1.1. Datos básicos do centro
Neste curso 24/25 o CPR SANTA CRISTINA (código de centro 36010897), situado na rúa Portela nº 87 en Vigo, é un centro que conta cunha matrícula de 216 alumnas e alumnos, distribuídos nas etapas de Educación Infantil ( 31 nenos e nenas) , Educación Primaria ( 104 alumnos e alumnas) e Educación Secundaria ( 81 alumnos e alumnas). O claustro está formado por 26 persoas (3 especialistas de E.I., 6 titores de Ed. Primaria 4 titores de Ed.Secundaria, profesorado especialista de Música, Educación Física e Inglés; ; 2 orientadores; 1 especialistas en Pedagoxía Terapéutica e 1 especialista en Audición e Linguaxe).
Os datos de conctacto do centro son:
A páxina web: https://cprsantacristinavigo.com/
O correo electrónico: cpr.santacristina.vigo@edu.xunta.gal
Teléfono: 986251309
1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro.
O CPR Santa Cristina está localizado no barrio periférico de Lavadores, próximo á zona do Calvario. A construción do edificio, na rúa Portela, nº 87, é do ano 1998.
O ambiente socio-cultural e económico é medio. Obsérvanse numerosos casos de familias monoparentais, que en ocasións, afectan á educación dos seus fillos. As familias participan regularmente no Centro, no ámbito de AMPA, charlas orientativas, etc. De procedencias dispares, con intereses e expectativas diferentes ante a educación. A relación familia/escola recae maioritariamente nas nais, aínda que se vai incrementando a participación dos pais na vida do centro. Nunha minoría de pais hai unha escasa axuda no seguimento do proceso educativo dos seus fillos.
A idea do presente Plan Dixital, con respecto ao noso Proxecto Educativo, é que o noso centro mellore en competencia dixital e calidade de recursos, contribuíndo a un tipo de educación máis consecuente co momento actual e a un Claustro con maior formación dixital e tecnolóxica. Todos os proxectos, programas e plans do centro estarán ligados a este Plan, destacando, sobre todo o Proxecto de Formación Permanente do Profesorado (PFPP) en formación dixital no que participa todo o profesorado dende o curso 2023/2024.
A Programación Xeral Anual do curso 2024/2025, polo tanto, terá en conta os obxectivos e actividades reflectidas no plan de acción do presente documento para así levar a cabo toda a organización programada para o curso e non interferir no seu desenvolvemento.
Actualmente, en termos dixitais, contamos cun equipo de Dinamización das TIC, a páxina web e RRSS, o Blog do centro e a aula virtual en funcionamento en secundaria a través de google classroom. No que respecta ao equipamento, todas as aulas contan con, polo menos, un ordenador con conexión a Internet e pizarra dixital, así coma os dispoñibles na aula de informática, no Departamento de Orientación e nas dependencias do Equipo Directivo.
1.3. Breve xustificación do mesmo.
O presente plan xorde, ademais da necesidade de dixitalizar o noso centro acorde ás actuais necesidades educativas sociais, dunha extensa xustificación normativa. En concreto, dos seguintes documentos:
-Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación (LOE), modificada pola nova Ley Orgánica 3/2020, de 29 de decembro (LOMLOE).
-Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 2021-2022.
-Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021-2022.
Relacionamos o articulado concreto dos Decretos autonómicos no que se recolle a obriga de inclusión do PD no Proxecto Educativo (para cada unha das ensinanzas):
Artigo 30.1 do DECRETO 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia.
Artigo 34.1 do DECRETO 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
Artigo 37.1. do DECRETO 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia.
Artigo 15 da ORDE do 30 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Artigo 14 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Artigo 18 da ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
1.4. Proceso de elaboración.
Para a elaboración do presente plan organizouse un Equipo de Dinamización do Plan Dixital formado pola persoa coordinadora :Gladis Barros Fanjul ,máis Cristina Yagüe, Ramón Infante e Teba Carballido (docentes do centro).
Informouse a todo o Claustro en sucesivas reunións sobre o proceso de elaboración do plan e todos formaron parte das dúas formacións online que tiveron lugar para informar sobre o análise “D.A.F.O.” e a elaboración do Plan de Acción. Ademais, practicamente a totalidade do Claustro participou na enquisa SELFIE e no test “CDD” levada a cabo a través da plataforma “FPROFE”.
Unha vez obtidos os informes resultantes de ambas enquisas, elaborouse o análise “D.A.F.O.” onde se detectaron as debilidades, ameazas, fortalezas e oportunidades do noso centro no tocante ao ámbito dixital. Para realizalo, o Equipo de Dinamización do Plan Dixital empregou un taboleiro colaborativo na Aula Virtual do centro e, posteriormente, a partir das conclusión do mesmo decidíronse os obxectivos a recoller no Plan de Acción que será a base do noso plan dixital que será presentado en Claustro no primeiro trimestre do curso escolar 2024-2025.