Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O procedemento do seguimento do PD estará fundamentado nos seguintes pasos:
- Definir os novos obxectivos do PD en concordancia cunha visión realista das posibilidades de éxito; así coma o establecemento dunha repartición de tarefas apropiada e unha estimación dos recursos necesarios.
- Estimación da carga laboral priorizando tempo e tarefas, así coma anticipándonos a imprevistos ou diferentes factores de risco.
- Asignación de recursos humanos, materiais, económicos,...
- Creación de reunións periódicas do Equipo TIC para a análise do plan creando diferentes actividades e brindando soporte a profesorado, alumnado e familias.
- Fomentar a flexibilidade na xestión do proxecto a través de ferramentas tecnolóxicas, o traballo colaborativo ou de control do tempo de traballo, dos recursos, etc.
No referente ao primeiro obxectivo do presente plan: "Dinamizar TICS. Deseñar proxectos interdisciplinares nos que se empreguen as TIC"; xa estaba acadada a primeira acción (AO 1.1: Asignar unha persoa de referencia do equipo TIC a cada equipo do centro para o traballo colaborativo.). Pero entendemos que este é un obxectivo que ten unha continuidade nas seguintes accións.
A acción AO 1.2: Elaboración de propostas de proxectos interdisciplinares en colaboración cos equipos, e a AO 1.3: Posta en práctica dos proxectos interdisciplinares; son accións que estamos a desenvolver e que formaron parte de traballo do primeiro trimestre, coma o serán dos vindeiros. Neste caso, este tipo de proxectos levan un peso claro no desenvolvemento do proxecto C Lab para Polos Creativos. Estas foron as actividades e proxectos levados a cabo para dinamizar as TICs:
- Creación e realización do Scaperoom para docentes "Escapa da aula do pasado", na que se deu a coñecer o proxecto C Lab para Polos Creativos ao resto do profesorado que non estivo no pasado curso.
- Actividade Detectores de barreiras, pertencente ao Reto III do proxecto C Lab.
- Podcast C Lab, enfocado a mellora da mentalidade de crecemento, pertencente ao Reto IV do proxecto C Lab.
- Scaperooms dixitais de Nadal.
Con respecto ao obxectivo O2 PDCreación dunha aula do futuro baseada no modelo Future Classroom Lab, para traballar a creatividade a través da tecnoloxía; este está acadado na temporalización programada. A primerira acción AO 2.2. Establecer uns horarios para un funcionamento axeitado das zonas de traballo e das ferramentas tecnolóxicas; estivo acadada dende antes de novembro. Na sala de mestras xa hai un horario para apuntarse na aula do futuro, e máis outro na aula de música para apuntarse no estudo de gravación. A acción segunda: AO 2.1. Crear un recuncho multidisciplinar e tecnolóxico dividido en diferentes escenarios aproveitando o material concedido de Polos Creativos, está acadado; se ben consideramos que aínda quedan pequenos detalles decorativos para facer os ambientes máis acolledores. A terceira acción: AO 2.3. Implementación dunha metodoloxía base da aula do futuro presentando un espazo de aprendizaxe zonificado e reconfigurable, divido en seis zonas: Investiga, Explora, Interactúa, Desenvolve, Crea e Presenta, que terán coma finalidade estimular os procesos de ensino poñendo ao alumnado no centro dos prcesos. Nós engadiremos unha zona para o pensamento crítico: Reflexiona; está acadada paralelamente ao traballo dos proxectos interdisciplinares de mprego da tecnoloxía e o mesmo C Lab. No relativo a derradeira acción, temporalizada para decembro: AO 2.4. Soilicitar o título de aula do futuro ao INTEF para formar parte da rede europea Future Classroom Labs e desenvolver as actividades necesarias co organismo mencionado, xa está en marcha a solicitude.
No relativo ao terceiro obxectivo do noso PD: O3 PDCreación dunha sección de recursos varios (video titoriais, presentacións, documentos,...) na aula virtual do centro para mellorar a CDD; estas foron as accións tomadas:
- Con respecto á primeria acción: AO 3.1. Creación dun repositorio a modo de talentos interprofesionais, onde o profesorado volcaría material propio ou alleo que nos axude a mellorar a nosa Competencia Dixital Docente; este estaba temporalizado para decembro. Está creado o seu esquelete e próximamente, tras divulgar entre o profesoraso e asesorar sobre o seu emprego, estará en activo. Pódese acceder dende a nosa aula virtual.
- O resto das accións desenvolveranse nos vindeiros trimestres.
No tocante ao cuarto obxectivo: O4 PDCreación no Moodle do centro, dunha sección para alfabetización de familias, procurando conectala coa escola de familias EducANDO 2.0; así coma a instauración do modelo de Escola de talentos; non se seguiu a temporalización e falta moito traballo por realizar. Iniciouse a Escola de talentos pero nos falta a parte dixital e darlle forma ao obxectivo coma se prentexou no inicio.
Por último, con relación ao derradeiro obxectivo: O5 PDCreación dun programa de transición á metodoloxía Edixgal en 6º de Educación Primaria; estamos a seguir perfectamente a temporalización e o proxecto interno de burótica e de desenvolvemento de destrezas TIC básicas para o desemeño dixital está sendo un éxito entre o alumnado e o profesorado de 6º de Primaria.
No referente ao primeiro obxectivo do presente plan: "Dinamizar TICS. Deseñar proxectos interdisciplinares nos que se empreguen as TIC"; xa estaba acadada a primeira acción (AO 1.1: Asignar unha persoa de referencia do equipo TIC a cada equipo do centro para o traballo colaborativo.). Neste trimestre centrámonos claramente nos AO 1.2 E 1.3: Posta en práctica dos proxectos interdisciplinares e Elaboración de propostas de proxectos interdisciplinares en colaboración cos equipos. Realizouse a actividade Matria téxtil, vencellada ao proxecto C Lab para Polos Creativos, a través da cal, aunando a conmemoración do 8M e o PDI Estamos aquí (estudo do consumo e ODS relacionados); procurou que se empregaran diferentes tecnoloxías na creación de tote bags polo alumnado. Empregáronse plotter de corte, e-téxtis, impresión 3D entre outras. Foi un traballo en ámbitos de aprendizaxe e internivel.
Tamén seguimos co podcast C Lab e outras actividades de robótica e deseño durante o trimestre. O proxecto divulgouse neste trimestre a través do portal educativo Educación 3.0.
Con respecto ao obxectivo O2 PD Creación dunha aula do futuro baseada no modelo Future Classroom Lab, para traballar a creatividade a través da tecnoloxía; este está acadado na temporalización programada. O INTEF xa recoñeceu o noso proxecto como unha das aulas da rede "aula del futuro" outorgándonos o sello institucional.
No relativo ao terceiro obxectivo do noso PD: O3 PDCreación dunha sección de recursos varios (video titoriais, presentacións, documentos,...) na aula virtual do centro para mellorar a CDD; estas foron as accións tomadas:
- Con respecto á primeria acción: AO 3.1. Creación dun repositorio a modo de talentos interprofesionais, onde o profesorado volcaría material propio ou alleo que nos axude a mellorar a nosa Competencia Dixital Docente; xa está creado e en funcionamento. Todo o profesorado está matriculado, e no vindeiro trimestre traballaremos máis na dinamización deste recurso, tendo en conta os AO 3.2 e 3.3.
No tocante ao cuarto obxectivo: O4 PDCreación no Moodle do centro, dunha sección para alfabetización de familias, procurando conectala coa escola de familias EducANDO 2.0; así coma a instauración do modelo de Escola de talentos; seguimos a ter problemas coa temporalización, co que entendemos que este será un obxectivo que se ben tentaremos acadar no terceiro trimestre; de non ser o caso, quedaría para o vindeiro curso como proposta de mellora.
Por último, con relación ao derradeiro obxectivo: O5 PDCreación dun programa de transición á metodoloxía Edixgal en 6º de Educación Primaria; estamos a seguir perfectamente a temporalización e o proxecto interno de burótica e de desenvolvemento de destrezas TIC básicas para o desemeño dixital está sendo un éxito entre o alumnado e o profesorado de 6º de Primaria. Neste trimestre, ampliamos coñecementos co deseño en impresión 3D e programación de robótica e e-textís en crumble.
Facemos, por ser o 3º trimestre un seguimento especial enfocado á reflexión e ás consideracións de cara o vindeiro curso.
No referente ao primeiro obxectivo do presente plan: "Dinamizar TICS. Deseñar proxectos interdisciplinares nos que se empreguen as TIC"; todas as accións foron acadadas na temporalización prevista (AO 1.1: Asignar unha persoa de referencia do equipo TIC a cada equipo do centro para o traballo colaborativo; AO 1.2:Posta en práctica dos proxectos interdisciplinares e E 1.3: Elaboración de propostas de proxectos interdisciplinares en colaboración cos equipos. No terceiro trimestre continuouse coa actividade Matria téxtil, vencellada ao proxecto C Lab para Polos Creativos, a través da cal, aunando a conmemoración do 8M e o PDI de Dinamización da Biblioteca Escolar, Estamos aquí (estudo do consumo e ODS relacionados); procurou que se empregaran diferentes tecnoloxías na creación de tote bags polo alumnado. Empregáronse plotter de corte, e-téxtis, impresión 3D entre outras. Foi un traballo en ámbitos de aprendizaxe e internivel e ademais implemenamos na derradeira parte, a aprendizaxe servizo, realizando o Revolutio Fashion Day. Esa actividade consistiu nun desfile benéfico no que se subastaron as creacións da actividade Matria Téxtil.
Tamén acudimos ao Congreso EducODS 2030 coa nosa proposta, cun stand tecnolóxico onde o alumnado do centro mostrou a súa destreza con e-textiles.
Proseguimos co podcast C Lab e outras actividades de robótica, deseño, creación do stand para EducODS, etc.
Tomando acordos e asesoría da nosa ADIX, conquerimos que para o vindeiro curso, proseguiremos con este obxectivo, pero darémoslle un novo senso aplicado a implementación da metodoloxía de ámbitos de aprendizaxe. Deste modo, garantizaremos que cun ámbito STEAM, ou STECAM, as aprendizaxes dixitais cheguen a todo o alumnado sen excepcións.
Con respecto ao obxectivo O2 PD Creación dunha aula do futuro baseada no modelo Future Classroom Lab, para traballar a creatividade a través da tecnoloxía; este está acadado na temporalización programada. O INTEF xa recoñeceu o noso proxecto como unha das aulas da rede "aula del futuro" outorgándonos o sello institucional. Para o vindeiro curso este non será un obxectivo en sí, senón que o uniremos á parte metodolóxica do primeiro, aumentando os espazos adicados ao fomento da tecnoloxía.
No relativo ao terceiro obxectivo do noso PD: O3 PD: Creación dunha sección de recursos varios (video titoriais, presentacións, documentos,...) na aula virtual do centro para mellorar a CDD; este está tamén acadado. Neste trimestre sumamos unha sección na que fixemos un repositorio de ferramental de IA para facer o traballo docente máis doado. O vindeiro curso manterase este recurso por estar feito, pero sentimos que é moi difícil chegar ao profesorado e dinamizar o uso das TICS no centro. Entre as nosas ideas para o futuro está a de buscar novos modos de chargar aos compañeiro e de facer que as tecnoloxías sexan aceptadas dun xeito positivo no claustro.
No tocante ao cuarto obxectivo: O4 PD: Creación no Moodle do centro, dunha sección para alfabetización de familias, procurando conectala coa escola de familias EducANDO 2.0; así coma a instauración do modelo de Escola de talentos; fixemos algunha charla relacionada cos perigos de Internet, as redes sociais e o uso do teléfono móbil. É o único obxectivo que está alcanzado parcialente, e consideramos que para o vindeiro curso haberá que repensar ata qué punto a Escola de familias é responsabilidade dos equipos de dinamización das TICs, SAAC e Plan Dixital; e considerar o facer actividades concretas, sen ser este un obxectivo xeral a alcanzar.
Por último, con relación ao derradeiro obxectivo: O5 PD:Creación dun programa de transición á metodoloxía Edixgal en 6º de Educación Primaria; está alcanzado en tempo e ampliado, como se especifica no apartado de seguimento do segundo trimestre.
Entre as novas consideracións para o vindeiro curso están as que crear un espazo virtual mellorado (tanto a páxina web coma a aula virtual), cun mellor deseño e usabilidade ou SEO.
Avaliación
- No contexto da avaliación procesual, de forma trimestral avaliaremos este Plan analizando:
- Estado de execución das accións.
- Cumprimento da data previa de fin.
- Análise e valoración dos resultados.
- De ser o caso, as posibles modificacións e as propostas de mellora.
- No contexto da avaliación final, avaliarase mediante os indicadores establecidos para cada obxectivo do Plan de Acción, valorando así o logro dos obxectivos e establecendo propostas de mellora.
A valoración que facemos de todo o proceso é moi positiva, tendo en conta a realidade de contexto que lle dimos ao noso PD, sendo non soamente un elemento burocrático senón unha realidade útil e necesarias.
Realizamos unha avaliación trimestral en colaboración coa cordinación TIC e tamén coa SAAC, para manter unha coerencia de aplicabilidade do plan nun sentido apropiado á nosa filosofía inclusiva.
Acordamos que o estado das execucións están acadadas en máis dun 90 por cen na data prevista e que os resultados acadados mostran un centro educativo que fixo unha grande aposta pola tecnoloxía e que consegue ir mellorando a súa competencia.
Os indicadores de logro están acadados total ou parcialmente.
Como propostas de mellora acordamos non cargar coa responsabilidade da Escola de familias, establecer obxectivos relacionados co dixital e non tanto coa convivencia escolar, sen deixar de establecer un PD coherente coa nosa filosofía de centro.
Comunicación e difusión
- Estratexia ou protocolo a seguir para a difusión do PD:
A estratexia a seguir para difundir o Plan Dixital do CEIP Mestre Martínez Alonso será a través das seguintes canles:
- Claustro
- Consello Escolar
- Páxina web do centro
- Redes sociais
- Escola de familias
- ANPA
- Revistas e medios de comunicación especializados en tecnoloxía.
- Ligazón de acceso ao plan: