Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
A partir da realización das diferentes accións ao longo do curso farase un seguimento do Plan Dixital que será incluído en cada unha das accións levadas a cabo, así como as evidencias das mesmas.
Este seguimento a partires da observación directa das diferentes accións realizadas, valoraranse segundo a escala de Likert en 4 niveis de desempeño.
1. Levouse a cabo con éxito.
2. Levouse a cabo con modificacións respecto á programación inicial.
3. Non se puido levar a cabo.
O01PD: Elaborar un protocolo de protección de datos (C7)
AO1.1: Solicitar formación específica sobre protección de datos.
1. Levouse a cabo con éxito. Esta acción realizouse conforme aos parámetros e datas indicadas na programación, realizamos formación sobre protección de datos a cargo do CFR de Vigo, no IES de República Oriental de Uruguay.
AO1.2: Elaborar un protocolo de protección de datos.
2. Levouse a cabo con éxito con modificacións con respecto á programación inicial. No noso centro empregamos o protocolo publicado recientemente pola Consellería.
AO1.3: Divulgación do protocolo de protección de datos.
3. Non se levou a cabo, xa que empregamos e difundimos o que está publicado na Consellería.
Polo tanto, podemos considerar que este obxectivo non foi acadado na súa totalidade porque persisten dúbidas no profesorado con respecto aos permisos que necesitan pedir ás familias, xa que hai inconsistencias entre o que se nos transmitiu na formación e as indicacións dadas nalgúns programas educativos nos que participa o centro.
Aínda que parte das dúbidas iniciais foron solventadas ao longo das sesións de formación e levámolas a cabo no noso centro.
O02PD: Empregar rúbricas para a avaliación de traballos facilitando retroalimentación axeitada ao alumnado en entorno Moodle e/ou Edixgal (G3)
AO2.1: Matrícula do alumnado na AV Moodle e/ou Edixgal do centro.
1. Levouse a cabo con éxito. Conquerido na súa totalidade no primeiro trimestre do curso para que o alumnado poidese empregar a aula virtual.
AO2.2: Creación de cursos na AV Moodle e/ou Edixgal do centro para alumnado.
1. Levouse a cabo con éxito. Todas as aulas poden acceder á aula virtual do centro e 5º e 6º de primaria empregan Edixgal.
O03PD: Establecer canles de comunicación entre a comunidade educativa para facilitar o proceso de ensinanza-aprendizaxe. (B5)
AO3.1: Elaborar unha guía de uso da aula virtual para as familias.
2. Levouse a cabo con modificacións respecto á planificación inicial. Cambiamos a elaboración da guía de uso por charlas explicativas nos diferentes grupos/clase.
A03.2: Mostrar a aula virtual e a guía de uso na reunión de inicio de curso.
2. Levouse a cabo con modificacións respecto á planificación inicial. Cambiamos a elaboración da guía de uso por charlas explicativas nos diferentes grupos/clase.
A03.3: Facer un seguimento das entradas das familias á aula virtual e comprobación do número de familias que participan.
1. Levouse a cabo con éxito. Trimestralmente, cada mestre a nivel individual fai un seguimento do uso da aula virtual.
O04PD: Mellorar os procesos de xestión do entorno educativo a través da dixitalización dos mesmos. (A2)
AO4.1: Dixitalizar todos os procesos e xesións do centro a través da Signatura Dixital.
1. Levouse a cabo con éxito. Todas as xestións administrativas do centro fanse á través da Signatura Dixital.
AO4.2: Rematar implantación da aplicación Abalar nas comunicacións familia-escola.
1. Levouse a cabo con éxito. Todas as familias teñen comunicación co centro a través da aplicación Abalar, aínda que non se empregan algúns aplicativos da mesma, como por exemplo, a petición de titorías.
O02PD: Empregar rúbricas para a avaliación de traballos facilitando retroalimentación axeitada ao alumnado en entorno Moodle e/ou Edixgal (G3)
AO2.3: Elaboración de rúbricas base para traballos en diferentes niveis educativos.
4. Non se levou a cabo. Pendente de realización no terceiro trimestre.
AO2.4: Formación en xestión de cualificación e emprego de rúbricas en cursos Moodle Equipo dinamización
Plan Dixital.
4. Non se levou a cabo. Pendente para o próximo ano porque non houbo tempo material para facelo.
AO2.5: Incorporación das rúbricas base elaboradas na CCP coma rúbricas compartidas en Moodle e/ou creación dun curso con tarefas coas rúbricas base para importar en Edixgal.
4. Non se levou a cabo. Pendente para o próximo ano porque non houbo tempo material para facelo.
Este obxectivo, podemos dicir que non se puido levar a cabo este ano, polos motivos antes expostos, pero consideramos retomalo no vindeiro ano.
O03PD: Establecer canles de comunicación entre a comunidade educativa para facilitar o proceso de ensinanza-aprendizaxe. (B5)
A03.3: Facer un seguimento das entradas das familias á aula virtual e comprobación do número de familias que participan.
1. Levouse a cabo con éxito. As mestras siguen facendo seguimento continuo das entradas das familias na AV.
A03:4: Facer máis accesible a navegación pola Web do Centro.
4. Non se levou a cabo. As familias xa teñen asumido o mapa e a organización da web e polo que non consideramos urxente modificar o deseño da páxina web polo de agora. Sentindo que sería máis un tema de estética que de necesidade de busca de información.
A pesares disto, consideramos que este obxectivo está acadado.
O04PD: Mellorar os procesos de xestión do entorno educativo a través da dixitalización dos mesmos. (A2)
A04.3: Implementar o emprego de Ferramentas Colaborativas para todos os documentos do centro: Programacións, etc.
4. Non se levou a cabo. Consideramos que esta acción non pode levarse a cabo mentras que a Consellería non nos facilite unha ferramenta corporativa segura, que non poña en risco os datos que aparezan nos documentos. En canto esta ferramenta, como é o caso de AbalarBox estea completamente operativa, realizaremos esta acción.
A04.4: Realizar un rexistro de todos os documentos e procesos de xestión dixitalizados e compartilo co claustro.
1. Realizado con éxito. Todos os documentos do centro son compartidos co profesorado a través do correo electrónico corporativo.
O02PD: Empregar rúbricas para a avaliación de traballos facilitando retroalimentación axeitada ao alumnado en entorno Moodle e/ou Edixgal (G3)
AO2.3: Elaboración de rúbricas base para traballos en diferentes niveis educativos.
4. Non se levou a cabo. Pendente de realización no terceiro trimestre.
AO2.4: Formación en xestión de cualificación e emprego de rúbricas en cursos Moodle Equipo dinamización
Plan Dixital.
4. Non se levou a cabo. Pendente para o próximo ano porque non houbo tempo material para facelo.
AO2.5: Incorporación das rúbricas base elaboradas na CCP coma rúbricas compartidas en Moodle e/ou creación dun curso con tarefas coas rúbricas base para importar en Edixgal.
4. Non se levou a cabo. Pendente para o próximo ano porque non houbo tempo material para facelo.
Este obxectivo, podemos dicir que non se puido levar a cabo este ano, polos motivos antes expostos, pero consideramos retomalo no vindeiro ano.
O03PD: Establecer canles de comunicación entre a comunidade educativa para facilitar o proceso de ensinanza-aprendizaxe. (B5)
A03.3: Facer un seguimento das entradas das familias á aula virtual e comprobación do número de familias que participan.
1. Levouse a cabo con éxito. As mestras siguen facendo seguimento continuo das entradas das familias na AV.
A03:4: Facer máis accesible a navegación pola Web do Centro.
4. Non se levou a cabo. As familias xa teñen asumido o mapa e a organización da web e polo que non consideramos urxente modificar o deseño da páxina web polo de agora. Sentindo que sería máis un tema de estética que de necesidade de busca de información.
A pesares disto, consideramos que este obxectivo está acadado.
O04PD: Mellorar os procesos de xestión do entorno educativo a través da dixitalización dos mesmos. (A2)
A04.3: Implementar o emprego de Ferramentas Colaborativas para todos os documentos do centro: Programacións, etc.
4. Non se levou a cabo. Consideramos que esta acción non pode levarse a cabo mentras que a Consellería non nos facilite unha ferramenta corporativa segura, que non poña en risco os datos que aparezan nos documentos. En canto esta ferramenta, como é o caso de AbalarBox estea completamente operativa, realizaremos esta acción.
A04.4: Realizar un rexistro de todos os documentos e procesos de xestión dixitalizados e compartilo co claustro.
1. Realizado con éxito. Todos os documentos do centro son compartidos co profesorado a través do correo electrónico corporativo.
Avaliación
Para avaliar este plan mediremos o grao de consecución dos obcectivos marcados. También haberá que comprobar a efectividade das actuacións levadas a cabo. Para valorar a avaliación, teremos en conta os siguientes instrumentos e ferramentas:
- Os indicadores de avaliación asociados a cada un dos obxectivos e accións.
- A ferramenta de avaliación SELFIE a través da que poderemos facer unha análise da competencia dixital do Centro. (Realizarase anualmente a final de curso).
- A avaluación da Competencia Dixital do alumnado a través de SELFIE, preferiblemente ao final do curso.
O plan avaliarase en función dos resultados obtidos no marco dos obxectivos e prazos previstos. O informe de progreso formará parte da Memoria anual do Centro.
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, levarase a cabo tendo como referente os valores previstos para os indicadores dos obxectivos establecidos.
Avaliarase tanto o proceso, como a consecución do obxectivo ao final o propio proceso.
Polo tanto estableceranse dous tipos de avaliación:
- Avaliación procesual a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
O desenvolvemento do plan dixital precisa o enfoque dun proceso continuo e evolutivo. Representou un desafío para a comunidade educativa e, nalgún obxectivo concreto, require máis tempo para optimizar o seu resultado.
O principal factor que condicionou o desenvolvemento do Plan Dixital foi o tempo, pois son moitas as labouras administrativas a levar a cabo. A infraestrutura tecnolóxica dispoñible, é adecuada pero formar parte de Edixgal, é un atranco cando non se arranxa o equipamento. O desenvolvemento do obxectivo relacionado coa avaliación a través de moodle, a avaliación de rúbricas, viuse afectado por esta falta de tempo, polo que o vindeiro curso intentaremos retomalo.
A avaliación do desenvolvemento do plan dixital debe ter en conta os resultados e o impacto na aprendizaxe dos estudantes, así como a experiencia e a retroalimentación dos docentes, pais e outros actores chave. No presente curso funcionou estupendamente o programa de formación do profesorado, no que atinxe a novas apps, e programas educativos. Funcionou especialmente todo o aprendido na formación en croma e o plan proxecta “Nós tamén creamos”, polo que o alumnado emocionouse moito cos programas traballados e foi quen de gozar da aprendizaxe. Ao ser este o primeiro Plan Dixital que desenvolvemos pode ser que non fosemos capaces de sacar o máximo proveito ás aprendizaxes. Haberá que agardar a vindeiros cursos nos que voltemos a realizar un exercizo SELFIE de autoavaliación da situación dixital da comunidade educativa.
- Realizar unha reavaliación das necesidades tecnolóxicas e os recursos dispoñibles no centro educativo coa finalidade de determinar que recursos adicionais son necesarios.
- Afondar na formación e no desenvolvemento profesional contínuo do corpo docente en colaboración cos CFR afondando na estabilización dunha liña TIC nos PFPP. Asimesmo, é importante fomentar a colaboración e o intercambio de boas prácticas entre os docentes da propia escola e cos da contorna.
- Integración curricular: Continuar a promover a integración da tecnoloxía no currículo escolar de maneira transversal. Co Proxecto Documental Integrado que estamos a levar a cabo a través do proxecto de biblioteca, implica a todo o profesorado e consigue que fomentemos a creatividade, o pensamento crítico e o coñecemento de distintas ferramentas dixitais, Isto implica identificar oportunidades, fomentando a creatividade…
- Promocionar o acceso a recursos dixitais de calidade, coma os do Espazo Abalar, a aula virtual da escola… tendo como finalidade o enriquecimiento do proceso de ensino aprendizaxe. Fomentar a participación activa da comunidade educativa no plan dixital, involucrando ás familias e outros membros da comunidade educativa. Faranse xuntanzas informativas, enquisas, obradoiros e faladoiros.
- Establecer un sistema de avaliación e seguimento continuo para medir o impacto do plan dixital na aprendizaxe do alumnado.
Comunicación e difusión
Este Plan Dixital completo será publicado na Web do centro e enviado ás familias a través da Plataforma Abalarmóbil.
Poderá descargarse na seguinte ligazón