Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán:
-Estado das accións
-Analise e valoración dos resultados
-Propostas de mellora
Os obxectivos do plan dixital serán avaliados nas reunións do equipo TIC os meses de novembro (1º trimestre), marzo (2º trimestre) e xuño (3º Trimestre).
No 1º obxectivo, manter actualizado o inventario, éstase a facer cunha tabla Excell, pendentes da aplicación inventario de AMTEGA. A día de hoxe está actualizado. Iráse engadindo novo material no momento que se reciba.
O 2º obxectivo, o de Polos creativos, está solicitada a formación e estamos pendentes do CFORE. a coordinadora de Polos creativos, vai informando sobre o tratado nas formacións e xuntanzas da Consellería. Polo que se refire a material non se recibiu nada.
O obxectivo 3, o do deseño de actividades é o que máis dificultade está a presentar pola súa complexidade. Pretendemos que sexa de fácil entendemento e fácil de poñer en práctica polo profesorado, para así animar na súa consecución pero atopámonos cun claustro moi heteroxéneo no que ao uso dos medios dixitais se refire.
No 1º obxectivo, manter actualizado o inventario, éstase a facer cunha tabla Excell, pendentes da aplicación inventario de AMTEGA. Tras a decisión de que o espazo para o material de polos creativos sexa a aula de informática de inglés, en desuso actualmente, é necesario revisar os equipos informáticos, posiblemente obsoletos, para dalos de baixa ou buscar unha nova ubicación, ben noutra aula ou nesa mesma.
O 2º obxectivo, o de Polos creativos, xa están confirmadas as datas para as docencias, serán no mes de abril os días 9, 16 e 23 de 16:00 a 18:00 e o relator é Javier Sordo.
Centrarase principalmente nas ferramentas que xa temos no centro para intentar sacarlle partido e comezar entre todos un banco de recursos para o centro (de cara a Polos Creativos). Se a dotación maquinaria de Polos Creativos chegara a tempo, ensinaría pinceladas básicas no seu manexo.
O obxectivo 3, o do deseño de actividades xa está feito. As actividades propostas están ordeadas por ciclos e adaptadas á idade do alumnado. Están detalladas de tal xeito que facilita a labor do titor na competencia dixital. Queda pendente a comunicación do documento aos titores.
- O 1º obxectivo, manter actualizado o inventario, está feito nunha tabla Excell. Os equipos informáticos do espazo para o material de polos creativos foron dados de baixa.
- O 2º obxectivo, o de Polos creativos, determinaronse as tarefas e docencias dentro do PFFP.
- A primeira tarefa foi a creación e matriculación dunha aula virtual que funcionará como Banco de recursos para todo o centro.
- A segunda tarefa consistiu no visionado de dúas videoformacións a elexir entre 8, para co coñecemento delas, poder establecer pautas na creación da Aula Polos.
Temáticas das videoconferencias: Tecnoloxías DUA, transformación do espazo, difusión de contidos, xestión, creación e documentación, protección de datos, situacións de aprendizaxe, pensamento computacional e pensamento visual.
- A tercera tarefa consistiu na aportación polo equipo de modelos de recorridos True True, recorridos Code & Go, modelos de chapas para festividades, modelos para Lapis 3D e actividades iniciais de pensamento computacional. O resultado destas creacións recóllense na aula virtual.
· Nas datas 9-04-2024, 16-04-2024 e 23-04-2024 lévanse a cabo as sesións de docencias, impartidas por Javier Sordo Ferreiro. Nestas sesións trátanse os seguintes puntos:
- A importancia da verticalización de contidos dixitais no centro para favorecer a coordinación entre cursos e etapas
- A creación dun equipo Polos para o funcionamento da aula.
- Exemplos varios de funcionamento da aula Polos
- Sistemas variados de comunicación e coordinación (Drive, AbalarBox...)
- Materiais robóticos variados que chegarán ao centro como dotación da Consellería. Vantaxes e desvantaxes didácticas dalgúns destes materiais.
- E finalmente, experimentación robótica e posibilidades didácticas cos seguintes materiais: máquina de chapas, lapis 3D, LEGO Spike, LEGO Duplo coa app Coding Express, MBot e a súa app de control, True True (funcionamento manual e a través da app) e Makey-Makey – programación con Scratch
Do obxectivo 3, deseño de actividades para a competencia dixital comunicouse o documento aos profesores.
Avaliación
No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será unha vez ao ano, ao fin do 3º trimestre.
Os aspectos a considerar incluirán:
-Adecuación dos obxectivos
-Adecuación da temporalización
-Valoración xeral do plan e propostas de mellora
No desenvolvemento do plan dixital deste curso destacan factores que condicionaron o seu desenvolvemento. O principal factor foi a organización por parte da Consellería dos Polos creativos: o material non chegou este curso; xa comezado o curso informan da necesidade de facer un itinerario do PFFP sobre este tema. Outros factores son as dificultades para cumplir os obxectivos pola carga docente, a pouca disponibilidade horaria, a burocracia, a novidade que supuxo as programacións Proens, participación de case todo o claustro en PFFPs.
No que se refire aos obxectivos, foron acadados o primeiro e o terceiro. O segundo, o referido a polos creativos, está parcialmente acadado.
O obxectivo 1, a actualización do inventario está acadado pero será necesario formularlo en cada curso. O vindeiro curso complicarase máis se se recibe o material de polos, pois precisaría un inventario moi detallad : falta adecuación do espazo. O vindeiro curso irase acomodando e organizando o material na aula de Polos.
Así no desenvolvemento do obxectivo 2, o deseño de actividades para acadar os indicadores de logro da competencia dixital do alumnado está acadado pero non é utilizado por unha gran parte do profesorado. Teríamos que conseguir unha maior motivación para o seu uso.
O obxectivo 3: participación no programa de innovación educativa Polos creativos a preparación do espazo non se acadou porque non se recibiu o material. Quedaría pendente para o vindeiro curso. Polo que se refire as accións formativas no marco dun PFPP de 20 horas foi realizado (detallado no seguimento do terceiro trimestre) e a valoración é positiva.
A implementación do plan dixital en vindeiros cursos precisará dunha formación continúa e maior adicación a él. Precisaríamos que os factores anteriormente expostos e que a dificultan fóranse solventando.
Comunicación e difusión
No último consello e claustro do curso 2022-2023 aprobouse o plan dixital do curso 2023-2024.
Comunicaronse os novos obxectivos no Consello escolar de setembro de 2023 e na CCP do 16 de outubro de 2023.
Unha vez rematado estará accesible na aula virtual na “área do profesorado".