Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para poder alcanzar os resultados propostos no Plan de Dixital de Centro vaise le- var a cabo unha avaliación continua que nos permitirá ver se os obxectivos expostos son os axeitados e se as medidas propostas son as correctas para lograr os obxectivos planificados podendo realizar as modificacións oportunas.
Valorarase o grao de implicación de cada un dos membros que compoñen a nosa Comunidade Educativa, así como a coordinación entre eles e o grao de aceptación das distintas propostas. Esta avaliación continua complementarase cunha avaliación final onde se valorarán os resultados obtidos, as posibles melloras, erros cometidos, necesi- dades e grao de satisfacción coa experiencia. Para logralo, teranse en conta:
·A revisión dos obxectivos e actividades expostas.
·A avaliación das actividades propostas: diagnóstico inicial, desenvolvemento e conclusións.
·As reunións de seguimento cos axentes implicados.
·A memoria anual do Plan Dixital de Centro.
O seguimento e avaliación de plan está vinculada ao traballo de tres equipos:
¿ Equipo TIC
¿ Comisión de Coordinación Pedagóxica
¿ Equipo Directivo.
O principal responsable é o a directora e o equipo TIC pois segundo as súas funcións correspóndelle “Deseñar, seguir, avaliar e actualizar o Plan TIC do Centro”.
O resto dos equipos colaboran segundo o expresado en diferentes apartados deste plan.
O plan será revisado polo equipo TIC, que elaborará un informe para a memoria final e propoñerá os cambios que considere oportunos.
Realizouse unha valoración e seguimento dos obxectivos propostos para o 1º trimestre, e tra-la mesma, destácase o seguinte:
- No referente a mellorar a competencia dixital do profesorado: este obxectivo está en camiño a ser acadado ao completo, xa que máis da metade do profesorado do centro está disposto a fomrarse en dixitalización a través do PFPP do centro.
- Elaborouse un inventario do material tecnolóxico, así como un horario de uso da aula de informática do centro.
- Actualizáronse os equipos do centro coa axuda da UAC.
- Solicitouse a Consellería novo material tecnolóxico.
- Creáronse os grupos de traballo para o PFPP.
- Incrementouse a exposición á tecnoloxía, xa que a finais do 1º trimestre practicamente todo o profesorado empregaba, polo menos, o libro dixital.
Realizouse unha valoración e seguimento dos obxectivos propostos para o 2º trimestre, e tra-la mesma, destácase o seguinte:
- Planificáronse e deseñáronse recursos dixitais para o seu uso na aula.
- Promocionouse no alumnado o uso de diversas ferramentas dixitais; así como de recursos dixitais para a realización de diferentes actividades.
- Participouse en diferentes programas e concursos da Consellería, como por exemplo nos "Retos" de Polos CReativos.
- Non precisamos iniciar a busca de empresas que deceran material dixital, xa que desde o equipo directivo e equipo TIC solicitóuselle a Consellería novo material tecnolóxico, e este foi concedido.
No 3º trimetsre realizouse o seguimento dos obxectivos correspondentes; así como tamén s levou a cabao unha avaliación final do Plan dixital. Podemos destacar o seguinte:
- Realizouse un banco de recursos na aula virtual realacionado con diversos temas de ineterese para o alumnado.
- Formáronse grupos entre o profesorado para o uso das TIC.
- O 60% do alumnado é sobresaínte en competencia dixital, adaptada esta sempre as idades correspondentes do alumnado.
- Fomenetouse o uso das tecnoloxías tanto no alumnado coma nas familias.
- Realizouse unha difusión das actividades realizadas a través da web do centro e das redes sociais (instagram, facebook, twitter).
- Todo o profesorado emprega ferramentas dixitais a diario na aula.
Avaliación
No conexto da avaliación do Plan, esta será continua e trimestral, a través da consecución ou non do obxectivo propostos. esta realizarse a través do equipo TIC, quen nas reunións porpostas, avaliará os obxectivos propostos para cada un dos trimestres e establecerá os obxectivos a cumprir nos vindeiros trimestres.
O desenvolvemento do PDC foi moi positivo. Realizouse un traballo coordinado e colaborativo entre os membros do equipo do Plan Dixital e contribuíuá súa planificación e ao desenrolo dunha planificación estratéxica que redunda na mellora da competencia dixital do alumnado e do profesorado.
A avaliación final puxo de manifesto que tódolos integrantes do grupo quedaron satisfeitos co proxecto de formación , cos contidos traballados e cos materiais dixitais deseñados.
As propostas de mellora de cara o vindeiro curso son as seguintes:
- Continuar coa formación do profesorado en TIC, para alcanzar o C1 en acreditación dixital.
- Incrementar a Competencia dixital do alumnado, xa que esta non chega o 60% establecido.
- Xeneralizar o uso das TIC a todas as áreas e materias.
- Ensinar ao alumnado a realizar contido dixital, para que o poda empregar no seu estudo diario.
- Asignar unha hora lectiva diaria nos cursos máis baixos e dedicala a ensinanza do word, excel, buca de información...
- Solicitai maior dotación de pantallas dixitais para dotar as aulas restantes (aulas de PT, AL...).
-
Concienciar ao profesorado do emprego das TIC, como unha ferramenta mais a empregar no proceso de ensino-aprendizaxe.
-
Xeneralizar o uso da aula de Informática non so para tarefas puntuais.
Comunicación e difusión
O CEIP Plurilingüe de Maceda dará a coñecer o seu Plan Dixital a través de distintas canles.
Por un lado, contarase cunha copia na zona de Administración do centro a disposición de calquera interesado/a que forme parte da comunidade educativa ou teña razóns xustificadas para consultalo.
Por outro lado, publicarase na páxina web do centro:
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmaceda/
Asemade, mediante o espazo Abalar, notificarase as familias a súa aprobación e darase a coñecer a súa localización para que poida consultarse.