Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
AO LONGO DO CURSO ESCOLAR FIXEMOS DISTINTAS ACCIÓNS ENCAMIÑADAS A ACADAR OS OBXECTIVOS PLANTEXADOS QUE SE REFLITEN NO TRABALLO REALIZADO EN CADA TRIMESTRE COA FINALIDADE DE ACADAR OS OBXECTIVOS PLANTEXADOS AO REMATE DESTE CURSO ESCOLAR.
PUXEMOS EN MARCHA UN PLAN DE ASISTENCIA TÉCNICA DESPOISDE VALORAR AS NECESIDADES DO NOSO CENTRO E OS EQUIPOS INFORMATICOS QUE TEMOS A DISPOSICIÓN DE ALUMNOS/AS E PROFESORES/AS.
SOLICITAMOS ORZAMENTO E CONTRATAMOS OS SERVICIOS DA EMPRESA SOFTONER (SECTOR INFORMATICO) CON SEDE: POLIGONO DAVID FERRER R/ ACCESO A PAZOS 1. CP 32901 OURENSE.
ADQUIRIMOS TRES EQUIPOS INFORMATICOS E ACTUALIZAMOS E MELLOORAMOS O RENDEMENTO DOS EQUIPOS EXISTENTES.
INTRODUCIMOS NAS CONCRECIÓNS CURRICULARES UN 25% DE ENSINO A TRAVES DE TECNOLOXIA DIXITAL NO HORARIO LECTIVO DE CADA MATERIA.
COMUNICOUSE AO PROFESORADO A NECESIDADE DE SELECCIONAR MATERIAIS E ACTIVIDADES PARA CREAR UN RELATORIO PARA CADA UNIDADE CON ACTIVIDADES PARA TRABALLAR NAS DISTINTAS MATEIRAS A TRAVES DO ENSINO DIXITAL ESTABLECENDO UN PERIODO DE BUSQUEDA QUE NOS PERMITA FACER UN RELATORIO DE ACTIVIDADES OU MATERIAIS NO TERCEIRO TRIMESTRE.
ORGANIZAMOS O USO DA AULA DE INFORMÁTICA .
FIXEMOS FORMACIÓN PARA USO DO ESPAZO ABALAR COA FINALIDADE DE POTENCIAR ESTE COMO MEDIO DE COMUNICACIÓN COAS FAMILIAS PLANTEXANDO O SEGUNDO TRIMESTRE COMO TEMPO DE USO E PRÁCTICA.
- CONSOLIDAMOS AS COMUNICACIÓNS COS RESPONSABLES A TRAVÉS DE TECNOLOXIA DIXITAL (APLICACIÓN ESPAZO ABALAR).
- ESTASE DESNVOLVENDO UN 25% DO ENSINO DE CADA MATERIA A TRAVÉS DE TECNOLOXIA DIXITAL DENTRO DO HORARIO LECTIVO.
- PARTICIPAMOS EN REUNIÓNS OS MARTES PARA REFLEXIONAR SOBRE O USO DA TECNOLOXIA DIXITAL E COA FINALIDADE DE ADQUIRIR UNHA BASE DE MATERIAIS PARA DESENVOVER O ENSINO A TRAVES DE TECNOLOXÍA DIVITAL ASI COMO ACTIVIDADES PARA FACER NA AULA .
- ESTAMOS TRABALLADO NA SELECCIÓN DE MATERIAIS PARA TRABALLAR AS MATERIAS CON APOIO DE TECNOLOXIA DIXITAL.
- ACTUALIZAMOS EQUIPOS INFORMATICOS E REPARAMOS PANTALLAS E MONITORES.
- TRABALLAMOS PARA MELLORAR O USO RESPONSABLE DA TECNOLOXIA E REDES DE COMUNICACION DIXITAL.
- FACEMOS ACTIVIDADES USANDO A TECNOLOXIA DIXITAL NO HORARIO LECTIVO TANTO NA AULA COMO NA SALA DE TIC.
- COLABORAMOS CON OUTRAS INSTITUCIONS PARA NAVEGAR CON SEGURIDADE NA REDE. PLAN DIRECTOR( GUARDIA CIVIL: ACOSO ESCOLAR NA REDE O A TRAVES DA TECNOLOXÍA DIXITAL)
- COLABORAMOS CO CONCELLO DE MELÓN A TRAVES DA FUNDACIÓN CIBERVOLUNTARIOS A TRAVÉS DO PROXECTO "EJE DIGITAL" PARA OPTIMIZAR E USAR DE XEITO SEGURO A TECNOLOXIA DIXITAL COS NOSOS ALUMNOS/AS.
- OBRADOIROS "EJE DIGITAL":1- des-conectate( cintra la adicción a internet e as tic). 2- fake new (recoñecer novas falsas) 3- para, piensa conectate con el bienestar emocional. 4- conectate contra la violencia de género.
- eLABORACIÓN DE BIBLIOTECA EN LIÑA PARA MELLORAR O ENSINO A TRAVES DE ACTIVIDADES CON TECNOLOXIA DIXITAL.
- AVALIACIÓN, REFLEXIÓN SOBRE O USO DE TECNOLOXIAS DIXITAIS PARA O ENSINO E ASPECTOS MELLORABLES.
- OUTROS...
- DEIXAMOS PENDENTE PARA O PROXIMO CURSO A FORMACIOÓN EN MATERIA DE PROTECCIÓN DE DATOS E DERITOS DE AUTOR.
Avaliación
Avaliación con relación á consecución dos obxectivos e a implemtentación das accións a levar a cabo.
Avaliación inicial partindo do nivel de competencia dixital do profesorado e alumnado do centro así como as infraestructuras e equipamentos do propio centro educativo. Ferramenta SELFIE e test de competencia DIXITAL.
Avaliación timestral: tendo en conta os indicadores asociados aos obxectivos e accións. (estado de execución das accións, valoración de resutados, posibles modificacións nas accións e propostas de mellora)
Avaliación final: unha vez rematado o curso : logro dos obxectivos, analise da competencia dixital a través da ferramenta SELFIE e os test de competncia dixital: familias, profesorado e alumnos/as.
Analise dos avances do profesorado no uso das TIC para o proceso de ensino-aprendizaxe.
Analise do acceso ás TIC por parte das familias e alumnos/as.
Analise das melloras en infraestructuras e equipamentos do Centro escolar.
TODO O MENCIONADO DEBE SER INFORMADO NA MEMORIA FINAL DE CURSO.
Valoramos de xeito positivo a implemnteación do plan dixital do centro pero requerimos mais formacion para o desenvolvemento dunha estratexia dixital realista. Ademis é necesario favorecer estratexias de traballo coordinado coa administración e a dirección dos centros para valorar e anlizar as necesidades propias de cada centro e non dar por suposto as necesidades. Cda centro ten as súas caracteríticas de alumnado, profesorado e agrupamentps con necesidades distintas que procisan de solucións distintas e individualizadas. As TIC usadas de xeito adecuado facilitan e potencia o proceso de ensino aprendizaxe pero en primaria hai que dominar habilidades instrumentais basicas para que o acceso a internet ás tecnoloxias sexa individualizado e proximo ás caracteristicas propias dos alumnos/as destas idadades.
Mellorar a coordinación coa administración no acceso ás infraestructuras e equipamentos segundo as necesidades e características propias de cada centro educativo.
Favorecer a implicación do profesorado á formación e ao desenvovemento da estratexia dixital con icentivos reais e acordes a unha sociedade tecnoloxica real.
Incentivar a permanecia nos centro do rural e favorecer a chegada de profesorado que permita realmente investigar no ensino dixital.
Individualizar a estratexia dixital tendo en conta o contexto do Centro educativo.
Mellorar a asistencia técnica e formacvión do profesorado.
Comunicación e difusión
O PLAN DIXITAL DO CEIP DE QUINS ATOPASE CUSTODIADO NA SECRETARIA DO CENTRO ESCOLAR, SERÁ INTRODUCIDO NA WEB DO CENTRO EDUCATIVO E NA PLATAFORMA DE EDUCALIDADE TAMÉN DIFUNDIDO A TRAVÉS DOS REPRESENTANTES DOS ÓRGANOS DE GOBERNO DO CENTRO EDUCATIVO: CONSELLO ESCOLAR E CLAUSTRO DE PROFESORES.