Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

  • A través deste documento deseñaranse atuacións encamiñadas á consecución dos obxectivos plantexados no presente plan para dar resposta á esta problemática e poder acadar unha alfabetización dixital dos alumnos e mestres.

  •  

  • O plan dixital do noso centro é un instrumento de planificación que ten como obxectivo fundamental o desenvolvemento do tratamento da información e a competencia dixital así como a integración das novas tecnoloxías como ferramentas didácticas nos procesos de ensinanza-aprendizaxe.

  • Mediante o presente documento preténdese o seguinte:

  • ·         Avaliar a situación do centro con respecto ao uso das TIC para poder deseñar actuacións que nos leven a acadar os obxectivos propostos.

  • ·         Analizar os aspectos a mellorar na competencia dixital da comunidade educativa.

  • ·         Recoñecer o plan dixital como un recurso clave para a planificación das estratexias dixitais.

     

2.Breve xustificación do mesmo


 

Para elaborar o plan dixital tomouse como referencia a seguinte lexislación:

 

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

·         Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

·         Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

·         Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

 

3.Proceso de elaboración

  • Durante o primeiro trimestre o grupo de traballo reuniuse para comezar a elaboración do plan dixital. O máis resaltable que se fixo durante o priemrio trimestre foi analizar o punto de partida do centro para determinar a situación do mesmo no plano das TIC e da competencia dixital. Para levar a cabo este análise empregouse a ferramenta SELFIE proposta pola Comisión Europea.

    1. Para elaborar o plan dixital os mestres do centro formaron parte dun PFPP no que se traballou durante todo o curso escolar para formarse e poder redactar o presente documento.

 

  • Para a realización do análise coa ferramenta SELFIE, tanto mestres, alumnos e equipos directivos fixeron o correspondente cuestionario. A partir dos datos obtidos puidemos comezar a analizar os puntos fortes e as debilidades do noso centro con respecto ás TIC e á competencia dixital.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa
  • Durante o primeiro trimestre o grupo de traballo reuniuse para comezar a elaboración do plan dixital. O máis resaltable que se fixo durante o priemrio trimestre foi analizar o punto de partida do centro para determinar a situación do mesmo no plano das TIC e da competencia dixital. Para levar a cabo este análise empregouse a ferramenta SELFIE proposta pola Comisión Europea.

    1. Para elaborar o plan dixital os mestres do centro formaron parte dun PFPP no que se traballou durante todo o curso escolar para formarse e poder redactar o presente documento.

                  2. Para a realización do análise coa ferramenta SELFIE, tanto mestres, alumnos e equipos directivos fixeron o correspondente cuestionario. A partir dos                           datos obtidos puidemos comezar a analizar os puntos fortes e as debilidades do noso centro con respecto ás TIC e á competencia dixital.

Interno
4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Evaluación das capacidades desarrolladas fora do centro. Alumnado Si
Debilidade Aprender a comunicarse Familias Si
Debilidade Necesidades de DPC Persoal docente Si
Fortaleza Documentación do aprendizaxe Alumnado Si
4 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 2 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Necesidade de aumentar e actualizar os aparellos informáticos do centro. Administración educativa Non
Ameaza Falta de infraetructuras Administración educativa Non
2 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir dos resultados do informe SELFIE, o Test CDD, as análises posteriores feitas a partir da análise cualitativa desenvolvimos o DAFO para deseñaremos un plan de acción cuns obxetivos apropiados ás necesidades do noso centros centradas na consecución dunha mellor competencia dixital de alumnado, profesorado e o resto da comunidade educativa.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD  AMPLIAR O USO DA AULA VIRTUAL
O02PD  AUMENTAR O COÑECEMENTO DO PROFESORADO NA COMPETENCIA DIXITAL
O03PD Favorecer o uso do Espazo Abalar como canle de comunicación coas familias.
O04PD Aumentar o uso e valor do blog do centro.
O05PD Aumentar a competencia dixital do alumnado.

Seguimento

Procedemento

-Avaliación procesual:

 

Unha vez por trimestre reunirase o claustro para avaliar a consecución de cada un dos obxectivos proposros.

No caso de que os obxectivos non se vaian acadando, os mestres establecerán as posibles modificacións para poder acadalos

1º Trimestre

Durante o primeiro trimestre, despois da valoración feita na reunión de equipo con data 16/12/2022, foronse acadando os obxectivos propostos según as datas marcadas do plan dixital.

A maiores adiantamos varios obxectivos que estaban previstos para ser cumplidos no 2º e 3º trimestre, como o relativo ao obxectivo 4, que se acadou por completo durante o primeiro trimestre. 

 

 

2º Trimestre
3º Trimestre

No terceiro trimestre, acadaronse todos os obxectivos propostos no plan dixital, agás un, dado que tras a valoración do equipo consideramos que non era posible realizalo por falta de tempo. Este obxectivo é o 2.3, relativo ao inicio da programación. Obxectivo que se pretende acadar de cara ao vindeiro ano.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

 

-Avaliación final

Unha vez no curso escolar avaliarase o plan dixital para detectar que posibles obxectivos se poden introducir/eliminar para seguir mellorando no plano da competencia dixital e no uso das TIC.

Valoración xeral

Tras a reunión mantida polo equipo do plan dixitial, comentar que agás un obxectivo(2.3), acadaronse todas as propostas para este curso escolar.

Valoramos como positiva a realización deste paln dixital xa que nos axudou a mellorar a calidade no uso das TIC na comunidade educativa.

Proposta de mellora

Propóñense as seguintes melloras para o vindeiro curso:

- Introducción de Edixgal.

-Continuar a formación do profesorado en materia de TICS

-Aumento da competencia dixital do alumnado.

-Aumentar o equipamento relativo ás novas tecnoloxías.

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Para que toda a comunidade educativa poida ter acceso ao plan dixital, no centro sempre haberá unha copia dispoñible para a súa consulta.

Ademáis publicarase o documento na páxina web do centro para que quede a disposición de familias, alumnos,… e que toda a comunidade educativa o poida consultar integramente.