Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 23-24. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 23-24. Farase unha revisións da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento.
Durante o primeiro trimestre promoveuse un uso activo da Aula Virtual por parte do profesorado e do alumnado. Para isto creáronse cursos e matriculouse tanto ao profesorado como ao alumnado e subíronse actividades para realizar. Así mesmo cada mestre preocupouse porque o seu alumnado soupese acceder e desenvolverse sen dificultades.
No segundo trimestre, o profesorado seguíu involucrado co uso da Aula Virtual e seguiron subindo actividades e tarefas básicas para realizar co alumnado. O nivel de coñecemento dos mestres en canto ás TICS era variado, polo que se decidiu realizar unhas xornadas, no centro, entre os propios mestres co fin de compartir coñecementos tecnolóxicos e acadar de maneira conxunta unha pericia maior no uso da Aula Virtual.
Neste terceiro trimestre, ao igual que se estaba facendo dende o inicio de curso, seguíuse coa formación do profesorado en realción coa competencia dixital.
Podemos afirmar que ao longo do curso o nivel de coñecemento das tecnoloxías por parte do profesorado mellorou con respecto ao que se pusuía no comezo, mais a inclusión do PROENS como sistema de recollida de datos fixo que nos centrásemos neste e nas diferentes aplicacións que ten e tivésemos que emprazar contidos relacionados con outros aspectos TICS para o vindeiro curso escolar.
Avaliación
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 23-24. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 23-24. Farase unha revisións da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento.
O desenvolvemento do plan dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo.
Representou un desafío para a comunidade educativa e, nalgún obxectivo concreto, require máis tempo para optimizar o seu resultado.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital, a infraestrutura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, a dispoñibilidade de
recursos dixitais adecuados e as metodoloxías de ensino. O desenvolvemento do obxectivo "Formar ao profesorado en competencia dixital" viuse afectado pola inclusión de PROENS e o seu uso, adícaronselle sesións a explicalo polo que debemos reformulado para o vindeiro curso.
A avaliación do desenvolvemento do plan dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe dos estudantes, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, pais e outros actores chave. Ao levar só 3 anos co desenvolvemento Plan Dixital os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos nos que voltemos a realizar un exercizo SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa.
Realizar unha nova avaliación das necesidades tecnolóxicas e os recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos
adicionais son necesarios.
• Afondar na formación e no desenvolvemento profesional continuo do corpo docente en colaboración cos CFR afondando na estabilización dunha liña TIC nos
PFPP. Asimesmo, é importante fomentar a colaboración e o intercambio de boas prácticas entre os docentes.
• Integración curricular: Promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar
ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico dos estudantes. Así mesmo,
débense establecer criterios claros para avaliar o uso da tecnoloxía e o seu impacto na aprendizaxe.
• Promocionar o acceso a recursos dixitais de calidade, coma os do Espazo Abalar, Procomún, etc. , para enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe.
• Fomentar a participación activa da comunidade educativa no plan dixital, involucrando aos pais, estudantes e outros membros da comunidade na toma de
decisións e na implementación de estratexias dixitais. Pódense realizar reunións informativas, enquisas e espazos de diálogo para recompilar opinións e
retroalimentación.
• Implantar como método de avaliación a realización dunha enquisa que se pasará anualmente (ao fin de curso) para que a comunidade educativa poida reflexar o impacto das TICS na calidade educativa ofertada polo centro.
• Implantar a creación e posterior envío dun formulario en fin de curso á comunidade educativa, para que esta poida reflexar o impacto que considera que tiveron as tecnoloxías na aprendizaxe do alumnado, servindo así de retroalimentación entre pais e docentes. Isto empregarase como avaliación do plan dixital.
Comunicación e difusión
A Comunidade Educativa terá a súa disposición o Plan Dixital do centro en educalidade na páxina da xunta, nos enlaces dos plans dixitais dos centros de Galicia. Dito enlace será enviado o claustro e o consello escolar para a súa aprobación.