Plan do centro
Vixencia
Introdución
Contexto DAFO
Obxectivos
Seguimento
O equipo de dinamización do Plan Dixital, realizará xuntanzas periódicas para valorar a súa evolución.
Para favorecer o seu seguimento, a persoa mentora ADIX, realizará 2 visitas trimestrais ao centro, valorando o desenvolvemento do Plan Dixital xunto co coordinador.
Ao mesmo tempo a persoa coordinadora terá acceso á plataforma Educalidade, na cal rexistrará os avances acadados e levará a cabo a valoración dos mesmos baixo a supervisión do director.
Durante este trimestre, acadaríanse os seguintes obxectivos:
O01PD:" Fomentar a participación do alumnado nun proxecto interdisciplinar que favoreza a creación de contidos dixitais e o traballo en grupo".
En relación ao obxectivo que se indica, nos cursos do 2º ciclo estanse a empregar de forma esporádica os medios dixitais para levar a cabo a búsqueda e selección de información vinculada aos contidos desenvoltos na aula. Por outra parte no 3º ciclo a utilización destos medios é cada vez máis regular debido a gran cantidade de traballos que se realizan por medio de recursos dixitais.
O02PD: "Crear recursos dixitais para empregar na práctica docente da etapa de infantil e o primeiro e segundo nivel de primaria".
Cada vez é maior o uso dos medios dixitais no desenvolvemento das sesións de ensino aprendizaxe dentro desta etapa de infantil, algo que se materializa sobre todo a través do uso dos paneis interactivos. Esto leva ao profesorado desta a etapa, a crear cada vez con maior asiduidade contidos dixitais que posteriormente empregan co alumnado.
O03PD: "Dotar de Paneis interactivos naquelas aulas nas que se precise desta ferramenta".
Todavía non se dotou con este material aos cursos pretencentes ao 3º ciclo.
O04PD: Coñecer e aplicar as posibilidades didácticas e pedagóxicas que ofrecen as ferramentas dixitais presentes nos paneis interactivos.
Solicitouse un PFPP cunha liña de tipo didáctico basado nas posibilidades pedagóxicas e didácticas da dotación STEM no noso centro, atópase aprobado e actualmente se está a desenvolver no centroi para intentar acadar os obxectivos establecidos.
Durante este trimestre, acadaríanse os seguintes obxectivos:
O01PD:" Fomentar a participación do alumnado nun proxecto interdisciplinar que favoreza a creación de contidos dixitais e o traballo en grupo".
En relación ao obxectivo que se indica, nos cursos do 2º ciclo estan a empregarse con algo máis de asiduidade os medios dixitais paraa búsqueda e selección de información vinculada aos contidos desenvoltos na aula. Por outra parte no 3º ciclo a utilización destos medios segue a ser regular debido a gran cantidade de traballos que se realizan por medio de recursos dixitais.
O02PD: "Crear recursos dixitais para empregar na práctica docente da etapa de infantil e o primeiro e segundo nivel de primaria".
Cada vez é maior o uso dos medios dixitais no desenvolvemento das sesións de ensino aprendizaxe dentro desta etapa de infantil, algo que se materializa sobre todo a través do uso dos paneis interactivos. Esto leva ao profesorado desta a etapa, a crear cada vez con maior asiduidade contidos dixitais que posteriormente empregan co alumnado.
O03PD: "Dotar de Paneis interactivos naquelas aulas nas que se precise desta ferramenta".
Recibíronse os paneis destinados á súa instalación no centro para o 3º ciclo e queda pendiente a súa instalación nas aulas.
O04PD: Coñecer e aplicar as posibilidades didácticas e pedagóxicas que ofrecen as ferramentas dixitais presentes nos paneis interactivos.
Segue a desenvolverse o PFPP cunha liña de tipo didáctico basado nas posibilidades pedagóxicas e didácticas da dotación STEM no noso centro. O uso destas ferramentas na aula está a ser bastante habitual. O profesorado está cada vez máis familiarizado coas ferramentas web presentes nestes e cada vez é máis coñecedor do uso práctico e didáctico que estas poden ofrecer.
Durante este trimestre, acadaríanse os seguintes obxectivos:
O01PD:" Fomentar a participación do alumnado nun proxecto interdisciplinar que favoreza a creación de contidos dixitais e o traballo en grupo".
En relación ao obxectivo que se indica, nos cursos do 2º ciclo cada vez é maior o uso de ferramentas dixitais por parte do alumnado, por medio delas ademais de crear certos contidos dixitais o alumnado desenvolve abúsqueda de información e en certa medida xa procesa certa información para a elaboración de traballos sinxelos . Por outra parte no 3º ciclo a utilización destos medios segue a ser regular debido a gran cantidade de traballos que se realizan por medio de recursos dixitais.
O02PD: "Crear recursos dixitais para empregar na práctica docente da etapa de infantil e o primeiro e segundo nivel de primaria".
Cada vez é maior o uso dos medios dixitais no desenvolvemento das sesións de ensino aprendizaxe dentro desta etapa de infantil, algo que se materializa sobre todo a través do uso dos paneis interactivos. Esto leva ao profesorado desta a etapa, a crear cada vez con maior asiduidade contidos dixitais que posteriormente empregan co alumnado. No 1º ciclo o seu uso está regularizado de forma que moitos dos recursos dixitais que se crearon se atopan nas aulas virtuais dos correspondentes cursos.
O03PD: "Dotar de Paneis interactivos naquelas aulas nas que se precise desta ferramenta".
Os paneis foron instalados en tódolos cursos.
O04PD: Coñecer e aplicar as posibilidades didácticas e pedagóxicas que ofrecen as ferramentas dixitais presentes nos paneis interactivos.
Unha vez finalizado o PFPP de posibilidades pedagóxicas e didácticas da dotación STEM no noso centro. O uso destas ferramentas na aula segue a ser bastante habitual. O profesorado cada vez ten maior coñecemento e está máis familiarizado coas ferramentas web presentes nestes e cada vez é máis coñecedor do uso práctico e didáctico que estas poden ofrecer. A implementación destes recursos nas aulas é cada vez maior.
Avaliación
O procedemento de seguimento do desenvolvemento do plan e da consecución de obxectivos, procederá do seguinte xeito.
- Avaliación procesual: Realizarase como mínimo unha vez ao trimestre. Os aspectos a valorar incluirán o estado da execución das accións, a análise e valoración dos resultados e, de ser o caso, as posibles modificacións das accións e as propostas de mellora.
- Avaliación final a frecuencia da súa realización será como mínimo unha vez ao ano. Os aspectos a considerar incluirán, entre outros, a valoración do logro dos obxectivos e as propostas de mellora.
En xeral, os obxectivos enmarcados dentro do desenvolvemento deste Plan Dixital fóronse acadando de xeito progresivo e de forma prácticamente completa ao longo destes cursos. A presenza e uso dos medios dixitais na aula é cada vez máis habitual e o profesorado e alumnado acada cada vez unha maior competencia neste medio, observándose un maior dominio e coñecemento tanto no que respecta ao uso dos recursos TICs así como no uso de ferramentas webs que poden ser empregadas na aula como un complemento de ensino. Durante estes dous cursos renováronse os paneis dixitais facilitando a labor dos mestres no uso destes medios xa que se perciben como equipos máis intuitivos e sinxelos de cara a súa utilización. Por outra parte os seminarios realizados durante estes cursos nos permitiron coñecer o funcionamento de ferramentas dixitais que poden facilitar a labor do docente na aula.
- Actualizarse de xeito permanente no uso dos medios e das ferramentas dixitais.
- Promover o uso de forma racional destes medios dixitais.
Comunicación e difusión
Para informar e difundir o Plan Dixital entre a Comunidade Educativa en primeiro lugar este se exporá ao profesorado do centro dándose a coñecer este documento como unha guía que serva como medio de orientación ao mesmo. Posteriormente se dará a coñecer ao resto da comunidade educativa en primeiro lugar vía consello escolar fundamentalmente da páxina web do centro.
O plan é dado a coñecer polo claustro e aprobado no consello escolar a data de 30 de xuño de 2022.
A ligazón á páxina web onde se atopa exposto o Plan dixital é a seguinte:
http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipanamariadieguez/system/files/Plan%20Dixital%20CEIP%20Ana%20mar%C3%ADa%20Di%C3%A9guez.pdf