Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
A pesoa coordinadora do Plan Dixital do CPI Camiño de Santiago, Carlos Vázquez Pereiro, reunirase unha vez por mes co mentor Adix Jorge Fernández Otero para ver como evoluciona a consecución dos obxectivos, as accións propostas para os mesmos e analizar se se están a cumprir ou presentan algunha incidencia.
A día 22 de decembro de 2022, os obxectivos e as accións dos mesmos atópanse como segue:
Na reunión establecida analizamos os obxectivos planificados para este primeiro trimestre xunto coas Accións dos Obxectivos establecidos para cada un sendo estes os resultados:
Obxectivo 1: Detectar e mellorar as necesidades do profesorado no relativo á competencia dixital (D2)
AO1.1: Demanda de actividades formativas para a aprendizaxe en tecnoloxías da información e a comunicación, creación de contidos dixitais, etc. (outubro)
(Realizado)
AO1.2: Participación nunha liña do PFPP do centro ou en cursos ofertados por PLATEGA/CAFI de xeito individual (xuño 2023)
(Realizado)
AO1.3: Implementación na aula dos coñecementos adquiridos na formación que enriquezan o proceso de ensino (xuño 2023)
(En proceso)
Obxectivo 2: Fomentar un comportamento seguro e responsable do alumnado atendendo aos riscos da internet (H1, H3)
AO2.1: Procura, solicitude e coordinación de actividades para incrementar a competencia dixital do alumnado (talleres, charlas, etc) (decembro 2022)
(En proceso)
AO2.2: Realización de actividades complementarias impartidas por persoal externo con capacitación no eido das TIC. (xuño 2023)
(En proceso)
Obxectivo 3: Actualizar parte dos equipos máis obsoletos do centro (C1,C8)
AO3.1: Confección dun inventario dos equipos obsoletos e/ou que presentan deficiencias. (decembro 2022)
(En proceso)
AO3.2: Solicitude dun orzamento dos equipamentos que se deban renovar. (decembro 2022)
(En proceso)
AO3.3: Substitución dos equipos, por orde de prioridade de funcionamento. (xuño 2022)
(En proceso)
Punto 3.2. do PD:
Renováronse os equipos informáticos do equipo directivo e persoa administrativa..
O resto das necesidades continúan de acordo ao posto no plan dixital do centro.
A día 31 de marzo de 2023, os obxectivos e as accións dos mesmos atópanse como segue:
Na reunión establecida analizamos os obxectivos planificados para este primeiro trimestre xunto coas Accións dos Obxectivos establecidos para cada un sendo estes os resultados:
Obxectivo 1: Detectar e mellorar as necesidades do profesorado no relativo á competencia dixital (D2)
AO1.1: Demanda de actividades formativas para a aprendizaxe en tecnoloxías da información e a comunicación, creación de contidos dixitais, etc. (outubro)
(Realizado )
AO1.2: Participación nunha liña do PFPP do centro ou en cursos ofertados por PLATEGA/CAFI de xeito individual (xuño 2023)
(Realizado )
AO1.3: Implementación na aula dos coñecementos adquiridos na formación que enriquezan o proceso de ensino (xuño 2023)
(En Proceso)
Obxectivo 2: Fomentar un comportamiento seguro e responsable do alumnado atendendo aos riscos da internet (H1, H3)
AO2.1: Procura, solicitude e coordinación de actividades para incrementar a competencia dixital do alumnado (talleres, charlas, etc) (decembro 2022)
(En Proceso)
AO2.2: Realización de actividades complementarias impartidas por persoal externo con capacitación no eido das TIC. (xuño 2023)
(En proceso)
Obxectivo 3: Actualizar parte dos equipos máis obsoletos do centro (C1,C8)
AO3.1: Confección dun inventario dos equipos obsoletos e/ou que presentan deficiencias. (decembro 2022)
(En proceso)
AO3.2: Solicitude dun orzamento dos equipamentos que se deban renovar. (decembro 2022)
(Realizado)
AO3.3: Substitución dos equipos, por orde de prioridade de funcionamento.
(xuño 2022)
(Realizado)
Punto 3.2. do PD:
Renováronse os equipos informáticos do equipo directivo e persoa administrativa..
O resto das necesidades continúan de acordo ao posto no plan dixital do centro.
A día 21 de xuño de 2023, os obxectivos e as accións dos mesmos atópanse acadados.
Avaliación
No seguimento do grao de consecución dos obxectivos fixados neste Plan Dixital farase unha avaliación procesual en relación a aquelas accións que deban ser executadas dentro dun determinado trimestre. No suposto de que as actuacións transcorran con demora, tratarase de darlles cumprimento coa maior dilixencia que sexa posible para favorecer a consecución dos obxectivos. Nesta avaliación procesual, revisarase o estado das accións ao cabo do trimestre en que se prevé que teñan lugar.
Por outra banda vaise facer, asemade, unha avaliación final empregando os indicadores establecidos no Plan de Acción para cada obxectivo. Esta avaliación terá lugar ao final do curso académico 2022 – 2023.
O grao de consecución dos obxectivos condicionará os que se deban considerar en vindeiros cursos académicos nos seus respectivos plans dixitais.
A valoración xeral do cumprimento do Plan Dixital é positiva. Ao comezo do curso, consultamos co profesorado do centro sobre as súas inquedanzas na formación que precisan, e como consecuencia observamos que gran parte do persoal dos corpos docentes demandaba unha formación en radio escolar. Por conseguinte, puxémonos en contacto co Centro Autonómico de Formación e Innovación para solicitar e posteriormente desenvolver, dentro do Plan de Formación Permanente do Profesorado para este curso, unha liña de traballo que consistiu nun seminario en Radio Escolar, que seguiu con aproveitamento en torno a un tercio do profesorado do centro.
Asemade, demandáronse actividades de formación en novas tecnoloxías para o alumnado. Fomos capaces de conseguir o obxectivo establecido no presente Plan Dixital, pero tivemos dificultades para acadar as charlas ou coloquios que demandamos, xa que as nosas solicitudes, que foron numerosas, non sempre foron estimadas. Entre as actividades que se desenvolveron, podemos mencionar os relatorios impartidos pola Garda Civil dentro do Plan Director para a convivencia e a mellora da seguridade nos centros educativos e nos seus contornos, así como tamén a que recibimos polo persoal docente da Escola de Enxeñaría de Telecomunicación da Universidade de Vigo.
Así mesmo, o centro ao principio deste curso fixo un esforzo económico para poder dotar do equipamento informático imprescindible a aqueles espazos que precisaban dun ordenador para poder desenvolver as actividades programadas, de modo que o obxectivo quedou satisfeito.
No contexto actual de crecente demanda de mellora na formación e competencia do profesorado no ámbito das Tecnoloxías da Información e da Comunicación (TIC), sería conveniente para o vindeiro curso 2023 - 2024 pensar nas accións encamiñadas á adquisición da competencia dixital do profesorado de modo que este acade o nivel B1. Sería, así mesmo, importante que as persoas coordinadoras do Plan Dixital dispoñan dunha cantidade suficiente de horas de disposición específica para o desempeño desta actividade.
Comunicación e difusión
O presente Plan Dixital do CPI Camiño de Santiago para o curso 2022 - 2023 será difundido a toda a comunidade educativa, tras a súa aprobación polo Consello Escolar, a través da páxina web do centro. No caso particular do alumnado, será informado das actividades establecidas no Plan de Acción que lles afecten a través dos cauces habituais, é dicir, a través da acción titorial.