Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para levar a cabo o seguimento do Plan Dixial, o EDPD reunirase alo menos dúas veces ao trimestre coa mentora Adix para así comprobar como se vai avanzando no desenvolvemento do mesmo, reflexionar en relación as dificultades ou problemas atopados para o seu desenvolmento. e establecer novas accións para seguir traballando no dito Plan e no cumplimento do OBxectivos. Además ao final do trimestre o EDPD reunirase para facer un balance e valoración do cumplimento dos obxectivos, de posibles modificacións e de coñecer como se van desenvolvendo os prazos.Dita valoración quedará recollida neste aplicativo para cada trimestre.
Durante o primeiro trimestre centrámonos no Obxectivo 1. Abreuse unha liña de PFPP sobre Edixgal e impartíronse varias sesións de formación dentro do dito plan. Tamén se tratou de facer unha formación as Familias sobre esta plataforma. Dado que solo se apuntaron duas anulouse.
En referencia ao obxectivo 2 decidiuse o lugar onde se situaría o espazo maker e de Polos Creativos (concedido o Proxecto en Setembro) e comezáronse a organizar os recursos e a recopilar todos os que estaban distribuídos polo centro para poñer un punto TIC e outro ao arredor da dita aula de Polos. Polo tanto neste trimestre desenvolvéronse a Acción 2.1 e comezouse a 2.3. Referente a 2.2 fíxose unha pequena aproximación pero está pendente de desenvolver no segundo trimestre.
En relación ao obxectivo 3 comezouse a traballar dende o Inicio coa finalidade de promover o uso da páxina Web e iniciarse en Agueiro. Subíronse os videotitoriais en vez de dar unha formación específica e presencial sobre esta plataforma. Ademais algúns coordinadores xa comezaron a empregar a dita plataforma.
Do obxectivo 4, neste trimestre actualizouse o repositorio e matriculouse ao novo profesorado no mesmo.
En relación ao obxectivo 5 simplemente se creou un bloque (MRBS) na Aula Virtual para reservar a aula de Polos e o material TIC do centro.
Neste seguno trimestre demos por finalizada a Formación en EDixgal e polo tanto finalizado o primeiro obxectivo. Falta comprobar se se cumpliu o porcentaxe de participación de profesorado. No caso das familias non contamos con participación das mesmas.
Referente ao segundo obxectivo fíxose o inventario do centro incorporando o material de Polos Creativos chegado en Xaneiro. Polo tanto o obxectivo estaría cumplido e finalizado.
Obxectivo 3: Neste caso seguimos insistindo en que os coordinadores empreguen Agueiro como medio para subir fotos e vídeos. A subida a Páxina Web fana os coordinadores pero a promoción a Páxina principal levao acabo algún integrante do Equipo TIC ou a Secretaria por cuestións de permisos.
Obxectivo 4: Informamouse ao Claustro de que xa estaba aberto o Repositorio e que polo tanto xa podían ir subindo as actividades desenvoltas no mesmo. Algún docente xsa subíu mmateriais e actividades pero aínda non se alcanzou o obxectivo.
Obxectivo 5: Está feito o documento de Benvida e informado ao Claustro da existencia do mesmo. Falta darlle formato e enviarllo a todo o profesorado.
Obxectivo1: Pese a que non alcanzamos o porcentaxe de participación do profesorado (55%), a participación foi bastante alta (45,8%). E importante destacar que dentro do profesorado contamos co Docente PROA que chegou ao centro cando xa estaba solicitado o PFPP. Ademais tamén entran os titores da etapa de Educación Infantil que prefiren avanzar por outras liñas dado que é un proxecto para primaria. COn todo pensamos que quizais o indicador previsto so debería centrarse no profesorado de primaria como moito.
Referente as familias, teremos que buscar un acercamento para que así contemos coa súa participación no futuro. A súa participación na formación non depende do centro pero si debemos de buscar as ferramentas necesarias para tratar de involucralos na educación dos seus nenos e nenas.
No obxectivo 2:Obxectivo Alcanzado. Todo o material Maker está inventariado. Refernte a este obxectivo queda pendente continuar co inventariado total do centro o cal está en proceso.
No obxectivo 3: Alcanzado. En xeral o profesorado emprega máis as plataformas da Xunta, pero seguimos a cometer erros en materia de protección de datos. Queda un longo camiño por percorrer pois debemos analizar os diseños tanto na páxina web como en Agueiro xa que non son uniformes e nótase que hai descoñecemento de como empregar este aplicativo.
Obxectivo 4: A pesar de ser un obxectivo sinxelo, non se conseguiu implicar ao profesorado na creación de contidos.
Obxectivo 5: Chegouse a un totoal de un 37,5% de profesorado que empregou os recursos tecnolóxicos.
Avaliación
Ao final de cruso, o EDPD realizará unha avaliación do Plan Dixital de Centro para comprobar o cumplimento dos obxectivos e establecer propostas de mellora de cara o seguinte curso. Para iso iremos analizando os diferentes obxectivos establecendo posibles propostas de mellora.
En xeral o centro avanzou no ámbito informático- tecnolóxico e mesmo no STEM. Pódese dicir que este ano conseguimos que a porcentaxe de profesorado que usa os recursos informáticos-tecnolóxicos do centro aumentara considerablemente pero a pesar disto queda un longo camiño por percorrer. O incremento do material non foi proporcional a implicación do profesorado no uso da mesma, pois a súa colocación, orden e o establecemento de normas de uso fixo que este aspecto se retrasara. Así, o profesorado empregou principalmente tabletas e de vez en cando os ordenadores. Finalmente é importante destacar neste ámbito que se conseguiu organizar o material Tecnolóxico e informático e crear un documento para entregarllo ao profesorado do próximo curso e así que saiba como funciona o centro a nivel TIC.
Referente ao uso das plataformas corporativas, pódese dicir que hai unha maior concienciación por parte do profesorado no uso deste tipo de plataformas e o profesorado está comezando a usalas. Ademais conseguimos que os coordinadores subiran contidos a páxina web do centro para así liberar a secretaria.
Por último, non conseguimos dinamizar a Aula Virtual e moito menos crear un repositorio colaborativo no centro que sexa beneficioso para todo o profesorado do centro. Polo contrario o profesorado de 5º e 6º manexase na plataforma Edixgal e en xeral conseguiuse unha participación alta nesta formación por parte do profesorado especialmente o de primaria.
Agora que o centro xa conta con un amplo abano de recursos informáticos-tecnolóxicos e STEM, debemos tratar de dinamizalos e de que unha meirande parte do profesorado/alumnado os use. Por iso de cara ao próximo curso preténdese desenvolver obradoiros na aula Maker (Polos Creativos) ao mesmo tempo que se debera seguir incidindo na formación neste ámbito.
Ademais durante este curso escolar percatámonos de que o alumnado non ten coñecementos en Ofimática, é dicir, sabe empregar as tabletas pero non os ordenadores e moito menos aspectos relativos a ofimática como o uso de libreoffice, ordenar documentos, crear carpetas... Por iso pensamos que como centro debemos avanzar nesta liña.
En liña co anterior, e tendo en conta a actual realidade do noso centro na que contamos co proxecto Edixgal, consideramos que se debe fomentar o uso da aula virtual como unha ferramenta máis de aprendizaxe no segundo ciclo. O obxectivo é que o alumnado chegue a quinto cun dominio suficiente para moverse por estes entornos virtuais de ensinanza e teña coñecementos de ofimática que lle permita presentar ou facer diversos tipos de traballos.
Finalmente, temos que mellorar no uso das plataformas da Xunta, polo que se debería de proporcionar unhas Pílulas formativas neste ámbito e crear uns deseños base para que sexa uniforme. Como equipo do Plan Dixital debemos dar visualización aos videotitoriais que hai referentes a este ámbito.
Comunicación e difusión
Dada a importancia do Plan, como unha sinal do noso centro, toda a comunidade educativa deberá de coñecer a existencia do mesmo, polo que a difusión será un punto de gran relevancia.
Así será difundido a través das diferentes ferramentas corporativas.
- Para o profesorado: Enviarase a través do correo do centro educativo unha vez aprobado no Consello Escolar setembro).
- Para a comunidade educativa: publicarase o documento na páxina web do Centro. Concretamente no bloque de “Documentación” e enviarase un Abalar cun Link a páxina web de centro e outro a Agueiro para mostrar os obxectivos propostos e as accións que se están a levar a cabo. Igualmente neste espazo irase a informando a toda a Comunidade/ profesorado de accións levadas a cabo en dito plan.