Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
A pesoa coordinadora do Plan Dixital do CPI Camiño de Santiago, Carlos Vázquez Pereiro, reunirase unha vez por trimestre co mentor Adix Xabier Baldomir para ver como evoluciona a consecución dos obxectivos, as accións propostas para os mesmos e analizar se se están a cumprir ou presentan algunha incidencia.
A día 21 de decembro de 2023, os obxectivos e as accións dos mesmos atópanse como segue:
Analizamos os obxectivos planificados para este primeiro trimestre xunto coas Accións dos Obxectivos establecidos para cada un sendo estes os resultados:
Obxectivo 1: Detectar e mellorar as necesidades do profesorado no relativo á competencia dixital.
AO1.1: Demanda de actividades formativas para a aprendizaxe en tecnoloxías da información e a comunicación, creación de contidos dixitais, etc. (Realizado)
AO1.2: Participación nunha liña do PFPP do centro ou en cursos ofertados por PLATEGA/CAFI de xeito individual (Realizado)
AO1.3: Implementación na aula dos coñecementos adquiridos na formación que enriquezan o proceso de ensino. (En proceso)
Obxectivo 2: Fomentar un comportamiento seguro e responsable do alumnado atendendo aos riscos da internet.
AO2.1: Procura, solicitude e coordinación de actividades para incrementar a competencia dixital do alumnado (talleres, charlas, etc). (Realizado)
AO2.2: Realización de actividades complementarias impartidas por persoal externo con capacitación no eido das TIC. (En proceso)
Obxectivo 3: Actualizar os equipamentos máis obsoletos.
AO3.1: Confección dun inventario dos equipos obsoletos e/ou que presentan deficiencias. (En proceso)
AO3.2: Solicitude dun orzamento dos equipamentos que se deban renovar. (En proceso)
AO3.3: Substitución dos equipos, por orde de prioridade de funcionamento. (En proceso)
A día 22 de marzo de 2024, os obxectivos e as accións dos mesmos atópanse como segue:
Analizamos os obxectivos planificados para este primeiro trimestre xunto coas Accións dos Obxectivos establecidos para cada un sendo estes os resultados:
Obxectivo 1: Detectar e mellorar as necesidades do profesorado no relativo á competencia dixital.
AO1.1: Demanda de actividades formativas para a aprendizaxe en tecnoloxías da información e a comunicación, creación de contidos dixitais, etc. (Realizado)
AO1.2: Participación nunha liña do PFPP do centro ou en cursos ofertados por PLATEGA/CAFI de xeito individual (Realizado)
AO1.3: Implementación na aula dos coñecementos adquiridos na formación que enriquezan o proceso de ensino. (En proceso)
Obxectivo 2: Fomentar un comportamiento seguro e responsable do alumnado atendendo aos riscos da internet.
AO2.1: Procura, solicitude e coordinación de actividades para incrementar a competencia dixital do alumnado (talleres, charlas, etc). (Realizado)
AO2.2: Realización de actividades complementarias impartidas por persoal externo con capacitación no eido das TIC. (Realizado)
Obxectivo 3: Actualizar os equipamentos máis obsoletos.
AO3.1: Confección dun inventario dos equipos obsoletos e/ou que presentan deficiencias. (En proceso)
AO3.2: Solicitude dun orzamento dos equipamentos que se deban renovar. (En proceso)
AO3.3: Substitución dos equipos, por orde de prioridade de funcionamento. (En proceso)
A día 6 de xuño de 2024, os obxectivos e as accións dos mesmos atópanse como segue:
Analizamos os obxectivos planificados para este primeiro trimestre xunto coas Accións dos Obxectivos establecidos para cada un sendo estes os resultados:
Obxectivo 1: Detectar e mellorar as necesidades do profesorado no relativo á competencia dixital.
AO1.1: Demanda de actividades formativas para a aprendizaxe en tecnoloxías da información e a comunicación, creación de contidos dixitais, etc. (Realizado)
AO1.2: Participación nunha liña do PFPP do centro ou en cursos ofertados por PLATEGA/CAFI de xeito individual (Realizado)
AO1.3: Implementación na aula dos coñecementos adquiridos na formación que enriquezan o proceso de ensino. (Realizado)
Obxectivo 2: Fomentar un comportamiento seguro e responsable do alumnado atendendo aos riscos da internet.
AO2.1: Procura, solicitude e coordinación de actividades para incrementar a competencia dixital do alumnado (talleres, charlas, etc). (Realizado)
AO2.2: Realización de actividades complementarias impartidas por persoal externo con capacitación no eido das TIC. (Realizado)
Obxectivo 3: Actualizar os equipamentos máis obsoletos.
AO3.1: Confección dun inventario dos equipos obsoletos e/ou que presentan deficiencias. (Realizado)
AO3.2: Solicitude dun orzamento dos equipamentos que se deban renovar. (Realizado)
AO3.3: Substitución dos equipos, por orde de prioridade de funcionamento. (Realizado)
Avaliación
No seguimento do grao de consecución dos obxectivos fixados neste Plan Dixital farase unha avaliación procesual en relación a aquelas accións que deban ser executadas dentro dun determinado trimestre. No suposto de que as actuacións transcorran con demora, tratarase de darlles cumprimento coa maior dilixencia que sexa posible para favorecer a consecución dos obxectivos. Nesta avaliación procesual, revisarase o estado das accións ao cabo do trimestre en que se prevé que teñan lugar.
Por outra banda vaise facer, asemade, unha avaliación final empregando os indicadores establecidos no Plan de Acción para cada obxectivo. Esta avaliación terá lugar ao final do curso académico 2023 – 2024.
O grao de consecución dos obxectivos condicionará os que se deban considerar en vindeiros cursos académicos nos seus respectivos plans dixitais.
A valoración xeral do cumprimento do Plan Dixital é positiva. Ao comezo do curso, consultamos co profesorado do centro sobre as súas inquedanzas na formación que precisan, e como consecuencia observamos unha demanda de formación en dous ámbitos diferenciados: por unha banda, en mediación e convivencia escolar; e, por outra, en recursos didácticos e técnicos para poñer en marcha unha aula de polos creativos. Por conseguinte, puxémonos en contacto co Centro Autonómico de Formación e Innovación para solicitar ambos itinerarios e posteriormente desenvolver, dentro do Plan de Formación Permanente do Profesorado para este curso, dúas liñas de traballo que consistiron en cadanseu seminario, que seguiu con aproveitamento un total de 36 docentes.
Asemade, demandáronse actividades de formación en uso seguro das novas tecnoloxías para o alumnado. Entre as actividades que se desenvolveron, podemos mencionar os relatorios impartidos pola Garda Civil dentro do Plan Director para a convivencia e a mellora da seguridade nos centros educativos e nos seus contornos, así como tamén participamos no proxecto "Te pongo un reto", da fundación Gestión y Participación Social, financiado polo Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030, así como pola Comunidade Autónoma de Madrid, para a prevención do acoso e o ciberacoso nas redes sociais.
Así mesmo, o centro ao longo deste curso fixo un esforzo económico para poder dotar do equipamento informático imprescindible a aqueles espazos que precisaban dun ordenador para poder desenvolver as actividades programadas, sendo capaces de renovar 7 equipos informáticos, de modo que o obxectivo de renovar 5 unidades quedou satisfeito.
No itinerario do Plan de Formación Permanente do Profesorado sobre polos creativos, tería sido desexable ter recibido unha formación máis técnica dos distintos dispositivos que conforman unha aula desta natureza, dado que o profesorado ten máis carencias deste tipo de formación que no caso das ferramentas puramente pedagóxicas, sobre as que versou a formación recibida. Deste xeito, tratarase de que no vindeiro curso 2024 - 2025 o profesorado teña a oportunidade de acceder a este tipo de formación.
Comunicación e difusión
O presente Plan Dixital do CPI Camiño de Santiago para o curso 2023 - 2024 será difundido a toda a comunidade educativa, tras a súa aprobación polo Consello Escolar, a través da páxina web corporativa de Educalidade (https://www.edu.xunta.es/educalidade). No caso particular do alumnado, será informado das actividades establecidas no Plan de Acción que lles afecten a través dos cauces habituais, é dicir, a través da acción titorial.