Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

Xustificación do Plan Dixital en relación coa normativa vixente

O desenvolvemento do Plan Dixital enmárcase no seguinte contexto normativo:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.
  • Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
  • Artigo 35.1 do DECRETO 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 21 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

Contextualización do PD no centro e contribución ao Proxecto Educativo

O IES Fernando Wirtz está situado dentro dun contexto urbano. A súa situación estratéxica favorece a asistencia ao centro de alumnado non só da  cidade, senón tamén das comarcas veciñas, especialmente e na etapa de formación profesional.

O centro oferta as ensinanzas de Educación Secundaria Obrigatoria, Bacharelato (Ciencias e Ciencias Sociais e Humanidades), Ciclos Formativos de  Grao Medio e Superior (familias profesionais de Informática e Comunicacións e Administración e Xestión), e Formación Profesional Básica (Informática e Comunicacións), cunha matrícula próxima a 2.103 alumnas e alumnos e unha plantilla de 132 docentes.

Destacar a diversidade do alumnado, especialmente na etapa da Educación Secundaria Obrigatoria, con alumnado procedente do estranxeiro,    especialmente de países hispanoamericanos (Brasil, República Dominicana, Venezuela, Cuba) pero tamén de países asiáticos, europeos e de África

PFPP 2023/2024 15005397 - IES Fernando Wirtz Suárez
Itinerarios:

  • Polos Creativos
  • Os programas Erasmus+ no IES Fernando Wirtz Suárez

PFFP solicitados no centro:

  • AstronomIA: ciencia de datos aplicada
  • Aplicación da IA á práctica docente
  • Elaboración de material para a docencia en IA

 

Proceso de elaboración

A elaboración do Plan Dixital do curso 2023/24 levouse a cabo partindo do Selfie e test CDD que se realizou durante o curso 2021/22, posto que o contexto do centro non sufriu grandes modificacións desde entón. A partir deste, revisouse o DAFO e procedeuse á elaboración dos obxectivos a levar a cabo durante o presente curso.



 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

A partir do Informe SELFIE, TCDD e outras fontes, o centro xenerou unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Interno
27 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade - Organización interna da rede local para mellorar o seurendimento (C1) Infraestruturas Si
Debilidade Non hai estratexia dixital (A1) Organización de centro Non
Debilidade Non se fai traballo interdisciplinar (F6) Persoal docente Non
Debilidade Non evaluamos os nosos progresos en materia de ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais. Non existe certificación en competencias dixitais. (B1) Persoal docente Non
Debilidade O profesorado non utiliza tecnoloxías dixitais para adaptar o seu método de ensino ás necesidades do alumnado. (F1) Persoal docente Si
Debilidade Divulgación e accesibilidade da normativa de dereitosde autor e licenzas. (A5) Persoal docente Non
Debilidade Falta de tempo para explorar o ensino con tecnoloxíasdixitais e xestionar os repositorios propios. (A4) Persoal docente Non
Debilidade Falta de formación no uso de novas tecnoloxías. Apuntuación media no TestCDD do noso centro foi de 85,3 sobre 192, polo tanto obtivo un nivel Integrador/a. Dato distorsionado ao contar con aprox 30 profesores da especialidade de informática. (D1) Persoal docente Si
Debilidade Bótase de menos recursos en liña (foros, wikis,repositorios) para o intercambio de experiencias,recursos e ideas orientadas a unha estratexia de ensinodixital mais colaborativa a nivel de centro (D3) Persoal docente Non
Debilidade O noso profesorado utiliza escasamente tecnoloxías dixitais para facilitar a colaboración entre o alumnado (traballo en grupo) (F5) Persoal docente Si
Fortaleza O alumnado aprende a comprobar se a información queatopa na internet é fiable e precisa (H4) Alumnado Non
Fortaleza O alumnado aprende a dar crédito ao traballo doutraspersoas que atoparon en internet (H6) Alumnado Non
Fortaleza O alumnado aprende a comunicarse utilizandotecnoloxías dixitais (H8) Alumnado Si
Fortaleza No noso centro hai dispositivos dixitais que o alumnadopode utilizar cando os necesita (C8) Alumnado Si
Fortaleza No noso centro o alumnado aprende a actuar de maneraresponsable en internet. (H3) Alumnado Si
Fortaleza O centro conta con infraestrutura e equipamento dixital adecuado na maioría das aulas (C1) Infraestruturas Si
Fortaleza No noso centro hai dispositivos dixitais para o seu usono ensino (C2 Infraestruturas Si
Fortaleza Velocidade de acceso a internet incrementada a partiresdo último cambio (C3) Infraestruturas Non
Fortaleza Asistencia técnica realizada polos membros do dpto deinformática (C5) Infraestruturas Non
Fortaleza Apoio ao profesorado para que explore novas formas deensino con tecnoloxías dixitales (A3) Organización de centro Si
Fortaleza Debátese sobre as vantaxes e desvantaxes do ensino ea aprendizaxe con tecnoloxías dixitais (B2) Persoal docente Non
Fortaleza O noso profesorado ten acceso a posibilidade deformación permanente. (PFPP) (D2) Persoal docente Non
Fortaleza O noso profesorado busca recursos dixitais en línea.(E1) Persoal docente Non
Fortaleza O noso profesorado realiza actividades de aprendizaxedixitais que implican ao alumnado. (Kahoot, ...) (F4) Persoal docente Non
Fortaleza A dirección axuda ao profesorado a que intercambienexperiencias dentro da comunidade educativa sobre oensino con tecnoloxías dixitais (D3) Persoal docente Non
Fortaleza Existen canles de comunicación dentro da nosacomunidade educativa. (E4) Persoal docente Non
Fortaleza O noso profesorado utiliza entornos virtuais deaprendizaxe co alumnado. (E3) Persoal docente Non
27 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Tempo de resposta por parte da UAC (C5) Administración educativa Non
Ameaza Modelo de Finanzamento inadecuado. Restrición en gastos en inventariado (A1) Administración educativa Non
Ameaza Estado do Rack do centro (C1) Administración educativa Si
Ameaza Pizarras dixitais (Multiclass) que teñen moitos fallos e non poden utilizarse para aplicar metodoloxías que impliquen o uso de tecnoloxías dixitais (C1) Administración educativa Non
Ameaza Permitir acceso aos servizos de Microsoft no horario de mañá (Necesidade dos Ciclos formativos de informática) (C3) Administración educativa Non
Ameaza Actualización de equipos para os ciclos de informática que requieren prestacións máis altas (C8) Administración educativa Si
Ameaza Non se utilizan tecnoloxías dixitais ao colaborar con outras organizacións (B3) Outras Non
Oportunidade Rede integral WIFI para todo o centro (C3) Administración educativa Si
Oportunidade Dispoñemos de equipos de préstamos para combatir a brecha dixital (C11 OP-C12 OP) Contorna Si
9 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

No Plan de Acción se establecen as áreas prioritarias e os obxectivos (que teñen que ser específicos, medibles, alcanzables, relevantes e axustados a un marco temporal) que queremos conseguir. En base a estes criterios eleximos as accións máis importantes para o Plan Dixital.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar o rendimento da rede. Completar a documentación e propor melloras.
O02PD Actualizar inventariado do equipamento TIC
O03PD Formación do profesorado para o uso e manexo das infraestruturas do centro
O04PD Fomentar o uso do video/podcast

Seguimento

Procedemento

Realizaráse unha avaliación como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

1º Trimestre

Reunión para Coordinación ADIX: Jorge Sierra.

Acordos adoptados con accións recomendadas
* Información sobre Educalidade y concreción dos obxectivos do Plan Dixital

Planificou formación específica sobre competencia dixital (a través dun PFPP)

Itinerarios

* Plan Dixital do IES Fernando Wirtz Suárez. 
* Habilidades Sociais e Comunicativas asociadas á contorna profesional.

Resumo 1º Trimestre

Acción: Mellorar o rendimento da rede. Completar a documentación e propor melloras.

Dado que na rede se están a facer cambios, xa se documentarioos ditos cambios e o mesmo tempo vais confecionando un informe de melloras para trasladar a AMTEGA.

Acción: Actualizar inventariado do equipamento TIC

Dado que recentemente recibimos equipamento, imos actualizar o inventario, para iso estamos a actualizar a aplicación (dentro da nosa intranet) incorporando melloras para dito fin.

Acción: Formación do profesorado para o uso e manexo das infraestruturas do centro

Co fin de poñer a disposición do profesorado unha serie de guías actualizadas para o uso dos recursos TIC, estáse a poñer unha aplicación (dentro da nosa intranet) co obxectivo de editar/publicar ditas guías. 

Acción: Fomentar o uso do video/podcast

Xa está adecuado o espazo (chroma, ilumnicación e trípode) para facilitar a gravación de videos dentro da nosa biblioteca. O obxectivo é ter un espazo xa instalado para facilitar a tarefa de creación de videos e podcast.

 

 

2º Trimestre

Resumo 2º Trimestre

Obxectivo: Mellorar o rendimento da rede. Completar a documentación e propor melloras.

Documentarose e etiquetáronse  os cambios no cableado dos servidores

Obxectivo: Actualizar inventariado do equipamento TIC

Formouse un equipo para axudar a actualización do inventariado de equipamento TIC do centro. Comwwnzouse con dito proceso.

Obxectivo: Formación do profesorado para o uso e manexo das infraestruturas do centro
 

Actualizado o software de documentación atendendo as suxestións dos usuarios de probas. Formóuse un equipo para a realización dos documentos de axuda. Elaboráronse os primeiros documentos.

Obxectivo: Fomentar o uso do video/podcast

Dentro do seminario de Polos Creativos posto en marcha no primeiro trimestre fíxose formación interna para o uso de video/podcast. Xa se crearon algúns contidos dentro do contexto do seminario.

3º Trimestre

Resumo 3º Trimestre

Obxectivo: Mellorar o rendimento da rede. Completar a documentación e propor melloras.

- Resultados publicados na intranet do noso centro.

Obxectivo: Actualizar inventariado do equipamento TIC

- Completouse o 60% do inventariado

Obxectivo: Formación do profesorado para o uso e manexo das infraestruturas do centro

- Completáronse o 30% dos documentos previstos

Obxectivo: Fomentar o uso do video/podcast

- Publicáronse o 50% dos contidos creados

 

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos farase da seguinte forma:

  • A lo menos unha vez por trimestre se avaliará o estado de execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e propostas de mellora.
  • Ao final do curso se valorará a consecución dos obxectivos e as propostas de mellora.
Valoración xeral

Valoración Xeral.

Obxectivo: Mellorar o rendimento da rede. Completar a documentación e propor melloras.

- Este obxectivo foi acadado. Recolleuse a información da rede.

Obxectivo: Actualizar inventariado do equipamento TIC

- Quedou pendente de actualizar parte do material. Acabamos de recibir novo material para novos grupos que se van a implantar no vindeiro curso. Será un obxectivo de continuación.

Obxectivo: Formación do profesorado para o uso e manexo das infraestruturas do centro

- Este tamén é un obxectivo que quedou bastante incompleto. Continuaremos con él no vindeiro curso.

Obxectivo:  Fomentar o uso do video/podcast

- Ainda que se seguirá a fomentar o uso desta ferramenta didáctica, xa non será un obxectivo en sí, integrarase no obxectivo anterior de formación do profesorado.

Proposta de mellora

Obxectivo: Mellorar o rendimento da rede. Completar a documentación e propor melloras.

- Dado que a rede está en constante cambio dado que solicitouse a Amtega melloras, deberemos actualizar toda a información de conexións. 

Obxectivo: Actualizar inventariado do equipamento TIC

- O noso inventariado está en constante cambio, novos grupos e máis equipamento para o vindeiro curso que haberá que documentar.

Obxectivo:  Formación do profesorado para o uso e manexo das infraestruturas do centro

- Deberáse documentar e mellorar as normas e manuais de uso dos medios dispoñibles. No curso que ven esperamos todo o material incluido no plan de Polos Creativos, o cal, implicará preparar novos procedementos.

Obxectivo: Fomentar o uso do video/podcast

- Seguiremos a fomentar o uso do Video/podcast

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O plan dixital será presentado ao profesorado en claustro e aprobado en consello escolar e poderase consultar a través da páxina de Educalidade