Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para o seguimento do Plan Dixital no noso centro de educación, estableceremos unha serie de medidas que garantirán a súa implementación efectiva. Teremos en conta que haberá reunións mensuais do equipo de TIC e informes trimestrais elaborados pola coordinadora do equipo TIC.
Reunións Mensuais do Equipo de TIC:
Celebraremos reunións mensuais do equipo de TIC para revisar o progreso do Plan Dixital.
Durante estas reunións, avaliaremos o cumprimento dos obxectivos establecidos no plan.
Identificaremos problemas ou desafíos que poidan xurdir e buscaremos solucións adecuadas.
Revisaremos as accións realizadas e os resultados obtidos ata o momento.
Informe Trimestral da Coordinadora do Equipo TIC:
A coordinadora do equipo TIC elaborará un informe trimestral que incluirá un resumo do progreso do Plan Dixital.
Este informe destacará os obxectivos alcanzados, as accións realizadas e os resultados obtidos durante o trimestre.
Tamén incluirá calquera desafío ou problema que se poida ter atopado e as medidas tomadas para abordalos.
O informe incluirá unha avaliación xeral do estado do Plan Dixital e as recomendacións para futuras accións.
Comunicación e Difusión Continua:
A comunicación será fundamental para o éxito do plan. Manteremos unha canle de comunicación aberta co profesorado e demais partes interesadas.
A dirección do centro comunicará a todo o profesorado a información relevante nas xuntanzas do claustro.
A coordinadora TIC solicitará a difusión da información ás coordinacións de ciclo e garantirá que a información se entregue de maneira persoal ou a través de mensaxería.
As coordinacións de ciclo informarán aos membros de cada ciclo nas reunións correspondentes, asegurando que todos teñan acceso á información e resolvendo dúbidas.
Seguiremos traballando en colaboración para implementar con éxito o Plan Dixital no noso centro de educación, contribuíndo así ao noso Proxecto Educativo e cumprindo coa normativa vixente. O noso obxectivo é mellorar a competencia dixital do noso profesorado e alumnado, así como facer un uso efectivo das tecnoloxías de información e comunicación na nosa comunidade educativa.
Ao longo do primeiro trimestre, o equipo TIC do noso centro educativo realizou múltiples tarefas co obxectivo de mellorar a integración das tecnoloxías da información e a comunicación no proceso educativo. É importante destacar que a coordinadora do equipo está participando activamente no curso de Polos Creativos, unha iniciativa introducida pola Xunta en todos os centros educativos de Galicia, co fin de fomentar a innovación e a creatividade no ámbito educativo. As accións desenvolvidas polo noso equipo foron as seguintes:
-
Inventario e mantemento de equipos:
- Continuamos coa elaboración e actualización do inventario dos equipos do centro, asegurando o seu correcto funcionamento e actualización.
- Comprobamos todos os equipos repartidos ao comezo do curso e atendemos todas as necesidades requeridas polos membros do claustro para asegurar a súa máxima operatividade.
- Incluímos catro ordenadores portátiles na aula de informática, expandindo así os recursos dispoñibles para o alumnado e profesorado.
-
Xestión de espazos e recursos TIC:
- Actualizamos semanalmente o horario da aula de informática, garantindo un uso eficiente e organizado deste espazo.
- Realizamos labores de limpeza na aula de informática e procedemos á retirada de material obsoleto, como pantallas vellas, ao punto limpo, cumprindo coa normativa de reciclaxe e sustentabilidade.
-
Desenvolvemento e mantemento da páxina web:
- Actualizamos a páxina web do centro, creando unha versión máis sinxela e práctica que facilita a navegación e o acceso á información por parte da comunidade educativa.
- Recollemos fotografías de todos os ciclos dos eventos como Nadal ou Samaín e creamos vídeos que subimos á páxina web do centro, proporcionando unha visión rica e actualizada das actividades escolares.
-
Proxectos e iniciativas dixitais:
- Elaboramos unha listaxe do alumnado sen autorización de imaxe, asegurando o cumprimento das normativas de protección de datos e privacidade.
- Comezamos a implementar a carpeta do profesor en todos os equipos do centro, unha ferramenta destinada a mellorar a xestión da información e os recursos didácticos.
- Elaboramos o plan dixital, definindo estratexias e obxectivos para a integración efectiva das TIC no currículo e na xestión escolar.
-
Coordinación e traballo en equipo:
- Levamos a cabo reunións semanais cos coordinadores das outras áreas de dinamización para coordinar as diferentes conmemoracións celebradas no centro, garantindo unha integración harmoniosa das actividades e eventos.
- Nas reunións mensuais do equipo TIC, repartimos o traballo, avaliamos o realizado e realizamos suxestións para a mellora do traballo de equipo, fomentando un ambiente de colaboración e innovación continua.
Este informe reflicte o compromiso e a dedicación do equipo TIC en proporcionar unha educación de calidade, apoiada polas últimas innovacións tecnolóxicas e melloras no ámbito educativo. Continuaremos traballando con entusiasmo para promover un ambiente de aprendizaxe dinámico e interactivo no noso centro educativo.
Durante este segundo trimestre, o equipo de TIC do noso centro escolar continuou co seu compromiso de mellorar a integración das tecnoloxías da información e comunicación no proceso educativo, reforzando as iniciativas xa en marcha e introducindo novas accións para enriquecer a experiencia educativa tanto do alumnado como do profesorado. A continuación, detállanse as tarefas realizadas neste período:
1. Inventario e mantemento de equipos:
- Seguimos coa tarefa de actualización e mantemento do inventario de equipos do centro, asegurando a súa funcionalidade óptima para responder ás demandas educativas actuais.
- Revisamos e actualizamos o software dos equipos informáticos, incluíndo dous novos ordenadores destinados á sala de maestros, co obxectivo de facilitar a preparación e o desenvolvemento das sesións educativas.
2. Xestión de espazos e recursos TIC:
- Optimizamos a organización e o uso dos espazos TIC, adaptando o horario da aula de informática ás novas necesidades didácticas que foron xurdindo ao longo do trimestre.
- Incrementamos as medidas de sustentabilidade, promovendo un uso responsable dos recursos tecnolóxicos entre a comunidade educativa e mellorando as prácticas de reciclaxe de material electrónico.
3. Desenvolvemento e mantemento da páxina web:
- Continuamos coa actualización constante da páxina web do centro, incorporando novas seccións que reflicten as actividades e proxectos realizados durante este trimestre, como a participación en eventos educativos externos e internos.
- Incrementamos a interactividade da páxina web, facilitando a comunicación entre o centro, o alumnado e as súas familias, e promovendo a participación da comunidade educativa nas actividades escolares.
Para rematar, é importante notar que, alén das iniciativas e tarefas desenvolvidas, a coordinadora do equipo TIC continúa coa súa participación activa no curso de Polos Creativos, procurando así ampliar os seus coñecementos e habilidades en prol dunha mellora continua das prácticas educativas no noso centro.
Durante este terceiro trimestre, o equipo TIC do noso centro educativo seguiu avanzando nos seus esforzos por integrar efectivamente as tecnoloxías da información e comunicación no proceso educativo. Este período estivo marcado por unha serie de actualizacións importantes e a continuación dos esforzos para mellorar a infraestrutura tecnolóxica do centro. A continuación detállanse as actividades realizadas durante este período:
1. Inventario e mantemento de equipos:
· Completouse o inventario dos equipos tecnolóxicos do centro, garantindo que toda a información estea actualizada e reflectindo o estado real dos recursos dispoñibles.
· Adquiríronse dous novos portátiles para o profesorado, co fin de apoiar o desenvolvemento das súas actividades docentes e facilitar a preparación das clases.
· Continuouse coa revisión e reparación das avarías detectadas, así como cos axustes nos equipos para asegurar a súa máxima funcionalidade.
2. Xestión de espazos e recursos TIC:
· Manteuse unha xestión eficaz dos espazos TIC, adaptando continuamente os recursos ás necesidades emerxentes do corpo docente e do alumnado.
· Avanzouse na organización do espazo destinado para o novo material dos Polos Creativos, preparando así o aula de informática para a integración futura do plotter de corte, a impresora 3D, a radio escolar e a cortadora láser.
3. Desenvolvemento e mantemento da páxina web:
· A páxina web do centro continuou actualizándose con contidos novos e relevantes, incluíndo vídeos das últimas actividades e eventos escolares, fortalecendo a comunicación coas familias e a comunidade educativa.
4. Formación e desenvolvemento profesional:
· A coordinadora do equipo TIC completou con éxito o curso de Polos Creativos, enriquecendo os seus coñecementos e competencias no ámbito das novas tecnoloxías aplicadas á educación.
· A pesar de non recibir o material didáctico esperado para este curso, o equipo TIC mantén unha actitude proactiva e optimista respecto á futura integración destes recursos no currículo escolar.
· Ao final do curso, a coordinadora do equipo TIC tamén levou a cabo a tarefa de recoller, comprobar e gardar todo o material tecnolóxico do centro educativo, asegurando que todo estivera en perfecto estado e ben organizado para o seu uso continuado o próximo ano académico.
Avaliación
Valoración xeral do Plan Dixital
Ao longo deste curso, o equipo TIC do noso centro levou a cabo un bo traballo na integración das tecnoloxías da información e comunicación dentro do marco educativo. A pesar de algúns retos, o progreso foi significativo e os resultados son visibles en varias áreas.
O equipo conseguiu completar o inventario tecnolóxico e mantivo os equipos en condicións óptimas, garantindo a súa disponibilidade cando son necesarios para o proceso de ensino. A renovación e optimización dos espazos TIC e a xestión eficaz dos recursos demostran unha boa planificación e organización.
Ademais, o desenvolvemento e actualización da páxina web melloraron notablemente a comunicación coas familias e a comunidade educativa, facilitando o acceso a información relevante e a participación en actividades escolares.
A implicación continua da coordinadora en formacións especializadas como o curso de Polos Creativos e a súa dedicación á mellora das competencias dixitais do centro son de resaltar, reflectindo un compromiso claro coa excelencia educativa.
Proposta de mellora
Para seguir avanzando na mellora do noso Plan Dixital e asegurar un uso eficaz e seguro das tecnoloxías no noso centro educativo, propoñemos centrarnos nas seguintes accións:
-
Continuar coa implementación de portátiles para o profesorado: é crucial asegurar que todo o profesorado teña acceso a equipos portátiles que lles permitan desenvolver as súas actividades educativas con eficiencia. Isto facilitará unha mellor preparación das clases e permitirá unha maior flexibilidade no uso de recursos dixitais dentro e fóra da aula.
-
Solicitude á Xunta para implementar seguridade nos equipos dos estudantes: consideramos necesario que a Xunta implemente medidas de seguridade adicionais nos equipos que usan os nenos. Isto incluiría restricións para acceder a páxinas web inapropiadas e ferramentas de control parental que garantan un entorno dixital seguro para os nosos estudantes. A implementación destas medidas de seguridade axudará a crear un espazo de aprendizaxe en liña máis controlado e apropiado para a idade.
Estas melloras son fundamentais para seguir avanzando na integración das TIC no proceso educativo de maneira efectiva e segura, garantindo así que tanto o profesorado como o alumnado poidan aproveitar ao máximo as posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información e comunicación.
Comunicación e difusión
Acción 1: Comunicación a todo o profesorado por parte da dirección Na primeira acción, a dirección da escola encargarase de comunicar a información relevante a todo o profesorado. Esta comunicación ocorrerá no marco das xuntanzas do claustro despois da elaboración da información pertinente. Ademais, asegurarase de que a documentación necesaria se almacene adecuadamente na carpeta "profesor". O responsable desta acción será o equipo directivo, con supervisión do director.
Acción 2: Solicitar a difusión ás coordinacións de ciclo Na segunda acción, encargarase á coordinadora TIC solicitar a difusión da información ás coordinacións de ciclo. Esta comunicación diríxese específicamente a eles e será entregada de xeito persoal ou a través de mensaxería. A coordinadora TIC será a responsable de garantir que esta comunicación se realice de maneira eficaz.
Acción 3: Informar aos membros de cada ciclo Na terceira acción, a coordinación de ciclo tomará a responsabilidade de informar a todos os membros do seu respectivo ciclo. A comunicación terá lugar nas reunións de ciclo, onde se asegurará de que todos teñan acceso á información necesaria e se clarifiquen dúbidas, se as houbese. Esta acción asegurará unha comunicación efectiva coas partes interesadas dentro de cada ciclo.
https://www.edu.xunta.gal/educalidade/