Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para o procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de accións e obxectivos realizaremos unha avaliación procesual cunha xuntanza trimestral. Os aspectos a valorar incluirán as dificultades que nos imos encontrando no camiño, o estado da execución das accións que se realizaron neste trimestre ou o aprazamento das mesmas se fose necesario, os obxectivos que imos acadando...
Cúmplense os obxectivos programados para o primeiro trimestre:
Realizouse o inventario de todos os equipos informáticos do centro. Creando usuarios e contrasinais para a conexión wifi de cada un deles.
Solicitáronse os paneis dixitais para o terceiro ciclo e así ter todas as aulas de infantil e primaria cubertas.
A AV está operativa e pode ser utilizada por todo o profesurado e alumnado.
Creouse o repositorio dentro da AV, os recursos iranse engadindo polo profesorado ao longo do curso.
Iniciouse a formación en Polos Creativos para o profesorado.
Durante o segundo trimestre está operativo o repositorio da aula virtual para que todo o profesorado poida engadir recursos,
Obsérvase que a aula de informática non se está a utilizar por todos os grupos. Polo que se decide adaptar o espazo transpormándoo en Espazo Maker. Para o uso de ordenadores polo alumnado deixarase só o carro.
O curso de formación para o profesorado segue en proceso.
Considéranse acadados os seguintes obxectivos :
O01PD: Desenvolver un plan de estratexia dixital co profesorado.
O06PD: Mellorar a competencia dixital do alumnado.
Obxectivos acadados parcialmente:
- O03PD: Equipar ao centro con hardware e software específico.
Durante este curso dotouse ao centro de pouco equipamento á espera de que chegue o material previsto por parte da Xunta. Decidiuse esperar ao material de Polos Creativos, para adaptar o equipamento ao novo material, pero nunca chegou. Tampouco chegaron os paneis dixital e ordenadores portátiles para o terceiro ciclo. Contábamos con estes para a redistribución dos equipos e PDIs que hai agora en ditas aulas, que serían reubicados en aulas de PT, relixión, biblioteca. Tamén se contaba desde o curso anterior con novos equipos procedentes do Plan Director, pero tampouco chegaron.
- O04PD: Empregar a AV correctamente e integrala no proceso educativo do alumnado.
Dependendo do nivel deuselle máis o menos uso. Sendo pouco empregada no primeiro ciclo.
- O05PD: Desenvolver instrumentos de avaliación empregando estratexias dixitais colaborativas:
Unha parte do profesorado utilizou aplicacións no proceso de ensino-aprendizaxe que serven para a avaliación, como o Kahoot, por exemplo. Pero non se chegou a implementar dentro da Aula Virtual.
Obxectivos pendentes:
- O02PD: Crear un repositorio na AV con actividades, apps e ideas para traballar a competencia dixital dende as titorías. Favorecer o intercambio de experiencias entre o profesorado. Colaboración e redes:
O repositorio está creado, e unha parte do profesorado utilizouno para subir algún recurso. Pero a maior parte do claustro considera o proceso tedioso e non se lle deu o uso esperado.
Avaliación
Para a avaliación final, realizarase unha reunión a lo menos, ao remate do curso académico 2023-2024, na que incluiremos entre os aspectos a valorar, o grado de consecución de cada obxectivo, a avaliación do Plan Dixital en xeral e as propostas de mellora para o curso seguinte.
As propostas de mellora que se recollan tanto nas sesións trimestrais coma na sesión final (ao remate do curso) ditarán as posibles modificacións que o Plan Dixital precise no futuro, tanto no seu Plan de Acción coma no documento en xeral.
As accións levadas para desenvolver este Plan Dixital foron satisfactorias. Os obxectivos foron tratados en tódolos seus aspectos, véndonos na obriga de pospoñer algún deles debido a causas externas.
Durante o primeiro trimestre as accións realizadas centráronse en inventariar todos os equipos do centro para facer a solicitudes oportunas, definir un plan de formación e deixar operativa a Aula Virtual para poder ser utilizada por toda a comunidade educativa, así como deixar operativos e correctamente conectados a internet a través de cable e WIFI todos os equipos e paneis do centro.
Seguidamente puxemos en marcha as propias actividades de formación. No derradeiro trimestre foronse pechando tódolos ámbitos abertos deste plan. Debemos indicar que no apartado de creación de contidos dixitais, así como a concienciación sobre o uso das novas tecnoloxías foi un traballo contínuo ao longo de todo o curso.
- Redistribuir os equipos da aula de informática. Actualmente equipada con 20 ordenadores non está a ser empregada moi amiudo, polo que se propón reubicar eses equipos en diferentes aulas e convertir a aula de informática en aula de Polos Creativos, para sacarlle máis partido.
- Os ordenadores portátiles do carro de carga poden ser utilizados en todas as aulas, pero ata agora non se usan en todos os niveis, polo que se intentará fomentar máis o seu uso.
- Unificar os criterios para a descarga de aplicacións nos Paneis Dixitais.
- Valorar a continuación do Repositorio na aula virtual ou, de ser o caso, buscar algunha alternativa, xa que non se lle está a dar moito uso.
Comunicación e difusión
A tarefa de difusión do PDC, ten que ser consecuente con dito plan e deberá facerse a través das ferramentas institucionais dispoñibles: páxina web do centro e Abalar Móbil.
1. PRIMEIRA FASE.
DESTINATARIOS: Difusión entre o profesorado, pois consideramos que deben ser os primeiros en coñecer o plan. MEDIO: A través do correo corporativo edu.xunta.gal
PRAZOS:
3ª semana de outubro do curso 23/24
2. SEGUNDA FASE.
DESTINATARIOS: Difusión entre as familias do alumnado.
MEDIO: Páxina web do centro, así como a través de AbalarMóbil. O PDC incorporarase ao PE no apartado de Documentos de centro no menú da páxina web do centro.
PRAZOS: 4ª semana deoutubro do curso 23/24.
3. TERCEIRA FASE.
DESTINATARIOS: Toda a comunidade educativa.
MEDIO: Abalar móbil. Enviarase abalar do centro co enlace ao Plan Dixital. Tamén será publicado na páxina web do colexio.