Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
- O equipo de dinamización do Plan Dixital realizará, alomenos, 1 xuntanza ao trimestre para valorar as evolucións deste plan.
- A persoa mentora ADIX, contactará presencialmente ou por videoconferencia, alomenos, 2 veces por trimestre para analizar xunto coa persoa coordinadora do PDC o desenvolvemento deste proxecto.
- A Coordinadora do PDC terá acceso á ferramenta Educalidade para rexistrar os avances e avaliacións segundo se determine polo equipo do Plan Dixital.
O01PD: Mellorar a competencia dixital do profesorado/alumnado mediante o aumento do tempo para explorar o ensino dixital. AO1.1:Realizar reunión inicial do equipo directivo para valorar opcións de asignación horaria. Realizada. AO1.2: Adaptar os horarios do profesorado e do alumnado. Realizada. AO1.3: Adicar o tempo asignado para explorar o ensino dixital. En proceso ao longo do curso. O02PD: Reducir o número de incidencias e dispoñer de infraestrutura actualizada para todo o alumnado. AO2.1: Analizar os equipos do centro para identificar incidencias. Realizada. AO2.2: Reunirse e valorar os resultados. Realizada. AO2.3:Instalar APPs precisas, formatear e solicitar novos equipos de ser necesario. En proceso ao longo do curso. O03.PD: Integrar e maximizar o uso do panel dixital na aula, para mellorar a aprendizaxe e a participación do alumnado tanto de E. Infantil coma de E. Primaria AO3.1:Reunión e análise para a detección das necesidades do Claustro. Realizada. AO3.2: Formación nos modos de traballo dos paneis dixitais: Función de PC/Función de taboleiro dixital. Búsqueda de relator. Realizada. AO3.3: Formación na app Consello: Uso das ferramentas incluídas no panel dixital na "función pantalla". Realizada. AO3.4: Fomación no panel dixital: manexo de webcam, teclado e funcionamento con conexión a dispositivos externos.Realizada. AO3.5: Familiarizarse coa Maqueta Abalar. En proceso ao longo do curso. O04PD: Aumentar o emprego da Aula Virtual (AV) do centro por parte da Comunidade Educativa para a creación e uso de recursos cara a mellorar a competencia dixital do alumnado. AO4.2:Planificación de Recursos Dixitais: Planificar unha serie de recursos dixitais que se usarán e/ou crearán utilizando a Aula Virtual por parte dos profesores. En proceso ao longo do curso. AO4.3: Creación de Recursos Dixitais: Crear os recursos dixitais planificados na Aula Virtual por parte do profesorado. En proceso ao longo do curso. AO4.5: Implementación dos Recursos Dixitais: Implementar os recursos dixitais creados na Aula Virtual nas súas prácticas de ensino e aprendizaxe. En proceso ao longo do curso. O05PD: Integrar e maximizar o uso dos recursos dixitais proporcionados polo proxecto E-Dixgal, para mellorar a aprendizaxe e a participación do alumnado de 5º de E. Primaria no noso centro. AO5.1:Formación en E-Dixgal: Acceder á plataforma E-Dixgal e explorar os diversos recursos e ferramentas dispoñibles (se fose o caso). Realizada. AO5.2: Planificación de actividades de aprendizaxe: Identificar os recursos dixitais de E-Dixgal máis útiles para incorporar ao plan de leccións. En proceso ao longo do curso. AO5.3: Implementación das actividades de aprendizaxe: Implementar o plan de leccións na aula, asegurándose de que o alumnado teñan acceso aos recursos dixitais necesarios. En proceso ao longo do curso. O06PD: Crear e implementar recursos dixitais educativos elaborados coas ferramentas proporcionadas a través do Programa de Innovación Educativa de Polos Creativos, para mellorar a competencia dixital do profesorado e do alumnado. AO6.1:Formación do profesorado: Realizar formación sobre as ferramentas dos Polos Creativos (se fose necesario). A coordinadora de Polos Creativos do centro xa recibiu formación en Polos. O resto do equipo docente aínda está á espera do que decida o CFR. O07PD: Deseño e desenvolvemento de proxectos steam na Biblioteca co polo creativo AO7.1: Reunión e análise para a detección das necesidades. Realizada. AO7.2: Inscrición nunha liña de Seminario axeitada ás necesidades. Realizada. O08PD: Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO. AO8.1 Inventario de Equipamento Dixital: Manter actualizado e/ou inventariar e avaliar o estado do equipamento dixital do centro. Realizada reunión para tratar do equipamento dixital. AO8.2: Creación de Inventario Dixital: Realizar unha táboa na que se recolla algúns datos relevantes dos equipos a revisar: Modelo, marca, número de serie, ano, espazo, situación..., que posteriormente será necesaria para incluír na aplicación INVENTARIO. Realizada a táboa AO8.3 Avaliación de Espazos Tecnolóxicos: Manter actualizado e/ou inventariar e avaliar os espazos do centro destinados a equipamento tecnolóxico. En proceso ao longo do curso.
O01PD: Mellorar a competencia dixital do profesorado/alumnado mediante o aumento do tempo para explorar o ensino dixital.
AO1.3: Adicar o tempo asignado para explorar o ensino dixital. En proceso ao longo do curso.
AO1.4: Valorar a través de rúbricas o grado de cumprimento do obxectivo. Ao final do curso.
O02PD: Reducir o número de incidencias e dispoñer de infraestrutura actualizada para todo o alumnado.
AO2.3:Instalar APPs precisas, formatear e solicitar novos equipos de ser necesario. En proceso ao longo do curso.
AO2.4: Valorar se se reduce o número de incidencias a través de rúbricas. Ao final do curso.
O03.PD: Integrar e maximizar o uso do panel dixital na aula, para mellorar a aprendizaxe e a participación do alumnado tanto de E. Infantil coma de E. Primaria
AO3.5: Familiarizarse coa Maqueta Abalar. En proceso ao longo do curso.
AO3.6: Avaliación continua: Realizar avaliacións continuas para medir a efectividade do uso das ferramentas do panel dixital por parte do profesorado na aprendizaxe do alumnado. Ao final do curso.
O04PD: Aumentar o emprego da Aula Virtual (AV) do centro por parte da Comunidade Educativa para a creación e uso de recursos cara a mellorar a competencia dixital do alumnado.
AO4.1: Formación na Aula Virtual. Recibir formación no uso da AV para a creación de recursos dixitais por parte dos profesores e o resto da Comunidade Educativa (se fose necesario). Realizada formación interna.
AO4.2: Planificación de Recursos Dixitais: Planificar unha serie de recursos dixitais que se usarán e/ou crearán utilizando a Aula Virtual por parte dos profesores. En proceso ao longo do curso.
AO4.3: Creación de Recursos Dixitais: Crear os recursos dixitais planificados na Aula Virtual por parte do profesorado. En proceso ao longo do curso.
AO4.4: Avaliación Continua: Realizar avaliacións continuas para medir a efectividade dos recusos por parte dos profesores. Realizada ao longo do curso cada trimestre.
AO4.5: Implementación dos Recursos Dixitais: Implementar os recursos dixitais creados na Aula Virtual nas súas prácticas de ensino e aprendizaxe. En proceso ao longo do curso.
AO4.6: Proporcionar retroalimentación sobre os recursos dixitais e realizar melloras continuas baseadas nesta retroalimentación por parte do profesorado e o resto da Comunidade Educativa. Realizada ao longo do curso cada trimestre.
O05PD: Integrar e maximizar o uso dos recursos dixitais proporcionados polo proxecto E-Dixgal, para mellorar a aprendizaxe e a participación do alumnado de 5º de E. Primaria no noso centro.
AO5.2: Planificación de actividades de aprendizaxe: Identificar os recursos dixitais de E-Dixgal máis útiles para incorporar ao plan de leccións. En proceso ao longo do curso.
AO5.3: Implementación das actividades de aprendizaxe: Implementar o plan de leccións na aula, asegurándose de que o alumnado teñan acceso aos recursos dixitais necesarios. En proceso ao longo do curso.
AO5.4: Avaliación continua: Realizar avaliacións regulares para medir a efectividade das actividades de aprendizaxe. Realizada a nivel titorial.
O06PD: Crear e implementar recursos dixitais educativos elaborados coas ferramentas proporcionadas a través do Programa de Innovación Educativa de Polos Creativos, para mellorar a competencia dixital do profesorado e do alumnado.
AO6.1: Formación do profesorado: Realizar formación sobre as ferramentas dos Polos Creativos (se fose necesario). A coordinadora de Polos Creativos do centro xa recibiu formación en Polos. O resto do equipo docente aínda está á espera do que decida o CFR. Realizada pola coordinadora.
AO6.2: Creación de recursos: Elaborar actividades prácticas ou recursos dixitais educativos realizados coas ferramentas que nos indiquen nas formacións. En proceso ao longo do curso.
O07PD: Deseño e desenvolvemento de proxectos STEAM na Biblioteca co polo creativo
AO7.3: Contactar co CFR para buscar relatores. Realizada.
AO7.4: Desenvolvemento do proxecto steam: Traballo de varias materias integradas. En proceso ao longo do curso.
O08PD: Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO.
AO8.3 Avaliación de Espazos Tecnolóxicos: Manter actualizado e/ou inventariar e avaliar os espazos do centro destinados a equipamento tecnolóxico. En proceso ao longo do curso.
O01PD: Mellorar a competencia dixital do profesorado/alumnado mediante o aumento do tempo para explorar o ensino dixital.
AO1.3: Adicar o tempo asignado para explorar o ensino dixital. En xeral o profesorado adicou tempo a cumprir este obxectivo pero viuse condicionado polas numerosas incidencias eléctricas, de conectividades, de equipos... xurdidas ao longo do curso.
AO1.4: Valorar a través de rúbricas o grado de cumprimento do obxectivo. As acción 1.1 e 1.2 cúmprense ao 100% , á acción 1.3 ao 50%
O02PD: Reducir o número de incidencias e dispoñer de infraestrutura actualizada para todo o alumnado.
AO2.3:Instalar APPs precisas, formatear e solicitar novos equipos de ser necesario.
Chegan ao centro 2 equipos novos e se solicita a substitución do Equipo de Orientación, así como a resolución de numerosas incidencias.
AO2.4: Valorar se se reduce o número de incidencias a través de rúbricas. O nº de incidencias non se reduciu en canto á conectividade, ao contrario ao longo do curso se deterioraron varios equipos (disco duro, fonte de alimentación,…), canóns, switch, respaldo de datos, say)
O03.PD: Integrar e maximizar o uso do panel dixital na aula, para mellorar a aprendizaxe e a participación do alumnado tanto de E. Infantil coma de E. Primaria
AO3.5: Familiarizarse coa Maqueta Abalar. Tanto alumnado coma profesorado progresou no uso da maqueta abalar.
AO3.6: Avaliación continua: Realizar avaliacións continuas para medir a efectividade do uso das ferramentas do panel dixital por parte do profesorado na aprendizaxe do alumnado. En xeral, usáronse os libros dixitais, a ferramenta Consello, Libre office writer, Libre office impress, Kolour Paint, Audacity, Openshot
O04PD: Aumentar o emprego da Aula Virtual (AV) do centro por parte da Comunidade Educativa para a creación e uso de recursos cara a mellorar a competencia dixital do alumnado.
AO4.1: Formación na Aula Virtual. Recibir formación no uso da AV para a creación de recursos dixitais por parte dos profesores e o resto da Comunidade Educativa (se fose necesario).Realízase unha resolución de dúbidas no día a día entre profesorado- Coordinadora Tics.
AO4.2: Planificación de Recursos Dixitais: Planificar unha serie de recursos dixitais que se usarán e/ou crearán utilizando a Aula Virtual por parte dos profesores. Os recursos planifícanse a partir dos que ofrece a propia aula virtual
AO4.3: Creación de Recursos Dixitais: Crear os recursos dixitais planificados na Aula Virtual por parte do profesorado. Introdúcense recursos externos de Canva/ Genially/Kahoot e Recursos de autoavaliación.
AO4.4: Avaliación Continua: Realizar avaliacións continuas para medir a efectividade dos recursos por parte dos profesores. Realízase por parte do Equipo Docente/Mestre en cada trimestre.
AO4.5:Implementación dos Recursos Dixitais: Implementar os recursos dixitais creados na Aula Virtual nas súas prácticas de ensino e aprendizaxe. Cada mestre fai a valoración da súa implementación.
AO4.6: Proporcionar retroalimentación sobre os recursos dixitais e realizar melloras continuas baseadas nesta retroalimentación por parte do profesorado e o resto da Comunidade Educativa. Cada mestre realiza a valoración da súa retroalimentación.
O05PD: Integrar e maximizar o uso dos recursos dixitais proporcionados polo proxecto E-Dixgal, para mellorar a aprendizaxe e a participación do alumnado de 5º de E. Primaria no noso centro.
AO5.2: Planificación de actividades de aprendizaxe: Identificar os recursos dixitais de E-Dixgal máis útiles para incorporar ao plan de leccións. Realizada ao longo do curso.
AO5.3: Implementación das actividades de aprendizaxe: Implementar o plan de leccións na aula, asegurándose de que o alumnado teñan acceso aos recursos dixitais necesarios. Realizada ao longo do curso
AO5.4: Avaliación continua: Realizar avaliacións regulares para medir a efectividade das actividades de aprendizaxe. Realizada a nivel titorial/especialistas
AO5.5 Compartir boas prácticas: Compartir as experiencias e boas prácticas co uso de recursos dixitais en reunións regulares do equipo docente. Compártense cando se contemplan reunións de Equipo Docente.
O06PD: Crear e implementar recursos dixitais educativos elaborados coas ferramentas proporcionadas a través do Programa de Innovación Educativa de Polos Creativos, para mellorar a competencia dixital do profesorado e do alumnado.
AO6.1: Formación do profesorado: Realizar formación sobre as ferramentas dos Polos Creativos (se fose necesario). Só recibiu formación a Coordinadora de Polos Creativos.
AO6.2: Creación de recursos: Elaborar actividades prácticas ou recursos dixitais educativos realizados coas ferramentas que nos indiquen nas formacións. Só se realizaron automatismos nunha aula.
AO6.3:Implementación na aula: Implementar na aula os recursos/actividades creados e recoller feedback tanto do alumnado como do profesorado para poder facer axustes e melloras (Rúbrica). Non se implementa ao non recibir o profesorado nin formación nin material.
AO6.4: Avaliación e seguimento: Realizar un seguimento continuo da implementación destes recursos na aula, a través de observación na aula, enquisas aos alumnos e reunións co profesorado para discutir os progresos e os desafíos.Créase o espazo na Aula virtual pero non se compartiron nin recursos nin experiencias.
O07PD: Deseño e desenvolvemento de proxectos STEAM na Biblioteca co polo creativo
AO7.4: Desenvolvemento do proxecto steam: Traballo de varias materias integradas.
Desenvólvese: Produción dunha película, gravación de audios, anuncios dobrados e podcast de literatura oral.
AO7.5: Valorar a través de rúbricas o proxecto steam e o desenvolvemento do Seminario.Os obxectivos foron acadados no que a contidos se refire pero se detecta falta de recursos para desenvolver o proxecto.
O08PD: Actualizar e/ou renovar e inventariar os dispositivos dixitais e espazos do centro para a súa posterior inclusión na app INVENTARIO. AO8.3: Avaliación de Espazos ...:Continúa en proceso.
Avaliación
A través do PDC propoñemos unha serie de obxectivos que haberá que acadar nun tempo determinado durante o curso 2023/24.
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos farase do seguinte xeito :
- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez no curso. Considerarase a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Farase unha táboa/rúbrica consensuada no Equipo Dixital para avaliar a consecución dos obxectivos e as accións relacionadas co mesmo e cos indicadores de logro. Finalmente, iniciaremos o proceso de reflexión e poremos por escrito aquelas melloras que nos gustaría propoñer para os obxectivos que o requiran, do seguinte xeito:
a. Que valoración global fai o profesorado da súa aplicación na aula? E o equipo directivo e os membros do equipo do plan dixital?
b. Manterase o obxectivo?
c. Coa súa implantación, convertéronse en novos obxectivos específicos ou derivados da mesma?
d. É necesario engadir actuacións? Quitar? Modificar os existentes?
e. É necesario concretar con máis detalle aspectos relativos aos responsables, temporalización ou avaliación?
f. Tendo en conta o obxectivo proposto, parécenos oportuno presentar outros novos que completen e melloren a experiencia deste primeiro?
Avaliación procesual:
Reunión mes de Setembro: O equipo do Plan Dixital fai unha primeira aproximación aos obxectivos e accións previstas. Comunícase en reunión informativa ao Claustro os puntos máis destacables a traballar solicitando que colaboren na detección de necesidades.
Reunión mes de Outubro: Trátanse os obxectivos do Plan Dixital e se estrutura como se van desenvolver, sobre todo os obxectivos que se refiren á polos creativos e ao proxecto steam
Reunión mes de Novembro: Trabállase sobre as incidencias na infraestrutura, nos equipos e a necesidade de incorporar as tablets / programa educativo. Trátase en reunión informativa de todo o claustro os contidos do Grupo de traballo que se solicita dentro do PFPP.
Reunión mes de Xaneiro: Faise unha primeira avaliación dos obxectivos e accións xa conseguidas no 1º trimestre, así coma dos indicadores.. Obsérvase que resultados son satisfactorios. Se comunica que se realizará a finais do mes a reunión conxunta coa asesora do PD Nani Lima para subir o seguimento á plataforma.
Reunión mes de febreiro:
- Estrutúrase que planificación se vai seguir para a realización do inventario.
- Trátanse as incidencias que hai no centro e as dificultades para desenvolver o plan.
- Adiántase que se realizará de novo unha reunión con Nani Lima para facer o seguimento a finais do 2º trimestre.
Obsérvase a dificultade para desenvolver o obxectivo 6-
Reunión mes de Maio: Trátase sobre as propostas do 3º Trimestre. Realízase o seu seguimento ata o momento.
Reunión mes de Xuño - Avaliación Final-: Coincide coa última reunión da Avaliación procesual realizada o 18/06/2024. Faise unha análise dos obxectivos, indicadores e grado de consecución valorando a súa continuidade. Obsérvase que non se baixan os valores de partida.
En xeral acadáronse uns obxectivos mínimos, mantendo a porcentaxe indicada nos valores de partida.
Citar con respecto aos obxectivos:
2.- A actualización de equipos se consegue na porcentaxe marcada no PD, pero non só se reduciron o nº de incidencias se non que foron agravadas por circunstancias alleas ao profesorado: sobrecarga por fenómeno meteorolóxico, tarifa non axustada as necesidades do Centro (por parte do Concello), fallos eléctricos constantes na rede, fallos de conectividade…
5.- Aula Edixgal e 7.- Proxecto steam a falta de dotación de recursos.
6.- Polos creativos: O único material que chegou ao Centro foi un kit de automatismos pouco atractivo para o alumnado, que só se usou na aula de 5º.
Propostas de mellora:
1.- Valorar a necesidade de facer formación sobre as ferramentas do espazo abalar e proxectos steam
2.- Contar cunha dotación de recursos acorde ás necesidades e propostas da Lomloe: recursos que non ofrezan barreiras como a última dotación de portátiles para o alumnado. Son continuos os pantallazos coa mensaxe “security boot”.
3.- Contar cunha conectividade en todo o centro acorde as necesidades e propostas da Lomloe.
5.- Usar os recursos de scornaboots, robots.. con máis frecuencia, integrándoos na metodoloxía de aula.
6.- Cumprir co obxectivo de dotar aos colexios co material proposto no Programa de Polos Creativos.
Comunicación e difusión
Darase publicidade e difusión ó plan dixital entre toda a comunidade educativa a través da páxina web do centro, unha vez validado e aprobado polos órganos colexiados competentes. https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipportocabeiro
A Coordinadora do PDC terá acceso á ferramenta Educalidade para rexistrar os avances e avaliacións segundo se determine polo equipo do Plan Dixital
Buscador de plans dixitais en EduCalidade para o curso 23-24: