Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1. Introdución

1.1. Datos básicos do centro

CIFP FRAGA DO EUME - Avda. Ricardo Sánchez, 3. 15600 Pontedeume – A Coruña. Telf. 881 930 448 – cifp.fraga.eume@edu.xunta.gal - Web: https://www.cifpfragadoeume.gal/

No CIFP Fraga do Eume impartimos ciclos formativos de formación profesional das familias de hostalaría, turismo e industrias alimentarias, en grao básico, medio e superior, e nas modalidades de ordinario, adultos e dual. Os ciclos neste curso escolar son os seguintes:

FAMILIA HOSTALARÍA E TURISMO: - CB Cociña e restauración - CM Cociña e gastronomía - ZM Cociña e gastronomía - CM Servizos en restauración - CS Dirección de servizos - CS Dirección de cociña - CS Xestión de aloxamentos turísticos (presencial e dual) - CS Axencias de viaxes e xestión de eventos

FAMILIA DE INDUSTRIAS ALIMENTARIAS: - CM Pastelaría, repostaría e confeitaría

O número de alumnado que cursa estudos no centro é de 350, con un claustro, contando a dirección, de 35.

1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

Con data 14 de xullo de 2021, publícase no DOGA o DECRETO 107/2, onde, no art.1 establécese que o IES Fraga do Eume se trasforma en CIFP pasando a formar parte de rede de centros integrados de FP de Galicia no curso 2021-2022. O recentemente incorporado CIFP Fraga do Eume é atípico en canto a súa contorna, como poderemos ver na contextualización feita ao longo deste apartado. A maioría dos 23 CIFPs da rede de centros integrados de FP Galicia, están ubicados, ben nas 7 cidades galegas (19 deles) ou ben en pobos con importantes núcleos de habitantes (Ribeira, Ponteares, Ribadeo...), mentres que no caso de Pontedeume ronda so as 7000 persoas pero debemos entender que o contexto do CIFP, no tocante ao seu ámbito económico, social e laboral de referencia, abarca toda a comarca do Eume, Ferrolterra e Ortegal, xa que non hai ningún outro centro ata chegar a Foz que teña as familias profesionais do noso CIFP.

Características territoriais básicas : A área de influencia do CIFP Fraga do Eume está integrada por tres comarcas e vinte concellos, atendendo á configuración do territorio que podemos considerar como área de mercado e de actividade socioeconómica que xira en torno á cidade de Ferrol, que constitúe o concello de cabeceira. As tres comarcas son a de Ferrol, a do Eume e a de Ortegal. 

Dinámica demográfica : A característica básica da dinámica da poboación na área de influencia de Ferrol nas últimas décadas é o declive demográfico. Analizados os datos de estrutura por idades da poboación en comparación con Galicia pódese resumir en que, ao declive demográfico, hai que engadir un maior grao de envellecemento, unha porcentaxe de poboación en idade de traballar menor e un menor porcentaxe de menores de 16 anos.

Contribución ao Proxecto Educativo do Centro : O plan dixital do centro pretende dar un primeiro paso no camiño da dixitalización efectiva e con efecto permanente no centro, adoptando dinámicas que axilicen os procesos documentais, melloren a calidade do proceso de ensino-aprendizaxe e favorezan o coidado mediambiental reducindo o uso de papel. Baixo estos tres pilares edificamos un plan dixital dende e para o noso centro, tendo en conta a situación e a casuística da comunidade educativa e as suas infraestructuras. Sendo conscientes da dificultade que supón adaptarse aos cambios, e sobre todo no eido dixital, entendemos que o cambio ten que ser paulatino e coa aceptación e a convicción da comunidade educativa de que é unha mellora na calidade educativa. O noso centro leva varios anos participando na innovación educativa solicitando proxectos de FPInnova, tales como “Elaboración da cervexa artesá baixo a marca “Quilómetro cero” ou “Cafe 5.0. Brazo robótico colaborativo e impresora alimentaria”. Temos concedido un novo proxecto de innovación educativa para o curso 23-24 así como a aula tecnolóxica. O CIFP Fraga do Eume aposta claramente pola innovación e a dixitalización na educación, dando como resultado un entorno que favorece e promove a formación dixital, ademáis dos proxectos da aula virtual, a web do centro, e no futuro coa implementación deste plan dixital. O plan dixital do centro pretende axudar en todo o proceso de ensino-aprendizaxe de xeito cualitativo e cuantitativo e de xeito directo e indirecto. Con isto queremos dicir que o plan dixital ten accións que se abordan para unha mellora directa dentro da aula para o alumnado e o profesorado, accións que xestionan a parte documental xerada no centro con accións de dixitalización a través dunha sede electrónica de centro, accións que mellorarán a comunicación a través de redes sociais con unha extratexia clara e estudada mostrando o traballo realizado no centro e que o público, alumnado potencial, teña en nós un centro de referencia para a formación. Todos os obxectivos plantexados están pensados para axudar a acadar dun xeito o outro varios dos obxetivos do plan anual.

1.3. Breve xustificación do mesmo

-Art.111 bis, 121 e 132 da LOE

-Disposición adicional 5ª da Resolución do 17/06/2021 da Secretaría Xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.

-Disp. adicional 3ª da Resolución do 18/06/2021 da Secretaría Xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso académico 2021-2022.

-Resolución do 03/09/2021 da Secretaría Xeral de Educación e FP, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da CA de Galicia para o curso 2021-2022.

1.4. Proceso de elaboración

Este proceso foi guiado pola Secretaría xeral de Eduación e Formación Profesional a través do ADIX (asesores dixitais).

O procedemento seguíu os seguintes pasos:

-Análise da situación do centro: Informe SELFIE e Test de competencia dixital docente (CDD).

-Realización da diagnose da situación do centro a partir dos informes anteriores.

-Temporalización dos pasos a realizar (DAFO-PLAN DE ACCIÓN-PLAN DIXITAL).

-Redacción do plan dixital de centro e aprobación por parte do centro para a súa implantación.

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Recóllense, neste apartado, as conclusión extraídas das enquisas realizadas para a elaboración do informe SELFIE e o Test CDD, cuxo análise serviu de base para a confección do DAFO, como se pode ver no documento do Plan Dixital incluido nos anexos.

 

 

Interno
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Pérdida de interese debido á obsolencencia nos programas usados no centro. Falta de implicación do alumnado. Falta de formación no uso da aula virtual. Descoñecemento de ofimática. Alumnado Si
Debilidade Falta de banco de recursos dixitais. Non dispor de software específico para traballo na aula. Alto número de usuarios usando recursos sen formación. Posibilidade de obsolescencia dos recursos dispoñibles pola falta de uso debido ao descoñecemento do uso e ao excesivo circuito documental. Infraestruturas Si
Debilidade Formación presencial en exclusiva (no curso presente). Baixa matriculación na oferta educativa do dentro. Oferta Si
Debilidade Falta de continuidade en proxectos de innovación. Falta de comunicación de proxectos e recursos dispoñibles. Organización de centro Non
Debilidade Falta de formación no uso da aula virtual. Falta de tempo para preparación das clases. Dificultade para manter a motivación no aprendizaxe de competencias dixitais. Persoal docente Non
Fortaleza Gran parte do alumnado son nativos dixitais. Tecnoloxía á súa disposición. Ganas de aprender. Gran capacidade de adaptación ao entorno dixital. Alumnado Si
Fortaleza Medios dixitais dispoñibles. Espazos onde desenvolver competencias dixitais (aula tecnolóxicas, aula de emprendemento, viveiro de empresas) Infraestruturas Non
Fortaleza Oferta educativa atractiva e con alta inserción laboral. Base ampla de empresas para colaborar na formación. Oferta Non
Fortaleza Recursos económicos. Potenciación da innovación. Facilidade de organización de cursos para docencia específicos. Organización de centro Non
Fortaleza Ganas de formación do profesorado. Posibilidad de atención personalizada por ter un número menor de alumnado. Desexo de formarse nas competencias dixitais necesarias para afrontar a fenda dixital. Persoal docente Non
10 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Excesiva xestión documental para o uso dos recursos dispoñibles. Administración educativa Non
Ameaza Localización xeográfica do centro. A dificultade na mobilidade podería facilitar a matriculación na ensinanza a distancia. Falta de dixitalización xeral na contorna. Contorna Non
Ameaza Normativa obsoleta e non actualizada. Non existe apartado curricular sobre a adaptación dixital. Lexislación Non
Ameaza Proximidade doutra escola de hostalaría con mellor comunicación e oferta educativa. Outras Non
Oportunidade Gran apoio económico e formativo por parte da administración para afrontar a dixitalización. Administración educativa Non
Oportunidade Ampla normativa para solicitar dixitalización do centro. Lexislación Non
Oportunidade Difusión e captación de matrícula na oferta educativa do centro. Capacidade de creación de banco de recursos dixitais. Dispoñibilidade de entornos de formación dixital para o alumnado. Mellora da aula virtual. Posibilidade de uso dos recursos e medios xa dispoñibles no centro. Outras Non
7 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

En base a información previa. establécense 6 obxectivos para comezar a dixitalización do centro.

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Dixitalizar os procesos documentais da xestión do centro (A1)
O02PD Aumentar o emprego da Aula Virtual do centro para o proceso de Ensinanza-Aprendizaxe en todas as modalidades educativas (E3)
O03PD Mellorar a estratexia do centro en Redes Sociais (A2)
O04PD Crear banco de recursos dixitais online para docentes e alumnado (E2)
O05PD Potenciar o uso do material dixital dispoñible no centro (C2)
O06PD Manter e actualizar na web as guías de acollida (H1-3-4-8; E1-3)

Seguimento

Procedemento

Realizarase un rexistro do seguimento das accións en Educalidade. Trimestralmente realizarase unha valoración da evolución das accións realizadas e planificación das vindeiras por parte do equipo dixital.

Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e , de ser o caso, as posibles modificacións das acciós e as propostas de mellora.

1º Trimestre

Os obxectivos marcados no PD avanzan axeitadamente. O obxectivo PD 3 tén algo de retraso conforme a temporalización prevista. Solicitouse unha liña de formación do PFPP sobre edición de vídeo enfocado ao obxectivo relacionado coa dinamización do centro en RRSS. A participación nesta liña é destacable con  11 persoas implicadas.

O emprego das aulas virtuais é contínuo na actividade docente no centro, neste senso, a labor de mantemento e optimización de usuarios e cursos nas mesmas tivo un impacto positivo.

A aula tecnolóxica tén un mantemento contínuo e se está a ampliar e mellorar poñendo bancadas para que un maior número de alumnado poda ser partícipe das actividades que se desenvolven nela.

 

2º Trimestre

Os obxectivos marcados no PD avanzan axeitadamente.

Obxetivo nº 1 do PD: Acadado

Obxetivo nº 2 do PD: O emprego das aulas virtuais é contínuo na actividade docente no centro, neste senso, a labor de mantemento e optimización de usuarios e cursos nas mesmas tivo un impacto positivo. 

Obxectivo nº 3 do PD: Tén algo de retraso conforme a temporalización prevista. Solicitouse unha liña de formación do PFPP sobre edición de vídeo enfocado ao obxectivo relacionado coa dinamización do centro en RRSS. Trátase dun seminario de 30 h, das cales 9 h son de docencia e serán impartidas os días 6, 9 e 13 de Maio. A participación nesta liña é destacable con 11 persoas implicadas. 

Obxetivo nº 4: Acadado

Obxetivo nº 5: A aula tecnolóxica tén un mantemento contínuo e se está a ampliar e mellorar poñendo bancadas para que un maior número de alumnado poda ser partícipe das actividades que se desenvolven nela. Actividade en curso, elaboración de cerveza.

Obxetivo nº 6: Acadado

3º Trimestre

Remate dos obxectivos:

Obxetivo nº 2 do PD: Acadado. O emprego das aulas virtuais é contínuo na actividade docente no centro, neste senso, a labor de mantemento e optimización de usuarios e cursos nas mesmas tivo un impacto positivo.

Obxectivo nº 3 do PD: Acadado. Liña de formación do PFPP sobre edición de vídeo enfocado ao obxectivo relacionado coa dinamización do centro en RRSS impartida os días 13 e 15 de Maio de 16:00 a 20:30 h.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación
Valoración xeral

O PD foi moi positivo. Parte dos obxectivos estaban orientados a manter fortalezas e consolidar hábitos TIC no centro, neste senso axudou á organización e visibilización do traballo. Outros obxectivos cubriron debilidades como, por exemplo, o enfoque e estratexia de comunicación do centro en RRSS. 

Proposta de mellora

O vindeiro curso seguir a manter fortalezas coma mantemento de cursos na AV e estratexia de comunicación do centro en RRSS. 

O reto virá de implicar ao profesorado nunha formación TIC que demanden. A idea inicial sería unha parte de mellora de competencias en AV para sacar máis partido á mesma.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do plan realizaráse a través de educalidade e en varios niveis: primeiro entre o profesorado para que poda aportar e colaborar no desenvolvemento do mesmo, segundo co alumnado para ir traballando con eles e poñendo en práctica parte dos obxetivos e as accións establecidas, terceiro en redes sociais, web do centro, e distintos medios que poidan achegar ó alumnado potencial as innovacións tecnolóxicas que estamos a realizar e iso lle motive para realizar a formación con nós.