Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Farase un análise das accións levadas a cabo en cada trimestre, observando para aquelas que se prolonguen durante todo o curso qué aspectos serían mellorables cara ao seguinte trimestre.
As charlas do Plan Director aínda non se celebraron. Solicitouse tamén o programa NAVEGA CON RUMBO para alumnado e familias. O centro foi seleccionado e estamos pendentes de que confirmen as datas.
O xoves 9 de novembro do 2023 tivo lugar a primera reunión informativa para familias co gallo de mellorar a comunicación dixital entre familias e centro educativo. A porcentaxe de participación acercouse ao 25 % do total das familias, sendo maioritarimente nais e pais do alumnado de 1º de ESO.
Estase a elaborar o curso na AV do centro, máis aínda non está completo e finalmente debería ser revisado e aprobado polo equipo directivo.
As charlas do Plan Director aínda non se celebraron. Solicitouse tamén o programa NAVEGA CON RUMBO para alumnado e familias. O centro foi seleccionado e estamos pendentes de que confirmen as datas.
Con data 5,6 e 7 de febreiro celebráronse as charlas do Plan Director sobre "Ciberacoso: delitos de odio e discriminación" para os grupos de 4º da ESO.
Con posteriorirade e contando coa colaboración dos titores dos grupos fíxose un cuestionario para alumnado que permita valorar a aportación de información obtida nas charlas. O resumo dos resultados obtidos é o seguinte:
En relación á duración da charla sobre Ciberacoso o 82% dos/das participantes na enquisa opinaron que foi suficiente e o 18% restante que foi curta.
Ao respecto da explicación da persoa relatora o 84% dos participantes na enquisa din que foi clara e compresible.
Ademáis o 89% das/dos participantes na enquisa manifestan que a charla foi útil para aprender a xestionar e entender o ciberacoso, e o 88% afirman que despois do escoitado nela revisarán máis polo miudo o contido cando vaian a enviar unha mensaxe.
Por outra banda o 23% opinan que quedaron algunhas dúbidas pendentes de aclarar, de feito unha porcentaxe alta expresa que lle gustaría recibir máis charlas deste tipo. Por último, un pequeno tanto por cento declara que lles gustaría que nestas charlas houbera máis posibibilidade de participar e preguntar, ou máis tempo para facelo.
A valoración cómo se pode observar foi moi positiva.
Estase a elaborar o curso na AV do centro, máis aínda non está completo e finalmente debería ser revisado e aprobado polo equipo directivo.
A charla do programa da Consellería NAVEGA CON RUMBO celebrouse o día 3 de xuño. Só se concedeu para alumnado a pesar de que se tiña solicitado tamén para familias.
Avaliación
A avaliación do Plan Dixital ten como obxectivo medir o grao de consecución dos obxectivos e das accións plantexadas. Farase un análise dos seus indicadores de logro e tamén se terán en conta as observacións feitas no apartado de Seguimento para validar a realización de cada unha das accións.
En canto ao obxectivo: "Mellorar a competencia dixital do profesorado a través da optimización no emprego das aulas virtuais e EVA E-Dixgal, así coma da aplicación PROENS" a acción prevista era a creación dun curso na AV do centro no que estaría matriculado todo o profesorado e que servirá de referente, recordatorio temporal (a través de tarefas) e consulta para xestionar as súas aulas virtuais e EVA edixgal, así coma para manter actualizada súa programación en PROENS. O curso está sen rematar polo que o indicador, que era a orcentaxe de acceso ao curso da AV non se pode analizar.
En canto ao obxectivo: "Mellorar a competencia dixital do alumnado en canto aos riscos e ameazas no uso das TIC" a acción prevista era a asistencia dunha parte do alumnado ás charlas organizadas no marco do Plan director para a convivencia e mellora da seguridad nos centros educativos e a súa contorna. Este curso pedíronse actividades en relacción a delitos de acoso e ciberacoso. Asemade solicitáronse as charlas do programa NAVEGA CON RUMBO. O indicador para esta acción serían os resultados dun test realizado con posterioridade (tanto para alumnado como para profesorado acompañante) que permita valorar a aportación de información obtida nas charlas. O resumo dos resultados obtidos é o seguinte:
En relación á duración da charla sobre Ciberacoso o 82% dos/das participantes na enquisa opinaron que foi suficiente e o 18% restante que foi curta.
Ao respecto da explicación da persoa relatora o 84% dos participantes na enquisa din que foi clara e compresible.
Ademáis o 89% das/dos participantes na enquisa manifestan que a charla foi útil para aprender a xestionar e entender o ciberacoso, e o 88% afirman que despois do escoitado nela revisarán máis polo miudo o contido cando vaian a enviar unha mensaxe.
Por outra banda o 23% opinan que quedaron algunhas dúbidas pendentes de aclarar, de feito unha porcentaxe alta expresa que lle gustaría recibir máis charlas deste tipo. Por último, un pequeno tanto por cento declara que lles gustaría que nestas charlas houbera máis posibibilidade de participar e preguntar, ou máis tempo para facelo.
A valoración cómo se pode observar foi moi positiva.
En canto ao obxectivo: "Mellorar a comunicación coas familias que teñen máis problemas no uso dos medios dixitais" a acción prevista foi a celebración dunhas xornadas de orientación familiar sobre o emprego das ferramentas dixitais de comunicación co centro, así como información básica sobre o funcionamento de E-Dixgal e das ferramentas que para o uso da mesma ofrece a Administración. O indicador neste caso era a porcentaxe de asistencia ás xornadas informativas. E, como se tiña previsto, a asistencia estivo en trorno ao 25% das familias convocadas.
Resulta evidente que tanto o formulación de obxectivos, como de accións podería mellorar se a coordinación do Plan Dixital tivera unha reducción no seu horario que lle permitira plantexarse obxectivos máis ambiciosos e maior número de accións.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital será publicado na páxina web do instituto (www.iesneiravilas.es) e será enviado ao profesorado e
aos membros do Consello Escolar para a súa aprobación e posteriormente dar difusión a toda a
comunidade educativa.