Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
NO CONTEXTO DA AVALIACIÓN PROCESUAL a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre, deixando temporalizadas as datas dos tres trimestres coincidindo coas reunións de claustro de profesores trimestrais, recollendo en actas de Claustro o seguemento do Plan dixital así como as posibles modificacións que se vaian desenvolvendo para cada un dos obxectivos propostos no plan de acción
OS ASPECTOS A VALORAR na avaliación trimestral serán:
(1) Estado da execución das accións para cada obxectivo proposto no PD.
(2) Análise e valoración dos resultados.
(3) Posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
NO CONTEXTO DA AVALIACIÓN FINAL a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Farase coincidir coa reunión final de Claustro de profesores/as do mes de xuño de 2023.
OS ASPECTOS A CONSIDERAR serán:
- Valoración do logro dos obxectivos para cada acción desenvolvida.
- Propostas de mellora a realizar no curso 2023-24
Ao longo do primeiro trimestre do presente curso acadouse o obxectivo O02PD que consiste en inventariar os equipos da aula de informática e o estado destes.
En relación ao O01PD que fai referencia a promover a comunicación entre o profesorado e as familias mediante o uso da ferramenta ABALAR móbil tratouse en claustro pero non se puxo en marcha de xeito eficaz nin tuvo a resposta esperada por parte das familias.
Ao longo do segundo trimeste do presente curso realizouse no centro a formación do PFPP referida á aula virtual. Precisa un forte impulso pero sen dúbida para elo precisamos máis medios informáticos. Por esa falta de recursos tentamos levar a cabo o O04PD que fai referencia a empregar a aula virtual do centro semanalmente, pero non foi posible acadalo.
En referencia ao O03PD, relacionado tamén coa aula virtual e a formación do alumnado de 3º a 6º de primaria no uso da mesma, atopámonos co mesmo impedimento anterior...a falta de recursos e medios TIC. Sen eles, é imposible dar unha formación e, sobretodo, unha continuidade no uso e mantemento da aula virtual. Destacar ademais que moitos alumnos e alumnas non teñen ordenadores nas súas casas e o único xeito de achegalos ás TIC é a través da escola, polo que volvo a resaltar a importancia da dotación de medios necesarios.
Neste terceiro trimestre fíxose patente a non consecución dos obxectivos O01PD, O03PD, O04PD. A aula virtual precisa de constancia e, sobretodo, de medios axeitados para que os alumnos e alumnas poidan facer o uso e desenvolvemento da mesma. Fíxose a formación, pero na mesma quedou tamén constancia das dificultades atopadas neste eido pola falta de recursos.
Respecto ao emprego da ferramenta ABALAR destacar que sí se empregou por parte da direción en ocasións puntuais para dar algún aviso pero non por parte do profesorado titor. Este foi na meirande parte polo rexeitamento das familias ao seu uso. ABALAR é unha app moi versátil e que pode chegar a ser moi útil para manter unha canle de comunicación coas familias, pero fai falta que tódalas familias a teñan descargada e fagan un bo uso da mesma.
En conclusión; neste final de trimestre quedou patente a non consecución da meirande dos obxectivos propostos neste plan.
Avaliación
NO CONTEXTO DA AVALIACIÓN PROCESUAL a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre, deixando temporalizadas as datas dos tres trimestres coincidindo coas reunións de claustro de profesores trimestrais, recollendo en actas de Claustro o seguemento do Plan dixital así como as posibles modificacións que se vaian desenvolvendo para cada un dos obxectivos propostos no plan de acción
OS ASPECTOS A VALORAR na avaliación trimestral serán:
(1) Estado da execución das accións para cada obxectivo proposto no PD.
(2) Análise e valoración dos resultados.
(3) Posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
NO CONTEXTO DA AVALIACIÓN FINAL a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Farase coincidir coa reunión final de Claustro de profesores/as do mes de xuño de 2023.
OS ASPECTOS A CONSIDERAR serán:
- Valoración do logro dos obxectivos para cada acción desenvolvida.
- Propostas de mellora a realizar no curso 2023-24
Para acadar os obxectivos propostos, en primeiro lugar é necesario valorar o estado de tódolos ordenadores do centro (tanto portátiles como de sobremesa), actualizalos/formatealos e engadirlle algún antivirus no caso daqueles que se consideren aínda con utilidade.
Os demais que estean obsoletos deberían ser substituídos, así como as pantallas máis antigas que non teñen boa calidade de imaxe.
Sería necesario tamén dotar ao centro de altofalantes, cascos e videocámaras para os ordenadores de sobremesa, e tamén dotar a aula de Informática dunha pantalla con proxector.
Sería útil contar con varias tabletas para o traballo do alumnado e cunha conexión a Internet Wi-Fi máis estable, xa que ten variacións de velocidade e erros de conectividade a miúdo.
En primeiro lugar, estas necesidades deberían ser atendidas para poder realizar a formación en materia dixital tanto do profesorado como do alumnado do centro e, en último lugar se fora o caso, das familias.
Así mesmo, para poder actualizar a páxina web do centro, traballar na aula virtual e co espazo Abalar ou no día a día das clases con emprego de tecnoloxía, estas necesidades deberían ser cubertas.
En resumo, para poder levar a cabo o Plan de Acción e acadar os obxectivos propostos neste, o centro debería estar dotado do equipamento axeitado, así como das infraestruturas tecnolóxicas necesarias.
Comunicación e difusión
DEFINICIÓN DA ESTRATEXIA OU PROTOCOLO PARA A PUBLICIDADE E DIFUSIÓN DO PLAN DIXITAL
Para difundir convenientemente e con efectividade o Plan Dixital entre tódolos membros da comunidade educactiva realizaranse as seguintes acción:
- PROFESORADO: O Equipo responsable do PD (ou o director/a no seu defecto, se non se constitúe equipo) elaborará unha circular informativa e enviará ós correos corporativos da totalidade do profesorado do CEIP o presente PD.
- ALUMNADO: Cada mestre/a incluirá unha copia dixital do PD na súa aula virtual.
- FAMILIAS: A dirección do centro elaborará unha circular informativa que fará chegar ás familias mediante diversas vías para informar da existencia do PA e dos espazos dixitais nos que se pode atopar o seu contido. Tamén se redactará un aviso en ABALAR sobre este aspecto e publicarase na web do centro.
Este documento, unha vez validado e aprobado polos órganos colexiados competentes será publicado na páxina web do centro.
A persoa coordinadora do PD terá acceso á ferramenta Educalidade para poder rexitrar os avances e avaliacións deste plan baixo a supervisión da persoa directora.