Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1.             Datos básicos do centro

CIFP Ferrolterra

Rúa Ramón y Cajal s/n. Ferrol 15403 A Coruña

Código centro: 15006754

Latitude: 43.486346,

Lonxitude: -8.222870

981333107

981370945

cifp.ferrolterra@edu.xunta.es

http://www.edu.xunta.gal/centros/cifpferrolterra/

 

Oferta educativa:

Ciclos formativos de grao básico

-Electricidade e electrónica.

-Carpintería e moble.

Ciclos formativos de grao medio

-Carpintería e moble

-Mantemento de estructuras de madeira e mobilario de embarcacións de recreo.

-Soldadura e calderería

-Mecanizado

-Carrocería

-Electromecánica de vehículos automóviles

-Electromecánica de maquinaria agrícola

-Instalacións eléctricas e automáticas

-Instalacións de telecomunicacións

Ciclos formativos de grao superior 

-Deseño e amoblamento

-Sistemas electrotécnicos e automatizados

-Automatización e robótica

-Mantemento electrónico

-Programación da producción en fabricación mecánica

-Deseño en fabricación mecánica

-Construccións metálicas

-Automoción

-Enerxías renovables

-Eficiencia enerxética e enerxía solar térmica

-Mecatrónica

Nª alumnado: Aproximadamente sobre 900 alumnos/as.

Nº Profesorado:

O CIFP Ferrolterra conta cun claustro de aproximadamente 100 profesores, os cales imparten docenciaen formación profesional. No centro actualmente hai 6 Departamentos Didácticos: Automoción, Electrónica e Electricidade, Enerxía e auga, Formación e orientación laboral, Madeira, Fabricación mecánica, Instalación e Mantemento.

PERSOAL NON DOCENTE

No CIFP traballan 4 conserxes e 6 persoas encargadas da limpeza en horario de mañá e tarde. O horario da oficina é de mañá e a tarde do mércores, traballando 3 administrativas.

 

 

1.2.            Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

O alumnado provén fundamentalmente de Ferrol e a súa comarca: Narón, Neda, Ares, Mugardos, Fene,

Moeche, Pontedeume, A Capela, Valdoviño, Cedeira, aínda que tamén temos alumnos doutras zonas como As Pontes, A Coruña e zonas limítrofes de Lugo.

O nivel académico previo do alumnado dos Ciclos Medios non é moi elevado, ademais unha parte significativa, acceden aos ciclos a través das probas de acceso ou FPB. Os alumnos dos ciclos superiores veñen con perspectivas máis claras e máis interese e obteñen mellores resultados. Maioritariamente son homes, aínda que a presenza feminina aumenta de xeito progresivo.

A comarca está moi vinculada ao sector naval (Navantia) e os estaleiros, industrias auxiliares do sector naval, a actividade portuaria e ao exercito. Dende o centro se aprecia unha mellora no mercado laboral da contorna das especialidades técnicas que se imparten para o alumnado máis novo, non sendo así para o de maior idade. O empresariado percibe a FP como unha educación de calidade.

 

Incardinación e contribución do PD ao Proxecto Educativo. Relación con outros Plans e proxectos do centro: traxectoria no ámbito das novas tecnoloxías, programas de innovación nos que participa. Contribución do PD á Programación Anual do curso 22/23.

Dentro do proxecto funcional o Plan Dixital 1.0 contribúe no alcanze do obxectivo de “Mellorar a capacidade dixital de centro con repercusión no alumnado”

Contribución ao obxectivo do Plan Anual : “Mellorar a capacidade dixital de centro con repercusión no alumnado” Incardinación das actuacións do Plan Dixital para acadar o obxectivo.

1.3.            Breve xustificación do mesmo

-Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

-Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

-Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

-Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

1.4.           Proceso de elaboración

A través de reunións de traballo do equipo de dinamización e coordinación cos diferentes axentes implicados na implementación do Plan Dixital no curso 2022/2023.

1. Constitución do equipo de traballo.

2. Difusión do SELFIE e do test CDD.

3. Análise DAFO.

4. Proposta de actuacións en relación as necesidades detectadas.

5. Coordinación co equipo directivo e responsables das actuacións na implementación das medidas.

6. Proposta definitva de actuacións.

7. Criterios de avaliación e difusión do Plan.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Autoavaliación SELFIE: Pode ser interesante incluir a información do resumo das áreas do informe SELFIE de cada etapa educativa.

Test CDD.

 

 

 

Interno
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade 5.3 Compromiso activo do alumnado coa súa propia aprendizaxe. 6.1Alfabetización en datos e informacional.6.4 Seguridade e benestar. 6.5.Uso responsable na identidade dixital e reputación dixital. 6.6 Resolución de problemas con TICS Alumnado Si
Debilidade -Acceso a limitado a conexión estable de internet (ensinanza mixta). -Baixa competencia dixital das familias. -Equipo dixital inxuficiente. A4:Tempo para explorar a ensinanza dixital+A6:Participación das empresas na estratexia PE2: O centro promove a creación conxunta de coñecemento a través de un Plan de Formación Infraestruturas Non
Debilidade G6: Comentarios a outros/as alumnos/as sobre seu traballo. TEST CDD.1.2 Contornos virtuais de aprendizaxe baixo criterios éticos.1.9. Pensamento computacional. 5.1 Accesibilidade e inclusión. 5.2 Diferenciación e personalización. Persoal docente Si
Fortaleza Conocimiento técnico: "sé como usar software/aplicaciones sin ayuda". Alumnado Non
Fortaleza C.2+C.8:Dispositivos dixitais para a ensinanza e aprendizaxe. PE5: Nas aulas do centro hai equipamento informático mercado polo propio centro. Infraestruturas Non
Fortaleza PE3: dende o centro promóvese a participación do profesorado en actividades formativas individuais organizadas pola admon. PE4: O equipo directivo coñece normativa sobre adquisición de material informático. Organización de centro Non
Fortaleza D3: Participación no DPC. E1: Recursos educativos en liña. Persoal docente Non
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 3 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza A4OP: Tempo para explorar o ensino dixital. Administración educativa Non
Ameaza A6: Participación das empresas na estrategia. Contorna Si
Ameaza A4OP: Tempo para explorar o ensino dixital. PE3: As modalidades de formación organizadas polas Admon non axústanse as necesidades dos docentes. Lexislación Si
3 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Optimizar a xestión dos recursos e ampliar tempos para a coordinación das accións do Plan Dixital
O4PD Avanzar no uso de ferramentas TICS como métodos de avaliación.
02PD Mellorar a búsqueda de información que o alumnado atopa en internet a través de criterios de validación que aseguren unha conexión segura, fiable e precisa.
03PD Formar ao profesorado nas diferentes funcionalidades da aplicación de Moodle.

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre

AO1.1: Designar unha persoa con dedicación horaria a coordinación da implementación do Plan Dixital. O profesor Juan Díaz.

AO2.1: Establecer unha listaxe de criterios de validación, filtrado de contidos web e normas de uso.

AO2.2:Realizar infografías cos criterios e normas de seguridade en TICS visibles en todo o centro.http://orientacion.fpferrolterra.com/

AO2.3:Avaliar mediante listas de cotexo de calidade e fiabilidade das fontes de información empregadas para a realización dese criterios.

AO3.1: Autoavaliar ao profesorado en todos os aspectos, en particular na competencia dixital
AO3.2:Difundir a oferta de formación en herramientas Moodle. Correo enviado o 16/10/2022 e 19/05/2023

A.03.3:Crear un banco de recursos (videotitoriais) sobre diferentes funcionalidades do uso da AV.http://h2894684.stratoserver.net/course/view.php?id=644


 




 




 






2º Trimestre

AO4.1: Formar no coñecemento e aplicación de ferramentas TIC susceptibles de ser utilizadas como medios de avaliación..http://h2894684.stratoserver.net/course/view.php?id=644

AO4.2:Crear un repositorio compartido de rúbricas para avaliar mediante ferramentas TIC..http://h2894684.stratoserver.net/course/view.php?id=644




3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 

Valoración xeral

Moi breve descrición das boas prácticas no eido da transformación dixital -Ampliación de coñecementos do profesorado no uso da Aula Virtual e na elaboración de materiais de avaliación.

Valoración xeral da implementación do PD. Grao de consecución dos obxectivos previstos (breve descrición). Implementación do Plan Dixital de forma paulatina e breve. A implicación do profesorado e heteroxénea. A proposta é continuar coa formación no eido dixital, e buscar canles para implicar a maior porcentaxe do profesorado.

 

Proposta de mellora

Incrementar o porcentaxe de profesorado que participa na formación relacionada coa competencia dixital: a través de PFPP, divulgación da oferta de cursos para a acreditación da competencia dixital,uso do certificado dixital, e outras formacións e actividades relacionadas.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Difusión a través da web do centro http://www.edu.xunta.gal/centros/cifpferrolterra/node/1278, guía de acollemento de alumnado e profesorado , Claustro inicial de curso.