Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Obxectivos, indicadores e accións
Establecemos os obxectivos a partir da análise DAFO en función das debilidade e tendo en conta as fortalezas, eliximos obxectivos específicos, medibles e alcanzables. Nas seguintes áreas:
- Colaboración e traballo na rede
- Prácticas de avaliación
- Desenvolvemento profesional
- Prácticas de ensinanza e aprendizaxe
Axuntamos coma Anexo as táboas para cada obxectivo do plan de Acción Dixital de Centro on de se describen detalladamente cada un dos obxectivos, cos responsables, indicadores, valores de partida e previstos, secuenciación e descrición das accións e recursos necesarios.
Necesidades de equipamento e de infraestruturas tecnolóxicas
Aulas | Equipamento | Obxervacións |
1º CM | 1 videoproxector + ordenador profesor. Renovacións de hardware. |
PROXECTORES: dispoñemos de proxectores nas aulas, que xa están obsoletos, necesitariamos mais resolución e conexión directa cos dispositivos móbiles do alumnado. EQUIPOS FIXOS: Necesitase actualizar os equipos periodicamente mais alá do orzamento do que dispón o centro. |
1º CB | 1 videoproxector + ordenador profesor. Renovacións de hardware. | |
2ª CB | 1 videoproxector + ordenador profesor. Renovacións de hardware. | |
2ª CM | 1 videoproxector + ordenador profesor. Renovacións de hardware. | |
Aula móbil | 20 ordenadores portátiles |
EQUIPOS MÓBILES- O centro non ten equipos ultaportátiles para aula móbil, o que limita as actividades colaborativas dixitais entre o alumnado. EQUIPOS PARA O PROFESORADO- Non hai equipos para uso na sala de profesorado, so no caso de que sobre algún nas aulas o profesorado pode dispoñer deles. |
Aula Virtual | Plataforma Moodle | O centro non ten plataforma moodle da consellería, ten que adaptarse a versión en uso que xa non se pode actualizar, coa conseguinte limitación das ferramentas Moodle. Requirese una plataforma Moodle mais operativa para sacarlle o maior partido á aula virtual. |
Sala de Profesores | EQUIPOS PARA O PROFESORADO | Non hai equipos para uso na sala de profesorado, so no caso de que sobre algún nas aulas o profesorado pode dispoñer deles. |
En común | Conexión de rede | MELLORA DA FIBRA NO EIDO RURAL - Aulas dixitalizadas: a entidade titular do centro fixo un importante investimento no cableado das conexións durante os últimos anos, a infraestrutura de voz é correcta, pero sí temos deficiencias na infraestrutura de datos, tendo contratada a fibra non funciona todo o ben que debería, ao estar no rural temos este tipo de deficiencias, altibaixos na conectividade e desconexións na rede sin fíos. |
30 auriculares con micrófono | ||
30 videocámaras ou pantallas con cámara | ||
Aula de audiovisuais | Equipamento para a gravación de vídeos: - Brazo estabilizador de cámara. -Trípode para cámara. -Altofalantes. -Micrófono para gravacións. |
O noso Centro motivado pola necesidade de continuar avanzando no uso do libro dixital e a incorporación das tecnoloxías dixitais de cara a aparición de novos modelos de interacción e uso de novas canles que propicien unha aprendizaxe personalizadas, onde se mellore a atención á diversidade do alumnado é necesario incorporar os equipamentos do centro unha “aula móbil” con equipamento portátil que permita organizar grupos de interacción e formación cos seguintes obxectivos pedagóxicos:
- Organizar grupos de aprendizaxe máis reducidos para o alumnado con necesidades de apoio educativo. Principalmente nos grupos que implican a FPB, onde o alumnado é moi diverso e é necesario aplicar metodoloxías pedagóxicas PERSONALIZADAS E FLEXIBLES para adaptar o modelo pedagóxico ás circunstancias cambiantes.
- Facilitar a organización de grupos onde se aplique metodoloxías de aprendizaxe por proxectos. Os equipamentos fixos e lineais das aulas diminúen a posibilidade de configurar espazos e grupos de traballo cooperativo.
Ademais, a creación dunha “aula móbil” permitiría que o centro lle proporcione equipamento dixital a aquel alumnado que non dispón de recursos dixitais no seu fogar. Este equipamento é moi necesario para a capacitación dos estudantes para adaptarse aos desafíos que os esperan no eido educativo, persoal ou profesional nos novos modelos relacionais e de comportamento.
Por iso é necesario promovendo as competencias dixitais para non deixar a ninguén atrás, creando novas de oportunidade educativas e de empregabilidade, reducindo as fendas de participación dixitais existentes entre os colectivos máis vulnerables que asisten ao Centro.
Mellorar e actualizar o equipamento da aula de audiovisuais permitindo a creación de contidos dixitais de alta calidade, tanto por parte do alumnado como do profesorado para propiciar unha aprendizaxe máis dinámica, personalizada, colaborativa e creativa combinando o desenvolvemento das destrezas tecnolóxicas coa capacidade social e cooperativa a través da aplicación de novas tendencias dixitais, mellorando a creatividade e motivación do alumnado e do profesorado.
Renovar e actualizar de maneira progresiva o equipamento de cada aula e as ferramentas dixitais para o desenvolvemento de contidos interactivos e personalizados que permitan mellorar a atención á diversidade e o seguimento individualizado do alumnado e a orientación ás preferencias e progreso particular de cada alumno.
Propiciar o impulso de novos modelos de interacción entre o alumnado de Xestión Administrativa para o uso de novas canles e para propiciar experiencias de aprendizaxe altamente produtivas que se adapten a demanda do mercado laboral.
Avaliación
Avaliaranse tanto o desenvolvemento coma os resultados, sempre nun proceso de mellora continua, obtendo unhas propostas de mellora que se aplicarán no seguinte curso.
-
Avaliación procesual de maneira trimestral, valoración continua o longo do curso das accións propostas para o seu estudo e posible modificación, ampliación e consecución dos obxectivos. Irase revisando e comprobando secuencialmente na medida que se vaian realizando as actividades.
-
Avaliación final en xuño coa valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora a aplicar no próximo curso.
Comunicación e difusión
Difundirase entre a comunidade educativa, as institucións e as empresas coa web, cartelaría charlas explicativas… para que se transmita a información tanto dentro de centro coma con outras organizacións.
No vindeiro curso incluirase o protocolo de difusión no Plan de Comunicación do Centro.