Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguemento do Plan, faise mensualmente, e coincide coa visita da nosa coordinadora ADIX o proceso é o seguinte:
- Antes da visita, reunión do coordinandor do Plan Dixital, co director pedagóxico e a directora de Secundaria. Nesa reunión facemos un seguimento da evolución do Plan, comprobamos se imos cumprindo as datas establecidas, e corriximos os erros detectados. Todo elo se comunica aos responsables correspondentes do seguimento (coordinadores, tutores,profesores, etc)
- Durante a visita da nosa coordinadora, reúnome con ela, comprobamos o desenvolvemento do Plan, falamos da evolución do mesmo e dame indicacións en canto aos diferenes aspectos do proxecto. Todo elo reflictese na correspondente acta que realiza a Coordinadora ADIX
Na primeira semana de xaneiro dende o ED pedironme que fixera a sustitución do responsable do Plan Dixital por estar de baixa e até que se incorpore se novo. Desta maneira comuniqueime ca mentora do Plan Dixital para comezar. Tivemos a primeira reunión on line o xoves 18 no que me puxo ao corrente do que tiña que recoller en Educalidade do traballo que xa estivera feito no primeiro trimestre.
En primeiro lugar, dentro do obxectivo O01PD, fixose un claustro con todo o profesorado e o ED no que se nos informou do uso correcto dos iPads nas aulas, e déronnos u documento para que todos os tiñamos nas aulas e no noso poder, e así poder lembrarlles aos alumnos e alumnas, cando o estimemos oportuno, dito documento (engádese no correspondente obxectivo). É o mesmo que teñen que recoller e firmar os pais e nais dos alumnos cando se incorporan ao proxecto dixital ao comezo do curso(accións A01.1 e A01.3). Polo tanto, o indicador deste obxectivo, que marca 3 liñas de actuación, está cumprido ao involucrar aos profesores, alumnado e familias.
Os profesores xuntáronse con seus coordinadores de ciclo para revisar as plataformas dixitais e apps empregadas no curso anterior e decidir cales se queren repetir ou prescindir delas (A02.1, A02.2).
Dentro do obxectivo O02PD , acción A02.3, o 6 de outubro profesores de diferentes cursos e etapas presentaron actividades na Code Week, evento que realiza Apple en Europa adicado á codificación. Deixo o enlace ao video resumo que subimos as nosas redes e ao noso canal de Youtube hcrey O Carballo:
https://youtu.be/xLdEMVGOKJ4?feature=shared
Dentro do mesmo obxectivo, a coordinadora do primeiro ciclo da ESO convocou o 2 de novembro unha reunión con todos os profesores STEAM para presentar o proxecto Feria das Ciencias que terá lugar no noso colexio no mes de abril e no que se involucra todo o colexio.
Respecto a o obxectivo O04PD creouse un equipo de Polos creativos formado por 9 profesores e unha coordinadora (accións A04.1 e A04.3).
En canto ao obxectivo O01, acción A01.2, no mes de novembro plantexouse a proposta de solicitar convertirnos en ADS no próximo curso.
Dende o Departamento de Orientación nos informan de que o cuestionario sobre RRSS e dispositivos móbiles (incluído no obxectivo O03)que ía pasarse ás familias no primeiro trimestre pásase ao terceiro trimestre.
Comezamos o segundo trimestre: traballamos o obxectivo O03, acción A03.4, potenciar o uso responsable das RRSS e dispositivos móbiles, o día 6 de febreiro celébrase en todo o mundo o Día de Internet Segura. No noso colexio, nas aulas de primaria e secundaria, leváronse a cabo talleres on line para traballar diferentes aspectos sobre a ciberseguridade, adatados as suas idades e intereses.
Respecto ao objectivo O04, o 22 de febrero o ED comunico oficialmente a todo o claustro a nosa participación no proyecto Polos Creativos (A04.4), e despois diso profesores das etapas de Infantil, Primaria e Secundaria visitamos o CFR da Coruña para informarnos en persoa dos Polos Creativos (A04.4). Estanse a facer actividades nas etapas de Infantil, Primaria e Secundaria cos lápices 3D que nos emprestaron e que imos subindo as nosas redes sociais e a do CFR (A04.2 e A04.5).
Nesta ocasión e seguindo ca proposta plantexada no primeiro trimestre de aspirar a ser un ADS, dase un primeiro paso ao comunicar a todo o claustro que iamos presentar a nosa candidatura e solicitamos á sua colaboración, polo que comezarán tendo o título Apple Teacher (A01.2).
No terceiro trimestre comezamos con obxectivo 2, no apartado A02.3, fíxose no colexio a Feria das Ciencias onde participaron todos os alumnos e alumnas das etapas de Primaria e Secundaria. Nas clases de 3º e 4º da ESO participaron dunha forma máis activa xa que presentaron máis dun proxecto por curso.
Respeto ao obxectivo O03PD, acción A03.2 e A03.3, realizáronse as visitas da Garda Civil os días 20 e 21 de maio con aumnos e alumnas de 5º e 6º de primaria e os días 27, 28 e 29 de maio falaron con cursos de ESO e Bacharelato, siendo previamente informados da charla e do seu contido (A03.1). Respecto ao cuestionario que iamos presentar as familias, este ano non foi posible contactar coa persoa responsable dos cuestionarios on line da universidade, polo que tivo que cancelarse esta actividade.
Os alumnos de Bacharelato tiveron a proba de Competencia dixital cun resultado de aprobado no 100% dos casos. En cambio, na proba para 4º de ESO houbo problemas do tipo enlaces que non funcionaban e preguntas que mandaban abrir comandos que no se executaban.
Avaliación
Seguemento e desenvolvemento do Plan e de consecución de Obxectivos:
- Avaliación porcentual: terá unha periocidade trimestral. Será efectuada polos responsables da área de mellora indicados no Plan dixital, e revisada polo equipo directivo. Nesfte caso revisaranse cada unha das accións a desenvolver segundo a data que lle corresponda, como se indica no Plan Dixital, marcándose no seu estado como "realizada", "aprazada" ou "pendente", establecendo as medidas correctoras necesarias en caso de non alcanzar os obxectivos propostos nesa fase.
- avaliación final: realizada a final de curso polo equipo directivo segundo os datos aportados polos responsables da área de mellora. Valorarase a consecución dos obxectivos e as dificultades atopadasa, e os beneficios conseguidos,marcándose o seu estado como "realizada", "aprazada" ou "pendente". A partires desta análise, faranse as propostas de mellora para o vindeiro curso. Todo isto no mes de xuño de 2024.
Os diferentes obxectivos do propostos no Plan de Acción foron cumpríndose ao longo do curso segundo as datas establecidas, excepto algunha actividade que cambiou de data ou foi cancelada. Que o material de Polos Creativos non chegara ao longo do curso frenounos á hora de preparar espazos e materiais. Os obxectivos en xeral foron realistas en canto ás necesidades do centro e a súa posibilidade de cumprimento.
O asesoramento por parte da nosa coordinadora de ADIX (Cecilia Albacete), foi claro e preciso, asistindo ás reunións previstas e con total disposición para solventar e aclarar todas as dúbidas que ian xurdindo.
En canto a necesidades futuras, se tratarán para o Plan de Mellora do próximo curso.
Respeto ao plantexamento da figura do coordinador do Plan Dixital, paréceme un erro que non se teña considerada a posibilidade de que sexan duas persoas as que poidan certificar esta actividade, en caso de baixa ou outras circunstancias especiais, do titular de maneira que poida ser unha persoa coordinadora e a que o suple, polo menos, sexa considerada parte do equipo e lle concedan as horas que lle correspondan equitativamente. Non custa nada e sempre é un aliciente que se recoñeza o traballo que realiza cada un.
Unha vez reunido co ED concluimos que sería un obxectivo a añadir no próximo curso a Difusión de experiencias e prácticas dixitais: difundir e dar visibilidade a experiencias y prácticas educativas desarrolladas a través de tecnoloxías dixitais. Como liña de actuación promoveríamos a presencia dixital do centro na rede a través da nosa web e as nosas RRSS para dar visibilidade as actividades do PD no centro e fomentar unha maior participación do alumnado e as familias. A tarefa sería utilizar as nosas redes sociais e a web propia do centro para facilitar á comunicación das diferentes actividades e eventos significativos que se estén a realizar ao longo do curso. Aínda que os axentes serían o ED e o Coordinador TAC, o profesorado colaboraría na elaboración e entrega de material para o mantemento da web e das RRSS do centro, así como o alumnado que forme parte de ditas actividades. A temporalización sería ao longo do curso, dende setembro até xuño, e os indicadores de logro as publicacións nos nosos medios.
Comunicación e difusión
Despois da súa aprobación polo Consello Escolar (reunión o 6 de novembro de 2023),
Así mesmo, difundirase polas plataformas e redes sociais de comunicación que utiliza o centro para estes efectos; especialmente paxina Web e plataforma EDUCAMOS.