Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O seguimento do PD realizarase ao final de cada trimestre, polo que o equipo directivo xunto co equipo TIC, reunirase nos meses de decembro, marzo e xuño para analizar se se está a cumprir o calendario de accións previsto no apartado anterior, analizando:
- Cumprimento dos obxectivos en prazo.
- Grao de satisfacción na consecución dos obxectivos.
- Posibles adaptacións das accións de mellora.
- Outras observacións.
Obxectivo 1: Proposta de formación para a mellora da competencia dixital docente.
A01.1: Selección e solicitude do curso de formación no centro axeitado ás necesidades do profesorado.
Obxectivo 2: Empregar rúbricas para a avaliación de traballos facilitando retroalimentación axeitada ao alumnado en entorno Google Classroom.
AO2.1: Matrícula do alumnado na AV Google Suite do centro.
AO2.2: Creación de cursos na AV Google Classroom do centro para alumnado. P. Supervisión da mesma.
Obxectivo 3:Empregar actividades de coavaliación e autoavaliación para a avaliación dixital de traballos (en formato dixital ou non) do alumnado en Google Classroom.
AO3.1: Matrícula do alumnado na AV Google Suite do centro.
AO3.2: Creación de cursos na AV Google Classroom do centro
Obxectivo 7: Implantar ferramentas para supervisar o comportamento do alumnado (Veyon), rexistro e comunicación de incidencias TIC e reserva de espazos no centro educativo. Elaboración dun protocolo ante avarías básicas que poden ser resoltas polos propios docentes.
A07.1: Instalación de software na aula de informática e nos portátiles dunha ferramenta para supervisar o comportamento do alumnado nos ordenadores.
A07.3: Implantación dunha ferramenta para reserva de espazos no centro educativo.
Realizamos unha valoración positiva na posta en marcha do Plan Dixital do presente curso 2023-2024.
Neste primeriro trimestre leváronse a cabo case todas as medidas previstas no Plan:
- Creamos o equipo de coordinación dixital.
- Déronse a coñecer os obxectivos do Plan nun Claustro.
- Formamos grupos de traballo de profesores en cada etapa para facilitar a coordinación.
- Realizouse unha enquisa de necesidades de formacion entre o profesorado.
- Creamos os curso na AV do centro e matriculamos ao alumnado nos mesmos.
Obxectivo 1: Proposta de formación para a mellora da competencia dixital docente.
- A01.1: Selección e solicitude do curso de formación no centro axeitado ás necesidades do profesorado.
- Seleccionamos os cursos B1 e B2 para todo o profesorado do centro a realizar no terceiro trimestre.
Obxectivo 2: Empregar rúbricas para a avaliación de traballos facilitando retroalimentación axeitada ao alumnado en entorno Google Classroom.
- A02.3: Elaboración de rúbricas base para traballos en diferentes niveis educativos.
- Elaboraronse rúbricas base en diferentes niveis educativos.
- A02.4: Incorporación das rúbricas base elaboradas coma rúbricas compartidas en Google Drive.
- Compartironse as rúbricas en Google Drive para todos os docentes.
Obxectivo 4: Manexo de equipamento dixital: impresoras 3D, cortadora láser, robótica,...
- A04.1: Emprego de actividades de gamificación con ferramentas dixitais
- Máis do 50% dos profesores utilizan a gamificación con ferramentas dixitais.
Obxectivo 5: Manexo de equipamento dixital: impresoras 3D, cortadora láser, robótica,...
- A05.1: Realización do seminario de Polos creativos por parte do profesorado interesado.
- Realizaronse as formacións no centro implicando a máis do 10% do profesorado.
Obxectivo 6: Realizar un repositorio de recursos comúns a compartir entre o profesorado na aula virtual e engadir un banco de recursos adaptados para alumnado con dificultades de aprendizaxe.
- A06.1: Creación dun repositorio dixital no ámbito do Google Suite do centro.
- Creamos un repositorio en Google Drive
- A06.3: Engadido de contidos ao repositorio dixital e ao banco de recursos adaptados para alumnos con dificultades de aprendizaxe.
- Engadironse contidos de Educación primaria no banco de recursos.
Obxectivo 7: Implantar ferramentas para supervisar o comportamento do alumnado (Veyon), rexistro e comunicación de incidencias TIC e reserva de espazos no centro educativo. Elaboración dun protocolo ante avarías básicas que poden ser resoltas polos propios docentes.
- A07.1: Instalación de software na aula de informática e nos portátiles dunha ferramenta para supervisar o comportamento do alumnado nos ordenadores.
- Levouse a cabo a instalación de Veyon nos ordenadores para supervisar ao alumnado nos ordenadores
- A07.3: Implantación dunha ferramenta para reserva de espazos no centro educativo.
- Implantaronse diferentes calendarios en google como recursos para a reserva dos espazos no centro.
Obxectivo 1: Proposta de formación para a mellora da competencia dixital docente.
Realizouse a formación en Competencia Dixital Docente no centro na que máis do 10% dos docentes acadaron o nivel B2.
Obxectivo 2: Empregar rúbricas para a avaliación de traballos facilitando retroalimentación axeitada ao alumnado en entorno Google Classroom.
Acadouse o obxectivo de crear a compartir rúbricas para a avaliación de traballos en Google Classroom.
Obxectivo 3: Empregar actividades de coavaliación e autoavaliación para a avaliación dixital de traballos (en formato dixital ou non) do alumnado en Google Classroom.
Non se acadou o obxectivo do 25% do profesorado.
Obxectivo 4: Emprego da gamificación con ferramentas dixitais.
Actividades de gamificación realizadas polo profesorado superior o 50% das materias
Obxectivo 5: Manexo de equipamento dixital: impresoras 3D, cortadora láser, robótica,...
Realizados os cursos de formación de Polos creativos, máis do 10% do profesorado manexa o equipamento.
Obxectivo 6: Realizar un repositorio de recursos comúns a compartir entre o profesorado na aula virtual e engadir un banco de recursos adaptados para alumnado con dificultades de aprendizaxe.
Acadouse o obxectivo implantando un repositorio en Google Drive e compartironse contidos adaptados. Queda pendente a realización dun manual para a incorporación de contidos propios é curación de contidos para engadir o repositorio.
Obxectivo 7: Implantar ferramentas para supervisar o comportamento do alumnado (Veyon), rexistro e comunicación de incidencias TIC e reserva de espazos no centro educativo. Elaboración dun protocolo ante avarías básicas que poden ser resoltas polos propios docentes.
Queda pendente a realización dun manual de avarías básicas que podan ser resoltas polo profesorado e a instalación da ferramente para supervisar o comportamento do alumnado nos portátiles.
Avaliación
A avaliación realizarase ao final do curso, coincidindo co seguimento do terceiro trimestre. Neste apartado de xeito global analizarase:
- Consecución de obxectivos.
- Desviación nos obxectivos non conseguidos na súa totalidade.
- Motivos polos que non se lograron os obxectivos.
- Se os obxectivos alcanzados deben ser potenciados no curso seguinte ou se xa están nunha situación óptima.
- Posibles modificacións ou substitución de obxectivos.
- Análise do funcionamento do equipo TIC e a coordinación co equipo directivo.
A valoración xeral é moi positiva, acadando catro dos sete obxectivos e deixando os tres restantes nun estado parcial e nun punto moi avanzado de cara o seguinte curso.
Obxectivos acadados:
- Proposta de formación para a mellora da competencia dixital docente. Máis dun 10% dos docentes acadaron o nivel B2 en Competencia Dixital Docente.
- Empregar rúbricas para a avaliación de traballos facilitando retroalimentación axeitada ao alumnado en entorno Google Classroom.
- Emprego da gamificación con ferramentas dixitais. Máis dun 50% dos profesores realizaron nas suas materias actividades de gamificación.
- Manexo de equipamento dixital: impresoras 3D, cortadora láser, robótica,... Máis dun 10% do profesorado manexa o equipamento dixital da formación de Polos creativos e o 100% dos docentes inscritos no curso o superaron.
Obxectivos pendentes:
- Empregar actividades de coavaliación e autoavaliación para a avaliación dixital de traballos (en formato dixital ou non) do alumnado en Google Classroom. Non se acadou o obxectivo do 25% do profesorado.
- Realizar un repositorio de recursos comúns a compartir entre o profesorado na aula virtual e engadir un banco de recursos adaptados para alumnado con dificultades de aprendizaxe. Só quedou pendente realizar un manual para a incorporación de contidos
- Implantar ferramentas para supervisar o comportamento do alumnado (Veyon), rexistro e comunicación de incidencias TIC e reserva de espazos no centro educativo. Elaboración dun protocolo ante avarías básicas que poden ser resoltas polos propios docentes. Queda pendente a realización dun manual de avarías básicas que podan ser resoltas polo profesorado e a instalación da ferramente para supervisar o comportamento do alumnado nos portátiles.
As propostas de mellora levaremolas adiante no Plan Dixital do curso 2024/2025
• Ampliar a implicación do profesorado máis ainda.
• Afianzar o proceso de aprendizaxe compartindo experiencias e erros e así avanzar en común é o camiño que creemos nos levará a plasmar o Plan Dixital na realidade do centro.
• Implicar o alumnado na valoración positiva de levar a cabo as boas prácticas dixitais previstas e cumplilas.
Resólvese ademáis incidir en potenciar os obxectivos acadados que sexan sensibles de mellorar e engadir novos obxectivos.
Comunicación e difusión
Os medios de difusión do plan serán os que ata a data vén empregando o Centro, a través da plataforma educativa Alexia e da aula virtual de Google Workspace, ademais das reunións de claustro e do diálogo constante coas familias, pois na medida en que sexamos capaces de concienciar ás familias da súa importancia, daremos conseguido una boa competencia dixital no alumnado e un uso responsable das TIC nos fogares.
O Plan Dixital pode consultarse directamente dende a web do centro no seguinte enlace:
Así mesmo pódese consultar directamente na web de educalidade co seguinte enlace directo ou facendo unha busca no buscador de centros
Ligazón de acceso ao Plan en Educalidade