Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación (normativa):

  • Art. 11 bis, Art. 121 y Art. 132 de LO 2/2006, de 3 de maio de educación
  • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021 da Secretaría Xeral de Educación e Formación profesional
  • Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021 da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional
  • Resolución do 3 de setembro de 2021 da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional

Contextualización e contribución ao Proxecto Educativo do Centro:

O CPR "Hijas de Cristo Rey" (HCR), está situado no Carballo, Oleiros, A Coruña. É un centro concertado, que imparte as súas ensinanzas desde Educación Infantil ata Bacharelato. conta con 3 liñas en cada curso dende Infantil ata ESO e dúas liñas en cada un dos curso de Bacharelato.

O HCR, comezou un Plan de Dixitalización do Centro hai 5 anos introducindo pantalla dixitais 4K en tódalas aulas, seguindo diferentes fases no proxecto, tanto na parte concertada como na privada da ensinaza.

A continuación comenzouse coa dixitalización do alumnado coa introducción de IPads. Os alumnos de Ed. Infantil e 1º e 2º de EP compartenn IPads e dende 3º de EP ata 4º ESO cada alumno ten o seu propio dispositivo (este proceso afecta só á Educación concertada).

Asemade, fose formando ao profesorado en novas tecnoloxías, tanto no uso de IPads, como na búsqueda e utilización de apps e diversos recursos dixitais. por outra banda, todo o profesorado do Centro utiliza algunha plataforma dixital coa que complemena o proceso de eninanza aprendizaxe: Educamos, Classroom, Teams, Moodle e Aula Planeta, principalmente.

O Plan Dixital, relaciónase con outros plans do Centro, aos que complementa e axuda ao seu desenvolvemento, como son:

  • Plan Xeral de formación do Centro, en novas tecnoloxías e a súa aplicación na aula
  • Programas de innovación educativa, principalmente traballos en proxectos e uso das tablets como ferramenta educativa

Proceso de elaboración:

Para a realización do Plan dixital nos constiuimos en grupo de traballo dirixido polo coordinador do Plan Dixital (encargado de elaborar o Plan) e apoiado polo coordinador TAC e 3 profesores de distintos niveis, encargados de buscar e recopilar información. Prar elo utilizouse unha metodoloxía activa e participativa, con reunións grupais nas que se poñia en común os datos recollidos, o traballo realizado e as necesidades futuras.

Tivéronse en conta as indicacións do CFR, rexistro do Plan no CFR co nome de Proxecto "Hcrey dixital" e número de actividade C2105024

O seguemento do traballo foi realizado por o grupo ADIX 3, asesorados pola mentora ADIX, para a elaboración e entrega nas datas previstas dos documentos SELFIE, TCDD, DAFO, obxectivos de Plan de acción e Plan Dixital.

Durante o proceso, recibimos dous cursos de formación online sobre a análise DAFO, e os obxectivos de Plan de acción de duas horas de duración cada un deles.

A contextualización xeral do traballo, foi a seguinte:

  1. Obxectivos: realizar diagnóstico xeral da competencia dixital do profesorado; establecer un plan de acción segundo as necesidades detectadas; difundir e fomentar o Plan dixital e a participación no mesmo de toda a comunidade educativa
  2. Contidos:
    1. ferramenta SELFIE, TCDD, DAFO e obxectivos de plan de acción a desenvolver no vindeiro curso
    2. Plan dixital do Centro (produto final)
    3. Canles de difusión empregados para dalo a coñecer no Centro: plataformas e medios propios de difusión do centro, páxina Web e app EDUCAMOS. principalmeente
  3. Temporalización:
    1. 20 horas sen docencia
    2. Primeiro trimestre: autoavaliación da situación do Centro
    3. Segundo trimestre: diagnóstico da situación do Centro
    4. Terceiro trimestre: elaboración do produto final (Plan Dixital de Centro)
  4. Avaliacción do proxecto:
    1. Asistencia do profesorado
    2. Actas de reunións
    3. Memoria final
    4. Grao de consecución dos obxectivos propostos
    5. Produto final presentado

No curso 23/24, femos unha nova elaboración do Plan Dixital, tendo en conta o alcanzado o curso anterior, as propostas do plan de mellora e a nálise do DAFO

 

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Informe SELFIE e TCDD (Test de competencia dixital docente)

Interno
24 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H.13 Aprender a codificar o programar. En nuestro centro, los alumnos/as, no aprenden a codificar o programar Alumnado Si
Debilidade B.4 Sinergias para el aprendizaje mixto. Es necesaria una mayor colaboración y mejora del trabajo en red con otros centros para el uso de tecnologías digitales Organización de centro Non
Debilidade A4. Tiempo para explorar la enseñanza digital. El tiempo del que se dispone en horario de trabajo para mejorar la metodología de enseñanza con dispositivos digitales, no alcanza para cubrir las necesidades de aprendizaje Persoal docente Non
Debilidade D.1. Necesidades de desarrollo profesional continuo. es necesario fortalecer el debate y la reflexión con el profesorado sobre las necesidades de DPC en cuanto a la enseñanza con tecnologías digitales Persoal docente Si
Debilidade B.1. Evaluación del progreso. No se evalúa adecuadamente el progreso del profesorado en materia de enseñanza y aprendizaje con tecnologías digitales Persoal docente Non
Debilidade F.6. Proyectos interdisciplinares. Es necesario aumentar la participación del alumnado en proyectos interdisciplinares utilizando tecnologías digitales Persoal docente Si
Fortaleza C.8 Dispositivos digitales para el aprendizaje. Todo el alumnado de nuestro centro en EP y ESO, dispone de tablets gestionadas por el Centro Alumnado Non
Fortaleza H.3. Comportamiento responsable.Enseñamos a nuestro alumnado a utilizar internet con responsabilidad y respetando a los demás; y establecemos protocolos de control para el buen uso de las tecnologías Alumnado Si
Fortaleza H.10. Aprender a comunicarse. Nuestros alumnos/as aprenden a comunicarse utilizando tecnologías digitales Alumnado Si
Fortaleza H.15. Resolver problemas técnicos. Enseñamos a nuestros alumnos/as a resolver problemas técnicos que surgen al usar tecnologías digitales Alumnado Non
Fortaleza C.2 Dispositivos digitales. Todo el profesorado del centro, dispone de dispositivos digitales para realizar su labor docente Infraestruturas Si
Fortaleza C.4. Asistencia técnica. En nuestro centro existe un equipo que presta asistencia técnica inmediata cuando surgen problemas con las tecnologías digitales Infraestruturas Non
Fortaleza C.7. Protección de datos. En nuestro centro existe un sistema de protección de datos certificado con asesoramiento de una empresa externa especializada Infraestruturas Non
Fortaleza C.3. Acceso a Internet. En nuestro centro se dispone de acceso a internet (wifi) de calidad, para toda la comunidad educativa Infraestruturas Non
Fortaleza A.3 Nuevas modalidades de enseñanza. en nuestro centro, se apoyan y fomentan nuevas formas de enseñanza con tecnologías digitales. Oferta Non
Fortaleza A.3 Nuevas modalidades de enseñanza. En nuestro centro, se apoyan y fomentan nuevas formas de enseñanza con tecnologías digitales Organización de centro Non
Fortaleza G.8. Evaluación digital. En nuestro centro existen y son utilizadas por todo el profesorado herramientas para evaluación digital Organización de centro Non
Fortaleza H.12. Habilidades digitales para diferentes materias. Nuestros alumnos/as utilizan tecnologías digitales en todas las asignaturas Organización de centro Si
Fortaleza B.2 Colaboraciones. La comunidad educativa del centro debate sobre las ventajas y desventajas del uso de tecnologías digitales en la enseñanza / aprendizaje Persoal docente Non
Fortaleza E.4. Comunicación con la comunidad educativa. En nuestro centro, el profesorado, utiliza tecnologías digitales para la comunicación con padres y comunicación interna Persoal docente Non
Fortaleza F.4. Inclusión del alumnado. En nuestro centro, se motiva al alumnado utilizando tecnologías digitales en el proceso de enseñanza/aprendizaje Persoal docente Non
Fortaleza G.9. Documentación del aprendizaje. Nuestro alumnado utiliza tecnologías digitales para documentar su aprendizaje, con diferentes app, como genially, canvas, intematia, classroom, teams, moodle, aula planeta, etc Persoal docente Non
Fortaleza E.2. Creación de recursos digitales. El profesorado de nuestro centro, crea recursos digitales propios que utiliza en el aula Persoal docente Non
Fortaleza D.3. Intercambio de experiencias. El profesorado de nuestro centro, intercambia experiencias sobre el uso de tecnologías digitales, app y programas y su implementación en el aula Persoal docente Non
24 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza C.16. Bibliotecas / repositorios en línea. En nuestro centro, disponemos de numerosos recursos en línea para su uso en enseñanza y aprendizaje Administración educativa Non
Ameaza B.4 Sinergias para el aprendizaje mixto. Existe poca colaboración con otros centros y organizaciones para apoyar el uso de tecnologías digitales Contorna Non
Ameaza C.5. Protección de datos. En nuestro centro, existe un sistema de protección de datos certificado con asesoramiento de una empresa externa especializada Lexislación Non
Oportunidade C.2 Dispositivos digitales par ala enseñanza. La comunidad educativa de nuestro centro, dispone de dispositivos digitales para el proceso de enseñanza/aprendizaje Administración educativa Non
Oportunidade C.11 Brecha digital: medidas para identificar dificultades. Tenemos identificadas las necesidades de nuestros alumnos en cuanto a su aprendizaje con tecnologías digitales y conocemos su contexto socioeconómico Contorna Non
Oportunidade A.5 Normas sobre derechos de autor y licencias de uso. a todo el profesorado de nuestro centro, se le dan a conocer y respeta, los derechos de autor y las licencias de uso de las tecnologías digitales en el proceso de enseñanza/aprendizaje Lexislación Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

explicar que a partir dos datos obxectivos do SELFIE e TCDD, realizamos unha análise DAFO, a partir do cal determinamos os obxectivos de traballo do noso plan dixital paro o curso 22/23

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Establecer normas de uso de TIC e liñas de actuación para os próximos cursos (D.1)
O02PD Promover proxectos interdisciplinares nos que se empleen os medios dixitais (F.6)
O03PD Promover o uso responsable das RRSS e os dispositivos móbiles (H.3)
O04PD Crear e organizar polos creativos no centro

Seguimento

Procedemento

O seguemento do Plan, faise mensualmente, e coincide coa visita da nosa coordinadora ADIX o proceso é o seguinte:

  1. Antes da visita, reunión do coordinandor do Plan Dixital, co director pedagóxico e a directora de Secundaria. Nesa reunión facemos un seguimento da evolución do Plan, comprobamos se imos cumprindo as datas establecidas, e corriximos os erros detectados. Todo elo se comunica aos responsables correspondentes do seguimento (coordinadores, tutores,profesores, etc)
  2. Durante a visita da nosa coordinadora, reúnome con ela, comprobamos o desenvolvemento do Plan, falamos da evolución do mesmo e dame indicacións en canto aos diferenes aspectos do proxecto. Todo elo reflictese na correspondente acta que realiza a Coordinadora ADIX
1º Trimestre

Na primeira semana de xaneiro dende o ED pedironme que fixera a sustitución do responsable do Plan Dixital por estar de baixa e até que se incorpore se novo. Desta maneira comuniqueime ca mentora do Plan Dixital para comezar. Tivemos a primeira reunión on line o xoves 18 no que me puxo ao corrente do que tiña que recoller en Educalidade do traballo que xa estivera feito no primeiro trimestre.

En primeiro lugar, dentro do obxectivo O01PD, fixose un claustro con todo o profesorado e o ED no que se nos informou do uso correcto dos iPads nas aulas, e déronnos u documento para que todos os tiñamos nas aulas e no noso poder, e así poder lembrarlles aos alumnos e alumnas, cando o estimemos oportuno, dito documento (engádese no correspondente obxectivo). É o mesmo que teñen que recoller e firmar os pais e nais dos alumnos cando se incorporan ao proxecto dixital ao comezo do curso(accións A01.1 e A01.3). Polo tanto, o indicador deste obxectivo, que marca 3 liñas de actuación, está cumprido ao involucrar aos profesores, alumnado e familias.

Os profesores xuntáronse con seus coordinadores de ciclo para revisar as plataformas dixitais e apps empregadas no curso anterior e decidir cales se queren repetir ou prescindir delas (A02.1, A02.2).

Dentro do obxectivo O02PD , acción A02.3, o 6 de outubro profesores de diferentes cursos e etapas presentaron actividades na Code Week, evento que realiza Apple en Europa adicado á codificación. Deixo o enlace ao video resumo que subimos as nosas redes e ao noso canal de Youtube hcrey O Carballo:

https://youtu.be/xLdEMVGOKJ4?feature=shared

Dentro do mesmo obxectivo, a coordinadora do primeiro ciclo da ESO convocou o 2 de novembro unha reunión con todos os profesores STEAM para presentar o proxecto Feria das Ciencias que terá lugar no noso colexio no mes de abril e no que se involucra todo o colexio.

Respecto a o obxectivo O04PD creouse un equipo de Polos creativos formado por 9 profesores e unha coordinadora (accións A04.1 e A04.3).

En canto ao obxectivo O01, acción A01.2, no mes de novembro plantexouse a proposta de solicitar convertirnos en ADS no próximo curso.

Dende o Departamento de Orientación nos informan de que o cuestionario sobre RRSS e dispositivos móbiles (incluído no obxectivo O03)que ía pasarse ás familias no primeiro trimestre pásase ao terceiro trimestre.

2º Trimestre

Comezamos o segundo trimestre: traballamos o obxectivo O03, acción A03.4, potenciar o uso responsable das RRSS e dispositivos móbiles, o día 6 de febreiro celébrase en todo o mundo o Día de Internet Segura. No noso colexio, nas aulas de primaria e secundaria, leváronse a cabo talleres on line para traballar diferentes aspectos sobre a ciberseguridade, adatados as suas idades e intereses.

Respecto ao objectivo O04, o 22 de febrero o ED comunico oficialmente a todo o claustro a nosa participación no proyecto Polos Creativos (A04.4), e despois diso profesores das etapas de Infantil, Primaria e Secundaria visitamos o CFR da Coruña para informarnos en persoa dos Polos Creativos (A04.4). Estanse a facer actividades nas etapas de Infantil, Primaria e Secundaria cos lápices 3D que nos emprestaron e que imos subindo as nosas redes sociais e a do CFR (A04.2 e A04.5).

Nesta ocasión e seguindo ca proposta plantexada no primeiro trimestre de aspirar a ser un ADS, dase un primeiro paso ao comunicar a todo o claustro que iamos presentar a nosa candidatura e solicitamos á sua colaboración, polo que comezarán tendo o título Apple Teacher (A01.2).

 

3º Trimestre

No terceiro trimestre comezamos con obxectivo 2, no apartado A02.3, fíxose no colexio a Feria das Ciencias onde participaron todos os alumnos e alumnas das etapas de Primaria e Secundaria. Nas clases de 3º e 4º da ESO participaron dunha forma máis activa xa que presentaron máis dun proxecto por curso.

Respeto ao obxectivo O03PD, acción A03.2 e A03.3, realizáronse as visitas da Garda Civil os días 20 e 21 de maio con aumnos e alumnas de 5º e 6º de primaria e os días 27, 28 e 29 de maio falaron con cursos de ESO e Bacharelato, siendo previamente informados da charla e do seu contido (A03.1). Respecto ao cuestionario que iamos presentar as familias, este ano non foi posible contactar coa persoa responsable dos cuestionarios on line da universidade, polo que tivo que cancelarse esta actividade.

Os alumnos de Bacharelato tiveron a proba de Competencia dixital cun resultado de aprobado no 100% dos casos. En cambio, na proba para 4º de ESO houbo problemas do tipo enlaces que non funcionaban e preguntas que mandaban abrir comandos que no se executaban.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Seguemento e desenvolvemento do Plan e de consecución de Obxectivos:

  • Avaliación porcentual: terá unha periocidade trimestral. Será efectuada polos responsables da área de mellora indicados no Plan dixital, e revisada polo equipo directivo. Nesfte caso revisaranse cada unha das accións a desenvolver segundo a data que lle corresponda, como se indica no Plan Dixital, marcándose no seu estado como "realizada", "aprazada" ou "pendente", establecendo as medidas correctoras necesarias en caso de  non alcanzar os obxectivos propostos nesa fase.
  • avaliación final: realizada a final de curso polo equipo directivo segundo os datos aportados polos responsables da área de mellora. Valorarase a consecución dos obxectivos e as dificultades atopadasa, e os beneficios conseguidos,marcándose o seu estado como "realizada", "aprazada" ou "pendente". A partires desta análise, faranse as propostas de mellora para o vindeiro curso. Todo isto no mes de xuño de 2024.
Valoración xeral

Os diferentes obxectivos do propostos no Plan de Acción foron cumpríndose ao longo do curso segundo as datas establecidas, excepto algunha actividade que cambiou de data ou foi cancelada. Que o material de Polos Creativos non chegara ao longo do curso frenounos á hora de preparar espazos e materiais. Os obxectivos en xeral foron realistas en canto ás necesidades do centro e a súa posibilidade de cumprimento.

O asesoramento por parte da nosa coordinadora de ADIX (Cecilia Albacete), foi claro e preciso, asistindo ás reunións previstas e con total disposición para solventar e aclarar todas as dúbidas que ian xurdindo.

En canto a necesidades futuras, se tratarán para o Plan de Mellora do próximo curso.

Respeto ao plantexamento da figura do coordinador do Plan Dixital, paréceme un erro que non se teña considerada a posibilidade de que sexan duas persoas as que poidan certificar esta actividade, en caso de baixa ou outras circunstancias especiais, do titular de maneira que poida ser unha persoa coordinadora e a que o suple, polo menos, sexa considerada parte do equipo e lle concedan as horas que lle correspondan equitativamente. Non custa nada e sempre é un aliciente que se recoñeza o traballo que realiza cada un.

Proposta de mellora

Unha vez reunido co ED concluimos que sería un obxectivo a añadir no próximo curso a Difusión de experiencias e prácticas dixitais: difundir e dar visibilidade a experiencias y prácticas educativas desarrolladas a través de tecnoloxías dixitais. Como liña de actuación promoveríamos a presencia dixital do centro na rede a través da nosa web e as nosas RRSS para dar visibilidade as actividades do PD no centro e fomentar unha maior participación do alumnado e as familias. A tarefa sería utilizar as nosas redes sociais e a web propia do centro para facilitar á comunicación das diferentes actividades e eventos significativos que se estén a realizar ao longo do curso. Aínda que os axentes serían o ED e o Coordinador TAC, o profesorado colaboraría na elaboración e entrega de material para o mantemento da web e das RRSS do centro, así como o alumnado que forme parte de ditas actividades. A temporalización sería ao longo do curso, dende setembro até xuño, e os indicadores de logro as publicacións nos nosos medios.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Despois da súa aprobación polo Consello Escolar (reunión o 6 de novembro de 2023),

Así mesmo, difundirase polas plataformas e redes sociais de comunicación que utiliza o centro para estes efectos; especialmente paxina Web e plataforma EDUCAMOS.