Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

DATOS BÁSICOS DO CENTRO

Nome do Centro: CPR Plurilingüe Barreiro            Enderezo: Estrada de Valadares, nº 78, 36314, Vigo, Pontevedra

Enderezo e-mail: cpr.barreiro@edu.xunta.es         Paxina Web: https://www.colegiobarreiro.com/

Etapas Educativas:    Educación Infantil   Educación Primaria     Educación Secundaria Obrigatoria.

Nº Alumnos:    276         Nº Docentes:   27

CONTEXTUALIZACIÓN DO PLAN DIXITAL NO CENTRO. CONTRIBUCIÓN AO PROXECTO EDUCATIVO DO CENTRO

O CPR Plurilingüe Barreiro,está ubicado no municipio de Vigo, concretamente na parroquia de Valladares, nunha contorna rural, a 5 km do centro. A cidade de Vigo pertence á zona sur da provincia de Pontevedra e conta cun dos portos máis importantes de España e de Europa. Posúe dous recursos naturais de gran beleza que lle confiren unha grande interese turística, que son A Ría de Vigo e As Illas Cíes.

Economicamente a actividade predominante na cidade de Vigo é a industria seguida do turismo. Industrialmente conta cunha das factorías do grupo PSA máis grandes de Europa na que se fabrican algúns dos modelos en exclusiva. Isto orixinou que proliferasen unha grande cantidade de empresas subsidiarias da PSA que fabrican compoñentes para a marca. A outra gran industria de Vigo é a industria derivada do mar, surtida polo porto pesqueiro do Berbés. Tendo en conta o exposto anteriormente, a maior parte da poboación da cidade vive directa ou indirectamente da industria conserveira, pesqueira, metal (estaleiros) e do sector automovilístico.

Ás aforas de Vigo, atópase a parroquia de Valladares onde se sitúa o noso centro. Nesta parroquia, cunha distribución homoxénea e densa de casas particulares, encóntrase o principal hospital de Galicia: O Hospital Álvaro Cunqueiro, de recente construción e pertencente ao Complexo Hospitalario Universitario de Vigo (SERGAS); así como o parque tecnolóxico e industrial de Valladares onde se encontran diversas empresas. A pesar de que a parroquia de Valladares pertence á zona rural de Vigo, é unha zona moi activa por estar cerca dos devanditos lugares.

O CPR Plurilingüe Barreiro é un Centro de carácter concertado-privado cunha longa historia dende a súa fundación a mediados do século XX (1959). Inicialmente o centro contaba con tres aulas en Pereiró, posteriormente en 1960 trasladouse ás instalacións actuais de Camelias onde se alugou o Colexio Privado Academia Barreiro, con sete aulas, que preparaba ensinanza libre de Bacharelato e ensinanza oficial de FP Administrativo. No ano 1978 creáronse as instalacións da Avda. Fragoso,29 contando inicialmente con dúas unidades de Infantil, que máis tarde foron tres, cinco unidades de Primaria e unha de 6º de EXB. O resto das unidades ata oitavo de EXB seguiron ubicadas en Camelias, sendo concertado ata sexto de Primaria e privado en sétimo e oitavo con tres unidades en cada nivel. Anos máis tarde, foi concertado en todas as unidades. En 1999 o colexio trasladouse ás instalacións actuais en Valladares, onde conta con tres unidades de Educación Infantil, seis unidades de Primaria e catro unidades da Ensinanza Secundaria Obrigatoria.

Dende o punto de vista arquitectónico, o colexio está dividido en dúas seccións: O edificio no que se cursa a Educación Infantil e no que se cursa Educación Primaria e ESO. No baixo do edificio principal, atópase a secretaría, a sala de titorías, a dirección, a aula de inglés de infantil e a sala de profesores.

No primeiro andar encóntranse as aulas de ESO, a aula de tecnoloxía e o laboratorio. No segundo andar, as 6 aulas de primaria, dúas aulas de apoio e unha aula de usos múltiples. No terceiro andar, están a biblioteca, e as aulas de informática, plástica e música.

·No segundo edificio, encóntranse as tres aulas de Educación Infantil, unha aula de usos múltiples e unha cociña equipada. Todos os servizos están adaptados aos pequenos. Anexo ao pavillón de Infantil, temos o ximnasio equipado con vestiarios e un almacén co material deportivo. O recinto conta tamén con dous pistas polideportivas e un parque infantil e zonas verdes. O conxunto ten ao redor de 8.000 m2.

O plan dixital substituirá ao plan tic a partir do curso 22/23 e marcará as actuacións necesarias para levar a cabo a transformación dixital necesaria marcada pola nova lei educativa. Tamén nos permitirá mellorar aqueles aspectos do noso Plan TIC que non estaban plenamente implementados e corrixir algúns aspectos que puidemos detectar a partir do informe SELFIE.

XUSTIFICACIÓN DO MESMO

·    Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132  da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación

·Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

PROCESO DE ELABORACIÓN

O equipo de dinamización dixital esta composto por Lucía Barreiro Nogaledo, Alberto Rodríguez Moreira e José Manuel Vázquez Riobello.O equipo realizou cronoloxicamente as seguintes actividades coa finalidade de elaborar o presente documento

a)     Realización enquisa SELFIE

b)     Realización test Competencia Dixital Docente

c)      Posta en común dos resultados e elaboración do DAFO

d)     Selección e plantexamento dos Obxectivos do Plan de Acción

e)     Redacción do presente documento, Plan dixital.

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Os intrumentos empregados para a recollida de información previa foron o Test de competencia dixital docente e o SELFIE

Interno
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Pouca formación con respecto a un uso responsable da tecnoloxía, dereitos de autor e seguridade na rede. Alumnado Non
Debilidade Falta de habilidades dixitais á hora de usar os dispositivos por parte da comunidade educativa o que resta efectividade á súa implementación. Infraestruturas Si
Debilidade A estratexia dixital ten que transmitirse dunha maneira mais xeneralizada ao profesorado e debemos establecer procedementos que lles permitan aos profesores adoptar as solucións dixitais idóneas sen que supoñan unha dificultade engadida ao proceso educativo . Organización de centro Si
Debilidade Poucos proxectos interdisciplinares que fomenten o uso das TIC Organización de centro Non
Debilidade Acomodación do profesorado coas técnicas tradicionais de avaliación e reticencia á implementación na aula de métodos novos Persoal docente Si
Debilidade É necesario entender que o uso das TIC xoga un papel moi importante no proceso educativo e é necesario adoptar solucións dixitais que complementen o proceso formativo e non mostrar reticencia ao seu uso. Persoal docente Si
Fortaleza Estamos a potenciar a utilización de traballos a través de presentacións dixitais por parte do alumnado da ESO. O alumnado de 3º e 4º da ESO ten unhas habilidades dixitais bastante altas adquiridas a través de moitas das materias do curso nas que se fomenta o uso das TIC de maneira xeneralizada. Alumnado Si
Fortaleza A infraestrutura de rede esta ben organizada e balanceada, posuímos unha conexión de banda anche adecuada ás necesidades de conexión do Centro e as aulas posúen pantallas dixitais táctiles ou equipos de proxección. Tamén fomentamos a política BYOD. Dispoñemos de dúas plataformas, Alexia e Office365 Infraestruturas Non
Fortaleza As familias teñen á súa dúas plataformas (Alexia e Office365 ) para poder realizar tanto titoría e/ou comunicacións co persoal docente. 3) Concienciación do equipo directivo da importancia do úso das TIC e a súa implementación a través do Plan Dixital Organización de centro Non
Fortaleza Desde o equipo directivo e os membros dos equipos de coordinación se formenta e promove a utilización das TIC. Tamén se avalía constantemente a implantación de novas ferramentas dixitais que poidan complementar o proceso formativo dos alumnos. Organización de centro Si
Fortaleza O profesorado crea recursos dixitais para impartir nas materias, manexa contornas virtuais de aprendizaxe. Persoal docente Si
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza A asignación horaria do centro é tan axustada que non permite que os docentes poidan ter un desenvolvemento profesional continuo. Resulta complicado fomentar o DPC coas circunstancias vividas os últimos dous anos. Administración educativa Non
Ameaza Falta de axudas económicas e/ou dotacións por parte da Administración. Administración educativa Non
Ameaza Moitos dos métodos de avaliación que posúen todas as características necesarias para unha correcta avaliación teñen un custo elevado que as familias non están dispostas a asumir. Outras Si
Oportunidade A potenciación do uso das TIC a través da Administración Educativa posibilita que as familias entendan a necesidade de empregalas e facilitan a adquisición e aceptación de toda a comunidade educativa do seu uso así como a súa introdución na metodoloxía das materias Administración educativa Non
Oportunidade Moi boa aceptación por parte das familias de todas as iniciativas dixitais que se puxeron en práctica nos dous últimos anos. Móstrase cooperativas e xeneralizan o uso de todas as plataformas que se poñen á súa disposición. Contorna Non
Oportunidade Posuímos plataformas e métodos en constante avaliación e revisión que adaptan o material educativo para fomentar a creatividade no alumnado e axudan aos docentes/equipo directivo para que ofrezan aos alumnos a mellor experiencia educativa posible. Outras Non
6 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Selección de ferramentas adaptadas as necesidades do alumnado, implementación na aula e avaliación do alumnado da utilidade das ferramentas.
O02PD A estratexia dixital ten que transmitirse dun xeito máis xeneralizado ao profesoreado e debemos establecer procedementos que lles permitan aos docentes adoptar solucións dixitais idóneas sen que supoñan unha dificultade engadida ao proceso educativo.
O03PD Acomodación do profesorado coas técnicas tradicionáis de avaliación e reticencia á implementación na aula de métodos novos.

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para o seguimento do Plan de Acción cada unha das persoas encargadas de

cada obxectivo verificará como mínimo unha vez cada trimestre o estado de execución das accións e o análise e valoración dos resultados, e informará dos mesmos o Equipo de Dinamización Dixital.

Na avaliación final o encargado ademais de verificar todo o procedemento elaborará un informe que incluirá propostas de mellora para incorporar os seguintes cursos.

Valoración xeral

O Plan Dixital do curso 22-23 foi valorado moi positivamente tanto polo Claustro como polo Consello Escolar. Dos 3 obxectivos que se expuxeron a comezo de curso, en 2 deles superáronse os indicadores de maneira folgada e un deles pospúxose ao verificar que entorpecería os labores organizativos no canto de axudar a que funcionasen mellor.

O problema co que nos atopamos este ano é a falta de tempo para poder abordar todas as cuestións relativas ao Plan Dixital e poder realizar o seguimento nos prazos previstos, por iso será necesario revisar o número de persoas implicadas na avaliación e seguimento para o curso que vén.

Proposta de mellora

 

As propostas de mellora para o ano que vén céntranse en tres aspectos:

1- Revisión da cantidade de persoal necesario para a redacción, avaliación e seguimento do Plan Dixital.

2- Establecemento dun sistema de inventario para o material dixital, e establecemento dun sistema de mantemento efectivo (indicado nas propostas de mellora de gran parte do profesorado)

3- Realización de documentación para a verificación de cada un dos indicadores marcados nos obxectivos do Plan Dixital.

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

A difusión do Plan Dixital a comunicade educativa faráse na nosa plataforma

de comunicación dixital educativa Alexia, una vez sexa aprobada polo Consello Escolar.

O enlace para acceder o Plan Dixital do Centro e o seguinte, https://www.colegiobarreiro.com/_files/ugd/ea1ee1_757dd16b476d478eba9be4a2bd9767e9.pdf