Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O Equipo de Plan Dixital realizará, alomenos, unha xuntanza trimestral para realizar o seguemento do Plan Dixital, aínda que terá dúas coordinacións coa ADIX ao trimestre quen guiará neste proceso.
A persoa coordinadora do PD accederá, coa supervisión da Dirección, a Educalidade para realizar o seguemento do noso Plan.
Este proceso suporá posibles modificacións durante o proceso de implementación deste curso do Plan Dixital, xa que poderase adaptar o Plan de Acción en función das necesidades que atopemos.
Durante este trimestre académico o desenvolvemento e aplicación do Plan Dixital foi globalizado e transversal polo que debemos facer unha valoración individual de cada un dos obxectivos propostos:
- Establecer un equipo de profesores/as (EPD) para a elaboración, xestión e seguimento do plan dixital de centro (PDC). Os numerosos plans de centro que temos na actualidade no noso colexio orixina que este ámbito de traballo e coordinación, aínda que exista un desenvolvemento transversal, se reduce ao equipo de sseis mestres que configuramos o Equipo TIC - Edixgal. Ademais, durante este primeiro trimestre no plan de Boas Prácticas do colexio incorporouse unha seoaniña de Polos Creativos. A coordinación, organización e posta en marcha de todos os ámbitos de traballo iniciouse, pero a limitación de horas dispoñibles e de coordinación limita moito este desenvolvemento.
- Realizar un inventario actualizado dos medios e dispositivos dixitais do Centro e incorporalo e actualizalo na Ferramenta Inventario. Non iniciamos este obxectivo xa que non temos novas instruccións por parte de AMTEGA da posta en funcionamento da aplicación inventario. Seguimos á espera.
- Potenciar o uso de Agueiro entre a comunidade educativa de Educación Infantil e Primaria como blogue de comunicación coas familias. Publicación de vídeos, recursos, fotos,. Este obxectivo iniciouse coa directriz no centro de non publicar o enlace na páxina web de blogues educativos que non foran corporativos. Solicitamos a cada familia a autorización de imaxe para a publicación de fotografía e vídeos neste medio. Parte do equipo docente participou na formación de Agueiro que se desenvolveu no primeiro trimestre e xa temos publicados catro blogues do centro en Agueiro polo que podemos considerar que está adacado aínda que seguiremos na labor.
- Integrar actividades de aprendizaxe STEAM Multidisciplinares. Como proxecto de Polos Creativos o noso centro celebrará o día da CIencia en Maio. Neste curso conseguimos a colaboración e participación de todo o profesorado e departamentos. As actividades do primeiro trimestre programáronse pero a falta de tempo e a sobrecarga laboral e burocrática produce que vaian atrasadas no seu desenvolvemento. Iniciamos o Blogue de Polos en Agueiro (solicitamos unha conta corporativa no colexio para facelo máis global).
Durante este trimestre académico o desenvolvemento e aplicación do Plan Dixital foi globalizado e transversal polo que debemos facer unha valoración individual de cada un dos obxectivos propostos:
- Establecer un equipo de profesores/as (EPD) para a elaboración, xestión e seguimento do plan dixital de centro (PDC). Neste trimestre seguimos co traballo na liña de Polos Creativos no Equipo de BP. A parte de xestión e organización do profesorado e alumnado pechouse no primeiro trimestre.
- Realizar un inventario actualizado dos medios e dispositivos dixitais do Centro e incorporalo e actualizalo na Ferramenta Inventario. Non iniciamos este obxectivo xa que non temos novas instruccións por parte de AMTEGA da posta en funcionamento da aplicación inventario. Seguimos á espera.
- Potenciar o uso de Agueiro entre a comunidade educativa de Educación Infantil e Primaria como blogue de comunicación coas familias. Publicación de vídeos, recursos, fotos,. Este obxectivo iniciouse coa directriz no centro de non publicar o enlace na páxina web de blogues educativos que non foran corporativos. Solicitamos a cada familia a autorización de imaxe para a publicación de fotografía e vídeos neste medio. Parte do equipo docente participou na formación de Agueiro que se desenvolveu no primeiro trimestre e xa temos publicados catro blogues do centro en Agueiro polo que podemos considerar que está adacado aínda que seguiremos na labor.
No segundo trimestre seguen operativos varios blogues de aula e iníciase un Blogue de Agueiro específico sobre o traballo anual para e por o Día da CIencia que festexaremos o 7 de maio e as familias poderán participar nas visitas.
- Integrar actividades de aprendizaxe STEAM Multidisciplinares. Como proxecto de Polos Creativos o noso centro celebrará o día da CIencia en Maio. Neste curso conseguimos a colaboración e participación de todo o profesorado e departamentos. As actividades do segundo trimestre programáronse pero a falta de tempo e a sobrecarga laboral e burocrática produce que vaian algo atrasadas no seu desenvolvemento. Continuamos o Blogue de Polos en Agueiro e incorporamos diferentes actividades que desenvolvimos durante este trimestre.
Durante este trimestre académico o desenvolvemento e aplicación do Plan Dixital foi globalizado e transversal polo que debemos facer unha valoración individual de cada un dos obxectivos propostos:
- Establecer un equipo de profesores/as (EPD) para a elaboración, xestión e seguimento do plan dixital de centro (PDC). Neste trimestre seguimos co traballo na liña de Polos Creativos no Equipo de BP. A parte de xestión e organización do profesorado e alumnado pechouse no primeiro trimestre.
- Realizar un inventario actualizado dos medios e dispositivos dixitais do Centro e incorporalo e actualizalo na Ferramenta Inventario. Non iniciamos este obxectivo xa que non temos novas instruccións por parte de AMTEGA da posta en funcionamento da aplicación inventario. Seguimos á espera.
- Potenciar o uso de Agueiro entre a comunidade educativa de Educación Infantil e Primaria como blogue de comunicación coas familias. Publicación de vídeos, recursos, fotos,...Este obxectivo iniciouse coa directriz no centro de non publicar o enlace na páxina web de blogues educativos que non foran corporativos. Solicitamos a cada familia a autorización de imaxe para a publicación de fotografía e vídeos neste medio. Parte do equipo docente participou na formación de Agueiro que se desenvolveu no primeiro trimestre e xa temos publicados catro blogues do centro en Agueiro polo que podemos considerar que está adacado aínda que seguiremos na labor. Neste trimestre o Blogue de Polos en Agueiro e incorporamos diferentes actividades que desenvolvimos durante este trimestre.
- Integrar actividades de aprendizaxe STEAM Multidisciplinares. Como proxecto de Polos Creativos o noso centro celebrará o día da Ciencia o 7 de Maio. Neste curso conseguimos a colaboración e participación de todo o profesorado e departamentos. Tamén participarán como visitantes as familias.
Nas diferentes materias desenvolveron os distintos experimentos e proxectos para a mostra dese día onde os nenos e nenas presentan e explican o proceso e o resultado.
Avaliación
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, indicando:
- No contexto da avaliacion inicial: coa fase de diagnose para a detección de necesidades resolto segundo as pautas establecidas pola Consellería de Educación, realización de enquisas SELFIE e o TestCDD, dirixido ao equipo directivo, ao profesorado e ao alumnado.
- No contexto da avaliación procesual: as accións levadas a cabo seguiron o procedemento establecido pola Consellería co asesoramento e a formación do equipo ADIX 3 de A Coruña, que foi pautando todo o proceso de deseño do plan dixital. Cada trimestre foron facéndose as entregas das actuacións levadas a cabo polo noso centro ao equipo ADIX 3, tal como se reflicte no apartado 1.4 proceso de elaboración.
- No contexto da avaliación final: coa realización do propio plan dixital no curso 2023-2024 e que será implementado e avaliado no curso 2023-2024. Na implementacion do plan permitieráse valorar a consecución do obxectivos e facer propostas de mellora.
Criterios de consecución de obxectivos do plan a valorar no curso 2023/24:
- MANTER E COORDINAR UN EQUIPO PLAN DIXITAL.
- ACTUALIZACIÓN EQUIPOS – INVENTARIADO DO MATERIAL DIXITAL DE CENTRO.
- POTENCIAR USO DE AGUEIRO.
- ACTIVIDADES INTERDISCIPLINARES STEAM NAS AULAS - SEMANA DA CIENCIA (MAIO).
O cumprimento dos obxectivos do plan dixital validarase anualmente a partir da verificación dos indicadores correspondentes ás liñas de actuacións referidas a cada un dos obxectivos.
As actuacións serán consideradas como realizadas se responden aos indicadores sinalados en cada caso. Ese proceso de avaliación terá lugar ao remate do curso escolar, tendo en conta o nivel de progresión ou desenvolvemento para cada actuación no plano cronolóxico.
A valoración positiva das actuacións en cada obxectivo sinalará este como logrado. No último Consello Escolar e no último Claustro de cada curso renderanse contas da avaliación do Plan Dixital coas concrecións da Programación Xeral Anual, previamente á entrega á Inspección Educativa da Memoria Final Anual. A partir da avaliación obteranse unhas Propostas de Mellora que serán perfiladas e incluídas nas liñas de actuación para o curso seguinte.
O Plan Dixital desenvolveuse correctamente e todas as dinámicas propostas acadaron os obxectivos e indicadores propostos, excepto no obxectivo de Inventario, xa que, dadas as circunstancias non poido realizarse o volcado da información na plataforma Inventario nin poidemos facer unha listaxe de IPs funcional.
Polo resto, podemos considerar que o Plan Dixital é un elemento indispensable no noso centro, xa que, cada vez hai máis dinámicas tecnolóxicas aplicadas na aula e na dinámica de aprendizaxe.
Os elementos de mellora que atopamos, despois de implementar o noso Plan DIxital durante este curso académico son as seguintes:
- A coordinación do Plan Dixital debe establecerse en dúas figuras o Coordinador de TIC/Edixgal e o coordinador de Polos, xa que teñen que desenvolver moitas actividades e non hai tempo real para facelas.
- É preciso unificar os criterios de comunicación do centro coas familias, xa que están abertos moitos blogues e sistemas de publicidade privados, de ahí a necesidade de fomentar o uso de ferramentas coorporativas como o porfolio Agueiro que pode usarse como blogue de Aula.
- O Inventario do centro realizarase no vindeiro curso a través da Ferramenta Inventario, estamos á espera das indicacións de AMTEGA.
- Despois da realización da Semana da Ciencia, mantemosa posibilidade de festexar o día da ciencia coa participación das familias e ou do pobo, pero haberá que valorar todas as posibilidades e fomentar a participación tanto do profesorado como do alumnado.
Comunicación e difusión
O protocolo para a publicidade e difusión do plan entre toda a comunidade educativa incluirá o seguinte proceso:
-
Comunicación ao órganos colexiados:
-
Claustro (presentación, aportación de ideas e valoración).
-
Consello Escolar (presentación, valoración e aprobación).
-
-
Publicidade na Web do centro no apartado de documentos.
-
AbalarMobil: comunicación do enlace ao documento.
Durante o curso académico e través das diferentes reunións informativas realizadas, CCP - Claustro, o coordinador do PD realizará un análise e unha valoración das accións e os obxectivos traballados e informará dos cambios necesarios aplicados.