Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1.1.Datos básicos do centro

Denominación: IES de Ortigueira Código: 15020544 

Enderezo: Rúa Constitución, S/N CP 15330

Localidade: Ortigueira, Santa Marta Concello: Ortigueira 

Provincia: A Coruña Teléfono 881930407 

Correo electrónico: ies.ortigueira@edu.xunta.gal

Páxina web https://www.edu.xunta.gal/centros/iesortigueira/

Alumnado 200 a 250 Profesorado: 35 a 40 P.A.S: 6

1.2.Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro

Este centro esta¿ enclavado na vila de Santa Marta de Ortigueira, provincia de A Corun¿a, no centro do seu termo municipal. Recibe alumnado dos concellos de Sta. Marta e Man¿o¿n nas ensinanzas de ESO e Bacharelato, e en menor medida alumnado doutros concellos próximos no caso das ensinanzas de formación profesional da familia Madeira e Moble.

 

O Concello de Ortigueira, formado por vintedu¿as parroquias, abrangue unha extensio¿n territorial de 214,9 kilo¿metros cadrados. Está situado ao norte da provincia da Coruña, limita nesa direccio¿n co mar, ao oeste cos concellos de Carin¿o, Cedeira e Cerdido, ao sur co das Somozas e As Pontes, e ao leste co de Man¿o¿n. 

No aspecto humano destaca, en primeiro lugar, a baixa densidade poboacional que ten o concello se se compara coa media provincial. 

O 70% dos habbitantes viven en pequenas aldeas ou casais, e o resto conce¿ntrase nos nu¿cleos urbanos de Santa Marta e Espasante. 

Comunicacio¿ns: Cruza o Concello a estrda AC-862 que vai de Ferrol a Viveiro, e cara a As Pontes, sae a AC-101 dende Cuin¿a. Tame¿n o ferrocarril de vi¿a estreita FEVE que interrelaciona Ferrol e Asturias pasa polo concello, seguindo unha ruta pra¿cticamente paralela a¿ AC-862. 

Outros datos do centro poden ser consultados nos documentos específicos, todos eles publicados na páxina web.

Historia dixital

No ano 1984 chegaron os primeiros equipos informáticos ao instituto, por iniciativa de profesorado de materias científicas que trataba de ir coñecendo e implantando no centro, dun xeito informal e extraescolar, esta nova rama da tecnoloxía. Nos anos 90 a informática entrou en tarefas de xestión académica, para a elaboración de documentos de avaliación, e para a realización dos horarios do centro. A partir do ano 1997, por iniciativa do profesorado do Departamento de Matemáticas, o centro tratou de iniciar accións de conectividade entre espazos, mediante cables. Nunha primeira etapa buscaban a solución a tarefas de xestión académica. A irrupción da rede internet revolucionou todos os aspectos da educación, ata chegar á situación actual na que as tecnoloxías dixitais teñen presenza contínua na vida das persoas e, como consecuencia, na educación das mesmas.

Son feitos destacados nesta evolución: o cableado do centro, a creación das aulas de informática e das materias específicas coas súas diferentes denominacións: Informática, tecnoloxías, TIC, dixitalización, as aulas Abalar en 1º e 2º de ESO, a creación e evolución da páxina web do centro, a colocación de pantallas interactivas nas aulas, o ESPAZO ABALAR como ferramenta útil de comunicación entre os diferentes sectores da comunidade educativa, a dotación de wifi a todas as dependencias do centro, a realidade da presenza dos dispositivos tipo smartphone na vida diaria de todo o alumnado. 

Compre subliñar que, polo de agora, o centro decidiu non incorporarse ao programa EDIXGAL, pois entendeu que o libro de texto debe manter o seu espazo no sistema educativo.

Outro feito que influiu de xeito decisivo na mellora da competencia dixital do alumnado e do persoal do centro foi a situación COVID 19, que obrigou a todos os sectores da comunidade educativa, incluidas as familias, a avanzar de xeito importante neste campo, nun moi breve espazo de tempo.

A Programación xeral anual o centro inclúe desde hai moitos anos un Proxecto dixital, de acordo coas diferentes disposicións da Consellería de Educación, ata este ano o artigo 39 do DECRETO 86/2015, do 25 de xun¿o, polo que se establece o curri¿culo da educacio¿n secundaria obrigatoria e do bacharelato na Comunidade Auto¿noma de Galicia.

Nese plan aparecen unha serie de obxectivos, actividades e estratexias de avaliación baseadas nos resultados acadados en anos anteriores e nas novas necesidades que van xurdindo.

1.3.Breve xustificación do mesmo


 

No curso 21-22 noméase, entre os obxectivos do Plan dixital, o disposto pola Resolucio¿n do 3 de setembro de 2021, da Secretari¿a xeral de Educacio¿n e Formacio¿n Profesional, pola que se ditan instrucio¿ns para o desen¿o, elaboracio¿n e implementacio¿n do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos pu¿blicos da Comunidade autónoma de Galiciaque obriga a realizar un novo proxecto coa metodoloxía que se explica a continuación.

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Emprégase a ferramenta de avaliación SELFIE. Preséntase un resume de datos por ensinanzas na seguinte táboa:

Areas

Grupos

Ensinanzas

Primaria

ESO

Bacharelato

FP

Ed. Post sec.

A -Liderado

Equipo Direct.

 

3

3,1

3,1

 

Profesorado

 

3,5

3,1

3,4

 

Alumnado

 

 

 

 

 

B- Colaboración e redes

Equipo Direct.

 

3

3

3,4

 

Profesorado

 

3,1

2,8

3,6

 

Alumnado

 

2,5

2

3,3

 

C- Infraestruturas e Equipos

Equipo Direct.

 

3,4

3

3,5

 

Profesorado

 

3,6

3,4

3,5

 

Alumnado

 

2,9

2,3

3,6

 

D- Desenvolvemento profesional continuo

Equipo Direct.

 

3,8

3,8

3,6

 

Profesorado

 

3,5

3,3

3,8

 

Alumnado

 

 

 

 

 

E- Pedagoxía:

Apoio e Recursos

Equipo Direct.

 

4

3,6

3,6

 

Profesorado

 

4

3,8

3,8

 

Alumnado

 

3,2

3,1

3,9

 

F- Pedagoxía:

Implementación na aula

Equipo Direct.

 

3

3

3,3

 

Profesorado

 

3,4

3,3

3,5

 

Alumnado

 

2,9

2,2

3,5

 

G- Prácticas de avaliación

Equipo Direct.

 

2,9

2,6

2,8

 

Profesorado

 

2,8

2,9

3

 

Alumnado

 

2,5

1,7

3,4

 

H- Competencias dixitais do alumnado

Equipo Direct.

 

2,8

3,1

3,2

 

Profesorado

 

3,2

3,4

3,4

 

Alumnado

 

2,9

2,3

3,7

 

Interno
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade No noso centro o alumnado nonn aprende a dar crédito ao trabllo doutras persoas que atoparon por Internet. Insuficiente capacidade para verificar calidade da información. Alumnado Si
Debilidade A asistencia técnica para o mantemento das infraestructuras é deficiente. Existen insuficientes dispositivos dixitais para a aprendizaxe entre o alumnado na aula. Infraestruturas Si
Debilidade No noso centro a estratexia dixital é mellorable. A estratexia formativa en materia de protección de datos é insuficiente. O fomento da creatividade entre o alumnado pode estar a ser insuficiente. Débese mellorar a participación dixital do alumnado en proxectos interdisciplinares. A avaliación do alumnado mediante estratexias dixitais é insuficiente. A retroalimentación dixital que se recibe do alumnado é insuficiente. Non existe avaliación constructiva sobre o traballo dos compañeiros. Organización de centro Si
Debilidade Non se realiza unha avaliación sistematizada das melloras. O debate sobre crítico sobre os usos da tecnoloxía é insuficiente. Hai dúbidas entre o profesorado sobre a necesidade de dixitalizar tanto o sistema educativo. Persoal docente Si
Fortaleza O alumnado implícase nas actividades de aprendizaxe dixital. O alumnado aprende a actuar de xeito seguro. O alumnado aprende a actuar de xeito responsable. O alumnado aprende a comuniucarse mediante medios dixitais. Alumnado Si
Fortaleza Facilítase acceso a internet para a ensinanza e a aprendizaxe. Infraestruturas Si
Fortaleza O profesorado síntese apoiado para a implementación de novas formas de ensino. Empregamos tecnoloxías dixitais na colaboración con outras organizacións. Debátese co profesorado sobre as necesidades no DPC. O profesorado ten acceso á formación contínua en tecnoloxías dixitais. Funciona ben a comunicación dixital coa comunidade educativa. Organización de centro Si
Fortaleza O profesorado colabora no intercambio de experiencias formativas. O profesorado busca recursos educativos en liña. Mellora a creación de recursos dixitais por parte do profesorado. O profesorado emprega contornas virtuais de aprendizaxe. O profesorado adapta o método ás necesidades do alumnado. O profesorado emprega ferramentas para a colaboración entre o alumnado. Persoal docente Si
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 3 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza O emprego interesado das redes dificulta o acceso a información fiable. Contorna Si
Oportunidade A administración educativa está a apostar pola dixitalización dos centros. Administración educativa Si
Oportunidade A administración educativa está a apostar pola dixitalización dos centros. Lexislación Si
3 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Publícanse aquí resultados relevantes do Test CDD (competencia dixital docente):

 

N.º profesorado que participa

N.º profesorado total

% participación

DEFINITIVO

8

20

40

PROVISIONAL

4

6

66,7

INTERINO

2

10

20

SUBSTITUTO

0

1

0

DESPRAZADO

0

0

0

 

Puntuación media do test (sobre 192)

Nivel de competencia

Puntuación media do test en Galicia (sobre 192)

Nivel de competencia en Galicia

77,3

Integrador/a(B1)

76,4

Integrador/a(B1)

 

 

Puntuación media do test (sobre 192)

Nivel de competencia

Puntuación media do test en Galicia (sobre 192)

Nivel de competencia en Galicia

ESO

82,5

Integrador/a(B1)

79,2

Integrador/a(B1)

BAC

75,2

Integrador/a(B1)

77,9

Integrador/a(B1)

F.P

73,2

Integrador/a(B1)

80,3

Integrador/a(B1)

 

 

Total profesorado no nivel de competencia

% de profesorado participante neste nivel

Principiane A1

1

6,7

Explorador/a A2

5

33,3

Integrador/a B1

5

33,3

Experto/a B2

3

20

Lider/a C1

1

6,7

C2

0

0

TOTAL

15

100,00%

 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Mellorar estratexia dixital
O02PD Debatir de xeito crítico sobre a evolución na implementación das TIC
O03PD Definir o camiño a seguir en hardware e software
O04PD Mellorar a comunicación entre os diferentes sectores da comunidade educativa.
O05PD Mellorar estratexia de protección de datos e seguridade da comunicación.
O06PD Mellorar a participación do alumnado en Proxectos interdisciplinares mediante TIC.
O07PD Avaliar o traballo dixital en aula por curso e materias.
O08PD Mellorar a retroalimentación dixital.
O09PD Mellorar a conectividade dixital do alumnado no centro.
O10PD Mellorar o número de dispositivos dixitais das aulas.
O11PD Mellorar o mantemento dos dispositivos dixitais das aulas.
O12PD Sistematizar o procedemento de envío de tarefas para o alumnado que non asiste as clases presenciais.
O13PD Avaliar os efectos do plan dixital sobre o alumnado.
O14PD Introducir a reflexión crítica no alumnado do centro como contido transversal.

Seguimento

Procedemento

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos realizarase coa seguinte periodización:

 

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

 

- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos realizarase coa seguinte periodización:

 

- No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.

 

- No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

 

Valoración xeral
Proposta de mellora

Relación de necesidades para o vindeiro curso 22-23 (en función da dispoñibilidade de recursos)

 

- Necesítase a renovación de equipos portátiles para uso do profesorado que se despraza polas diferentes aulas como remate da estratexia iniciada no curso actual.

- Necesítase a progresiva substitución por paneis ou equipos de proxección con sonido, non necesariamente interactivos ou táctiles, das pantallas e proxectores que comezan a ir quedando obsoletos nas aulas xerais e nalgunhas aulas específicas.

- Necesítanse, previo debate e definición co equipo de biblioteca,  novos equipos informáticos para consulta neste espazo.

- O centro solicitou este curso a dotación que inclúe a convocatoria "Polos creativos".

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este plan dixital, así como as súas versións posteriores será publicado na páxina web do centro para o seu coñecemento. Na programación xeral anual de cada curso incluiranse os novos obxectivos derivados dos procedementos de avaliación final anterior que darán lugar a esas novas versións, de xeito que se cumpra coa necesidade de actualización e mellora contínua deste documento.

 

A persoa coordinadora, por delegación da dirección do centro, realizará as accións oportunas de difusión para que todo o profesorado, alumnado e persoal de administración de servizos coñeza e empregue as infraestructuras, o equipamento e os servizos dixitais de acordo co disposto por este plan, traballando para que os procesos educativos e de xestión se desenvolvan de xeito seguro e respectuoso coas disposicións que regulan dereitos importantes como a protección das persoas menores e dos datos en xeral de toda a comunidade educativa.