Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Reunións mensuais do Equipo TIC onde se fai repaso dos obxectivos a lograr e o seu cumprimento.
Reunións periódicas co mentor ADIX.
En canto aos obxectivos e as accións previstas para este primeiro trimestre, faise o seguinte seguemento:
O01PD Mellorar o acceso a Internet, coas seguintes accións:
AO1.1: Solicitar a revisión en profundidade das instalacións da rede: Chamada dende o centro a UAC en outubro para solicitar a revisión.
AO1.2: Revisar en profundidade e presencial da instalación da rede: para o que estamos levando a cabo un rexistro das incidencias na rede no centro que pensamos rematar no seguinte trimestre
O04PD Mellorar a competencia para o tratamento e analise crítica da información a través de medios dixitais e entornos virtuais
AO4.1: Elaborar o test de competencia dixital do alumnado: Esta acción está acadada, o test está elaborado en dúas partes unha de competencia no uso do ordenador, e por outra parte un test para valorar o coñecemento dos perigos da rede.
AO4.2:Realizar unha sondaxe do perfil competencial do alumnado: esta acción estase levando a cabo no mes de xaneiro, xa que aínda que temos os resultados dun dos test para o alumnado, estamos acabando de pasar o segundo test para valorar así na totalidade a competencia dixital das nosas alumnas e alumnos
Contemplamos neste seguemento os obxectivos e as accións programadas para o primeiro trimestre. O resto de accións e obxectivos son para realzar ao longo do curso.
- O01PD Mellorar o acceso a Internet coas seguintes accións:
AO1.2: Revisar en profundidade e presencial da instalación da rede, que a fixemos completa en todo o centro para a colocación dos panéis dixitais.
- O02PD Explorar e afondar en novas modalidades de ensino dentro do programa de Polos Creativos.
AO2.1 Facer dinámicas de grupo entre o profesorado para explorar as distintas posibilidades no proceso de ensino aprendizaxe que ofrece o uso dos polos creativos. Levamos a cabo 4 reunións de tarde para intercambiar coñecementos na aula de polos creativos
AO2.2 Realizar intercambio de recursos utlizados e experiencias na aula de polos creativos facendo intercambio de recursos incluso con profesorado da contorna.
- O03PD Favorecer a relación intracentro e intercentros, para o intercambio de experiencias a nivel de desenvolvemento dixital.
AO3.1: Organizar xornadas de intercambio de coñecementos e experiencias intracentro, fixemos intercambio de recuros entre na aula de polos creativos polas tardes.
AO3.2: Organizar xornadas de intercambio de coñecementos e experiencias intercentros, fixemos varias reunións para intercambiar coñecementos con profesorado da contorna e recibimos a visita do CEIP a Pedra de Bueu
- O04PD Mellorar a competencia para o tratamento e analise crítica da información a través de medios dixitais e entornos virtuais.
AO4.2:Realizar unha sondaxe do perfil competencial do alumnado. Analizamos o resultado das enquisas pasadas ao alumnado durante o primerio trimestre reflictido no O04PD, e chegamos á conclusión de que o alumnado acada un bo nivel de competencia en canto ao uso das novas tecnoloxías pero observamos que descoñece ou non é o suficientemente consciente dos perigos da rede e do uso inaxeitado en canto a uso de chats, información que se pode compartir, o respecto aos demais nas redes sociais.... polo que decidimos modificar as accións que se sinalan a continuación:
AO4.3: Buscar información sobre unha mesma nova utilizando distintas fontes de información.
AO4.4: Comparar o sesgo e intención das distintas fontes seleccionadas.
AO4.5: Seleccionar a información recopilada das distintas fontes e elaborar a nosa nova seguindo un criterio de veracidade.
Así en lugar de desenvolver estas accións, levaremos a cabo outras durante o terceiro trimestre que iran encamiñadas a:
en 3º e 4º de educación primaria e axudándonos da paxina web incibe traballaremos como crear contraseñas seguras.
En 5º e 6º de educación primaria e axudándonos tamén da paxina web incibe traballaremos cómo usamos internet.
- O05PD Xestionar e usar de xeito seguro as tecnoloxías dixitais
AO5.1: Buscar un determinado produto en google reiteradamente usando distintos buscadores e navegadores.
AO5.2: Observar e analizar a publicidade resultante nos distintos navegadores e buscadores e combinación dos mesmos.
AO5.3: Utilizar ferramentas básicas de privacidade na rede. Coñecer aspectos básicos de ciberseguridade.
Así tendo en conta a información recollida nos test aplicados no obxectivo O04PD decidimos cambiar estas accións xa que chegamos á conclusión de que o alumnado acada un bo nivel de competencia en canto ao uso das novas tecnoloxías pero observamos que descoñece ou non é o suficientemente consciente dos perigos da rede e do uso inaxeitado en canto a uso de chats, información que se pode compartir, o respecto aos demais nas redes sociais....
Así en lugar de desenvolver estas accións, levaremos a cabo outras durante o terceiro trimestre que iran encamiñadas a:
en 3º e 4º de educación primaria e axudándonos da paxina web incibe traballaremos como crear contraseñas seguras.
En 5º e 6º de educación primaria e axudándonos tamén da paxina web incibe traballaremos cómo usamos internet.
O01PD Mellorar o acceso a Internet, coas seguintes accións:
AO1.3: Facer un rexistro de todas as incidencias relacionadas coa rede. Feito o rexistro nono se rexistraron grandes incidencias, xa que clablearon a zona de infantil do colexio para o bo uso das pantallas dixitais entón xa funciona todo correctamente.
O03PD Favorecer a relación intracentro e intercentros, para o intercambio de experiencias a nivel de desenvolvemento dixital. Diversas reunións polas tardes do mestres do colexio con mestras invitadas de outros centros para intercambio de experiencias
AO3.3: Realizar un webinario para o intercambio de opinión respecto dos coñecementos adquiridos e o seu impacto na mellora da competencia dixital.
Asta acción quedou pendente para o curso que ven por falla de tempo
Neste trimestre levamos a cabo as actividades a través de ferramentas atopadas no Inxcibe para acadar unha competencia dixital no alumnado encamiñada a:
en 3º e 4º de educación primaria e axudándonos da paxina web incibe traballamos como crear contraseñas seguras.
En 5º e 6º de educación primaria e axudándonos tamén da paxina web incibe traballamos cómo usamos internet.
Recollemos estas actividades nos Anexos VII e VIII
Avaliación
A avaliación levarase a cabo do seguinte xeito:
AVALIACIÓN PROCESUAL : avaliarase cada acción de modo trimestral ou de ser o caso na data prevista de consecución si esta é previa ao fin de trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
AVALIACIÓN FINAL: a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano (MES DE XUÑO). Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Reunión ao final de curso co Mentor ADIX.
Estas accións levaranse a cabo mediante reunións do Equipo do Plan Dixital, reunións co Equipo Directivo e co profesorado do centro.
O plan deste curso foi realista e realizabel na súa maioría, ainda que sufriu modificacións para adaptarnos á realidade do centro case todos os obxectivos foron acadados.
Como proposta de mellora, temos que incluir actividades que se están a levar a cabo no centro que gardan estreita relación co dixital e que no estamos a ter en conta.
Comunicación e difusión
Este documento unha vez validado e aprobado polo organos colexiados competentes, será publicado na páxina web do centro.
A persoa coordinadora TIC terá acceso a ferramenta Educalidade para poder rexistrar os avances e a avaliación deste plan, baixo a supervisión da directora.