Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

O Plan Dixital persegue a transformación dixital dos centros educativos de Galicia, a fin de que sexan dixitalmente competentes nos procesos de ensino-aprendizaxe, de xestión e de relación, o que require dun proceso de mellora das competencias dos membros da comunidade educativa que se deberá recoller nun Plan Dixital do Centro como organización. Dito Plan susténtase, entre outras, na seguinte normativa:

• Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LOE 2/2006, de 3 de maio, de Educación • Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022

• Disposición adicional terceira da Resolución do 18 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento dos ciclos formativos de FP do sistema educativo no curso 2021- 2022

• Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022

Contextualización

A EEI de Rorís está situada na parroquia de Armentón, no Concello de Arteixo. Algunha das súas instalacións compártense co Centro Cívico situado no mesmo edificio. Armentón conta aproximadamente con 1000 habitantes. O nivel socioeconómico e cultural das familias é particularmente heteroxéneo. Arteixo conta cunha gran industria grazas á existencia do polígono industrial e do Porto exterior, pero tamén existe unha ampla poboación rural. Polo tanto, vemos mesturados diversos estilos de vida rexidos pola situación socioeconómica e cultural das familias. A meirande parte do alumnado deste centro reside en vivendas unifamiliares próximas á escola, aínda que tamén conta con alumnado que vive no centro urbano da vila. A lingua vehicular da meirande parte das familias é o castelán e notamos cada ano a perda do uso do galego. As mestras comunicámonos maioritariamente en galego.

O centro participou varias veces no proxecto de ArteixoInnovación, o que permitiu a adquisición de material tecnolóxico, aínda que o feito de ser unha subvención que se cobra a posteriori, pode causar algún ano dificultades no orzamento co que conta a escola, por non ter suficientes fondos.

 

As accións de mellora e obxectivos presentados no actual Plan Dixital recóllense na Programación Xeral Anual do presente curso 2024/2025.

 

 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Partimos da información que nos aporta o Informe SELFIE no curso 21/22 e da elaboración do DAFO que nos permite coñecer a realidade do centro no eixo dixital.

Interno
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Alumnado de idades comprendidas entre os 3 e os 8 anos. Dependencia do adulto para o uso e funcionamento dos aparellos tecnolóxicos. Necesidades de desenvolvemento non cubertas a través de aparellos tecnolóxicos. Exposición a pantallas con tempo limitado Alumnado Non
Debilidade Mal uso das tecnoloxías. Falta de control no horario, uso e tipo de contido ao que accede o noso alumnado. Disparidade de opinións en relación ao tema dixital. Familias Non
Debilidade Fondos económicos do centro insuficientes. Dependencia e falta de compromiso de institucións públicas e entidades externas para o montaxe e colocación de aparellos tecnolóxicos (proxector, encerado dixital, canaletas...). Mala asistencia técnica: solicitudes de equipamento non resoltas e tardanza na resolución das incidencias consideradas urxentes (falta de conexión a internet, ausencia de dispositivos básicos tales como ordenador, falta da instalación da cobertura sen fíos...). Non dispoñemos de acceso á rede corporativa, xa que non está instalado nin habilitado. Infraestruturas Non
Debilidade Falta de tempo para formación, elaboración de materiais dixitais e exploración da competencia dixital. Organización de centro Si
Debilidade Receo ao uso das tecnoloxías co alumnado destas idades (3-8 anos). Descoñecemento das posibilidades de uso das tecnoloxías, co alumnado, diferente ao de meros recepcionistas de información. Persoal docente Si
Debilidade Non dispoñemos de persoal non docente. Persoal non docente Non
Fortaleza Nativos dixitais Alumnado Si
Fortaleza Crítico coa implantación das TIC no centro Persoal docente Si
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Sobrecarga de traballo burocrático. Elaboración, revisión e execución dos plans, proxectos e protocolos do centro recaen na única persoa do centro (escola unitaria). Mesmas esixencias e nivel de traballo ao dun centro con equipo docente á súa disposición, xa que non se contemplan as características específicas da nosa escola. Administración educativa Non
Ameaza Falta de concreción curricular para orientar o plan dixital. Falta de lexislación clara que contemple a realidade das escolas unitarias ante este Plan. Lexislación Non
Ameaza Importe da subvención posteriormente ao gasto efectuado polo centro Outras Non
Oportunidade Participación no programa de Polos Creativos Administración educativa Si
Oportunidade Posibilidade de participar no proxecto Arteixo Innovación Outras Non
5 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

 

A partir dos datos obtidos poderemos estimar un punto de partida para mellorar o plan de acción e con elo, dar máis visibilidade e productividade ao Plan Dixital

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O01PD Dar maior visibilidade ao centro a través da rede: instagram "escoladeroris"
O02PD Elaborar recursos a través de ferramentas TIC
O03PD Continuar co proxecto de Polos Creativos

Seguimento

Procedemento
Para o procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de accións e obxectivos realizaremos unha avaliación procesual cunha xuntanza trimestral. Os aspectos a valorar incluirán as dificultades que nos imos encontrando no camiño, o estado da execución das accións que se realizaron neste trimestre ou o aprazamento das mesmas se fose necesario, os obxectivos que imos acadando, etc...
1º Trimestre
2º Trimestre
3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

Para a avaliación final, realizarase unha reunión a lo menos, ao remate do curso académico 2024-2025, na que incluiremos entre os aspectos a valorar, o grado de consecución de cada obxectivo, a avaliación do Plan Dixital en xeral e as propostas de mellora para o curso seguinte. As propostas de mellora que se recollan tanto nas sesións trimestrais coma na sesión final (ao remate do curso) ditarán as posibles modificacións que o Plan Dixital precise no futuro, tanto no seu Plan de Acción coma no documento en xeral.

Valoración xeral
Proposta de mellora

 

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

O plan dixital presentarase e valorarase polo claustro e será aprobado polo Consello Escolar.

Así mesmo, e para que toda a comunidade educativa teña acceso a el, publicarase na páxina web do centro e informarase ás familias mediante AbalarMóbil.

http://www.edu.xunta.gal/centros/eeiroris/