Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O equipo que conforma o Plan Dixital levou a cabo diversas reunións ao longo de todo o curso, especialmente a inicio e fin de trimestre para valorar o seguimento do Plan no centro.
Comezouse a deseñar a aula virtual, creando cursos e materias, así como asignando ao alumnado e profesorado ao curso correspondente.
O alumnado do 3º ciclo recibiu charlas relacionadas co aspecto dixital, o terceiro obxectivo para este ano marcado no Plan Dixital do centro.
O alumnado de 6º de Primaria recibiu formación en radio por parte de Radio Fene "Radio na escola".
Leváronse a cabo dúas reunións co mentor Adix onde se falou de diversos aspectos relacionados co Plan: DixitalGal, SELFIE, PROENS e plataformas dixitais, EDUCALIDADE... Falouse sobre a detección de proxectos de transformación dixital.
Continuouse a artellar coa aula virtual, incluíndo ao profesorado de nova incorporación no mes de xaneiro. Outorgóuselle a cada mestre os nomes de usuario do alumnado e do profesorado, para que puidesen comezar a traballar coa aula virtual. Ao final do segundo trimestre, unha pequena parte do profesorado xa incluíra actividades nas súas materias.
O alumnado de 3º ciclo recibiu de novo unha charla relacionada cos aspectos dixitais.
Leváronse a cabo reunións co mentor Adix nas que se falou da posibilidade de recibir unha formación sobre a Aula Virtual. Explicouse o funcionamento da plataforma EDUCALIDADE e solventáronse dúbidas sobre a acreditación de competencia dixital.
Todo o profesorado do centro xa dispón do seu usuario e contrasinal para traballar na aula virtual, mais só unha pequena parte deles engadiu actividades para que traballase nelas o alumnado. Recibiuse unha pequena formación por parte do mentor Adix en aspectos moi básicos de utilización da aula virtual que aclarou dúbidas.
O alumnado de 3º ciclo recibiu a terceira formación por parte da Garda Civil en aspectos dixitais.
Leváronse a cabo varias reunións co mentor Adix para o seguemento do Plan Dixital.
Avaliación
Cada unha das accións propostas neste plan ten uns indicadores específicos que axudarán a determinar se o obxectivo proposto foi acadado e se é necesario realizar variacións no plantexamento destas accións durante o curso para que as propostas se materialicen. Co análise destes indicadores, elaborarase un informe avaliativo final no que se recollerán os resultados, os aspectos negativos, os positivos e as propostas de mellora para cursos posteriores.
A avaliación será continúa e procesual, a súa frecuencia vai ser como mínimo unha vez ao trimestre que coinciderá coas sesións de valiación, deste caso dentro do documento da avaliación da practiva docente elaborado polo centro. Ao final de curso ralizarase o informe final comentado no paragrafo anterior.
O Equipo do Plan Dixital reunirase para facer unha avaliación final do plan. Teranse en conta a consecución dos obxectivos, a valoración das actuacións e as dificultades para concretar o Plan Dixital.
Así mesmo, o Equipo, elaborará un documento para incluír na memoria final do centro, este documento tamén recollerá propostas de mellora para o seguinte curso. Poderán terse en conta para a avaliación do Plan Dixital os datos obtidos de futuras aplicacións de SELFIE e o test de competencia dixital docente.
A pesar da cantidade de obxectivos propostos no Plan Dixital, tan só un deles está acadado, polo que a valoración xeral conclúe que o Plan debe ser revisado e modificado en setembro atendendo ás necesidades dixitais básicas máis inmediatas do alumnado e do profesorado, que logo permitan ir máis aló en cursos vindeiros.
O obxectivo de colaborar con outras entidades para desenvolver a competencia dixital do alumnado está acadado, xa que os alumnos e alumnas recibiron varias charlas ao longo do curso por parte da Garda Civil; ademais, recibiron tamén formación en radio por parte de Radio Fene no proxecto "Radio na escola".
Mais a todo, en canto ao obxectivo "Implementar e promover a aula virtual en Educación Infantil, 1º, 2º, 3º e 4º de Primaria" non está acadado mais si en proceso, xa que só unha pequena parte do profesorado e alumnado traballou neste eido.
O obxectivo "favorecer o intercambio de información para a elaboración dunha secuencia de contidos dixitais por etapa/ciclo" non está conseguido porque non se creou a comisión de profesorado en setembro por parte do Equipo Directivo. Queda pendente.
O equipo valora que os obxectivos son demasiado ambiciosos. Debemos partir de situacións básicas de manexo de novas tecnoloxías, xa que observamos no alumnado e no profesorado unha baixa competencia dixital. Todo isto debe terse en conta antes de poñerse a traballar coa aula virtual.
Ademais, a consecución dos obxectivos viuse afectada pola grande cantidade de burocracia que satura ao ensino, así como a cantidade inxente de plans e proxectos.
Cremos que o obxectivo "Implementar e promover a aula virtual en Educación Infantil, 1º, 2º, 3º e 4º de Primaria" debe ser modificado, suprimindo deste o ciclo de educación infantil, xa que o alumnado non ten capacidade para utilizar de forma autónoma a aula virtual e ademais non é intuitiva para eles.
O obxectivo "favorecer o intercambio de información para a elaboración dunha secuencia de contidos dixitais por etapa/ciclo" tería que eliminarse porque é demasiado complexo para a situación actual do centro.
O Equipo de dinamización do Plan Dixital presentará unha actualización do Plan Dixital para o curso 2023-2024 tendo en conta os datos de consecución dos obxectivos, valoración das actuacións do plan de acción, propostas recollidas da comunidade educativa, cambios normativos e outros aspectos que considere relevantes. A aprobación das modificacións no Plan Dixital axustarase ao procedemento establecido para a elaboración do Plan Dixital.
Comunicación e difusión
En xeral o centro conta con bastantes sistemas de comunicación, aínda que é mellorable:
- a comunicación da información que se colga na página web e as actualizacións das redes sociais. Habería que xeralizar o seu uso de Instagram a todo o centro.
O plan dixital, unha vez aprobado no Consello Escolar, publicarase en aberto no sitio web do centro. Posteriormente enviarase dende o centro unha comunicación á comunidade educativa a través da plataforma AbalarMóbil co fin de informar sobre a difusión do Plan Dixital.
Enviaráselle ao profesorado do centro a través do correo electrónico, haberá un tabloleiro na sala de mestres, así como cartaces no exterior.
Será presentado ás familias nas reunións de principios de curso. Unha copia en papel do Plan Dixital estará dispoñible no centro para a consulta.