Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
A persoa coordinadora do Plan dixital do CEIP Plurilingüe de Sigüeiro( Raquel Naveiro Otero, coordinadora do Plan Dixital 2023-2024) reunirasé telefónicamente, telemáticamente ou presencialmente co mentor ADIX (Jorge Fernández Otero), cando fose necesario, sempre que a situación o permita, para revisar e analizar como se van levando a cabo os obxectivos e accións dos mesmos ou se estos presentan algunha incidencia ao longo do curso académico 2023 2024.
A 21 de decembro de 2023 os obxectivos do plan dixital do noso centro e as accións dos mesmos atópanse como segue:
1. Mellorar a competencia dixital do profesorado a través dun PFPP de Polos Creativos.
1. AO1.1: Solicitar ao CAFI un PFPP de Polos Creativos. (REALIZADO)
2. AO1.2:Realización das actividades relacionadas co PFPP (individuais, grupais, presenciais ou online) (EN PROCESO)
3. AO1.3: AO1.3:Analise dos resultado do PFPP
2. Emprego da Aula Virtual do centro como recurso cotiá (E3)
1. AO2.1: Posta en funcionamento da AV a comezos do curso: creación de categorías, alta de usuarios, creación de círculos, creación de cursos,… (REALIZADO)
2. AO2.2: Mantemento e actualización periódica da Aula Virtual. (EN PROCESO)
3. AO2.3:Resolución de dúbidas e orientación en relación ao funcionamento e aproveitamento da Aula Virtual. (EN PROCESO)
3. Fomentar un comportamento seguro e responsable do alumnado (*H1, H3*)
1. AO3.1:Solicitude do Plan Director e outras actividades ( charlas, talleres, obradoiros...) para concienciar ao colectivo indicado. (REALIZADO)
2. AO3.2:Realización de actividades complementarias por parte de persoas externas ao centro e formadoras na temática. (EN PROCESO)
4. Actualización e mantemento dos equipos informáticos das aulas ordinarias e espazos administrativos. (C1, C8*)
1. AO4.1:Actualización e mantemento dos equipos informáticos das aulas ordinarias e espazos administrativos (CPU, videoproxector, PDI,…) e conexión a rede. (EN PROCESO)
2. AO4.2:Reposición de equipos informáticos empregando os recursos propios do centro e de acordo cos límites orzamentarios establecidos. (EN PROCESO)
A 23 de marzo de 2024 os obxectivos do plan dixital do noso centro e as accións dos mesmos atópanse como segue:
1. Mellorar a competencia dixital do profesorado a través dun PFPP de Polos Creativos.
1. AO1.1: Solicitar ao CAFI un PFPP de Polos Creativos. (REALIZADO)
2. AO1.2:Realización das actividades relacionadas co PFPP (individuais, grupais, presenciais ou online) (EN PROCESO)
3. AO1.3: AO1.3:Analise dos resultado do PFPP
2. Emprego da Aula Virtual do centro como recurso cotiá (E3)
1. AO2.1: Posta en funcionamento da AV a comezos do curso: creación de categorías, alta de usuarios, creación de círculos, creación de cursos,… (REALIZADO)
2. AO2.2: Mantemento e actualización periódica da Aula Virtual. (EN PROCESO)
3. AO2.3:Resolución de dúbidas e orientación en relación ao funcionamento e aproveitamento da Aula Virtual. (EN PROCESO)
3. Fomentar un comportamento seguro e responsable do alumnado (*H1, H3*)
1. AO3.1:Solicitude do Plan Director e outras actividades ( charlas, talleres, obradoiros...) para concienciar ao colectivo indicado. (REALIZADO)
2. AO3.2:Realización de actividades complementarias por parte de persoas externas ao centro e formadoras na temática. (EN PROCESO)
4. Actualización e mantemento dos equipos informáticos das aulas ordinarias e espazos administrativos. (C1, C8*)
1. AO4.1:Actualización e mantemento dos equipos informáticos das aulas ordinarias e espazos administrativos (CPU, videoproxector, PDI,…) e conexión a rede. . (REALIZADO)
2. AO4.2:Reposición de equipos informáticos empregando os recursos propios do centro e de acordo cos límites orzamentarios establecidos. (EN PROCESO)
A 21 de xuño de 2024 os obxectivos do plan dixital do noso centro e as accións dos mesmos atópanse como segue:
1. Mellorar a competencia dixital do profesorado a través dun PFPP de Polos Creativos.
1. AO1.1: Solicitar ao CAFI un PFPP de Polos Creativos. (REALIZADO)
2. AO1.2:Realización das actividades relacionadas co PFPP (individuais, grupais, presenciais ou online) (REALIZADO)
3. AO1.3: AO1.3:Analise dos resultado do PFPP (REALIZADO)
2. Emprego da Aula Virtual do centro como recurso cotiá (E3)
1. AO2.1: Posta en funcionamento da AV a comezos do curso: creación de categorías, alta de usuarios, creación de círculos, creación de cursos,… (REALIZADO)
2. AO2.2: Mantemento e actualización periódica da Aula Virtual. (REALIZADO)
3. AO2.3:Resolución de dúbidas e orientación en relación ao funcionamento e aproveitamento da Aula Virtual. (REALIZADO)
3. Fomentar un comportamento seguro e responsable do alumnado (*H1, H3*)
1. AO3.1:Solicitude do Plan Director e outras actividades ( charlas, talleres, obradoiros...) para concienciar ao colectivo indicado. (REALIZADO)
2. AO3.2:Realización de actividades complementarias por parte de persoas externas ao centro e formadoras na temática. (NON ACADADO)
4. Actualización e mantemento dos equipos informáticos das aulas ordinarias e espazos administrativos. (C1, C8*)
1. AO4.1:Actualización e mantemento dos equipos informáticos das aulas ordinarias e espazos administrativos (CPU, videoproxector, PDI,…) e conexión a rede. (REALIZADO)
2. AO4.2:Reposición de equipos informáticos empregando os recursos propios do centro e de acordo cos límites orzamentarios establecidos. (REALIZADO)
Avaliación
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos:
- No contexto da avaliación procesual: o final de cada trimestre revisarase o estado da execución das accións propostas para ese trimestre e valorarase posibles modificación e propostas de mellora..No caso de que as actuacións transcorran con demora, daráselles cumprimento coa maior prontitude para favorecer a súa consecución.
- No contexto da avaliación final: a final de curso farase unha valoración do logro dos obxectivos, tendo en conta os indicadores plasmados no Plan de Acción, e prospostas de mellora realizadas.
Cada unha das accións propostas neste plan ten uns indicadores específicos que axudarán a determinar si o obxectivo foi alcanzado, aprazado ou pendente. Tamén si este foi preciso realizar algunha variación no plantexamento desas accións durante o curso . Co análises deses indicadores, elaboraremos un informe final, onde se recollerán os resultados, aspectos negativos, positivos e propostas de mellora que recolleremos na memoria final do centro.
Unha vez que se acaden estas accións, debese volver a avaliar a competencia dixital do centro, empregando novamente a ferramenta SELFIE. Esta avaliación farase o final de cada curso escolar, de xeito bienal e dará pé a revisión e actualización do Plan Dixital.
Neste curso o profesorado estivo algo mais motivado que o ano anterior, xa que a maior parte do claustro participou na formación do PFPP, agardando recibir unha formación que nos achegara coñecementos e manexo para traballar con Polos Creativos. Recollemos moitas ideas de compañeiros que deron a formación, sen embargo toda esa motivación foi caendo a medida que o material de polos creativos non chegaba ao centro e non tiñamos a posibilidade de facer realidade as ideas que xurdían nestas formacións. Aínda que se solicitou ao Cafi material de préstamo como a Plotter ou impresora 3D non foi suficiente para que o profesorado se implicara no seu manexo, agás aquel que si está interesado neste tipo de actividades.
A aula virtual segue sen gustar a maioría do profesorado, moi pouco a emprega co seu alumnado. Na etapa de infantil tan só un grupo a empregou a modo de blog de aula.
O curso pasado instalouse no centro paneis dixitais interactivos dende infantil ata 1º e 2º de primaria, isto fixo posible que as incidencias nestas etapas foran moi poucas. En cambio no resto das etapas de primaria seguimos con problemas de actualización de equipos, pouca memoria RAM, lentitude... que fomos solventando sustituíndo algunhas pezas. Estaba previsto neste curso, se instalaran paneis interactivos no resto de primaria (3º a 6º) con equipos informaticos, pero non foi así. Isto impediu mercar equipos novos, xa que contabamos con esta equipación para logo reubicar equipos en mellor estado por outros que non están tan ben.
Dende a Consellería enviaron 2 PCs con maqueta abalar, para colocar na sala do profesorado e deste xeito contar con 2 equipos mais actuais. Como non dispoñemos de mais conexión por cable nesta sala, conectaronse por wifi.
Como tódolos anos, solicitamos o Plan Director, tendo 3 charlas durante o curso (1 por trimestre) . Tamén se solicitou algunha charla a empresas externas ao centro, pero non se deron concretado datas, polo que este obxectivo segue sen cumplirse dende o curso pasado. Consideramos que é de necesidade seguir formando ao profesorado, alumnado e familias sobre o uso e abuso das novas tecnoloxías, aplicacións, redes sociais, protección de datos, etc...
Para o víndeiro curso propoñemos o seguinte:
1- Seguir formando o profesorado a través dun PFPP sobre Polos Creativos.
2- Protección de datos.
3-Manexo aula virtual, galería de imaxes, web do centro ou outras canles da Consellería por parte do profesorado.
Comunicación e difusión
Na páxina web do noso centro atópase aloxado o Plan Dixital do curso 2022-2023 en formato pdf, podéndose consultar no seguinte enlace: https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipsigueiro/system/files/u15/15011567_CEIPPluriling%C3%BCeSig%C3%BCeiro_PlanDixital_V1.0_08062022%20APROBADO.pdf
Durante este curso 2023-2024, este documento estará dispoñible no seguinte enlace: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=15011567