Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Introdución

  1. Datos básicos do centro

    1. Nome do centro: Conservatorio Profesional de Música de Vigo.

    2. Dirección: r./ Felipe Prósperi, s/n. 36209 Vigo (Pontevedra).

    3. Correo electrónico: cmus.profesional.vigo@edu.xunta.gal 

    4. Páxina web: https://cmusvigo.gal/ 

    5. Niveis educativos: Grao Elemental e Grao Profesional.

    6. Nº de alumnado: 556.

    7. Nº de profesorado: 67.

  2. Contextualización do plan dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

    1. Características socioeconómicas e culturais do contexto do centro.

    2. O Conservatorio Profesional de Música de Vigo é un Centro público creado no ano 2003 despois da separación obrigatoria, tal e como dispoñía a Lei Orgánica 1/1990 Xeral de Ordenación Educativa, do Conservatorio Superior de Música de Vigo.

    3. O Centro conta con instalacións axeitadas ás ensinanzas musicais, resultando un tanto escaso de espazos para a demanda que unha cidade como Vigo fai destas ensinanzas.

    4. O Centro sitúase na bisbarra de Vigo, zona amplamente industrializada. A actividade musical da zona xira en torno á existencia de un grande número de bandas populares e coros onde moitos/as alumnos/as reciben unha formación musical inicial. Existen tamén na zona un número importante de escolas de música públicas e privadas, e nos últimos anos tamén se crearon varias formacións do ámbito orquestral.

    5. O propio Conservatorio e algunhas entidades privadas (bancos, fundacións, sociedade filarmónica, etc.) programan actividades musicais. A cidade carece de fonoteca pública e de biblioteca musical especializada (a excepción da do propio Centro).

    6. A maiores da actividade docente da ensinanza de música, no Centro realízanse diferentes actividades extraescolares e complementarias co obxectivo de completar a formación do alumnado: concertos, conferencias, cursos de especialización, e outros.

    7. Contribucións do Plan Dixital.

    8. Debido a que a normativa relativa á elaboración do Plan Dixital é recente (a resolución é do 3 de setembro) este plan non realizou ninguna contribución nin ao Proxecto Educativo de Centro nin á Programación Xeral Anual.

  3. Breve xustificación do mesmo

    1. Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

    2. Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

    3. Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

    4.  

  4. Proceso de elaboración

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Instrumentos de recollida de información:

  • SELFIE
  • TCDD
  • DAFO
Interno
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Dispoñen de poucos dispositivos, e materiais adaptados para a dixitalización da ensinanza. Alumnado Si
Debilidade A disponibilidade económica disminue a posiblidade e disponibilidade de dispositivos adaptados ás necesidades. Familias Non
Debilidade A rede wifi contratada é de 1 Gb, e as medicions mostran moito menos velocidade. Existen sombras nalgunhas aulas. Infraestruturas Si
Debilidade Aínda que a disponibilidade do profesorado é moita, a oferta de ensinanza dixital, de procesos dixitales, e o uso de dispositivos é escasa, sobre todo debido á lexislación que aínda non ten os curriculos adaptados as ensinanzas computacionales pensamento computaciónal e ferramentas dixitais. Oferta Non
Debilidade Aínda, os horarios, tempos e dedicación ao «dixital» é aínda escaso dado o crecemento que experimenta cada ano. É necesario unha reordenación e ampliación dos horarios e dos docentes. Organización de centro Non
Debilidade Os docentes non contan con dispositivos adaptados ás súas ensinanzas. Non disponen de medios, ou finanzamento. Persoal docente Non
Fortaleza O Alumnado ten boa disposición ó uso das novas tecnoloxías, ten carácter integrador Alumnado Non
Fortaleza Dentro das súas posibilidades, dan apoyo. Familias Non
Fortaleza Rede Ethernet ben desenvolvida Infraestruturas Non
Fortaleza O centro presenta unha boa organización, ben liderada Organización de centro Non
Fortaleza Boa disponibilidade á formación TIC e ás novas pedagoxías Persoal docente Si
Fortaleza oa disponibilidade á adaptación das novas tecnoloxías e o seu uso Persoal non docente Non
12 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Non hai suministración de dispositivos para os docentes, aínda que a exigencia aumenta cada ano. Administración educativa Si
Ameaza O propio sistema educativo necesita flexibilizar e adaptar o seus procesos, lexislación, normativa á realidade da ensinanza dixital Contorna Non
Ameaza Debería ser máis flexible por canto á inclusión de novas materias, de ensinanza dixital, contidos e obxectivos orientados ás pedagoxía dixitais, que o alumnado debe recibir para un bo seguimento e evolución ao dixital. Lexislación Non
Oportunidade Adáptase aos pefis docente-dixitais de Europa. Administración educativa Non
Oportunidade A sociedade, e os usos privados que se fai dos dispositivos e recursos dixitais, promueven xa a adpatación dixital. Contorna Non
Oportunidade A lexislación vaise adaptando a cada directiva europea que surxe. Lexislación Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

ANÁLISE:

DEBILIDADES:

  • En “Debate sobre el uso de la tecnología” y “Colaboraciones” es donde existe mas discrepancia entre perfiles.
  • Escaso intercambio de experencias en el DPC.
  • La creación de recursos digitales.
  • Necesidad de mejora en proyectos interdisciplinares y colaboración con el alumnado, y su puesta en valor.
  • Debilidad en el aprendizaje al codificar o programar, en las habilidades digitales y la resolución de problemas técnicos.
  • Las App´s musicales son casi nulas.
  • Escaso tiempo para el aprendizaje de competencias digitales.
  • Acceso limitado al wifi del centro por parte del alumnado.
  • Disparidad de los perfiles en la experencia y en la comunicación del aprendizaje mixto.
  • Uso muy bajo de las tecnologias en las aulas.
  • Los niveles competenciales de los docentes es mínimo.
  • El pensamiento computacional no existe.
  • El apartado más bajo es el de sinergias para el aprendizaje mixto.

FORTALEZAS:

  • Normas sobre derechos de autor y liciencias de uso.
  • El centro realiza gran esfuerzo en la protección de datos e imagen, en conciertos, fotos, etc
  • Existe una buena predisposición a la participación en el Desarrollo profesional continuo.
  • El alumnado dispone de dispositivos y se desenvuelve bien en el uso de las tecnologías y busca información en internet.
  • Un 16,6% del profesorado se encuentra en el nivel B2.
  • El apartado más fuerte es la comunicación con la comunidad educativa

AMEAZAS:

  • Pocos dispositivos digitales para la enseñanza y para el alumnado.
  • La asistencia técnica no es profesional y/o está desvinculada de los usuarios.
  • La creación de recursos específicos a nuestras enseñanzas son escasos o desconocidos.
  • Los recursos son claramente insuficientes.
  • El ancho de banda, para el perfil docente es insuficiente.
  • Las aplicaciones musicales son casi nulas.
  • La disponibilidad de horarios, y dedicación a la parte digital de la enseñanza mixta es escasa.
  • Los docentes dedicados al Aula Virtual, a las TICs o al propio Plan Digital, no disponen de horario suficiente.
  • Desconocimiento del ancho de banda, de la distribución, y de la posible modificación, ampliación, etc.

AMEAZAS:

  • La retroalimentación, la autoevaluación y toma de datos para la mejora del proceso enseñanza-aprendizaje es un momento óptimo para incluirla efectivamente en las programaciones.
  • Las actividades en línea mejoran la participación del profesorado, contra las molestias de desplazamiento y horario fijo de las presenciales.

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
01 Solicitar á Xunta dispositivos portátiles para o alumnado e docentes, e mellora da red.
02 Ampliar o Equipo TIC e conxugar os equipos Plan Dixital, TIC¿s, e Aula Virtual
03 Promover a participación dos Docentes na Formación Permanente ofertada pola Xunta ¿fprofe¿ nas actividades e cursos da Competencia Dixital Docente do Plan Anual de Formación

Seguimento

Procedemento
  • A avalicación procesual a realizará o coordinador do Plan Dixital. Emitirase un informe trimestral, do desenvolvemento do Plan e os seus obsectivos, asé como a valoración de cada punto das taboas e o estado de cada un.
  • Incluirá de xeito unha valoración dos resultados obtidos ata o momento e as posibles modificacións e propostas de mellora.
  • E no derradeiro trimestre o imforme corresponderá a todo o ano.
1º Trimestre

Realizáronse diferentes accións no Centro, e solicitudes a diferentes entidades, para acadar os obxectivos:

  • Obxectivo 3 -:Realizouse unha categorización dos cursos do PAF, clasificándoos segundo niveis de contidos e niveis de formación dixital. Entregouse ao profesorado para o seu coñecemento e elección da formación máis axeitada para cada perfil.
  • Obxectivo 2 - A02.1 -Por parte da dirección atribuíronse horas de dedicación ao coordinador TIC, para o seguimento e avaliación do Plan Dixital
  • Obxectivo 1 - A01.2 e A01.3 - Realizáronse observacións e medicións, do ancho de banda da internet, ase mesmo como da sinal wifi. 
  • Obxectivo 1 - A01.1 - Realizouse unha solicitude de dispositivos portátiles para o profesorado de materias teóricas e prácticas
  • Obxectivo 1 - A01.1 - Recibiu ordenadores da aula de NNTT para actualizar os ordenadores actuais. Todos cambiaron
  • Obxectivo 1 - A01.3 - A UAC instalou enrutadores Wi-Fi máis acordes co volume de datos do Centro, ampliando o sinal por todo o Centro
  • Obxectivo 1 - A01.3 - Así mesmo, instalouse unha nova rede de internet edu.xunta.gal que proporciona ancho de banda próximo a Gigabyte

 

2º Trimestre

   Dentro do Plan Dixital, e máis concretamente no apartado “3. Plan de Acción”, márcanse tres obxectivos principais, con seus indicadores e accións.
Nos indicadores e seguimento destes, establécense uns informes ou controles nos diferentes trimestres, correspondendo ao segundo trimestre o Obxectivo 02, na área de mellora “Liderado A1” e concretamente no subapartado A01.3 «Seguimento e valoración do Plan Dixital».
   É por tanto labor do Coordinador do Plan Dixital e máis do Secretario, realizar unha valoración do estado do Plan, e o seu seguimento.

  • A nova rede "edu.xunta.gal", funciona correctamente, aínda que as veces cae.a súa cobertura. 
  • A única obxección é respecto da necesidade de re-realizar o proceso de conexión cada vez que alguen cambia a clave do seu correo. Pero non ten más dificultade e atende non á rede en sí, se non a obligatoriedade do cambio de clave no correo corporativo da Xunta.
  • Respecto dos cursos do PAF, que se separaron por niveis e contidos, para a súa adecuación aos distintos niveis de capacitación dixital do profesorado e os seus pefis, estase a realizar una enquisa sobre a elección e participación do claustro en ditos cursos, para comprobar o interese e participación do claustro na formación da capacitación dixital docente.Entregarase ao término do terceiro trimestre como está previsto no Plan Dixital
  • Respecto das medicións do ancho de banda de internet, unha vez establecida a nova rede, mantívose estable no seu funcionamento e velocidade, excepción feita de dous dias que caera a rede na sua totalidade, wifi e máis cable, sendo responsabilidade da empresa proveedora do servizo de internet.
  • Por canto os dispositivos portátiles para o profesorado, aínda non temos noticias de que
    vaian ser suministrados pola Xunta.
  • Os computadores recibidos e instalados na aula de NNTT ten un bo funcionamento e uso
    nas clases de NNTT.
  • A instalación dos enrutadores wi-fi que instalou a UAC no centro, cumpren sobradamente co volumen de datos que ten o centro. Non se ten noticias de sombras de ondas wifi ou zonas sen conexión.
3º Trimestre

Puntos de seguimento do Plan Dixital do Centro:

  • AO1.2:Consecución da GigaByte contratada, está acadada na súa totalidade.

  • AO1.3:Mellora da Wifi, está igualmente acadada dende o final do primeiro trimestre.

  • AO3.2:Información personalizada do PAF a cada nivel docente de C.D. curso 2022-2023. Este punto realizouse no comenzo do curso cando a Xunta publica os cursos do PAF, de xeito que o profesorado poda elexir os máis adaptados ás súas necesidades.

  • AO3.3:Informe e análise dos cursos acadados polos docentes. En Maio enviouse unha enquisa para recabar datos e información sobre os cursos acadados polo Claustro. Só 29 docentes a realizaron e a maioría declarou non facer cursos neste ano docente por falta de tempo ou por que xa os realizou no ano anterior.

Avaliación

Procedemento para a avaliación
  • A avalicación procesual a realizará o coordinador do Plan Dixital. Emitirase un informe trimestral, do desenvolvemento do Plan e os seus obsectivos, asé como a valoración de cada punto das taboas e o estado de cada un.
  • Incluirá de xeito unha valoración dos resultados obtidos ata o momento e as posibles modificacións e propostas de mellora.
  • E no derradeiro trimestre o imforme corresponderá a todo o ano.
Valoración xeral

O Plan Dixital, foi unha mostra clara de onde encontrase o Centro, do seu nivel de CDD e máis a disposición. Non obstante, unha mirada máis preta do chan, poderíase dicir que é un bo principio, pero que non pode quedar ahí. Temos que analizar ben as debilidades, ameazas, fortalezas e oportunidades que en cada ano presentanse.

  • A dixitalización dos contidos, a especialización das competencias dixitais docentes, a adptación das pedagoxías ás novas tecnoloxías, necesitan que os docentes dispoñan de dispositivos adecuados como calquera ferramenta de traballo. Un piano, unha pizarra, etc, son máis que necesarios para poder ensinar as nosas especialidades, pero a evolución da sociedade, das tecnoloxías (xa non basta con tiza e maís pizarra), fai necesarias ferramentas adaptadas a os requisitos que demandan os novos estándares docentes, e que se exixen aos docentes. Conseguir dispositivos dixitais, adaptados e preparados para a aplicación “dixital” das pedagoxías é máis que necesario para avanzar no desenvolvemento das Competencias Dixitais Docentes. Non se debe depender para o desenvolvemento das CDD de que o profesorado poda “gastar” do seus emolumentos. Deberíase dotar de ferramentas dixitais pertinentes aos departamentos e aos docentes.

  • O desarrollo do listado de cursos PFP da Xunta, é amplo pero quizás non contempla cursos para as nosas especialidades, máis cercanas ao son, aos editores de partituras e do son, ao tratamento de arquivos de son tipo wav, mp3-4, etc. que seguro serían do interese do Claustro.

  • A disponibilidade dos docentes para a formación deberia quizá pasar tamben pola posibilidade de dispor de horas adicadas á formación. Xa aumentouse dous horas de docencia, e cada ano é maior a exixencia de CDD roubando tempo para a formación, para a realización de Aula Virtual, para a preparación das materias non só presenciais se non tambén dixitais… Os docentes quizás deban dispor de unhas horas semanais ou un tempo ao ano para dita formación, de xeito que sexan específicas ditas horas ou semanas.

  • A disponibilidade da dirección do Centro e dos recursos TIC, coordinación, horas adicadas e demáis, son máis que correctas e con motivación e alta adicación, pero para motivar ao Claustro penso que fará falta algo máis.

Proposta de mellora
  • As propostas de melloras para o Plan, serían dotar ao profesorado de equipos e ferramentas necesarias e suficientes físicas e máis en tempo, para o desenvolvemento dixital.

  • Quizás as dous horas a maiores que implantaronse no 2011, poideranse adicar á formación. Isto quitaría carga docente ao profesorado e motivaría a facer formación dixital.Ainda que isto non depende do Centro se non da Administración, que ademáis de promover a formación e o traballo paralelo ao presencial, podería dar ditas ferramentas de tempo para o seu desenvolvemento.

  • Por último, considero que a Coordinación TIC, chega o momento de completarlo como un departamento máis, onde xa ten responsabilidades de harware, de software, ahora do P.D. e outras responsabilidades que non fan máis que crecer ano a ano. Temos cada ano máis empeño no dixital, pero non o consideramos como un departamento. Eu considero que non é consecuente coa realidade actual.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do Plan, se conformará polos medios dixitais e de comunicación. As redes sociais, a web do centro, e na Aula Virtual. Se exporá un exemplar do P.D. na Secretaría do Centro para a súa consulta por quen o solicite.

https://cmusvigo.gal/

https://es-es.facebook.com/CMUSVIGO/