Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
Para levar a cabo o procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos teremos en conta
- Unha avaliación trimestral: No contexto da avaliación procesual a frecuencia da súarealización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Unha avaliación o final do curso escolar: No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán,entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Neste primerio trimestre solicitouse o PFPP sobre Aula virtual e ferramentas informáticas en tempo e forma.
Creouse o espazo colaborativo para o profesorado na Aula Virtual do centro co nome “Recursos educativos para compatir" e elaboramos una plantilla para organizar o horario de uso da aula de informática.
Intentamos descargar as licenzas das editoriais nos ordenadores das aulas, pero ao ser bastante vellos non soportan o peso dos LibroMedia, así que seguimos traballando con eles de forma online.
Comezamos coa mellora da conexión, en concreto á wifi do cole co dominio .gal, pero deu moitos problemas (tamén derivados da antigüidade dos equipos).
Queda pendente a elaboración da programación básica de ofimática por curso e consellos do uso da internet.
Reservamos unas horas nas tardes dos martes para a formación a nivel interno da aplicación PROENS.
Continuamos coa mellora da conexión, aínda que gran parte da solución deste problema non está na nosa man. Creamos unha listaxe coas IPs de cada equipo, pero finalmente nos indican desde a AUAC que temos activado o DHCP. O que temos pendente e asignar IPs fixas nos equipos de administración e nas fotocopiadoras. Intentaremos facelo tamén nos equipos da sala de mestres para non perder a función de escaneo.
Seguimos a elaborar a programación básica de ofimática para primaria así como as búsquedas en internet e os consellos contra o ciberacoso.
O equipo directivo solicitou a través do Plan Director da Xunta de Galicia unha charla sobre os perigos de internet para o alumnado de 5º e 6º. Estamos pendentes da confirmación da data.
Polo de agora observamos pouca afluencia de grupos na aula de informática. Seguimos insistindo aos mestres na necesidade de desenvolver no alumnado unha competencia dixital mínima e acorde co seu nivel.
Desde o equipo TICs e aproveitando as reunións de grupo de traballo do PFPP (no que participa ademais outros mestres), abrimos debate sobre os contidos informáticos e a nivel de ofimática que debemos traballar co alumnado según o nivel que estean corsando. Elaboramos unha programación sinxela que comentaremos posteriormente ao resto do claustro de mestres.
Tamén descargamos unha infografía interesante da páxina "jupsin" coas recomendacións para protexer ao noso alumnado do ciberacoso e dos perigos de internet. A idea é imprimila para que ese consellos queden ben visibles na aula de informática e nas aulas de 5º e 6º.
En xeral observamos que a aula virtual do centro está pouco activa, limitándose prácticamente a un par de materias de 5º de primaria. Decidimos adicar algunhas horas da lectura (12:15 - 12:35) para traballar na aula de informática, especialmente co grupo de 6º, para facilitarlles a transición ao IES e compensar as deisgualdades no caso do alumnado que sabemos que ten pouco contacto coas tecnoloxías na súa casa. De cara ao ano que ben queremos xeneralizar esta proposta facendo quedas semanais para cada curso.
Mercamos dous kits de Makey Makey e traballamos nos ratiños de formación a nivel interno e nas reumións do PFPP coa aplicación Scratch, axudados por unha compañeira do centro.
Quedará pendente a elaboración en soporte dixital de materiais relacionados co PDI. Os que se fixeron non están relacionados. E para o PDI fixéronse produtos finais en soporte físico (papeleiras, horta escolar...).
De cara ao curso que ven queremos implicar ao alumnado da elaboración propia das normas de uso de internet seguro coa aplicación CANVA, pois vemos que no IES lles piden con frecuencia facer traballos con esta aplicación. Ademais queremos asegurarnos que o alumnado de 6º de primaria remata a etapa cun coñecementos mínimos do procesador de textos, presentacións, manexo de diferentes arquivos, envío de tarefas na aula virtual,...
Seguimos pendentes da instalación dos paneis dixitais que está servindo a Consellería. O que si recibimos foi un lote de 16 ordenadores para os casos nos que exista risco de brecha dixital. Actualmente no centro dispoñen do préstamo de ordenadores 4 alumnos.
Avaliación
Para levar a cabo o procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos teremos en conta:
- Unha avaliación trimestral: no contexto da avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Unha avaliación o final do curso es colar: No contexto da avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
Pensamos que a pesar da formación e a asesoría (ambas excelentes) non houbo por parte do profesorado a implicación suficiente. A Aula Virtial do centro a penas foi empregada por un par de mestres, e a aula de informática tampouco tivo un uso continuado.
Como reflexión, en xeral, o profesorado é da opinión de que a Aula Virtual non é unha ferramenta inprescindible para a súa labor docente, especialmente co alumnado de 1º e 2º ciclo, aínda que si a ven útil a partires de 5º e 6º de Primaria como complemento e sobre todo preparación para a secundaria.
Valoramos positivamente a elaboración conxunta e consensuada da programación básica de ofimática para a etapa de primaria.
De cara ao vindeiro curso pretendemos implementar a programación básica de ofimática para primaria, reservando un horario para cada grupo de maneria que se poda levar acabo de maneira continuada.
Pensamos que estaía intresante facer unha formación en AbalarPro xa que non se lle está a sacar todo o rendemento que ofrece a aplicación.
Comunicación e difusión
Publicación do Plan Dixital no apartado de TICs da páxina web do centro.