nivel de cumplimento dos obxectivos do Plan Dixital ao remate do segundo trimestre do curso é o seguinte:
- Obx1: Xa se levou a cabo a sesión formativa. Queda pendente a enquisa.
- Obx2: Xa se levaron a cabo as tres sesións formativas. Cada docente realizou actividades diversas na súa propia aula virtual. Existe unha aula de probas con distintas tipoloxías de actividades que se poden implementar coas ferramentas de Moodle, que foron traballadas durante as sesións formativas.
- Obx3: Tivo lugar un debate, aínda que non de forma estruturada, senón de xeito informal durante as distintas sesións de formación. Discutiuse, por exemplo, sobre o uso das redes sociais no ámbito de ensinanza. No que respecta a Aula Virtual, tamén se debateu sobre a conveniencia de avaliar por medio da mesma ou se habería alumnado afectado pola fenda dixital. Queda pendente para o terceiro trimestre a celebración dun debate formalmente organizado.
O 14/03, celebrouse telemáticamente unha reunión entre a coordinadora do plan dixital do centro e a mentora ADIX, na que se repasou o estado actual dos obxectivos do plan ao remate do segundo trimestre.
O nivel de cumplimento dos obxectivos do Plan Dixital ao remate do segundo trimestre do curso é o seguinte:
- Obx1: Xa se levou a cabo a sesión formativa e tamén se lanzou unha enquisa de conclusións e grao de satisfacción ao profesorado participante.
- Obx2: Xa se levaron a cabo as tres sesións formativas e tamén se lanzou unha enquisa ao profesorado participante, para coñecer o grao de satisfacción coa formación recibida e as súas conclusións sobre as posibles melloras no proceso de ensino-aprendizaxe.
- Obx3: Aínda que ao longo de todo o curso, tiveron lugar entre os e as docentes conversas informais sobre o uso das TIC no ensino, moitas veces no seo dos diferentes departamentos e outras, de xeito interdepartamental, non se producira un debate formalmente organizado ata o pasado 14/05. Nesa sesión falouse, entre outros temas, da conveniencia de explorar os usos da IA na educación. Neste senso, lanzouse a todo o claustro de profesores e profesoras, unha enquisa para coñecer polo miúdo as súas inquedanzas no eido dixital, con vistas a elaboración do plan dixital do vindeiro curso.
O 29/05 terá lugar a reunión telemática entre a coordinadora do plan dixital do centro e a mentora ADIX, para facer o seguimento do terceiro trimestre e a avaliación final do plan.
Avaliación
Segundo o establecido no procedemento para a avaliación, na avaliación final empregaranse os indicadores deseñados para cada obxectivo e comprobarase a consecución dos valores finais previstos. O resultado positivo desta comprobación fará que se considere conseguido o obxectivo correspondente.
Así, no obxectivo 1, máis do 80% do profesorado asistente valorou positivamente a formación recibida, según se deduce da enquisa levada a cabo.
No que respecta ao obxectivo 2, o criterio que se tiña que ter en conta era a elaboración dunha actividade h5p, dous cuestionarios de avaliación e unha base de datos. Acadáronse os dous primeiros, non así o terceiro. Non obstante, considérase conseguido o obxectivo posto que a ferramenta das bases de datos foi descartada por atopar outra máis apropiada aos fins perseguidos.
Con respecto ao obxectivo 3, establecíase o límite para consideralo acadado nunha participación na enquisa dun 80% do claustro de profesoras e profesores. Esta cifra de participación non se acadou, quedando aproximadamente na metade (un 40%). Ben é certo que o grao de interese do profesorado polas TIC non é uniforme, como demostra o nivel de implicación á hora de participar na enquisa. Sen embargo, o fin último do estudo era coñecer os temas de interese para o vindeiro curso e este obxectivo si se conseguiu.
Como principal proposta de mellora para o vindeiro curso, sitúase a de continuar afondando na implicación do claustro de profesoras e profesores no eido dixital, ben axustando a formación aos seus temas de interés, ben promovendo grupos interdisciplinares de traballo e reflexión.
Comunicación e difusión
O protocolo para a publicidade e difusión do plan entre toda a comunidade educativa incluirá o seguinte proceso:
- Comunicación ao órganos colexiados:
- Claustro. Presentación, aportación de ideas e valoración.
- Consello Escolar. Presentación, valoración e aprobación.
- Web do centro. Publicidade no apartado de documentos.