Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Este Plan Dixital do Centro (en adiante, PDC) foi acordado e elaborado polos membros encargados de dinamizar e mellorar a Competencia Educativa Dixital do centro seguindo as instrucións do comezo do curso comunicadas por SSCC. Foi incluído no Proxecto Educativo de Centro (PEC) tras ser aprobado polo Consello Escolar unha vez oído Claustro nas datas sinaladas neste documento

Datos básicos do centro

  • CPR Plurilingüe Ángel de la Guarda,

  • Dirección: As Medoñas sn, Priegue-Nigrán (Pontevedra).

  • Etapas educativas: E. infantil, E.Primaria, ESO. Páxina web: www.colegioaguarda.com

  • Correos do centro: info@colegioaguarda.com, cpr.angeldelaguarda@edu.xunta.gal

  • Código do centro 36005919, teléfono 986368073.

  • Nºde alumnos: 269, e nº de profesores 23

Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución do PD ao Proxecto Educativo do Centro

  • CPR Ángel de la Guarda é un centro de liña única que abrangue desde Educación Infantil (3, 4 e 5 anos) a Primaria e ESO.

  • Conta con servizo de autobús e comedor.

  • Relacións coa contorna:

  • O colexio pertence á asociación Espazocoop Unión de Cooperativas Galega, integrada na UECOE(Unión de Cooperativas de España).

  • Colabora cos IES da bisbarra e Centros de Formación Profesional coa finalidade de segui a evolución dos antigos alumnos e de tomar medidas que permitan unha mellor adaptación á súa nova etapa formativa.

  • Participou no programa Comenius nos cursos 11/12 – 12/13 e tamén en intercambios con outros países (Inglaterra- Alemaña); está de novo a solicitar un novo programa Comenius para o vindeiro curso.

  • Participa nas diversas iniciativas que se lle propoñen: concursos de debuxo, redaccións, charlas, exposicións...

  • Colabora coa Consellería de Cultura do Concello de Nigrán.

  • É membro da Asociación de Veciños da parroquia.

  • Colabora coa Escola Universitaria do Profesorado, acollendo os alumnos que desexan realiza-las prácticas de diplomatura ou licenciatura,se a marcha do centro o permite. .

  • Colabora coas ONGS “Médicos sin fronteras”,”Save the children“ sendo membro activo recoñecido desta última.

  • Colabora co Programa de Prevención das Drogodependencias organizado pola Mancomunidade de Concellos do Val Miñor.

  • Colabora co Club de Atletismo Val Miñor, coa Escola de Fútbol de Ureca, cos equipos de baloncesto de Baiona e Nigrán, co Club de salvamento e piragüismo Val Miñor e coa Asociación Deportiva de Tenis de mesa de Vincios, cos clubs de surf da zona.

  • É membro da Asociación de empresarios do Val Miñor.

  • É centro ABALAR dende o curso 12-13 e centro E- Dixgal dende o curso 15/16, na actualidade temos 6 aulas E-DIXGAL 2 en primaria 5º e 6º e 4 aulas na secundaria de 1º a 4º da ESO.

  • O Plan Dixital forma parte do Proxecto Educativo do Centro e desenvolvese no Plan Tic do centro abranguendo a súa contribución a tódolos plans e proxectos do centro dentro da programación xeral anual.

  • O curso 22/23 houbo unha renovación importante no centro en canto a equipos: renovaronse tódalos encerados dixitais 12 sendo sustituidos por pantallas interactivas,

     Procedemento de elaboración: 

  • No curso 23/24 plantexamos incrementar e reforzar a intervención cos nenos na robótica e a programación.

  • No Curso 21-22. Elaborase a primeira versión do plan dixital.

  • No Curso 22-23. Implementase o plan e se sube a EduCalidade.

  • No crurso 23-24 plantearanse novos obxectivos e manteranse os que non se acadaron.completamente. 

  • Seguimos empregando o DAFO que fixemos en 21-22 e a experiencia acumulada nestes dous anos.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Herramienta Sefie y test CDD

  • Contextualización normati va en relación co Plan Dixital:

  • LO 2/2006 do 3 de maio de Educación:
    o Art.111bis, Tecnoloxías da Información e Comunicación
    As administración educati va e os equipos directi vos dos centro
    promoverán o uso das tecnoloxías de información e comunicación (TIC) n
    aula como medio didácti co apropiado e valioso para levar a cabo as
    tarefas de ensinanza e aprendizaxe
    o Art.121, Proxecto educati vo “..o proxecto educati vo recollerá a
    estratexia dixital do cento da acordo o establecido no arti go 111 bis5”
    o Art.132 Funcións do director “Promover experimentacións, e
    innovacións pedagóxicas, plan de traballo…..”.
    ¿ Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación
    Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das
    ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2023
    o Disposición adicional quinta “Os centros docentes elaborarán no
    curso 2021/22 o seu plan dixital de acordo coas instrucións que se diten”.
    ¿ Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e
    Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración
    e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sosti dos con fondos
    públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

Interno
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Creación de contenidos dixitai Alumnado Si
Debilidade Dotación de equipamento tecnolóxico. Familias Si
Debilidade Necesidades de reposición, por antiguedade, de algúns dispositivos 2. 3. 4. 5. Infraestruturas Si
Debilidade Mellorable en traballo por proxectos Oferta Non
Debilidade Tempo para explorar o ensino dixital Organización de centro Si
Debilidade 1. fomento de la creatividad 2. Mellorable a colaboración do alumnado- 3. Mellorable ó traballo por proxectos. Persoal docente Si
Fortaleza 1. Dispositivos dixitais para ó alumnado. 2. Competencia dixitais do alumnado 3. Habilidades diitais para diferentes materias. 4. Comportamiento seguro. 5. Comportamiento responsable. Alumnado Non
Fortaleza .Participación das familias Familias Non
Fortaleza 1. Infraestructuras 2. Dispositivos dixitais para o ensino 3. Acceso a internet 4. Asistencia Técnica 5. Protección de datos. Infraestruturas Non
Fortaleza . Novas modalidades de ensino Oferta Si
Fortaleza 1. Extratexia Dixital 2. Desenvolvemento da extratexia co profesorado 3. Novas modalidades de ensino 4. Asistencia técnica. 5. Avaliación do progreso Organización de centro Si
Fortaleza 1. Avaliación do progreso 2. Debate sobre o uso da tecnoloxía 3. Colaboracións 4. Recursos educativos en liña. 5. Comunicación con la comunidad educativa Persoal docente Si
Fortaleza 1. Intercambio de experiencias. 2. Recursos educativos en liña. 3. Creación de recursos dixitais. 4. Inclusión do alumnado. 5. Colaboración do alumnado Persoal non docente Non
13 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza 1.Achegas económicas que recibe o centro. 2.Dotación de equipamento tecnolóxico. Administración educativa Non
Ameaza 1.Acceso do alumnado a dispositivos dixitais fóra do centro educativo. Contorna Non
Oportunidade 1. Infraestructuras 2. Dispositivos dixitais para o ensino 3. Acceso a internet 4. Asistencia Técnica 5. Protección de datos. Administración educativa Non
Oportunidade Relación coa/a ANPA ANPA Non
Oportunidade .Condicións socioeconómicas da contorna. Contorna Non
Oportunidade 1. Existe lexislación sobre a protección de datos 2. Existe lexislación sobre os dereitos de autor Lexislación Si
Oportunidade 1. Colaboracións. 2. infraestructuras Outras Non
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Tras analizar de novo o DAFO do noso centro, e tras a experiencia acumulada nestes dous anos, consideramos que as liñas a traballar serán as seguintes para o curso 23-24:

1. Obxetivo 1 "Mellorar o traballo por proxectos involucrando as TIC" nos propoñemos continuar cos grupos de traballo nos proxectos cooperativos, seguir co banco de recursos para a realización dos proxectos incrementando os contidos. Polo tanto continúase co obxetivo

2. Obxetivo  "Repoñer, por antigüidade, algúns dispositivos." Aínda que cumpriuse amplamente este obxetivo, fíxose unha reposición dos proxectores e dos EDI por pantallas interactivas en 8 das aulas, dende infantil a ESO, aínda queda algún dispositivo (impresoras, ordenadores, impresora 3D, cableado de red, switch etc.) que habería que repoñer. Polo que se amplía este obxetivo.

3. Obxetivo "Fomento da creatividade dixital do centro." obxetivo acadado en parte continuarase neste curso.

4.Obxetivo "Coñecemento sobre os dereitos de autor, as licenzas Creative Commons e o dereito de cita"    obxetivo acadado en parte continuarase neste curso.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar o traballo por proxectos involucrando as TIC.
O02PD Repoñer, por antigüidade, algúns dispositivos.
O03PD FOMENTO DA CREATIVIDADE DIXITAL DO CENTRO
O04PD Coñecemento sobre os dereitos de autor, as licenzas Creative Commons e o dereito de cita

Seguimento

Procedemento

El mentor dixital vendrá a asesorar un par de veces por trimestre. Se harán reuniones periódicas co equipo dixital do centro un par de veces ó trimestre.

1º Trimestre

Cumprense os obxectivos, plantexados:

-Mellora do traballo por proxectos involucrando as Tics: séguese o traballo por proxectos 

-Repoñer por antiguedade algúns dispositivos: cambianse tódolos proxectores e pizarras dixitais, en tódalas aulas,  por monitores interactivos.

-fomento da creatividade dixital do centro: seguese fomentando o uso das apps e demáis recursos para o traballo do profesorado.

-respetar os dereitos de autor.

2º Trimestre

Séguese co trabllo nos obxectivos, plantexados:

-Mellora do traballo por proxectos involucrando as Tics: séguese o traballo por proxectos 

-Repoñer por antiguedade algúns dispositivos: tratarasé de cambiar ou actualizar os dispositivos (monitores CPU etc)

-fomento da creatividade dixital do centro: seguese buscando apps e demáis recursos para o traballo do profesorado.

-respetar os dereitos de autor. séguese recordando e insitindo en ello.

3º Trimestre

O01PDMellorar o traballo por proxectos involucrando as TIC.   acadado o profesorados segue trabalando cos recursos TIC nos seus proxectos.

O02PDRepoñer, por antigüidade, algúns dispositivos.   acadado o centro rupuxo materias TIC empregando axudas publicas e tamen sufragado polo centro, adquiruse unha impresoras 3D para o traballo no próximo curso.

O03PDFOMENTO DA CREATIVIDADE DIXITAL DO CENTRO    acadado  seguimos inovando en materia dixital.

O04PDCoñecemento sobre os dereitos de autor, as licenzas Creative Commons e o dereito de cita acadado seguimos respetando os dereitos de autor y empregamos licencias CC. Envíase un correo electrónico recordando o uso de ese obxectivo a todo o profesorado anualmente.

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral

O obxectivos axustaronse as necesidades do colexio, os profesorado mostrouse interesado polo novo coñecemento dixital.

Proposta de mellora

Para o futuro plan dixital é recomendable solicitar a CFR formación en impresoras 3D e tecnoloxía STEM. actualizar o equipos necesarios para que sexan compatibles cos requerimentos futuros. 

Sería recomendable alfabetizar nos cursos inferiores en aspectos elementales de informática e mecanografía.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O plan Dixital foi comunicado a tódolos membros do claustro e das familias, hai unha copia do plan a disposición de todo o persoal educativo do centro e está exposto nas salas do profesorado do mesmo.
Así mesmo o Plan Dixital do colexio estará visible públicamente, sen ter que loguearse, na plataforma Educalidade (www.edu.xunta.gal/educalidade/). No menú da esquerda picar en Plans de Centro e escribir o código do Colegio: 36005919 ou ben picar directamente no seguinte enlace directo: https://www.edu.xunta.gal/educalidade/BuscaPlanAction?codPlan=1&codConvocatoria=132&codCentro=36005919