Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
No que se refire ao seguimento e avaliación do Plan Dixital en relación coa consecución dos obxectivos será realizada dende dúas perspectivas:
Avaliación procesual: será realizada unha vez ao final da cada un dos trimestres do curso 23-24. Realizarase unha revisión do estado das accións, así como a valoración dos resultados acadados nos distintos obxectivos das táboas dos nosos plans de accións. Ademais, realizaranse propostas de modificación de accións de ser preciso. Utilizaranse os apartados correspondentes das citadas táboas para tal efecto.
Avaliación final: será realizada unha vez ao ano ao remate do curso académico 23-24. Farase unha revisións da consecución dos obxectivos formulados e realizaranse posibles propostas de mellora. Utilizaranse os apartados
correspondentes de cada unha das taboas do pian de accion para o seu cumprimento.
Este trimestre o primeiro que fixemos foi facer a solicitude dun novo PFPP, aprobado xa no mes de Novembro. Este PFPP leva por título "Aproveitamento didáctico das PDI e iniciaciónao uso de material de Polos Creativos e metodoloxía asociada".
Non comezou a formación específica para o noso PFPP, pero sí estamos no curso sobre Polos Creativos, asistindo xa a dúas videoconferencias e a unha reunión presencial en Vimianzo na que expuseron os obxectivos de Polos e informaron da chegada de material aos nosos centros, que aínda non se produciu.
Tamén comezamos a crear, xunto coa CEIP de Brens un proxecto sobre "Os nosos bosques", na que integramos as TIC e que levaremos a cabo ao longo do segundo e terceiro trimestre.
Así mesmo, as pantallas das aulas forman parte do nosos día a día pero necesitamos máis formación para sacarlle mellor rendemento.
Materializamos o proxecto "Os nosos bosques" coas seguintes actividades:-Busca de información acerca das diferentes especies arbóreas dos nosos bosques, empregando internet e libros da nosa biblioteca de aula.-Elaboración de material propio sobre a temática usando as ferramentas dixitais tales como Canva e Word, búsqueda de imaxes, acompañadas de elaboración de textos propios e adecuados á idade do noso alumnado.-Búsqueda de cancións nas diferentes plataforas dixitais específicas en música co gallo de seleccionar temas axeitados para que o alumnado aprenda as cancións (en galego e castelán) e as coreografías para a realización do festival do entroido, ao que tamén participaron as familias.-Búsqueda de ideas (por parte do profesorado) para o deseño e confección do traxe de axente forestal, co que caracterizar a todo o profesorado e alumnado durante a posta en escena deste proxecto sobre os nosos montes.-Búsqueda e visualizacióon de documentación sobre a fauna propia da nosa contorna. Posta en contacto cos editores destes documentais (obras de Signatus Films). Visita ao centro dun dos seus creadores, que ademais forma parte da asociación ecoloxista Boca de Sapo.-Saída a un monte cercano do noso Concello en colaboracióon cos axentes forestais do distrito ao que pertenece,na que o alumnado fixo unha plantación de especies autóctonas e coñecemos de primeira man o traballo que realizan os axentes xunto cos medios que empregan (motobomba, batelumes,equipos de protección...)
Todo este proceso foi recollido con medios audiovisuais para a elaboración durante o terceiro trimestre un vídeo resume do proxecto "Os nosos bosques".As actividades deste proxecto foron publicitadas en diferentes medioss tales como o diario dixital "Que pasa na Costa", en "La Voz de Galicia" en formato dixital e papel, e en redes sociais do Concello de Cee (Instagram e facebook) así como enviado ás familias polo medio co que nos comunicamos con eles.
Neste terceiro trimestre sseguimos en contacto co Ceip de Brens e o seu alumnado. Neste trimestre elaboramos material conxunto con Intelixencia Artificial para aplicalo á aula en diferentes conmemoracións típicas deste trimestre: Día da Nai,Día do Libro, Letras Galegas, Fin de curso...
Avaliación
O desenvolvemento do plan dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. representou un desafío para a comunidade educativa e,nalgún obxectivo concreto, require máis tempo para optimizar o seu resultado.
Varios factores condicionaron o desenvolvemento do Plan Dixital, a infraestrutura tecnolóxica dispoñible, a formación e capacitación dos docentes, a dispoñibilidade de recursos dixitais adecuados e as metodoloxías de ensino. O desenvolvemento do obxectivo do proxecto con outros centros víuse afectado, ás veces, por problemas técnicos coa aplicación, e debemos reformulalo para o vindeiro curso.
A avaliación do desenvolvemento do plan dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe dos estudantes, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, pais e outros actores chave. Ao levar só 3 anos co desenvolvemento Plan Dixital os indicadores que permiten esta retroalimentación son moi sutís e haberá que agardar a vindeiros cursos nos que voltemos a realizar un exercizo SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa.
Realizar unha nova avaliación das necesidades tecnolóxicas e os recurso dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios.
.Afondar na formación e no desenvolvemento profesional continuo do corpo docente en colaboración cos CFR afondando na estabilización dunha liña TIC nos PFPP. Asimesmo, é importante fomentar a colaboración e o intercambio de boas prácticas entre os docentes.
.Integración curricular:Promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Isto implica identificar oportunidades para utilizar ferramentas dixita en diversas materias e actividades, fomentando a creatividade, a colaboración e o pensamento crítico dos estudantes. Así mesmo, débense establecer criterios claros para avaliar o uso da teonoloxía e o seu impacto na aprendizaxe.
.Promocionar o acceso a recurso dixitais de calidade, coma os do Espazo Abalar,procomún, etc., para enriquecer o proceso de ensino-aprepndizaxe.
.Fomentar a participación activa da comunidade educativa no plan dixital, involucrando aos pais, esdudantes e outros membros da comunidade na toma de decisións e na implementación de estratexias dixitais. Pódense realizar reunións informativas, enquisas o espazos de diálogo para recompilar opinións e retroalimentación.
.Establecer un sistema de avaliación e seguimento continuo para medir o impacto do plan dixital na aprendizaxe dos estudantes e na calidade do ensino. Isto implica recompilar datos, analizar resultados e realizar axustes periódicos segundo os achados. Tamén é importante comunicar os avances e logros do plan á comunidade educativa.
Comunicación e difusión
O Plan Dixital da nosa escola enviarase o claustro e ao Consello Escolar vía correo electrónico. Logo será aprobado en Consello Escolar e publicado na web do centro para a difusión entre a Comunidade Educativa.