Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O CEIP Plurilingüe de Andrade é un colexio público de Educación Infantil e Primaria situado na parroquia de San Martiño de Andrade, no Concello de Pontedeume, na rúa Andrade, 39A e que dá resposta educativa a zonas de poboación moi diseminadas.
Pontedeume é un municipio costeiro da provincia de A Coruña, situado no golfo Ártabro, na desembocadura do Eume, dista uns 39 kms., da cidade e impregnado dun entorno natural e histórico que é aproveitado para incluír en diversos aspectos da programación. Conta con
29,26 km2 de extensión e unha poboación de 7.937 habitantes. Atópase entre os municipios de Miño, Cabanas, Vilarmaior e Monfero.

Contribución do PD ao Proxecto Educativo.

As novas tecnoloxías deben estar integradas en todos os Plans e proxectos do centro, como por exemplo no PLAMBE,PLAN DIXITAL,RADIO NA ESCOLA, PLURILINGÜISMO, ABALAR, EDIXGAL, WEB DINÁMICAS.
Contribución do PD á Programación Xeral Anual do curso 23/24

Isto levarémolo a cabo a través dos seguintes obxectivos:
• Potenciación do uso das TIC en todas as actividades levadas a cabo no centro, tanto por parte do alumnado como do profesorado.
• Transmitir ás familias a importancia dun uso seguro das novas tecnoloxías.
Como xustificación do Plan Dixital do noso centro con respecto á normativa , indicamos a seguinte:
• Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da
Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022 .
• Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
Proceso de elaboración
O coordinador das TIC, xunto co seu equipo, organizou por quendas ao diferente profesorado do centro, para adscribir as diferentes tarefas de elaboración de dito Plan.
Organizouse en varias reunións dixitais e algunha presencial.Todo o profesorado asistiu ás sesións de formación impartidas polos mentores do
ADIX_FE_2

Situación de partida
Infraestrutura dixital do centro:

-Infraestructura de datos. Contamos con conexión a internet por fibra cunha boa velocidade.
-Infraestructura de voz: existen 6 liñas telefónicas e unha adicada ao FAX que conectan por IP.
-O centro ten todas as aulas conectadas por cable e ademais contamos con variopuntos wifi.
-O centro conta con diferente equipamento, procedente das dotacións enviadas pola Consellería de Educación e os adquiridos polo centro educativo.

Enviado pola administración:
-Proxecto Edixgal. Contamos con dúas aulas Edixgal dotadas co seguinte equipamento:
• Dous ordenadores portátiles para uso do profesor.
• Dous vídeo-proxectores.
• Dous encerados dixitais interactivos.
• Dous armarios de carga para os ultra-portátiles do alumnado.
• Dous puntos wifi.
• Ultra-portátiles para todo o alumnado participante no programa e un de reserva.
Fenda dixital:
• 4 ordenadores portátiles con conexión a rede para préstamos a aquel alumnado en risco de exclusión e que non conten coa posibilidade de usar este equipamento.

Servizos dixitais educativos:
-Formamos parte do proxecto webs dinámicas:
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipandrade/
-Aula virtual: http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipandrade/aulavirtual/
-E-Dixgal en 5ºe 6º de Educación Primaria.
-Abalarmóbil: a maior parte do profesorado actual do centro usa a aplicación AbalarPro.
-Espazo abalar: usado principalmente pola dirección do centro.
-Mantemento do equipamento: o mantemento, agás o das aulas E-Dixgal, témolo contratado a unha empresa externa.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Enquisa realizada ao profesorado.

Interno
54 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Outorgar recoñecemento ao traballo dos demais. Alumnado Non
Debilidade Verificar a calidade da información. Alumnado Non
Debilidade Creación de contidos dixitais. Alumnado Non
Debilidade Creación de contidos dixitais. Alumnado Non
Debilidade Aprender a codificar ou programar. Alumnado Non
Debilidade Protección de datos. Infraestruturas Non
Debilidade Biblioteca repositorias Infraestruturas Non
Debilidade Documentación do aprendizaxe. Organización de centro Non
Debilidade Biblioteca/repositorios en liña. Organización de centro Non
Debilidade Implicación do alumnado. Persoal docente Non
Debilidade Tempo para explorar o ensino dixital. Persoal docente Non
Debilidade Colaboración. Persoal docente Non
Debilidade Necesidades de DPC. Persoal docente Si
Debilidade Empleo de entornos virtuais de aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade Proxectos interdisciplinares. Persoal docente Non
Debilidade Autorreflexión sobre o aprendizaxe. Persoal docente Non
Debilidade Avaliación dixital. Persoal docente Non
Debilidade Implicación do alumnado. Persoal non docente Non
Fortaleza Dispositivos dixitais para o aprendizaxe. Alumnado Non
Fortaleza Dispositivos para o alumnado. Alumnado Non
Fortaleza Comportamento seguro. Alumnado Non
Fortaleza Comportamento responsable. Alumnado Non
Fortaleza Habilidades dixitais para diferentes materias. Alumnado Non
Fortaleza Resolver problemas técnicos. Alumnado Non
Fortaleza Espazos físicos Infraestruturas Non
Fortaleza Dsipositivos para o alumnado. Infraestruturas Non
Fortaleza Infraestructuras Infraestruturas Non
Fortaleza Acceso a internet. Infraestruturas Non
Fortaleza Asistencia técnica. Infraestruturas Non
Fortaleza Dispositivos dixitais para o aprendizaxe Infraestruturas Non
Fortaleza Novas modalidades de ensino. Oferta Non
Fortaleza Avaliación do progreso. Organización de centro Non
Fortaleza Asistencia técnica. Organización de centro Non
Fortaleza Fenda dixital: apoio para abordar retos. Organización de centro Non
Fortaleza Espazos físicos. Organización de centro Non
Fortaleza Fenda dixital: medidas para identificar retos. Organización de centro Non
Fortaleza Novas modalidades de ensino. Persoal docente Si
Fortaleza Avaliación do progreso. Persoal docente Non
Fortaleza Debate sobre o uso da tecnoloxía. Persoal docente Non
Fortaleza Participación no DPC. Persoal docente Si
Fortaleza Recursos educativos en liña. Persoal docente Non
Fortaleza Creación de recursos dixitais. Persoal docente Si
Fortaleza Adaptación as necesidades do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Fomento da creatividade. Persoal docente Non
Fortaleza Colaboración do alumnado. Persoal docente Non
Fortaleza Avaliación das capacidades. Persoal docente Non
Fortaleza Retroalimentación axeitada. Persoal docente Non
Fortaleza Comunicación coa comunidade educativa. Persoal docente Non
Fortaleza Intercambio de experiencias. Persoal docente Non
Fortaleza Recursos educativos abertos. Persoal docente Non
Fortaleza Colaboración do alumnado. Persoal non docente Non
Fortaleza Creacción de recursos dixitais. Persoal non docente Non
Fortaleza Intercambio de experiencias. Persoal non docente Non
Fortaleza Recursos educativos en liña. Persoal non docente Non
54 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 17 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Bibliotecas/repositorios en liña. Administración educativa Non
Ameaza Bibliotecas/repositorios en liña. Contorna Non
Ameaza Aprender a codificar ou programar. Contorna Non
Ameaza Normas sobre dereitos de autor e licenzas de uso. Lexislación Non
Ameaza Protección de datos. Lexislación Non
Ameaza Colaboracións. Outras Non
Ameaza Fenda dixital: medidas para identificar retos. Outras Non
Ameaza Sinerxías para o aprendizaxe mixto. Outras Non
Ameaza Fenda dixital: apoio para abordar retos. Outras Non
Oportunidade Dispositivos dixitais para a ensinanza. Administración educativa Non
Oportunidade Acceso a internet. Administración educativa Non
Oportunidade Asistencia técnica Administración educativa Non
Oportunidade Espazos físicos. Administración educativa Non
Oportunidade Infraestrucuras. Administración educativa Non
Oportunidade Fenda dixital: apoio para abordar retos. Contorna Non
Oportunidade Fenda dixital: medidas para identificar retos. Contorna Non
Oportunidade Infraestrutura. Outras Non
17 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Manter a comunicación entre os titores e as familias mediante o uso de AbalarPro.
O02PD Colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital
O03PD Creación de espazos colaborativos virtuais para os docentes do centro para compartir.
O04PD Promover o uso da Aula Virtual do centro por parte do alumnado.
O05PD Elaboración de materiais educativos mediante aplicacións dixitais (Canva e ferramentas similares)

Seguimento

Procedemento

• A avaliación procesual realizarase segundo o cronograma que figura no plan de acción. Nes mesma táboa valoraranse a consecución dos obxectivos, a valoración das accións propostas e incluiranse as posibles modificacións e propostas de mellora.
• A avaliación final realizarase ao finalizar o curso e nela incluirase todas as valoracións de logro e propostas de mellora levadas a cabo nas diferentes avaliacións procesuais.

1º Trimestre

O Plan Dixital avanza satisfactoriamente aínda que os obxectivos 3 e 4 están algo descolgados con respecto a temporalización prevista. A coordinación do equipo de traballo é moi boa e as titorías e formación entre iguais está a funcionar moi ben. 

Solicitamos formación no PFPP pero a parte do obxectivo 5 que está a impartir unha compañeira, tivo que substituirse pola liña de formación en Polos Creativos. 

Estamos a realizar a formación do obxectivo 5 sobre Canva mediante titoría entre iguais e cunha coordinadora para esta formación.

2º Trimestre

O avance do Plan Dixital nestre trimestre é moi semellante ao anterior.

Damos por conseguido na súa totalidade o obxectivo 1 e 2 posto que dende casi principios de curso a comunicación coa comunidade educativa faise a traves de Abalar e  leváronse a cabo a maioría de colaboracións con outras entidades quedado algunha pendente para o terceiro trimestre.

Seguimos tendo un pouco menos traballados os obxectivos 3 e 4. Iremos vendo como evolucionamos no que queda de curso e tomaremos unha decisión con respecto a eles a finais do último trimestre.

Por último, no obxectivo 5 avanzamos moito, pois casi a totalidade do profesorado emprega as ferramentas dixitais para a elaboración de materias destancando a ferramenta de Canva debido a esa formación entre iguais que se levou a cabo nestes meses.

3º Trimestre

Neste terceiro trimestre realizáronse as úlitmas charlas de formación de comportamento  (ciber acoso, bulling...) e conductas responsables nas redes para o alumnado de 4º, 5º e 6º de EP.

O resto de obxectivos desenvolvéronse na mesma medida que no segundo trimestre.

 

Avaliación

Procedemento para a avaliación

-A avaliación procesual realizarase segundo o cronograma que figura no plan de acción. Nes mesma táboa valoraranse a consecución dos obxectivos, a valoración
das accións propostas e incluiranse as posibles modificacións e propostas de mellora.
-A avaliación final realizarase ao finalizar o curso e nela incluirase todas as valoracións de logro e propostas de mellora levadas a cabo nas diferentes avaliacións procesuais.

Valoración xeral

En xeral, os obxectivos do Plan Dixital acadáronse na súa maioría e tiveron un impacto positvo na comunidade educativa.

O obxectivo tres do taboleiro de recursos queda pendente e probablemente se reformulará para o vindeiro curso.

O obxectivo catro está plenamente conseguido nos niveis Edixgal. En niveis inferiores queda pendente o fomento da AV en cursos vindeiros.

Proposta de mellora

De cara o curso que vén manteranse as fortalezas dos obexctivos un e dous.

Reformularenos o obxectivo cinco de cara a formación en máis ferramentas de creación/adptación de contidos.

O obxectivo tres valoraremos o cambio cara un grupo de profesorado en Agueiro.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O Plan dixital será divulgado a través da web dixital do centro, das RRSS e será comunicado as familias mediante a mensaxería de Abalar Móbil.