Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

 Atopámonos nunha Escola de Educación infantil (EEI) situada no extrarradio de Pazos de Borbén, mais concretamente na parroquia de Nespereira, un entorno semirural; a uns 10 km do centro da vila onde atopamos o concello, centro de saúde, a biblioteca....

     Este centro escolariza nenos/as da comunidade cun nivel socioeconómico medio; cuxas familias adoitan ser participativas.

 

      O obxectivo principal da elaboración deste Plan Dixital é a de mellorar a Competencia Dixital do noso profesorado e do alumnado, integrando as novas tecnoloxías nas diferentes áreas impartidas no Centro.

      Todo este proceso de implantación realizarase de xeito que se poidan integrar as ferramentas dixitais dentro de tódolos Plans e Proxectos que se desenvolven no Centro, tales como o Proxecto Educativo, o Plan de Acción Titorial, o Proxecto de Centro...

Para a elaboración do presente Plan Dixital tivemos en conta a lexislación vixente que se enumera a continuación:

• Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.

• Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.

• Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Autoavaliación SELFIE: resumo das áreas do Informe SELFIE

A -Liderado

B- Colaboración e redes

C- Infraestruturas e Equipos

D- Desenvolvemento profesional continuo

E- Pedagoxía:

  • Apoio e Recursos
  • Implementación na aula

G- Prácticas de avaliación

H- Competencias dixitais do alumnado


 

Interno
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Recursos educativos abertos: escasean a utilización dos mesmos. Alumnado Non
Debilidade Dispositivos para o alumnado: poderiamos contar con mais dispositivos para que utilice o alumnado, como algunha tablet ou algún ordenador mais. Alumnado Si
Debilidade Creación de recursos dixitais: creamos contidos para os nosos alumnos, aínda que nos gustaría aprender mais para dispoñer de maiores recursos. Persoal docente Si
Fortaleza Implicación do alumnado: os nenos están motivados para realizar actividades empregando as ferramentas dixitais Alumnado Si
Fortaleza Dispositivos dixitais para a ensinanza: contamos con dispositivos informáticos suficientes para o alumnado. Infraestruturas Si
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Asistencia técnica: consideramos que a asistencia técnica proporcionada pola Consellería de Educación non é a adecuada, xa que en ocasións non temos axuda. Protección de datos: non temos instalado ningún sistema de protección de datos aínda que somos conscientes da súa importancia. Administración educativa Non
Ameaza Sinerxias para a aprendizaxe mixta: nalgúns casos a colaboración coa comunidade educativa non é satisfactoria, xa sexa porque non hai contacto ou o que hai está limitado a reunións telefónicas. Contorna Si
Ameaza Acceso a internet: contamos con acceso a internet pero so nun ordenador porque, aínda que solicitamos a instalación de wifi, seguimos sen este medio. Outras Non
Oportunidade Fácil acceso ao asesor ADIX na resolución de problemas xurdidos Administración educativa Non
4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Plan de Acción

Trala análise DAFO, establecemos unha serie de obxectivos tecnolóxicos que quedarán plasmados no Plan Dixital e que poñeremos en marcha o curso que ven.

Obxectivos, indicadores e acción

Unha vez realizada a análise DAFO, seleccionamos algunha das debilidades que precisamos mellorar: a nosa propia Competencia Dixital, infraestruturas...

Os obxectivos son específicos, medibles, alcanzables, relevantes e axustados a un marco temporal que queremos conseguir.

Para cada obxectivo cumprimentamos unha táboa que recolle esta información. A mesma táboa empregarase para facer o seguimento de cada obxectivo na fase de avaliación do Plan.

Necesidades de equipamento e de infraestruturas tecnolóxicas.

  • Infraestruturas: Na actualidade non contamos con punto wiffi de centro.

  • Equipamento: solicitamos 4 tablets mais un carro de carga.

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Dotar ao centro educativo de PUNTO WIFFI
O2PD Desenvolver competencia dixital na comunicade educativa
O3PD Continuar coa formación de profesorado a través de cursos de formación do profesorado en competencias dixitais
O4PD Incorporar ao centro educativo no Programa Educativo: Polos Creativos, co fín de de crear espazos de aprendizaxe STEM dentro no noso Proxecto de Centro

Seguimento

Procedemento

 

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de
obxectivos, indicando:


- No contexto da avaliación procesual, rexistro sistemático dos cambios e mellorar xurdidas.


- No contexto da avaliación final, valoración da consecución dos obxectivos marcados.

 

1º Trimestre

Dentro da realizade da aula observousa a necesidade de posponer a creación do recurso STEM( ORDENADOR PARA O ALUMNADO), ao ser unha aula mixta o alumnado de 3 anos dificultaba o mantemento en bo estado do mesmo.

Observouse unha mellora notable na rede WIFFI do centro  coa instalación dos novos repetidores (ARUBA). 

Na comunidade educativa observouse unha reticencia para empregar a APP ABALAR como medio de xustificación de faltas e solicitude de titoría.

Valorouse, tras recibir formación nalgunhas sesións de Polos Creativos, incorporalo como recurso para acadar o producto final que estamos a buscar en cada trimestre.

 

2º Trimestre

Dentro da realizade da aula observousa a necesidade de posponer a creación do recurso STEM( ORDENADOR PARA O ALUMNADO), ao ser unha aula mixta o alumnado de 3 anos dificultaba o mantemento en bo estado do mesmo.

Na comunidade educativa observouse unha reticencia para empregar a APP ABALAR como medio de xustificación de faltas e solicitude de titoría.

Valorouse, tras recibir formación nalgunhas sesións de Polos Creativos, incorporalo como recurso para acadar o producto final do terceiro trimestre unha Torre Eiffel con depresores

3º Trimestre

Este trimestre estivo contextualizado no uso de material de Polos Creativos en prestamo polo CFR, Lápis 3D. Resultou unha actividade moi positiva polo que valoramos volver a solitar este dipo de materiais para o vindeiro curso.

Tamén desenvolvemos unha actividade paralela de cretividade e construcción a partir dos "Kits singulares" achegados polo CFR. Esta actividade tamén resultou moi positiva, polo que para o vindiro curso voltaremos sobre esta dínámica.

Ás formacións do profesorado tamén formaron unha parte importante deste trimestra, xa que, completáronse a Formación de Coordinador de Polos Creativos, e o PFFP de Polos Creativos.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

 

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de
obxectivos, indicando:


- No contexto da avaliación procesual, a frecuencia da súa realización será como
mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da
execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as
posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.


- No contexto da avaliación final, a frecuencia da súa realización será como
mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a
valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 

Valoración xeral

O centro participou activamente na consecución dos obxectivos establecidos para este curso, para acadar este obxectivo foi preciso adaptar a metodoloxía para incorporar o material adquirirdo no desenvolvemento das actividades. Presicando unha metodoloxía máis activa para o alumnado.

A formación de Coordinador de Polos Creativos permitiu pouco a pouco ir coñecendo os materias dos que podemos dispoñer e ir adaptando, programando e pensando noas formas de traballo e organización para este e para o vindeiro curso.

Por outra banda, na formación de PFFP de Polos creativos especializouse en radio escolar, persoalmente para o noso centro non foi de moita axuda xa que non é un  material que vaimos a recibir na dotación de Polos Creativos, e o prestamo deste material é complicado ( pola súa demanda). Polo que non foi unha formación moi productiva.

 

Proposta de mellora

- Programar para o vindeiro curso incorporando o novo material de Polos Creativos.

- Buscar unha estratexia fácil, para elaborar unha Radio Escolar: grabacións con tablets, etc..

- Continuar coa formación do novo material de Polos Creativos.

- Adquirir unha tablet de uso na nova Radio Escolar. 

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

https://www.edu.xunta.gal/centros/eeiouteiropazos/taxonomy/term/37