Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

XUSTIFICACIÓN DO PLAN DIXITAL EN RELACIÓN Á NORMATIVA VIXENTE


A normativa que regula todo este procedemento queda recollida nos seguintes documentos:

  • Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación.
  • Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021- 2022.
  • Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
  • Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.

CONTEXTUALIZACIÓN DO PLAN DIXITAL E CONTRIBUCIÓN AO PROXECTO EDUCATIVO


Ubicación: A escola de educación infantil de Muros está ubicada no concello de Muros ao carón da casa de cultura ( biblioteca municipal; CEMIT e teatro). Muros é unha localidade costeira Polas características do seu entorno e o seu relevo (praias-lagoa e monte) a converte nunha comarca moi interesante para o turismo que va en aumento cada ano que pasa. Polo que a actividade socioeconómica de la zona ; ademais da pesca empeza a destacar o turismo. 

Estrutura física: O centro divídese en dúas plantas unidas por unha rampla. No 1º andar atópase a entrada principal (entrada de alumnado e familias).  Nesta planta está unha aula e un pequeno despacho e os baños para o alumnado e profesorado. Na planta de abaixo atopamos 2 aulas unha adicada a AL e taller de cociña; unha aula de biblioteca. Tamén existen outros baños e un pequeño espacio onde se garda o material do patio exterior e o material das plantacións da horta. 

Familias: As familias participan na dinámica da escolarización dos seus fillos, sempre están en contacto directo coa escola e co profesorado. Dende a ANPA  participan en charlas e talleres. 

 Alumnado: Nesta escola non se incorporou nos últimos cursos alumnado estranxeiro. Non hai absentismo escolar, non obstante lévase un control e seguimento das faltas. 

     As novas tecnoloxías están presentes na sociedade polo que a nosa tarefa é integralas no día a día da educación; formando ao noso alumnado a conseguir un desenvolvemento integral en todos os seus ámbitos: cognitivo, afectivo e social. 
Ademais este PD intentará apoiar algúns dos obxectivos que xa se viñan recollendo na programación TIC do noso centro. Algúns destes son:

  • Facer partícipes ao noso alumnado dun obxecto cultural ao que dificilmente terán acceso por outras vías.
  • Promover a incoporación das TIC á tarefa docente e aplicalas para conseguir os obxectivos propostos.
  • Utilizar as tecnoloxías como medio para favorecer as súas posibilidades de aprendizaxe, a súa continua curiosidade, ou as respostas as súas preguntas. 
  • Incorporar as TIC para promover a capacidade de autonomía, á toma de decisións chegando a reducir de forma paulatina a dependencia do adulto. 

     O PD será tamén un instrumento eficaz para unha mellor atención a diversidade, atendendo as familias indistintamente se teñen ou non recursos e adaptando a nosa organización para dar respostas educativas as necesidades da poboación en xeral e ao alumnado en particular. Tamén axudara a fomentar a colaboración entre mestres; alumnado o intercambio de información e experiencias. A unha mellor comunicación e acceso a información. Facilitando e optimizando a práctica docente. 

   Co plan dixital trataremos de utilizar a ferramenta tecnolóxica do centro de forma máis optima e axeitada ao nivel de alumnado e mellorar a forma de comunicarnos co resto da comunidade educativa. Participación activa tanto do profesorado/ familias/ comunidade  na  contorna;  fomentando a colaboración das familias para contribuír á mellor consecución dos obxectivos educativos  

Motivar e facilitar o traballo do equipo docente e lograr a súa implicación en distintos proxectos.  Levar a cabo unha formación personalizada que propicie unha educación integral en coñecementos, destrezas e valores morais dos alumnos/as en todos os ámbitos da vida, persoal, familiar, social e profesional. 

     Por último a PXA verase enriquecida por este documento incorporando á mesma a pretensión dun maior aproveitamento de todos os recursos tecnolóxicos da nosa comunidade. Pasará a ser parte do eixo vertebrador que fundamente o uso de infraestruturas tecnolóxicas, formación do alumnado, profesorado e familias, cun aproveitamento máis reflexivo, estuado e estruturado de todos eles. 

PROCESO DE ELABORACIÓN


  No primeiro trimestre  do curso 21-22 realizouse a avaliación inicial a través da ferramenta SELFIE para coñecer o estado do noso centro en canto dixitalización.   No comezo do segundo trimestre dese mesmo ano implementouse o Test CDD para coñecer a competencia dixital dos mestres e mestras do centro.   Coa información destas dúas ferramentas procedeuse a realización do DAFO do noso centro facendo unha análise de debilidades, amezas, fortalezas e oportunidas.
  No terceiro trimestre elaboránronse as táboas do plan de acción e por último procedeuse a redacción do Plan Dixital. Cabe sinalar que o seguimento por parte do mentor da nosa zona establecía a entrega de diversas tarefas ao longo do curso. A súa realización axudou a ter unha temporalización organizada.  No curso 22-23 implementouse o PD deseñado no curso 21-22. No curso 23-24 revisouse o documento e formuláronse novos obxectivos. 
 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Para levar a cabo a elaboración deste Plan Dixital de Centro, púxose en marcha ao inicio do curso 21-22 un PFPP así como a creación do equipo de Dinamización do Plan Dixital. Realizáronse diversas sesións formativas das cales foron froito a posta en marcha do test SELFIE, test CDD, análise DAFO e táboas do Plan de acción. Todo o proceso culminou coa elaboración do Plan Dixital do noso centro.

Neste curso 23-24 seguimos a ter como referencia os resultados do test SELFIE e do test CDD do curso 21-22. Ademais, seguimos tamén analizando e intervindo no DAFO elaborado nese mesmo curso académico. 

Interno
57 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade H10 O noso equipo directivo non garante que os estudantes desenvolvan habilidades dixitais para as diferentes materias Alumnado Si
Debilidade H8 No noso centro o alumnado non aprende a comunicarse mediante as tecnoloxías dixitais Alumnado Si
Debilidade H11 No noso centro o alumnado non aprende a codificar ou programar Alumnado Non
Debilidade H13 No noso centro o alumnado non aprende a resolver problemas técnicos que se presentan ao utilizar as tecnoloxías dixitais Alumnado Non
Debilidade C1 No noso centro a infraestrutura dixital non apoia totalmente o ensino e a aprendizaxe con tecnoloxías dixitais Infraestruturas Non
Debilidade C8 No noso centro non existen dispositivos dixitais que son propios ou xestionados polo centro e que o alumnado pode utilizar cando os precise. Infraestruturas Non
Debilidade C16 No noso centro non existen repositorios ou bibliotecas en liña que conteñen materiais de ensino e aprendizaxe Infraestruturas Non
Debilidade Equipo tecnolóxico insuficiente que limita o uso da tecnoloxía con apoio técnico insuficiente Infraestruturas Non
Debilidade Non existe nin web nin aula virtual Infraestruturas Non
Debilidade C5 A asistencia técnica non está dispoñible no noso centro cando xurdan problemas coas tecnoloxías dixitais Infraestruturas Si
Debilidade C10 No noso centro, non hai dispositivos portátiles propios e xestionados pola escola que os alumnos poden levar a casa cando o precisen. Infraestruturas Non
Debilidade C15 No noso centro o alumnado con necesidades educativas especiais non ten acceso ás tecnoloxías de apoio Infraestruturas Non
Debilidade PEC 1.1 e PEC 2.1 O centro utliza servizos dixitais educativos corporativos e o equipo directivo promove o uso de software libre. Infraestruturas Non
Debilidade PEC 3.2 as formacións non se adaptan ás necesidades do profesorado. Descontento xeral coas propostas realizadas Oferta Non
Debilidade A5 No noso centro non se respectan totalmente os dereitos de autor e utilizamos licenzas cando utilizamos as tecnoloxías dixitais para o ensino e a aprendizaxe Organización de centro Non
Debilidade B2 No noso centro non comentamos as vantaxes e inconvenientes de ensinar e aprender coas tecnoloxías dixitais Organización de centro Non
Debilidade C13 No noso centro o alumnado non pode levar os seus propios dispositivos portátiles e utilizalos durante as clases. Organización de centro Non
Debilidade A3 Non conto co apoio do noso equipo directivo á hora de probar novas formas de ensinar Organización de centro Non
Debilidade A4 No noso centro non temos tempo para explorar como mellorar n noso método de ensino coas tecnoloxías dixitais Organización de centro Non
Debilidade B1 No noso centro non avaliamos o noso progreso no ensino e na aprendizaxe coas tecnoloxías Organización de centro Non
Debilidade B3 No noso centro non utilizamos tecnoloxías dixitais á hora de colaborar con outras organizacións Organización de centro Non
Debilidade B4 No noso centro non colaboramos con outros centros e/ou organizacións para apoiar o uso das tecnoloxías dixitais Organización de centro Non
Debilidade C11 No noso centro non contamos con medidas para identificar as dificultades que xorden coa aprendizaxe mixta, relacionadas coas necesidades de aprendizaxe do alumnado e o seu contexto socioeconómico. Organización de centro Non
Debilidade C12 Na nosa escola, non temos un plan para axudar aos profesores a afrontar os retos que supón a aprendizaxe mixta, relacionados coas necesidades de aprendizaxe dos estudantes e a súa orixe Socioeconómica. Organización de centro Non
Debilidade G7 O noso equipo directivo non nos axuda a utilizar as tecnoloxías dixitais con fins de avaliación Organización de centro Non
Debilidade A1 No noso centro non temos unha estratexia dixital Organización de centro Non
Debilidade A2 O noso equipo directivo non implica ao profesorado no desenvolvemento da estratexia dixital do centro Organización de centro Non
Debilidade G5 non utilizamos as tecnoloxías dixitais para que o alumnado reflexione sobre a súa aprendizaxe Persoal docente Non
Debilidade D1 O noso equipo directivo non reflexiona connosco sobre as nosas necesidades de FPC en relación ao ensino con tecnoloxías dixitais Persoal docente Si
Debilidade D3 O noso equipo directivo non nos axúda a intercambiar experiencias dentro do centro sobre a docencia con tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Debilidade F6 non fomentamos a participación do alumnado en proxectos interdisciplinares utilizando tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Debilidade E2 Creo recursos dixitais para reforzar o meu método de ensino Persoal docente Non
Debilidade F3 non utilizamos as tecnoloxías dixitais para fomentar a creatividade do alumnado Persoal docente Non
Debilidade F5 non empregamos as tecnoloxías dixitais para facilitar a colaboración entre o alumnado Persoal docente Non
Debilidade G10 non valoramos as competencias dixitais que o alumnado desenvolveu fóra do centro educativo Persoal docente Non
Debilidade Competencias dixitais insufucientes. Persoal docente Non
Debilidade E2 Non creamos recursos dixitais para reforzar o noso método de ensino Persoal docente Non
Debilidade E6 non utilizamos recursos educativos abertos Persoal docente Non
Debilidade G1 non utilizamos as tecnoloxías dixitais para avaliar as competencias do alumnado Persoal docente Non
Debilidade G2 Non empregamos as tecnoloxías dixitais para proporcionar unha retroalimentación adecuada aos estudantes. Persoal docente Non
Debilidade G6 non utilizamos as tecnoloxías dixitais para que o alumnado poida levar a cabo comentarios sobre o traballo dos seus compañeiros Persoal docente Non
Debilidade G8 non facilitamos ao alumnado o uso das tecnoloxías dixitais para documentar a súa aprendizaxe Persoal docente Non
Debilidade G9 non utilizamos datos dixitais sobre estudantes individuais para mellorar a súa experiencia de aprendizaxe Persoal docente Non
Debilidade Inseguridade xeral para a utilización de calquera tipo de tecnoloxía o que provoca un uso tardío das mesmas Persoal docente Non
Debilidade D2 Teño acceso a posibilidades de FPC en materia de ensino e aprendizaxe con tecnoloxías dixitais Persoal docente Non
Debilidade E1 Busco recursos educativos dixitais en internet Persoal docente Non
Debilidade E3 Utilizamos ambientes virtuais de aprendizaxe co alumnado Persoal docente Non
Debilidade E4 Utilizamos as tecnoloxías dixitais para a comunicación relacionada co centro educativo Persoal docente Non
Debilidade F4 Levamos a cabo actividades de aprendizaxe dixital que motive o alumnado Persoal docente Non
Debilidade PEC 1.2 particípase en formacións individuais Persoal docente Non
Debilidade F1 Utilizamos as tecnoloxías dixitais para adaptar o noso método de ensino ás necesidades individuais do alumnado Persoal docente Non
Debilidade G1 non utilizamos as tecnoloxías dixitais para avaliar as competencias do alumnado Persoal docente Non
Fortaleza Familias moi participativas e moi boa comunicación Familias Non
Fortaleza C2 No noso centro hai dispositivos dixitais que podo utilizar no meu traballo como docente Infraestruturas Non
Fortaleza C3 O noso centro ofrece acceso a Internet para o ensino e a aprendizaxe Infraestruturas Non
Fortaleza C14 No noso centro, os espazos físicos facilitan o ensino e a aprendizaxe coas tecnoloxías dixitais Infraestruturas Non
Fortaleza Boa comunicación cos servizos Infraestruturas Non
57 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Escasa dotación de equipamento tecnolóxcio. Administración educativa Non
Ameaza C7 A lexislación vixente dificulta a nosa labor Lexislación Non
Oportunidade A administración educativa aposta pola modernización Administración educativa Non
Oportunidade A administración financia o centro Administración educativa Non
Oportunidade Existe oferta formativa variada pero non axustada ás necesidades Administración educativa Non
Oportunidade A ANPA do noso centro é moi boa. ANPA Non
Oportunidade Boa situación económica da contorna Contorna Non
Oportunidade Moi boa relación co Concello que cede espazos físicos e personal Contorna Non
Oportunidade Moi boa relación con todos os servizos do Concello e da Xunta Contorna Non
Oportunidade Moi boa relación coas familias Contorna Non
Oportunidade Estabilidade laboral do persoal docente. Lexislación Non
Oportunidade Boa relación coa Fundación Santiago Rey Fernandez/Latorre que financia actividades de natureza Outras Non
Oportunidade Boa relación con Centro de Día de maiores Outras Non
Oportunidade Asociación de mariscadoras Outras Non
Oportunidade Boa relación coa parroquia que colabora divulgando o patrimonio Outras Non
15 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Tras analizar os documentos de test SELFIE, test CDD no curso 21-22 elaborouse o DAFO. Unha nova revisión dese instrumento neste curso 23-24 pon en evidencia que no noso centro compre traballar os seguintes aspectos:

  •     O01PD - Formar ao profesorado en Polos Creativos - (Área D - Desenvolvemento Profesional Continuo)     
  •     O02PD - Realizar o inventario do centro - (Área C - Infraestruturas e equipamentos)     
  •     O03PD - Afondar non currículo TIC do alumnado de EI - (Área H - Competencia dixital do alumnado)

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Formar ao profesorado en Polos Creativos - (Área D - Desenvolvemento Profesional Continuo)
O02PD Realizar o inventario do centro - (Área C - Infraestruturas e equipamentos)
O03PD Afondar non currículo TIC do alumnado de EI - (Área H - Competencia dixital do alumnado)

Seguimento

Procedemento

No que se refire ao seguimento do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende a seguinte perspectiva:

Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 23-24. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.

Tamén se realizarán revisións periódicas coincidindo coas visitas da persoa mentora ao noso centro educativo.

1º Trimestre

Durante o primeiro trimestre os obxectivos do noso PD atópanse no seguinte punto:

  •     O01PD - Formar ao profesorado en Polos Creativos - (Área D - Desenvolvemento Profesional Continuo): acudiuse a unha das formación de PDIs no contexto do PFPP do CEIP do Pindo.
  •     O02PD - Realizar o inventario do centro - (Área C - Infraestruturas e equipamentos): elaborouse o documento para realizar o inventariado do material tecnolóxico do centro.
  •     O03PD - Afondar non currículo TIC do alumnado de EI - (Área H - Competencia dixital do alumnado): estanse a realizar xa algunha das actividades a través de Buho Boo.
2º Trimestre

Durante o segundo trimestre os obxectivos do noso PD atópanse no seguinte punto:

  •     O01PD - Formar ao profesorado en Polos Creativos - (Área D - Desenvolvemento Profesional Continuo): rematadas as formacións no contexto do PFPP do Pindo.
  •     O02PD - Realizar o inventario do centro - (Área C - Infraestruturas e equipamentos): en proceso de rexistro dos equipamentos do centro. 
  •     O03PD - Afondar non currículo TIC do alumnado de EI - (Área H - Competencia dixital do alumnado): Continúase a realizar actividades a través de Buho Boo e PDI
3º Trimestre

Durante o terceiro trimestre os obxectivos do noso PD atópanse no seguinte punto:

  •     O01PD - Formar ao profesorado en Polos Creativos - (Área D - Desenvolvemento Profesional Continuo): acadado.
  •     O02PD - Realizar o inventario do centro - (Área C - Infraestruturas e equipamentos): acadado.
  •     O03PD - Afondar non currículo TIC do alumnado de EI - (Área H - Competencia dixital do alumnado): acadado.

Avaliación

Procedemento para a avaliación

No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:

Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 23-24. Realizarase un revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto. 

Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 23-24. Farase unha revisións da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados correspondentes de cada unha das táboas do plan de acción para o seu cumprimento. 

Valoración xeral

Durante este curso académico, os obxectivos do Plan Dixital do noso centro acadaron o seguinte estado:

O01PD - Formar ao Profesorado en Polos Creativos


Área: D - Desenvolvemento Profesional Continuo

Estado: Acadado

Valoración: A formación do profesorado en Polos Creativos foi un éxito. Ademais realizouse formación en PDIs algo que se traduciu nunha maior variedade de actividades educativas realizadas co noso alumnado neste tipo de dispositivos.

O02PD - Realizar o Inventario do Centro


Área: C - Infraestruturas e Equipamentos

Estado: Acadado

Valoración: O inventario do centro foi realizado de xeito eficaz. Isto permite ter un control detallado dos recursos dispoñibles no noso centro. Dito obxectivo terá continuidade no vindeiro curso académico. 

O03PD - Afondar no Currículo TIC do Alumnado de Educación Infantil


Área: H - Competencia Dixital do Alumnado

Estado: Acadado

Valoración: O currículo TIC para o alumnado de Educación Infantil foi enriquecido, proporcionando aos noso alumnado as primeiras ferramentas e competencias dixitais. 

En conclusión, os obxectivos do Plan Dixital do noso centro foron acadados con éxito neste curso académico.

Proposta de mellora

Para o vindeiro curso, temos entre outras, as seguintes propostas de mellora:

  • Formación do profesorado en novas tecnoloxías:

    Continuar coa formación do profesorado, especialmente en novas tecnoloxías, incluíndo ferramentas dixitais avanzadas e metodoloxías innovadoras para a súa posta en marcha na práctica diaria docente.

  • Afondar no currículo TIC do alumnado de Educación Infantil:

    Seguir enriquecendo o currículo TIC para o alumnado de Educación Infantil con actividades de Polos Creativos. Estas actividades poderán incluír programación básica, robótica, e outras tecnoloxías que fomenten o pensamento crítico e creativo dende idades temperás.

Estas propostas teñen como obxectivo seguir mellorando a competencia dixital tanto do profesorado como do alumnado para o vindeiro curso académico.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Unha vez aprobado o Plan Dixital do noso centro será publicado na web do mesmo.

Plan Dixital do curso 22-23

Enlace ao Plan Dixital: http://www.edu.xunta.gal/centros/eeimuros/?q=system/files/15023727_EEIdeMuros_PlanDixital_V1.0_09062022.pdf

Plan Dixital curso 23-24
Enlace ao buscador de Plan Dixital https://www.edu.xunta.gal/educalidade/PlansCentroConvAction-input.action?OWASP_CSRFTOKEN=HOME-CABI-7Q7I-5ISJ-KHA1-9CDL-9G05-4EHZ

  • Instrucións: no desplegable de convocatoria escoller o "ano académico 2023-2024". No desplegable de plans escoller "Plan Dixital". No apartado de centro podemos escribir o nome do centro a buscar e seleccionamos. Prememos en "Buscar".