1.1. Datos básicos do centro
O Colexio Concertado Luís Vives Sociedade Cooperativa Limitada é de titularidade privada, dependente da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria. Está situado na comarca do Eume, no Concello de Pontedeume, provincia de A Coruña.
Avda. Ricardo Sánchez 29-31 15.600,
Pontedeume (A Coruña)
Telf. 981 430 719
cpr.luisvives.pontedeume@edu.xunta.gal
1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
O Colexio Concertado Luís Vives Sociedade Cooperativa Limitada é de titularidade privada, dependente da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria. Está situado na comarca do Eume, no Concello de Pontedeume, provincia de A Coruña. Na capital municipal, Pontedeume, o comercio, o turismo e a pesca son as principais actividades económicas. A pobación total do Concello e de 8.619 habitantes, dos cales 1,80 % é pobación estranxeira.A idade dos pais dos nosos alumnos esta comprendida entre os 22 e os 55 anos. O nivel cultural xeral é de estudos primarios.A relixión máis practicada é a católica.A actitude dos pais ante a educación impartida no centro é positiva.Máis do 50% dos pais emprega o galego como lingua cotidiá. As actividades extraescolares máis demandadas son as TIC, idiomas e deportes. O rendemento escolar é máis satisfactorio na educación infantil e primaria ca en secundaria.O centro esta adaptado para acoller alumnos con discapacidade física .
1.3. Breve xustificación do mesmo
A elaboración deste plan de acción pretende consolidar que somos como centro e sobre todo que queremos e en que cremos. É dicir, este plan debería consolidar o carácter tecnolóxico, innovador, comprometido, promotor e integrador que xa ten o Centro, á vez que conseguir levar a cabo a cooperación, a difusión, investigación, o aprendizaxe servizo, todo iso dentro dun espírito de mellora continua. A realización deste plan de acción a tres anos baséase nunha serie de valores que deben sistematizarse no Centro: solidariedade, pensamento crítico, formación continua, experimentación e inclusión. Este plan de acción debe ser unha guía que explique o que queremos facer, como o imos a facer e cando o imos a implantar. O obxectivo de fondo deste plan de acción é usar a tecnoloxías da información e a comunicación como un instrumento para mellorar o proceso de ensino-aprendizaxe, feito que seguro repercutirá positivamente na mellora de resultados e na creación dunha identidade propia.
As áreas nas que queremos actuar son:
- Prácticas de ensino-aprendizaxe (aumento da competencia dixital de estudantes e profesores, reconsideración de roles e modelos pedagóxicos).
- Colaboración e networking (desenvolvemento de asociacións, modelo estratéxico da comunicación e promoción do networking e a compartición).
- Infraestrutura dixital (desenvolvemento de espazos físicos e virtuais de aprendizaxe)
Lexislación:
- Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación
- Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022
- Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022
- Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.
1.4. Proceso de elaboración
Deseño:
- Elaboración dun plan de acción que poida levar a cabo durante os cursos 22/23 e 23/24.
- Habilitación de espazos para levar a cabo o plan de acción deseñado.
- Establecer un leito de comunicación de boas prácticas tanto a nivel interno como externo.
Iniciación
- Desenvolvemento dun plan de acollida dixital durante o mes de setembro / outubro que mostre as ferramentas e recursos dixitais que se utilizan no centro.
- Creación de grupos de coordinación.
- Creación da figura do profesor enlace nos diferente departamentos.
- Continuar coa formación do profesorado a través de seminarios e grupos de traballo.
- Organización dos espazos virtuais de traballo.
Implementación
- Establecer a coordinación entre os profesores enlace para levar a cabo os diferentes proxectos e actuacións.
- Participar en seminarios e grupos de traballo que usen as TIC aplicadas ás novas metodoloxías de ensino.
- Levar a cabo a reorganización de espazos para crear contornas agradables que fomenten o proceso ensino-aprendizaxe, en especial para o desenvolvemento de metodoloxías activas.
- Optimizar os recursos das aulas virtuais para mellorar a coordinación do departamento e ir progresivamente substituíndo os libros de texto.
- Creación dun calendario colaborativo dos proxectos para realizar que inclúa os recursos dixitais necesarios para levalos a cabo. Institucionalización
- Seguimento do desenvolvemento do proxecto a través de reunións de coordinación entre os profesores enlace.
- Continuar coa formación docente.
- Participación en xornadas de innovación, propias e externas.
- Realización de intercambios de boas prácticas.
Avaliación interna e externa da implementación do proxecto