Plan do centro

Datos do plan

Vixencia

 
 
 

Introdución

Introdución

1. Introdución
1.1. Datos básicos do centro
Este plan dixital elabórase para o CEIP Nosa Señora de Lourdes, localizado no concello de Mondariz balneario. Os datos relacionados co centro son:

  • Enderezo: rúa da constitución, 21. C.P: 36890. Mondariz Balneario (Pontevedra).
  • Correo: ceip.nosasenhora.lourdes@edu.xunta.gal
  • Teléfono: 886110310
  • Páxina web: h ttps://www.edu.xunta.gal/centros/ceipnosasenhoralourdes/
  • Etapas educativas: infantil e primaria.
  • Nº de alumnado: 52 nenos e nenas.
  • Nº de profesorado: 5

1.2. Contextualización do Plan Dixital no centro. Contribución ao Proxecto Educativo do Centro
O colexio at ópase no Concello de Mondariz Balneario, cunha poboación de 650 habitantes e unha superficie de 2,31 km ², sendo o concello máis pequeño de Galicia. Trátase dunha zona rural pouco desenvolvida, sen industria. De tódolos xeitos, por razón das augas termais, é unha das zonas de turismo termal máis solicitadas de Galicia. A maioría da poboación é obreira, cunha renda per cápita é media baixa. En xeral a maioría dos alumnos que asisten ao centro presentan a seguinte tipoloxía:

  • Proceden de familias cun nivel cu ltural medio baixo.
  • Teñen un nivel socioeconómico medio baixo.
  • Hai unas poucas familias cun bo nivel cultural e económico.

A través deste PD pretendemos mellorar a nosa dotación en recursos TIC necesarios para o desenvolvemento das competencias clave tanto na biblioteca como nas aulas. Unha vez que teñamos esa dotación, agardamos obter a formación necesaria para unha pronta integración destes recursos no proceso de ensino aprendizaxe. Deste xeito, este PD contribuirá á PXA do vindeiro curso xa que fome ntará a innovación educativa, mudará certos enfoques metodolóxicos e facilitará a realización de proxectos interdisciplinares.
1.3. Breve xustificación do mesmoBreve xustificación do mesmo A normativa seguida para a elaboración do Plan Dixital no noso centro é a seguinte:A normativa seguida para a elaboración do Plan Dixital no noso centro é a seguinte: ¿ Art. 111 bis, Art. 111 bis, Art. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de EducaciónArt. 121 e Art. 132 da LO 2/2006, de 3 de maio, de Educación ¿ Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Disposición adicional quinta da Resolución do 17 de xuño de 2021, da Secretaría Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o Xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas dedesenvolvemento das ensinanzas de EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico EI, EP, ESO e bacharelato no curso académico 20212021--20222022 ¿ Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Resolución do 3 de setembro de 2021, da Secretaría xeral de Educación e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e Formación Profesional, pola que se ditan instrucións para o deseño, elaboración e implementación do Plan Dixital nos centros docimplementación do Plan Dixital nos centros docentes sostidos con fondos públicos da entes sostidos con fondos públicos da Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021Comunidade Autónoma de Galicia para o curso 2021--20222022..
1.4. Proceso de elaboraciónProceso de elaboración
O Equipo de Dinamización do Plan Dixital organizou o proceso de elaboración do PD da seguinte forma:seguinte forma:
En primeiro lugar, realizamos as enquisas SELFIE e CDD para coñecer o nivel de sas SELFIE e CDD para coñecer o nivel de competencia dixital do que partía tanto o alumnado como o profesorado do centro.competencia dixital do que partía tanto o alumnado como o profesorado do centro.
Unha vez acadados os resultados, analizamos os mesmos en base ás fortalezas, debilidades, ameazas e oportunidades. Deste xeito, elabordebilidades, ameazas e oportunidades. Deste xeito, elaboramos o informe DAFO. 
Co balance levado a cabo con todo o traballo previo, redactamos os obxectivos do noso PD. 
Finalmente, o equipo segue reuníndose para a redacción deste plan.
 

Contexto DAFO

Instrumentos de recollida de información previa

Empregamos o  SELFIE, o test CDD e o DAFO.

Interno
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Debilidade Habilidades dixitais adquiridas polo alumnado en diferentes materias. Alumnado Non
Debilidade Utilización de plataformas dixitais promovidas pola administración educativa. Familias Non
Debilidade Resolución de incidencias técnicas. Infraestruturas Non
Debilidade Existencia dunha estratexia dixital. Oferta Non
Debilidade Tempo do que dispón o profesorado para explorar novas modalidades de ensino. Organización de centro Non
Debilidade Utilización de plataformas dixitais promovidas pola administración educativa. Persoal docente Si
Fortaleza Creación de espazos físicos para compartir recursos educativos dixitais. Infraestruturas Non
Fortaleza Dinámicas para reflexionar sobre o uso da tecnoloxía. Oferta Non
Fortaleza Dinámicas para reflexionar sobre o uso de recursos dixitais Oferta Non
Fortaleza Iniciativas para afrontar necesidades de formación profesional continua do profesorado. Persoal docente Non
Fortaleza Existencia de canles de comunicación entre as diferentes etapas do centro. Persoal docente Non
11 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Externo 8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Resultados da busca
DAFO Descrición Categoria Obxectivos
Ameaza Achegas económicas que recibe o centro. Administración educativa Non
Ameaza Dotación de equipamento tecnolóxico. Administración educativa Non
Ameaza Condicións socio económicas da contorna. Contorna Non
Ameaza Acceso do alumnado a dispositivos dixitais fóra do centro educativo. Contorna Non
Oportunidade Oferta de actividades formativas e as condicións para a participación. Administración educativa Non
Oportunidade Estabilidade laboral do persoal docente. Administración educativa Non
Oportunidade Relación coa ANPA. ANPA Non
Oportunidade Colaboración con institucións alleas ao centro educativo (concello). Outras Non
8 elementos atopados, amosando todos os elementos.
Análise

Comprobamos que no noso centro hai unha boa formación pero ten moitas necesidades tecnolóxicas. 

Obxectivos

Datos obxectivo
Listaxe de obxectivos
Código Obxectivo Opcións
O1PD Mellorar a dotación de ferramentas dixitais para a docencia directa.
O2PD Mellorar a competencia dixital do profesorado.
O3PD Fomentar o uso e aplicación de ferramentas dixitais na aula.

Seguimento

Procedemento
1º Trimestre

No noso centro escomenzamos co PFPP en novembro e estamos a espera da confirmación por parte do CFR de Vigo. 

2º Trimestre

Empezamos a traballar no PFPP do PDC o 23 de febreiro e nel traballamos na formación da aula virtual e nocións básicas de ABALAR. 

3º Trimestre

Avaliación

Procedemento para a avaliación

O procedemento de seguimento do desenvolvement o do plan e da conse cución de obxectivos será o seguinte:
Unha avaliación procesual que se fará unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
Unha avaliación final ao final do curso escolar 2022/2033. Os a spectos a considerar incluirán a val oración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.

Valoración xeral

O longo de este curso 2022-2023 a nosa valoración por obxectivos e accións é:

O1-A01: Con data 8 de maio non chegaron o noso centro as dotacións da consellería. ESTADO PENDENTE. 

O1-A02: Con data 8 de maio non chegaron o noso centro as dotacións da consellería. ESTADO PENDENTE.

O1-A03: Con data 8 de maio non chegaron o noso centro as dotacións da consellería. ESTADO PENDENTE.

O2-A01: A formación realizada no PFPP foi positiva pero ainda hai que traballar na funcionalidade da páxina web da escola. ESTADO ACADADO. 

O2-A02: A formación realizada no PFPP foi positiva, as mestras do 2º e 3º ciclo fixeron un uso da Aula Virtual onde os estudantes puderon repasar contenido relacionado coa docencia directa. ESTADO ACADADO. 

O2-A03: Neste punto non tivemos tempo de poder profundizar en novas ferramentas de educación. ESTADO PENDENTE. 

O3-A01: Non tivemos pola nosa parte de empoderar o alumnado no uso da aula virtual, intentaremos levalo a cabo no videiro curso. ESTADO APRAZADO. 

O3-A02: Con data 8 de maio foinos imposible acadar esta acción xa que a consellería non dotou o centro das PTI. ESTADO PENDENTE. 

O3-A03: Con data 8 de maio foinos imposible acadar esta acción xa que a consellería non dotou o centro das PTI. ESTADO PENDENTE. 

Proposta de mellora

Valorados os obxectivos e accións, necesitamos:

1. Despóis de recibir as pantallas táctiles, precisamos mellorar no traballo do alumnado con ferramentas dixitais na Aula Virtual do centro.

 - 5º e 6º de Primaria xa están cubertos por dotación de ordenadores EducaDixital que chegaron o centro con data 31 de maio

- 3º e 4º de Primaria, precisamos 16 ultraportátiles para o alumnado para traballar na Aula Virtual do centro.

- 1º e 2º de Primaria, precisamos 15 ultraportátiles para o alumnado para traballar na Aula Virtual do centro.

- 4 portátiles para as titorias de Infantil e Primaria.

 

2. Despóis de recibir o PFPP para a formación do profesorado necesitamos:

- Formación en EXELEARNING.

- Formación en H5P.

- Formación na Aula Virtual.

 

3. Despóis do uso durante este curso 22-23 na Aula Virtual, necesitamos:

- mellorar en creación de contido.

- mellorar na comunicación entre o alumnado e o profesorado de contido dixital.

 

 

Comunicación e difusión

Comunicacion e difusión

Este plan de acción será presentado en claustro e no consello escolar, ao igual que será publicado na páxina web do cen tro. O fin é difundilo para concienciar a toda a comunidade educati va da importancia de dotarnos de recursos e competencias na área das TIC.