Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1. Datos básicos do centro

CEIP Plurilingüe A Fraga Avenida Habana s/n 15320 – As Pontes de García Rodríguez

Correo electrónico: ceip.afraga@edu.xunta.gal

Páxina web: https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipafraga/

O centro dispón de 3 unidades de Educación Infantil e 6 unidades de Educación Primaria. Temos un total de 151 alumnos/as (40 en EI e 111 en EP) O claustro de profesores está formado por 17 mestres/as, dúas delas compartidas con outro centro. Horario: Xornada lectiva en sesión única de mañá de 9 a 14 horas. Horario de tarde (actividades complementarias) de 16 a 18 horas.

1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro.

Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

-Característica socioeconómicas e culturais do contexto do centro

O Colexio Público A Fraga iniciou a súa andaina en setembro de 1988 e está situado na esquina NE da vila de As Pontes. As súas orixes responden á necesidade de atender as necesidades de escolarización que naquel momento tiñan os poboados do Barreiro, do Anguieiro (Muíño) e da Fraga. Hoxe cumpre unha función esencial como dotación de servizo sociocultural desta zona do pobo. O solar que ocupa o colexio ten unha superficie de máis de 8000 m2 nunha parcela practicamente trapezoidal. Nel atópanse os dous edificios que forman o centro e varias pistas polideportivas e de xogos, así como varias zonas verdes. Foi construído en dúas partes. Nun primeiro momento o edificio principal que se organiza en torno a un gran patio cuberto central, e posteriormente o coñecido como pavillón pequeno que albergou as unidades de infantil a partir do curso 90 – 91. A raíz da aplicación definitiva da nova estrutura educativa da LOXSE e co pase das unidades de 1º e 2º da ESO ao I.E.S. Castro da Uz, este espazo foi remodelado para se converter na actualidade en aula de psicomotricidade e aula de música.

O noso alumnado conta, na gran maioría, con equipamento e conectividade na casa para poder ter unha continuidade co traballo dentro da aula. Unha porcentaxe moi pequena que o necesitou equipamento ou conectividade en anos anteriores foi compensada desde o centro con equipos Educa en Dixital. Por outra banda, tamén nos comunicamos coas familias a través de medios dixitais: Espazo Abalar, cumprimentar formularios e autorizacións dixitalmente, correo electrónico, ... Detectamos que non todas as familias teñen a suficiente competencia dixital; por ese motivo, desde a nosa aula virtual creamos un espazo de autoformación con titoriais da Consellería ou propios do profesorado. Aínda así, queda camiño que andar. O CEIP Plurilingüe A Fraga participa nos seguintes proxectos:

EspazoAbalar / AbalarMóbil: • E-DIXGAL: • Webs dinámicas: • Plan de Mellora de Bibliotecas Escolares: xestión bibliotecaria ( Koha). •Biblioteca creativa.   •Grupos de.   formación/seminarios: PFPP coas actividades de Polos creativos, Educación inclusiva e coeducación, biblioteca,  novas situacións de aprendizaxe,  e Erasmus   • DigiCraft •Biblioteca creativa.

1.3. Breve xustificación do mesmo

Contextualización normativa en relación co Plan Dixital do noso centro: • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, modificada pola Lei orgánica 3/2020, do 29 de decembro•  Decreto  123/2021, do 2 de setembro, polo que se regula o Marco galego de competencias dixitais. Art.  12 da Orde do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, de 8 de setembro, polo que se establece a ordenación do currículo da educación infantil.  Art. 11 da Orde do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022 do 15 de setembro,  polo que se establece a ordenación do currículo da educación primaria. En todo este marco lexislativo aparecen diferentes referencias vinculadas á transformación dixital e a necesidade dunha boa capacitación dixital compo imprescindible na nosa sociedade   e xeradora de igualdade e de inclusión.

1.4. Proceso de elaboración

O Equipo de Dinamización do Plan Dixital constituise no claustro número dous, no mes de setembro e estivo constituído pola directora,  o coordinador e outros tres mestres. Os inicios da elaboración do Plan Dixital levouse a cabo inicialmente dentro do PFPP 2021-2022. Este proceso foi levado a cabo entre o Equipo de Dinamización do Plan Dixital e o Grupo de traballo do PFPP. Realizouse nas seguintes fases: • Fase I. Análise e diagnose da situación do centro. o Realización e valoración do cuestionario SELFIE o Realización e valoración do test CDD o Elaboración e valoración do cuestionario DAFO • Fase II. Deseño e elaboración do Plan dixital. o Elaboración do Plan de Acción o Elaboración do Plan Dixital propiamente dito. 

Na actualidade o Plan dixital foi modificado en base á memoria final do curso anterior e as necesidades do centro para o presente curso, tendo en conta as aportacións do claustro.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

O centro conta con conexión a internet cableada con puntos de aceso en todas as dependencias do mesmo. Dispoñemos tamén da rede sen fíos ED_15026194 con cobertura en todas as instalacións e a wifi  corporativa edu.xunta.gal. Así mesmo, nas aulas de 5º e 6º de Educación primaria dispoñemos da rede sen fíos Abalar. O curso pasado empezaron a facer cambios en canto a ubicación do novo armario rack e actualmente están a ser instalados os novos puntos wifi.

No referente a telefonía, dispoñemos de tres liñas: unha de uso xeral, outra de fax e outra para dirección. En canto ao equipamento, a distribución e uso é a seguinte:

• Aula de informática/ polos creativos: dotada con 25 equipos para uso do alumnado e 1 para uso do profesorado. Tamén conta cun encerado dixital. A maiores temos unha aula móbil cunha dotación de 25 ordenadores portátiles para empregar nas diferentes aulas.

• Aulas: 6 aulas con paneis dixitais, 3 aulas con ordenador, proxector e encerado dixital e  2 aulas con equipamento E-Dixgal.

• Biblioteca: Un ordenador e unha impresora para uso do profesorado. 8 ordenadores portátiles para uso do alumnado. Proxector e pantalla de proxección.

• Zona administrativa: Tres ordenadores (postos dixitais parte administrativa). 3 Impresoras. Par uso administrativo do equipo directivo.

• Sala de mestres: 3 ordenadores fixos. 2 impresoras. 2 fotocopiadoras (unha de cor e outra branco e negro).

Servizos dixitais educativos:

• Familias: a comunicación establécese basicamente a través dos servizos que ofrece Abalarmóbil: mensaxería, citas de titoría, comunicados de grupo, ...

• Profesorado: Para a comunicación co profesorado emprégase habitualmente o correo electrónico. Disponse tamén dun grupo de Whatsapp para recordatorios e comunicacións urxentes e avisos a través de abalar.

• Alumnado:

      - Aula virtual nos niveis de Educación Infantil e nos cursos de 1º a 4º de Educación Primaria.

      - E-Dixgal nos cursos 5º e 6º de Educación Primaria.

A información de carácter público está dispoñible na páxina web do centro.

Dispoñemos tamén duha nube para o uso de documentación compartida: dividida en dúas seccións: unha para uso o equipo directivo e outra para profesorado e este ano empregamos tamén a nivel persoal a nube de abalarbox.

 Hai que destacar que ás veces temos cortes e interrupcións no servizo por cortes de subministro, mal tempo, avarías xerais ou cortes de xestión e mantemento entre outros, que deberían mellorarse.

 

Interno
26 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade G6 Comentarios doutros alumnos/as sobre o seu traballo. Alumnado Non
Debilidade H4 Busca de información contrastada Alumnado Non
Debilidade G5 Autoreflexión sobre o aprendido. Alumnado Non
Debilidade H8 Aprender a comunicarse de xeito adecuado. Alumnado Non
Debilidade B2 Debate sobre o uso da tecnoloxía. Familias Non
Debilidade Protección de datos Infraestruturas Non
Debilidade B1 Avaliación do progreso. Organización de centro Non
Debilidade B2 Debate sobre o uso da tecnoloxía. Organización de centro Si
Debilidade F6 Elaboración e desenvolvemento de proxectos interdisciplinares. Persoal docente Si
Debilidade B2 Debate sobre o uso da tecnoloxía. Persoal docente Non
Debilidade E3 Emprego non suficiente de entornas virtuais deaprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade G1 Avaliación das capacidades propias. Persoal docente Non
Debilidade H7 Creación de recursos educativos dixitais. Persoal docente Si
Debilidade F3 Fomento da creatividade. Persoal docente Non
Debilidade G3 Retroalimentación axeitada. Persoal docente Non
Fortaleza F4 Implicación do alumnado. Alumnado Non
Fortaleza H1 Comportamento seguro e responsable. Alumnado Non
Fortaleza F5 Colaboración do alumnado. Alumnado Non
Fortaleza E4 Comunicación coa comunidade educativa (Abalar, ...) Familias Non
Fortaleza C1 Aulas de informática e E-Dixgal. Infraestruturas Non
Fortaleza C2 Dispositivos dixitais para o ensino. Infraestruturas Non
Fortaleza E4 Comunicación coa comunidade educativa (Abalar, ...) Organización de centro Non
Fortaleza A1 Estratexia dixital. Organización de centro Non
Fortaleza A2 Desenrolo da estratexia dixital co profesorado. Persoal docente Non
Fortaleza D3 Intercambio de experiencias por parte do profesorado. Persoal docente Non
Fortaleza D2 Participación do profesorado en actividades de formación. Persoal docente Non
26 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza F6 Recursos para a implementación de proxectos interdisciplinares. Administración educativa Non
Ameaza C8 Dotación de equipamento para as aulas que non son E-Dixgal. Administración educativa Non
Oportunidade E1 Recursos educativos en liña (E-Dixgal, Aula virtual) Administración educativa Non
Oportunidade A3 Novas modalidades de ensino. Administración educativa Non
Oportunidade D1 Oferta de formación profesional profesorado Administración educativa Non
Oportunidade C3 Acceso a internet. Administración educativa Non
Oportunidade C5 Asistencia técnica Administración educativa Non
Oportunidade C8 Dotación de ordenadores E-Dixgal e Educa en dixital. Administración educativa Non
Oportunidade B3 Colaboracións ANPA Non
Oportunidade C2 Dispositivos dixitais para o ensino ANPA Non
Oportunidade B3 Colaboracións Contorna Non
Oportunidade D3 Intercambio de experiencias. Outras Non
Oportunidade B3 Colaboracións Outras Non
Oportunidade C8 Recursos educativos en liña (Aplicacións educativa, aulas virtuais de editoriais, ...) Outras Non
14 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

A partir do Informe SELFIE, CDD e outras fontes, xenerouse  unha análise DAFO que permite o coñecemento da realidade do centro no eido dixital e facilita a elaboración das liñas fundamentais do Plan Dixital en termos de obxectivos e accións a desenvolver.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
OB2 Elaborar e desenvolver proxectos interdisciplinares.
OB3 Ensinar ao alumnado a buscar información contrastada.
OB4 Potenciar o uso de materiais dos polos creativos.
OB5 Utilizar foros na aula virtual para que o alumnado poida realizar observacións construtivas sobre o traballo dos demais ou preguntas sobre tarefas educativas.
OB6 Potenciar o uso de materiais de Digicraft
0B1 Crear recursos educativos dixitais na aula virtual e E-Dixgal.

Seguimento

Procedemento

O equipo reunirase mensualmente e analizará o grao de cumprimento dos diferentes obxectivos, as dificultades atopadas, as accións realizadas para a mellora ou reconducir o camiño....

1º Trimestre

Valoración xeral

Os obxectivos marcados no Plan Dixital avanzan a distintos ritmos. O obxectivo "Potenciar o uso do material de Polos Creativos" leva un pequeno retraso ao estar pendentes da chegada de dito material.  O obxectivo "Potenciar o uso do material de Digicraft" leva un pequeno retraso no primer e segundo ciclo. O resto de obxectivos marcados no Plan Dixital avanzan segundo axeitadamente.

Coordinación

O equipo de dinamización do Plan Dixital (TIC) realizou 5 reunións de traballo e coordinación. Ademais das reunións tamén nos coordinamos mediante unh aplicación de mensaxería.

Formación

No centro desenvolveuse a formación para o profesorado sobre o uso de E-dixgal, aula virtual, uso da impresora 3D. Profesorado do centro tamén asistiu a formación en Polos creativos.

Para o alumnado desenvolveuse formación no uso de E-dixgal, búsqueda de información segura na internet, aplicacións para crear contidos educativos e participación en foros dixitais.

Relación

Durante o desenvolvemento do Plan Dixital neste primeiro trimestre, houbo relación con outros proxectos do centro como son os Polos Creativos (PFPP), Digicraft e E-dixgal.

2º Trimestre

Valoración xeral

Os obxectivos marcados no Plan Dixital avanzan a distintos ritmos. O obxectivo "Potenciar o uso do material de Polos Creativos" leva un importante retraso ao estar pendentes da chegada de dito material.  O obxectivo "Potenciar o uso do material de Digicraft" leva un pequeno retraso no primer e segundo ciclo. O resto de obxectivos marcados no Plan Dixital avanzan axeitadamente.

Coordinación

O equipo de dinamización do Plan Dixital (TIC) realizou 3 reunións de traballo e coordinación. Ademais das reunións tamén nos coordinamos mediante unh aplicación de mensaxería.

Formación

No centro, online e tamén fóra do mesmo desenvolveuse a formación para o profesorado sobre o uso de Digicraft, uso da impresora 3D e sobre uso responsable nas redes e TICs. Profesorado do centro tamén asistiu a formación en Polos creativos.

Para o alumnado desenvolveuse formación no uso do material de Digicraft, búsqueda de información segura na internet, aplicacións para crear contidos educativos, programación e participación en foros dixitais.

Relación

Durante o desenvolvemento do Plan Dixital neste segundo trimestre, houbo relación con outros proxectos do centro como son os Polos Creativos (PFPP), Digicraft e E-dixgal.

3º Trimestre

Valoración xeral

Os obxectivos marcados no Plan Dixital avanzan a distintos ritmos. O obxectivo "Potenciar o uso do material de Polos Creativos" leva un importante retraso ao estar pendentes da chegada de dito material.  O obxectivo "Potenciar o uso do material de Digicraft" leva un pequeno retraso no primer e segundo ciclo. O resto de obxectivos marcados no Plan Dixital avanzan axeitadamente.

Coordinación

O equipo de dinamización do Plan Dixital (TIC) realizou 3 reunións de traballo e coordinación. Ademais das reunións tamén nos coordinamos mediante unha aplicación de mensaxería. Ademais realizáronse trimestralmente as reunións de coordinación co mentor ADIX.

Formación

No centro, online e tamén fóra do mesmo desenvolveuse a formación para o profesorado sobre o uso de Digicraft, uso da impresora 3D e sobre uso responsable nas redes e TICs. Profesorado do centro tamén asistiu a formación en Polos creativos.

Para o alumnado desenvolveuse formación no uso do material de Digicraft, búsqueda de información segura na internet, aplicacións para crear contidos educativos, programación e participación en foros dixitais.

Relación

Durante o desenvolvemento do Plan Dixital neste terceiro trimestre, houbo relación con outros proxectos do centro como son os Polos Creativos (PFPP), Digicraft e E-dixgal.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Trimestralmente  o equipo  valorará o grado de consecución de cada un dos obxectivos. Tamén se elaborará un anexo anual  que se achegará á memoria final do centro con propostas de mellora.

Valoración xeral

A maior parte dos obxectivos propostos no Plan Dixital 2023-2024 foron acadados na súa totalidade. Aínda así, hai que sinalar que algún dos obxectivos non se desenvolveu debido a que non se recibiu a dotación correspondente do material de Polos Creativos. Tamén en outros casos por falta de tempo por parte do profesorado. 

A valoración xeral é positiva tendo en conta os obxectivos propostos e a repercusión no alumnado e no centro.

 

Proposta de mellora

En canto ás propostas de mellora centrarémonos nos obxectivos que non se acadaron na súa totalidade. Entre eles, o de Polos Creativos, para o cal dependemos do envío da dotación necesaria para acadalo.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Unha vez aprobado, o Plan Dixital será publicado en aberto no sitio web do centro, xunto cos demais plans do PEC  e documentos oficiais. Para o coñecemento desta situación por parte dos distintos sectores da comunidade educativa procederase de acordo co seguinte:

•Profesorado: Informarase nunha reunión de claustro do curso do contido do plan e da localización do texto do mesmo para a súa consulta.

•Familias: Serán informadas  nas reunións trimestrais de titoría.

•Alumnado: Transmitiráselles a información a través dos seus titores/as.