Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
- A avalicación procesual a realizará o coordinador do Plan Dixital. Emitirase un informe trimestral, do desenvolvemento do Plan e os seus obsectivos, asé como a valoración de cada punto das taboas e o estado de cada un.
- Incluirá de xeito unha valoración dos resultados obtidos ata o momento e as posibles modificacións e propostas de mellora.
- E no derradeiro trimestre o imforme corresponderá a todo o ano.
Realizáronse diferentes accións no Centro, e solicitudes a diferentes entidades, para acadar os obxectivos:
-
Obxectivo 3 -:Realizouse unha categorización dos cursos do PAF, clasificándoos segundo niveis de contidos e niveis de formación dixital. Entregouse ao profesorado para o seu coñecemento e elección da formación máis axeitada para cada perfil.
-
Obxectivo 2 - A02.1 -Por parte da dirección atribuíronse horas de dedicación ao coordinador TIC, para o seguimento e avaliación do Plan Dixital
-
Obxectivo 1 - A01.2 e A01.3 - Realizáronse observacións e medicións, do ancho de banda da internet, ase mesmo como da sinal wifi.
-
Obxectivo 1 - A01.1 - Realizouse unha solicitude de dispositivos portátiles para o profesorado de materias teóricas e prácticas
-
Obxectivo 1 - A01.1 - Recibiu ordenadores da aula de NNTT para actualizar os ordenadores actuais. Todos cambiaron
-
Obxectivo 1 - A01.3 - A UAC instalou enrutadores Wi-Fi máis acordes co volume de datos do Centro, ampliando o sinal por todo o Centro
-
Obxectivo 1 - A01.3 - Así mesmo, instalouse unha nova rede de internet edu.xunta.gal que proporciona ancho de banda próximo a Gigabyte
Dentro do Plan Dixital, e máis concretamente no apartado “3. Plan de Acción”, márcanse tres obxectivos principais, con seus indicadores e accións.
Nos indicadores e seguimento destes, establécense uns informes ou controles nos diferentes trimestres, correspondendo ao segundo trimestre o Obxectivo 02, na área de mellora “Liderado A1” e concretamente no subapartado A01.3 «Seguimento e valoración do Plan Dixital».
É por tanto labor do Coordinador do Plan Dixital e máis do Secretario, realizar unha valoración do estado do Plan, e o seu seguimento.
- A nova rede "edu.xunta.gal", funciona correctamente, aínda que as veces cae.a súa cobertura.
- A única obxección é respecto da necesidade de re-realizar o proceso de conexión cada vez que alguen cambia a clave do seu correo. Pero non ten más dificultade e atende non á rede en sí, se non a obligatoriedade do cambio de clave no correo corporativo da Xunta.
- Respecto dos cursos do PAF, que se separaron por niveis e contidos, para a súa adecuación aos distintos niveis de capacitación dixital do profesorado e os seus pefis, estase a realizar una enquisa sobre a elección e participación do claustro en ditos cursos, para comprobar o interese e participación do claustro na formación da capacitación dixital docente.Entregarase ao término do terceiro trimestre como está previsto no Plan Dixital
- Respecto das medicións do ancho de banda de internet, unha vez establecida a nova rede, mantívose estable no seu funcionamento e velocidade, excepción feita de dous dias que caera a rede na sua totalidade, wifi e máis cable, sendo responsabilidade da empresa proveedora do servizo de internet.
- Por canto os dispositivos portátiles para o profesorado, aínda non temos noticias de que
vaian ser suministrados pola Xunta. - Os computadores recibidos e instalados na aula de NNTT ten un bo funcionamento e uso
nas clases de NNTT. - A instalación dos enrutadores wi-fi que instalou a UAC no centro, cumpren sobradamente co volumen de datos que ten o centro. Non se ten noticias de sombras de ondas wifi ou zonas sen conexión.
Puntos de seguimento do Plan Dixital do Centro:
-
AO1.2:Consecución da GigaByte contratada, está acadada na súa totalidade.
-
AO1.3:Mellora da Wifi, está igualmente acadada dende o final do primeiro trimestre.
-
AO3.2:Información personalizada do PAF a cada nivel docente de C.D. curso 2022-2023. Este punto realizouse no comenzo do curso cando a Xunta publica os cursos do PAF, de xeito que o profesorado poda elexir os máis adaptados ás súas necesidades.
-
AO3.3:Informe e análise dos cursos acadados polos docentes. En Maio enviouse unha enquisa para recabar datos e información sobre os cursos acadados polo Claustro. Só 29 docentes a realizaron e a maioría declarou non facer cursos neste ano docente por falta de tempo ou por que xa os realizou no ano anterior.
Avaliación
- A avalicación procesual a realizará o coordinador do Plan Dixital. Emitirase un informe trimestral, do desenvolvemento do Plan e os seus obsectivos, asé como a valoración de cada punto das taboas e o estado de cada un.
- Incluirá de xeito unha valoración dos resultados obtidos ata o momento e as posibles modificacións e propostas de mellora.
- E no derradeiro trimestre o imforme corresponderá a todo o ano.
O Plan Dixital, foi unha mostra clara de onde encontrase o Centro, do seu nivel de CDD e máis a disposición. Non obstante, unha mirada máis preta do chan, poderíase dicir que é un bo principio, pero que non pode quedar ahí. Temos que analizar ben as debilidades, ameazas, fortalezas e oportunidades que en cada ano presentanse.
-
A dixitalización dos contidos, a especialización das competencias dixitais docentes, a adptación das pedagoxías ás novas tecnoloxías, necesitan que os docentes dispoñan de dispositivos adecuados como calquera ferramenta de traballo. Un piano, unha pizarra, etc, son máis que necesarios para poder ensinar as nosas especialidades, pero a evolución da sociedade, das tecnoloxías (xa non basta con tiza e maís pizarra), fai necesarias ferramentas adaptadas a os requisitos que demandan os novos estándares docentes, e que se exixen aos docentes. Conseguir dispositivos dixitais, adaptados e preparados para a aplicación “dixital” das pedagoxías é máis que necesario para avanzar no desenvolvemento das Competencias Dixitais Docentes. Non se debe depender para o desenvolvemento das CDD de que o profesorado poda “gastar” do seus emolumentos. Deberíase dotar de ferramentas dixitais pertinentes aos departamentos e aos docentes.
-
O desarrollo do listado de cursos PFP da Xunta, é amplo pero quizás non contempla cursos para as nosas especialidades, máis cercanas ao son, aos editores de partituras e do son, ao tratamento de arquivos de son tipo wav, mp3-4, etc. que seguro serían do interese do Claustro.
-
A disponibilidade dos docentes para a formación deberia quizá pasar tamben pola posibilidade de dispor de horas adicadas á formación. Xa aumentouse dous horas de docencia, e cada ano é maior a exixencia de CDD roubando tempo para a formación, para a realización de Aula Virtual, para a preparación das materias non só presenciais se non tambén dixitais… Os docentes quizás deban dispor de unhas horas semanais ou un tempo ao ano para dita formación, de xeito que sexan específicas ditas horas ou semanas.
-
A disponibilidade da dirección do Centro e dos recursos TIC, coordinación, horas adicadas e demáis, son máis que correctas e con motivación e alta adicación, pero para motivar ao Claustro penso que fará falta algo máis.
-
As propostas de melloras para o Plan, serían dotar ao profesorado de equipos e ferramentas necesarias e suficientes físicas e máis en tempo, para o desenvolvemento dixital.
-
Quizás as dous horas a maiores que implantaronse no 2011, poideranse adicar á formación. Isto quitaría carga docente ao profesorado e motivaría a facer formación dixital.Ainda que isto non depende do Centro se non da Administración, que ademáis de promover a formación e o traballo paralelo ao presencial, podería dar ditas ferramentas de tempo para o seu desenvolvemento.
-
Por último, considero que a Coordinación TIC, chega o momento de completarlo como un departamento máis, onde xa ten responsabilidades de harware, de software, ahora do P.D. e outras responsabilidades que non fan máis que crecer ano a ano. Temos cada ano máis empeño no dixital, pero non o consideramos como un departamento. Eu considero que non é consecuente coa realidade actual.
Comunicación e difusión
A difusión do Plan, se conformará polos medios dixitais e de comunicación. As redes sociais, a web do centro, e na Aula Virtual. Se exporá un exemplar do P.D. na Secretaría do Centro para a súa consulta por quen o solicite.
https://es-es.facebook.com/CMUSVIGO/