Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
A persoa encargada da avaliación do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos será o/a coordinador/a do Plan Dixital.
Realizarase unha avaliación procesual como mínimo unha vez ao trimestre. Nesta avaliación valorarase o estado de execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
Realizarase unha avaliación final anual. Valorando o logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
O obxectivo O01PD non se levou a cabo porque perdeu o seu sentido coa nova normativa da LOMLOE.
Detéctase a necesidade e introdúcese coma obxectivo a actualización da páxina web do centro e a súa reestruturación a través dun PFPP.
O obxectivo O02PD consistente en crear un taller de informática na biblioteca para o alumnado iniciouse, dotando ao alumnado do equipamento que solicitaron. Pese a atopar o apoio dun grupo de alumnos e alumnas que mostraban moito interese nel, atopouse coa dificultade de que os recreos, de quince minutos de duración, facían inviable o taller ao ser moi pouco tempo para poder desenvolver unha actividade neles.
Neste senso, decídese ampliar o taller de informática de xeito que se poda estender non só aos recreos, senón tamén á casa. Para logralo impleméntase un concurso de modelado 3D para a posterior impresión das pezas no centro. Mantense a posibilidade de realizalas nos ordenadores do centro no taller de Tecnoloxía ou na biblioteca nos recreos, pero tamén, de as facer na casa.
Realízase a limpeza e reestruturación da páxina web do centro a través dunha PFPP.
Continúase coa limpeza e actualización da documentación publicada na páxina web do centro.
Lévase a cabo o concurso de impresión 3D. Faise preciso, debido ás datas nas que se realiza, a ampliación do prazo de entrega de propostas. Deste xeito o alumnado de primeiro da ESO recibe a formación suficiente en Tecnoloxía coma para poder participar no concurso. Resólvese o concurso, imprimindo no centro tódalas pezas do alumnado participante coma premio pola súa participación.
Avaliación
Seguimento do Plan de Acción
A persoa encargada da avaliación do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos será o/a coordinador/a do Plan Dixital.
Realizarase unha avaliación procesual como mínimo unha vez ao trimestre. Nesta avaliación valorarase o estado de execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
Realizarase unha avaliación final anual. Valorando o logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Propostas de mellora (revisión)
As propostas de mellora propostas polo claustro ou o resto de membros da comunidade educativa, logo de valorar a súa viabilidade e incidencia, quedarán recollidas nas actas de seguimento e avaliación do plan, indicándose a temporalización da súa posible implementación.
O desenvolvemento do plan dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. Representou un desafío para a comunidade educativa e, nalgún obxectivo concreto, require máis tempo para optimizar o seu resultado.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital, a infraestrutura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, a dispoñibilidade de recursos dixitais adecuados e as metodoloxías de ensino. O desenvolvemento do obxectivo 002PD viuse afectado por un destes factores polo que debemos reformulado para o vindeiro curso.
A avaliación do desenvolvemento do plan dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe dos estudantes, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, pais e outros actores chave. Ao ser este o primeiro Plan Dixital que desenvolvemos os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos nos que voltemos a realizar un exercizo SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa.
• Realizar unha reavaliación das necesidades tecnolóxicas e os recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios.
• Afondar na formación e no desenvolvemento profesional contínuo do corpo docente en colaboración cos CFR afondando na estabilización dunha liña TIC nos PFPP. Asimesmo, é importante fomentar a colaboración e o intercambio de boas prácticas entre os docentes.
• Integración curricular: Promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixitais en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico dos estudantes. Así mesmo, débense establecer criterios claros para avaliar o uso da tecnoloxía e o seu impacto na aprendizaxe.
• Promocionar o acceso a recursos dixitais de calidade, coma os do Espazo Abalar, Procomún, etc. , para enriquecer o proceso de ensino-aprendizaxe.
• Fomentar a participación activa da comunidade educativa no plan dixital, involucrando aos pais, estudantes e outros membros da comunidade na toma de decisións e na implementación de estratexias dixitais. Pódense realizar reunións informativas, enquisas e espazos de diálogo para recompilar opinións e retroalimentación. Neste senso, de cara ao próximo curso sería interesante propor unha formación á ANPA de cara ao emprego e publicación de información no apartado específico que teñen dentro da páxina web do centro.
• Establecer un sistema de avaliación e seguimento continuo para medir o impacto do plan dixital na aprendizaxe dos estudantes e na calidade do ensino. Isto implica recompilar datos, analizar resultados e realizar axustes periódicos segundo os achados. Tamén é importante comunicar os avances e logros do plan á comunidade educativa.
Comunicación e difusión
O plan dixital presentarase para a súa aprobación polo claustro e consello escolar, porase a disposición de toda a comunidade educativa mediante a súa publicación na páxina web do centro.